Table of Contents Table of Contents
Previous Page  140 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 140 / 508 Next Page
Page Background

116

Traél:. De virtute Fidei

diuin~,

*~sfu~lf.i: ~Afh~~rf·uft~i1ft

SE C

TI

O

IV.

.An h.!c cuidentin- in

a11eflmite

proueniat

11b h11bi1uftdei?

3 7.

N

Egat vera,

&

communior Theologia

Suarez.

illufhata

a

P. Suarcz

difpmatione

3.

de

Lugo.

fillit

,fell.

S. Cardinalis de

Lugodifputatione

l•

Hunad.

fell.

1.rmm.

7.

Petrus Hurtado

difp11111tione

14.

fellione

4.

&

ratio eíl: , quia lides noíl:ra elfen–

tialiter dicit affeníum obícurum rei reudatre,

11..

tr1itl•n·

vt explicabit Íequens diípumtio ,

{tllione

1.

ti4

non fit

Íed euidentia in atteíl:ame dicit alfeníum cla–

ilfidt.

rum rei reuelarre : ve coníl:at ex

diJP1tta1iont

pu.fami

,feEt.

3.

ergo euidentia in attefumte

1'lon pertinct ad

lidc~n.

.

.

3 8.

Í)einde ,

G

hab1rus lide:i polfet

effe

pnn-

tipium arfenfus clari circa rem reuelatam ,

non effct, cur habirns lidei deíl:ruerernr in

Beatis ; non enim puguat cnm ll:atu beatifi–

co

cognoícere ciare ,

&

eu1dcnrer renelatio–

nes aliquorum obieél:ornm ; quas quidem

n.·–

nelaciones Beati cognoícunt extra vcrbum;(ed

qnoties potell dari aéh1s alicuius

hab~ms

po–

teíl:

&

dari talis habitus: ergo non dlet, cur

deíl:rneretur lides in Beatis.

39.

~are

reor talem aél:um euidentem per-

Pit Rh h•-

rinete ad

habirnm (

cicntia: per Íe infuía: : vt

hit11

~ilti•

nótaui

in

tratfat.de

lncarmttione, d1JP111a1.

I

3.

P:•{'

[tfJ.

4 .

qui

habit

u~ i"e~

de .faél:o Beatis h,3-

fi

¡.

bentibus de faél:o emdcntiam

m

atteíl:ante c1r-

ca obieél:a , qua: nos credimns obfcurc.

40 .

Supereíl: camen dubium , an caíu , quo An-

gelus , aut homo cognofceret euidenrer

ren~lacionem diuinam,

&

non cognoíceret elll–

denter veracitacem diuinam , aél:us erfet fidei?

Lego aliquos abíoluce aflirmantes , aliofque

abíol ntl: negantes.

41.

Arbicror fub diíl:inll:ione loquendm_n; nam

.An

Ji•

fidti

G

reuelacio diuina ica cognofcerecur ea1demer,

"f1•nf111,~11i

vt ctiam cognoícerecur euidenter vericas illius,

~::,:.:::· nulla~enus

erfet

a~us

fidei, quia

e~

altu_verc

gno¡,

41

.,.

cog111to vt talt eutdemer, cognoícmir eu1den–

u1/arion•m

ter obieél:um illius ; ac vero ú non cognoíce–

di11ir.am

.

retm: euidenter vcritas reuelationis

diuinx,

non

.,,~,~

erfet

aélus

lidei, quia fidem non impedit ce–

vtr•<1tM<f

fl:imoniam dicentis enidenter cognitum ; [ed

obieél:um euidenter cor,niturn ex vi ceíl:imonij,

ve pacec exernplo fidei human:E ; vnus enim

horno cognoícit euidenter teíl:imoninm alte–

rius,

&

camen credit , quia obieél:nm manet

obícurum ; teíl:ificans enim poteíl: fallece aut

fallí:

ergo

(i

ira cognoíceretur euidenter re–

uelatio diuina, vt nullo niodo cogno[cerecur

cuidenter veritas illins, nec veracitas diuina,

talis aétus eefet lidei,quia erfet obieétum obícu- .

rum; íed an talisaétusproducerecurab habiru

fidei , quem modo habemus, vel ab alio di–

fünél:o, eíl: controucríum. Alij aium, alij ne–

gant : quidquid elegeris , probabile fanc eíl:,

Coníule Cardinalem de Lugo

loco citmo,

DISPVTATIO

VI.

De AEtu F1dei.

SECTIO

I.

vfn .dc1m Fidei

Jit

obfmms?

~~A

Tiill.

Valencia

2.1.

difP.

r.

q111e/None

1.

~~P·'rt.

4.

perlubet ex doétrma quonm-

J.

.

dam Ha:rcth:orum colligi ,

aél:qm fi-

de1 elfe euidentem.

Idem doc

uit Fra

ncifcus

Fra'nc.Mar(.

de March1a relatus

a

Gregorio

q111.ft

.

1.

pro–

log.artic.4,

Sed commnnis ,

&

vera Theologia íl:atait

1 .

aétam fidei elle obícurum : quod íignificauit

F;d.,

•JI

D.

Paulus ad

Heb.

11.

cum definiens fidem,

obfc1mt.

ait :

F•des eft fpmwdamm f11bftantia rmim,

arg11mmwm no?Jnpparemium,

&

1 .

ad

Corinch.

1

~.

VJdmms nunc in .inigmme

,

ideíl: obícurc,

vt.communiter explicant interpretes ,

&

San-

él:1 Patres. Coníonat Pelagius

I

l.

epiflola

i.

h~b~rnrque

tomo

.i.

Concilior1tm

,

p.

2..

pag.

mth1

l

3

l.

colum11a

2.

úc dicens :

Fides eo-

mm, qtti Deum vifi1ri flmt

,

quod non videt,

ctedit.

Eodem modo loquitur S. Augufunus

traét.

G5.

in Ioannem :

Pides quod non vider,

credit

,

&

trnél:.

4 .

.í.?!iid efljides

,

nift credere,

quod non vides,

Ideo

S.

Bernardns

forman.

fi-

l'itltf

ftmi~

g1111m magn11m

,

fidem lurne comparauit his

lis lunc.

elegamibus verbis :

í0_1rndoq11idem lmM vt eft

lumin11re min111, jidcm fignificare poteft

,

cui

foccedet vifto

,

&

pueft noUi

,

ideft cognitioni.

obfc11r1,

,

qu1. in hac vita habet11r.

Ratio eíl: , quía obieétum ada:quatum fidei

eíl: auél:cricas Dei ol>ícare reuelans ; [ed hrec

non poreíl: caufore alfenfum clarum ,

&

eui-

dentem: ergo affenfus fidei eíl: obícurus.Maior

coníl:at ex

difP.

1.fefl.5.

&

4.&

ex

difP.

"'t·

quia

m~íl:eria

noíl:r:x:fidei adhuc

vt

obfcurc propoíi-

tafunt euidenter credibilia: ergo tenemur illa

credere: ergo ille aíleníus eíl: obfcurus;[ed

ille

atfenfos eíl: fidei, quia eíl: propter auél:oritacem

diuinam obícurc reuelantem : ergo aefenfus

lidei eíl: obícurus.

. Sed ne putes obfcuritatem hanc elfe nega-

4.'

t1one1:n Íecundum erfe , licct explicetur per

Hu obft11·

1~egfüon~i;i clari~atis

: fic irrationale eíl: poíi-

•ir4s

?'"•JI

ttuum , licet explicetur per negationem ratio-

ntg

4

t:•

fe-

nalis.

rnndunt

An veró ha:c obícuritas

lit

ratio formalis

•Jle.

obieétiua,

&

fit ratio non viíi , itavt

fit

in-

5'

compati~ilis

cum Ícientia ,_d.icam

1nfra

,

poíl:-

quam et1am propoíuero perfeél:ionem certi–

tudinis fidei: quare lides ex tirulo cercimdinis

v_idebirur incompatibilis cum opinione;

&

ex

mulo obfcuritatis videbimr

incompatibilis

cum fcientia.

SECT IO l).