116
Traél:. De virtute Fidei
diuin~,
*~sfu~lf.i: ~Afh~~rf·uft~i1ft
SE C
TI
O
IV.
.An h.!c cuidentin- in
a11eflmite
proueniat
11b h11bi1uftdei?
3 7.
N
Egat vera,
&
communior Theologia
Suarez.
illufhata
a
P. Suarcz
difpmatione
3.
de
Lugo.
fillit
,fell.
S. Cardinalis de
Lugodifputatione
l•
Hunad.
fell.
1.rmm.
7.
Petrus Hurtado
difp11111tione
14.
fellione
4.
&
ratio eíl: , quia lides noíl:ra elfen–
tialiter dicit affeníum obícurum rei reudatre,
11..
tr1itl•n·
vt explicabit Íequens diípumtio ,
{tllione
1.
ti4
non fit
Íed euidentia in atteíl:ame dicit alfeníum cla–
ilfidt.
rum rei reuelarre : ve coníl:at ex
diJP1tta1iont
pu.fami
,feEt.
3.
ergo euidentia in attefumte
1'lon pertinct ad
lidc~n.
•
.
.
3 8.
Í)einde ,
G
hab1rus lide:i polfet
effe
pnn-
tipium arfenfus clari circa rem reuelatam ,
non effct, cur habirns lidei deíl:ruerernr in
Beatis ; non enim puguat cnm ll:atu beatifi–
co
cognoícere ciare ,
&
eu1dcnrer renelatio–
nes aliquorum obieél:ornm ; quas quidem
n.·–
nelaciones Beati cognoícunt extra vcrbum;(ed
qnoties potell dari aéh1s alicuius
hab~ms
po–
teíl:
&
dari talis habitus: ergo non dlet, cur
deíl:rneretur lides in Beatis.
39.
~are
reor talem aél:um euidentem per-
Pit Rh h•-
rinete ad
habirnm (cicntia: per Íe infuía: : vt
hit11
~ilti•
nótaui
in
tratfat.delncarmttione, d1JP111a1.
I
3.
P:•{'
m·
[tfJ.
4 .
qui
habitu~ i"e~
de .faél:o Beatis h,3-
fi
¡.
bentibus de faél:o emdcntiam
m
atteíl:ante c1r-
ca obieél:a , qua: nos credimns obfcurc.
40 .
Supereíl: camen dubium , an caíu , quo An-
gelus , aut homo cognofceret euidenrer
ren~lacionem diuinam,
&
non cognoíceret elll–
denter veracitacem diuinam , aél:us erfet fidei?
Lego aliquos abíoluce aflirmantes , aliofque
abíol ntl: negantes.
41.
Arbicror fub diíl:inll:ione loquendm_n; nam
.An
Ji•
fidti
G
reuelacio diuina ica cognofcerecur ea1demer,
"f1•nf111,~11i
vt ctiam cognoícerecur euidenter vericas illius,
~::,:.:::· nulla~enus
erfet
a~us
fidei, quia
e~
altu_verc
gno¡,
41
.,.
cog111to vt talt eutdemer, cognoícmir eu1den–
u1/arion•m
ter obieél:um illius ; ac vero ú non cognoíce–
di11ir.am.
retm: euidenter vcritas reuelationis
diuinx,
non
.,,~,~
•
erfet
aélus
lidei, quia fidem non impedit ce–
vtr•<1tM<f
fl:imoniam dicentis enidenter cognitum ; [ed
obieél:um euidenter cor,niturn ex vi ceíl:imonij,
ve pacec exernplo fidei human:E ; vnus enim
horno cognoícit euidenter teíl:imoninm alte–
rius,
&
camen credit , quia obieél:nm manet
obícurum ; teíl:ificans enim poteíl: fallece aut
fallí:
ergo
(i
ira cognoíceretur euidenter re–
uelatio diuina, vt nullo niodo cogno[cerecur
cuidenter veritas illins, nec veracitas diuina,
talis aétus eefet lidei,quia erfet obieétum obícu- .
rum; íed an talisaétusproducerecurab habiru
fidei , quem modo habemus, vel ab alio di–
fünél:o, eíl: controucríum. Alij aium, alij ne–
gant : quidquid elegeris , probabile fanc eíl:,
Coníule Cardinalem de Lugo
loco citmo,
DISPVTATIO
VI.
De AEtu F1dei.
SECTIO
I.
vfn .dc1m Fidei
Jit
obfmms?
~~A
Tiill.
Valencia
2.1.
difP.
r.
q111e/None
1.
~~P·'rt.
4.
perlubet ex doétrma quonm-
J.
.
dam Ha:rcth:orum colligi ,
aél:qm fi-
de1 elfe euidentem.
Idem doc
uit Francifcus
Fra'nc.Mar(.
de March1a relatus
a
Gregorio
q111.ft.
1.
pro–
log.artic.4,
Sed commnnis ,
&
vera Theologia íl:atait
1 .
aétam fidei elle obícurum : quod íignificauit
F;d.,
•JI
D.
Paulus ad
Heb.
11.
cum definiens fidem,
obfc1mt.
ait :
F•des eft fpmwdamm f11bftantia rmim,
arg11mmwm no?Jnpparemium,
&
1 .
ad
Corinch.
1
~.
VJdmms nunc in .inigmme
,
ideíl: obícurc,
vt.communiter explicant interpretes ,
&
San-
él:1 Patres. Coníonat Pelagius
I
l.
epiflola
i.
h~b~rnrque
tomo
.i.
Concilior1tm
,
p.
2..
pag.
mth1
l
3
l.
colum11a
2.
úc dicens :
Fides eo-
mm, qtti Deum vifi1ri flmt
,
quod non videt,
ctedit.
Eodem modo loquitur S. Augufunus
traét.
G5.
in Ioannem :
Pides quod non vider,
credit
,
&
trnél:.
4 .
.í.?!iid efljides
,
nift credere,
quod non vides,
Ideo
S.
Bernardns
forman.
fi-
l'itltf
ftmi~
g1111m magn11m
,
fidem lurne comparauit his
lis lunc.
elegamibus verbis :
í0_1rndoq11idem lmM vt eft
lumin11re min111, jidcm fignificare poteft
,
cui
foccedet vifto
,
&
pueft noUi
,
ideft cognitioni.
obfc11r1,
,
qu1. in hac vita habet11r.
Ratio eíl: , quía obieétum ada:quatum fidei
eíl: auél:cricas Dei ol>ícare reuelans ; [ed hrec
non poreíl: caufore alfenfum clarum ,
&
eui-
dentem: ergo affenfus fidei eíl: obícurus.Maior
coníl:at ex
difP.
1.fefl.5.
&
4.&
ex
difP.
"'t·
quia
m~íl:eria
noíl:r:x:fidei adhuc
vt
obfcurc propoíi-
tafunt euidenter credibilia: ergo tenemur illa
credere: ergo ille aíleníus eíl: obfcurus;[ed
ille
atfenfos eíl: fidei, quia eíl: propter auél:oritacem
diuinam obícurc reuelantem : ergo aefenfus
lidei eíl: obícurus.
3·
. Sed ne putes obfcuritatem hanc elfe nega-
4.'
t1one1:n Íecundum erfe , licct explicetur per
Hu obft11·
1~egfüon~i;i clari~atis
: fic irrationale eíl: poíi-
•ir4s
?'"•JI
ttuum , licet explicetur per negationem ratio-
ntg
4
t:•
fe-
nalis.
rnndunt
An veró ha:c obícuritas
lit
ratio formalis
•Jle.
obieétiua,
&
fit ratio non viíi , itavt
fit
in-
5'
compati~ilis
cum Ícientia ,_d.icam
1nfra
,
poíl:-
quam et1am propoíuero perfeél:ionem certi–
tudinis fidei: quare lides ex tirulo cercimdinis
v_idebirur incompatibilis cum opinione;
&
ex
mulo obfcuritatis videbimr
incompatibilis
cum fcientia.
SECT IO l).