Difputatio V. Seélio
I
I.
..
l
II
AJ
tuiám.
obieél:i. E.uidentia igitur in atteíl:ante deber
euidens : nam per Ícientiam per
(e
infuíam po-
poffumu
1
"~
•i•m in
•t-
eífe talis, vt nuél:oritas ipía loquentis concur-
reíl:euidenter cognoíci omne ens fopernatu•
gn~fem
t•fl•?te
<ií.
rat pcr modum motiui ad aílen[um cuidenrem¡
rale creatum : quia intelleél:us creams poteíl:
"""m!er
e;;;;;;:,•
1::
ad quod necerfario requiritur , quod ne911e
eleuati
a
Deo ad C'>gnoícendum inruitiuc om-
~7::::;,~;.
9 ,
11
.,¡,
,,,,.
poffit
fati
ere , nec falli : quare lic diípomtur
ne enscreatmn , cum contineamr fub obieél:o
uilnnttm,
·
mnd•,
íyllogiímus formalis :
~i.!quid
Deus
dici~~
ad:l!quato illius: cíl: etcnim creatom íupernatu-
eíl: vemm , quia nec poteíl: fallere, nec fall.1;
rale , nec potefl: eífe magis cxcellcns , imo
fed Deus dicir myíl:erium
J
nc.,rnarionis ex1-
ncc requcexcellens, ac Deus;
fo:!
intelleél:us
ll:ere:ergo
dt
verum myíl:erium Incarnarionis
crearus poreíl: eleaari ad videndum Deum,quia
exiíl:ere : ergo exiíl:it. Nam liccc non cogno- hic concinetur íub obieél:o adrequato illius,
fcarur ipfa reuelatio
1
diuina' vr vera formalirer,
quatcnus abíl:rahit
a
proporcionara.
&
impro-
qnia li'cct cogn0Ícdtl1r euidenter, poreíl: co-
por_rionaro, provc explicui
rra(fow de
viji°"~
gnoÍci inada:quatc ,
&
coníequenter non vr
~e1 :
ergo quodcamque en¡ creatum , quam-
vera , veritatc
prou~niente
ex ada:quatione
visexcellens , potell inruiriuc ,
&
euidentt:.r
propofiri9nis cum obicél:o, vel ex alio prredi- cognoíci : ergo
&
aél:us fidei per
fe
mfuíre:
caco intriníeco.
~od
poteíl: explicari ex íen- ergo
&
potcíl: euidenter cognoíci reuelacio
tentia affirmante , veritateni proporicionis erfe
diuina. Probatur coníequentia : Aél:us fidei
denominacionem excriníecam includentem
per
fe
infuíre conneél:itur erfentialicer
cura
coexifientiam propofitionis,
&
obieél:i : porfer
reuelatione d1uina exiíl:enre : vr confiar ex
enim Angclus cognoícere euidemer exiíl:en-
difP111.
3
.[eEf
2 .
Íed qui tmdenter, perfeél:c,
tiam propofitionis non cognica exiíl:cntia obie-
&
ada:quatc cognoÍcit aliqi;iod obicél:um , co-
él:i.
Ergo in hoc caíu cognoícitur Vt reuelario
gnoícit necerfario terminum , cum qua ne-
diuina ,
&
coníequencer vr vera propter auél:o- cerfario conneél:irnr:ergo qui cognoícit aél:um
ritatem diuinam ,
&
ica cognitaducit in cogni- fidei diuinre intuirme, perfeél:e,
&
adrequa-
~ion.emob1eél:i ; licct
n~n
,cognoícatur
ve~itas
re, cognoícir neceílario reuelationem
diui~
lntrm(eca , vel prouemens ex conformltate
nam.
all:us cum obieélo.
Secundo probatar : Paren Deus loqui
c1J1n
8;
crearura imelleél:11ali per reuelationem ita pro-
SECTIO
JI.
.An po!Jil dnri
hdlc
euidentia in
tJttefiFm:e ?
:.¡.:
cAtholici Doél:ores communirer conce-
habe~:ha1~c~~1~le~:?::'~;1~t;eñ:~:ce~?~~l~~~
bitant , an Angcli , aur homines viatores po–
tuerint illam habere ,
&
non folum Beati?
) •
Caietanns apud l'etrum Hurtado
infra
ci-
Caimn.
tandum, cum d1íl:inguat duplicem reudario–
nem: vnam aé1:1uam, qu:c e(\: aé\'usvoluntatis
diuinre : alteram pafliuam , qure eíl: aliquid
t rearum difünélnm
a
reuelatione aél:iua ; pro–
uenierts tame11 ab illa, atferic, reuebrionem
aél:iuam non poffe cognofci euidenter enra
patriam; paffiuam camen pólfe cognoíci cni–
dencer
a
viatoribus. Ita diícurrit
2.2.q.
i.
art. 4.
&
q11.ift.171.
arr.
5.
Sed BJiíez
i.1.q. •
.•rt.5.
§.ad
3.
nrg11men11:m,
&
qv.«/f.
5.
ar1.2. d11b. 1.
generalirer negar porfe cogno(ci euidenter,
extra patriam, reuelationem diui11m1 ;
&
non
cognita enidenter reuelacione diuina , non
potefl: haberi talis euidentia, quia ad cogni–
tionem euidenrem deber vtraque prremirfa co–
gnoíci euidenrer.
(;,
Dicendum t íl: , ram in patria , quam extra
patriam , porfe homines ,
&
Angelos cogno–
Ícere euiclemér auél:oritatem diuinam ¡eue-
Suarcz.
lantem. lea Pater Suarez
to.
r.
in 3.p. difp11t.z.
fall.
2.
§.
/ed
owm'it ,
&
to.defide , difP111.
3.
{eEf.
8.
P.VlÍquez
rom.
2.
in
1.p.
d1JP.
1
3
5
.n.G.
tugo.
&
7. Cardinalis de Lugo
difp.
L
fcll.
1.
Petrus
liumd.
Hurtadus
difP111.
24..
fell.
2 .
Idemque docui
in
materia de lncarm11,difp111.
1.
{eéf.G.
&
difp.
1
3.
fcllione
4.
7.
Primo probatur : Poteíl: cognofci euidenter
Eti•m
tx-
aél-us fidei diuin:c : ergo potell cognoíci eui–
irA
1•1ri•m
denrer reuelacio di!Jina: Antecedens videmt
Vaíq.
pciam ipfius Dei , vt non poffic prouenire ab
aliqua creatura imelleél:uali nacuraliter · Íed ra-
lis rcuebcio potefl: euidencer cognoíci, propter
rnrionem all•gacam
Ji1pra
num.
7.
ergo horno,
&
Angelus po!func
eu1d~nter
,
&
inruiciuc co–
gnoícere rcuelationem diuinam. Maior coníl:at
cxfeélione
~nrecedmti,11.2.
..,
Hinc facill: probatur contra Caietanam,
!)'}
porfe eciam cognofci euidenter reuelationem,
R•uela1io
quam ipíe vacar aél:iuam : quia reuelatio paffi-
"Rf""
¡ouft
ua
dl
effcél:.us necerfarib
~onne~us
cum reue-
;:·~:¡:;:
lac1one aél:ma; [ed l¡uones al1qms effeél:us
~
nccerfario conneélirnr
oun
aliqua caufa , po-
tefl: talis cauía euidenter cognoíci ex illo elfu-
ll:u euidenter cognico : ergo reuclatio aél:iua
bei poteíl: euidenter cognofci. Maior efl: Íel\-
tentia Caietani : quia reuelatio aél:iua efl: vo-
luntas , qua Deus vulr paíiiuc reuelare : omnis
autem elfeélus ad exrra neceífario conneél:irur
cnm aél:u volnntatis dininre, qui per Íe conmr-
ric ad illum. Minor ell manifeíl:a: quia quoties
eíl: aliquis effeél:us produél:us
a
Deo, euidenrer
colligirnr eJfe in Deo aél:um voluntatis,
a
qua
per íe proueniat:
&
Ge
cognoícimuseuidenter
Deum per creaturas.
Poteíl: etiam cognoíci eriidenter veracitas
1
ci'
diuina, rntione cuius nec fallece, nec falli
Verarir;r
poffit : inter alía media poreíl: affignari reuela-
J;,,;.,.,,_
.
tia diuina , qua Deus re!Jelet in
fe
erfe ralem
refl
"ª''~~
perfeél:ionem. Deinde, illa efl: perfell:io fim-"'
eogn•fa•;
plicicer fimplex; omnis aurem huiuímodi per-
feél:io eíl: in Deo : ergo porfunt horno,
&
Angelus cognoícere euidenrer omnia illa prin-
cipia , qu:c concurrum ad euidentiam in acre-
ll:ance , nempe :
~idquid
Deus dicir, erfe
verum, quia nec fallere, nec falli poceíl:; Íed.
Deus dicir exi!l:ere myfl:erium lncarnationis;
ergo exifl:it.
Primo objícis :
l
píe aél:us fidei eíl: cognitio
1
j i
obícura reuelatianis Dei : ergo licet euidenrer,
&
intuitiui': cognoÍcatur aél:us fidei, non po-
tedr in illo euidécer cogno[ci reuelacio diuina.
Diíl:in~\'