Table of Contents Table of Contents
Previous Page  136 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 136 / 508 Next Page
Page Background

112

Traét. De virtute

F1dei

diu i n~ ,

l 1 .

Di!linguo antecedens : efi obícura in ge-

.Attus fidei

nere caulre formalis, concedo anrecedens : in

'¿!

;:;;.::

rntion.c ,medij cogn".Ícendi , ,nego amecedens;

·,,,,J~

<•gno.

n:un

~tcct

aélu.s .fide1 obícurc reprreíe.ntet re–

f<tntli.

uelac1onem d1u1nam ; tal1tcr lamen illam re-

prreíemat , vt dicat ordinem tranícendenta–

lem ad rnam aélualiter exiíl:enrem : Ulud au–

tem dicitur cl:irum in ratione me<lij- , quod

dicit rcl:n:ionem effcntialem ad

terminum,

iatione cuius nccerlhrio

conneél:iiur cum

illo :

&

quomodocmnqnc

lit illud , etiam!i

íit cognitio clara,

vcl

obícura, vel non con–

tineatur in racione cognitionis, ell: medium

clarum , id ell: aptnm, vt cognitio euidens

terminarn ad illnd,

&

ratione illins perfeél-c,

&

:idrequatc cogniti , cognoícamr euidenter

rerminus.

J

3.

Secundo obijcis : Si cognoíccrúur renelatio

diuina inmiciuc,

&

quiddicaciue, cognoícerc–

tur Oeus intuitiuc ,

&

quidditmue; íed repu–

gnar , Deum il'lluiriuc ,

&

quiddicam1c co–

gnuíci, extra patriam: ergo repugnat cognoÍci

inruitiuC: ,

&

quidditatiuc reuelarionem diui–

nam, excra patriam.

14.

N ego íequelam , quia non qi:lrelibet co-

Non cfl

u-

gnitio euidens alicuius obieél:i dicirur qnid–

g?iri~fJ"iJ-

dirntiua ,

&

intuitiua ,

fed folum cognitio

1~';;.~;;:;~

Ó'

rd_per

'Prapri~m fF~ciem

-, , vd ·pe.r. ipÍum

9

,,.cumqstt

ob1eéh1m cflic1ens 1mmed1atc cognmonem

~

¡•.,;,

tui.

nam lich euidenrer cognofccretur Deus, vt

tlms.

exiíl:e1~s,

quia non potcíl: Deus loquirealiter,

oifi exiíl:at ; nihilominus cognofceretur per

3\ienas Ípecies : Cicut Angelus cognoícit in–

tuitiuc foam naturam :

&

ltdt ex illa , ve!

in illa co11n0Ícat Deum euidemer, non co–

gnoícit illum intttitiuc , quia coguoÍcit per

alienas Ípecies.

1

.5 •

Tercio objicis : Non potefl: cognofci in-

mitiuc locmio Dei , quin prius cognoíca–

camr Deus inmitín?;

í~d

Dcus non porell: 11a

cognoíci : ergo nec locutio illius. Probatur

iúaior :

011 poteíl: inruitiue cogn0Íc1 locurio

Petri vt rnlis, quin prius cognoícarnr inmi–

tiue ipíe Perms; nam quki videmus loqui Pe–

trum, cognoícimus inmiriue

elfo

locutionem

jpfius : ergo non poteíl: intu1ciac locntio

Dd

cognoÍci , qmn ¡mus cognoÍcJmr incuiriue

ipfe Deus.

1

G.

Nego maiorem,

&

ad eius probat1oncm

diíl:inguo anceccdens : rcípeél:u cognoÍccn–

ris pcrfeél:e ,

&

euidentcr vocem Perri , nc–

go antecedens : reípeél:u cognoícemis im–

perfedc, concedo anteccdens; nos enim i1n–

perfeél:c cog110Ícinms vocem Perri , quia co–

gnoícimus lonum illum ,

&

non cognoÍci–

mus relationem crnníccndentalem , quam

dicit ad Pctrum aél:io

illa , qua produci–

mr

~ox

:

{j

aurem aliquis cogno(ceret per–

fcél:e

vocem

illam,

&

relacionem tranfcen–

demal m , quam d1cit aél:io ad Íuum princi.

pinm ,

¡oolfec cognoícerc

imuitiu~

vocem ,

&

ex illa lic cognita dnci in cognirionem

In'IJDtibm

eaidemem Pctri ; eriam!i 1llum non vidiílet

d•p/,x

•fl

loqucntem : ideo enil,ll in vocibus commu–

r4rio

figr.i.

nircr diíl:ingninms duplicem rarionem ligni:

vnam ad placitum, qure conliíl:itin lignifi–

catione , ccrminanirqlle

iJ

obieél:um: alte–

ram naruraleq1 ,

quatem;~

ell:

effi él:us ali–

c~ius

animalts,

&

vt dfdh:s da icin cogni–

t1011em fui principij ; audita enim quacum-

que vocc , cciam!i non cognoícamus Ggni–

ficacum illius, naturalitcr deucnimus in co–

gnitionem :ilicuins animalis formantis illam:

licuecognico forno naturalitcr deucnimus in

cognitionem ignis ;

&

que perfeétius co–

gnofcimr vox ' eo perfell:ius dcuenimus in

cognitionem cauía: illius : Sed in caíu c¡ua:–

il:ionis homo,

&.

Angelus cognoíceret per–

feél:c vocem dininam ,

&

relationem tran–

fcrndencalem , quam dicit ad Deum : ergo

cognoícerec determinatc Deum ex vi cogni–

tionis locutionis , eciamli non videret pnus

loqnentem.

·s

E

e

T i

o

11

r.

.An E11idcn1i11 in

a11ejln,n1e

Jit

propri11

e11idem111?

P.

'R.ima fentemia contendit, euidentiam in

17.

acreíl:ante non

effe

euidenciam proprie ,

&

limpliciter, Íed íolum impropt!C ,

&

íe-

cundum quid. Ita P. Vaíquez

1.

P""· diJP11-

Vafqu<-z.

t1111one

1

35 . c"P· 5.

&

3. pnrt. di[pm. 5 3.

1111mero

1.

&

difpurarione

74.

mimtro

1 1.

Lor•

Lorca.

c:i

1. L

di[puratione

t

6.

mimero

1

·s.

P.

Tur-

T orr<!•

nanus

2. 1.

d.

9.

d11b.

3.

§.

fad c1mmunior,

&

a~ij

Theologi Complutenres ,

quorum

pr:!!c1pu~m

:fundamentüm ell:

,

~1uia

om-

ms

eu1denna

limpltciter ve\ ell:

demon–

firationis , quia , vel propter qoid ,

idell:

ve! per

c~ufam ,

vel per effcél:mn ; neque

e111m cmhbet licet comminifci ,

&

excudere

no~as

dcfinitiones

incompercas Arill:oreli,

qm ?.dxquatc diuiíic demoníl:rationem , Íeu

emdentiam in enidentiam habi1am per cau-

fom ,

&

in euidenr1am habitam pcr effc-

él:um.

Secunda ,

&

noll:ra fententh iam propo.

I

8.

(ita

row.

1 .

111

primnm panem

,

1raEJa1.

1.

dif-

p111111.

; .

f<EJ:.

1..

nmr.ero

1

o.

&

1r11il.

8.

dif-

P"'"'·

t

~.faEJ.

1. "''"'·

9.

affirmat, euidentiam

in attell:amc

cffe

veram,propriam,

&

limplici-

ter tuidenciam. Ita P. Suarez

tom.

1.

111

3.

par-

Suarcz.

tem, di[pm. 22.faéi.

5.

&

'º"'·

defide, difP11-

tt11.

;

.fail.

S.

mun.

z.

P. Valentía

1 .

1

.dsfpm.

t.

V•lcntia!

q11~ff.

¡ .

p1111EJ0

t.

P. Petrus H urtado

to. de

ji

de

,

H

d

di(p.

25 .

feEJ. 5.·

Cardinal is de Lugo

tom. de

Lu'::'~~

]idc,

d1JP.1.feéf.

r.

"

Primo

probatur auél:oricatc Arittotelis,

J

9.

c¡uo

Ce

n1t~ntur

adnerfarij : Ari!1oteles ergo

Bu;,¡,.,;,.

•ta.

d~fimuit

Íyllogiímum :

Eft orario, in q11a

in

Rtttfl.••-

911bufdnm pofi1i1 aliud quid<m

ab

hu

neuffe tttfl;u•·

•f!

ft111i.

Hunc

íyllo~iÍmum

adrequat/: di-:;;::;;/"'•

t11Ílt m fallacem, top1cum,

&

demonll:raci-

uum : fed íyllogiímus, in quo fundacur eui-

demia in atrell:anrc , nec ell: fallax , nec co.

pi~us

: ergo el!: demon!lraciuus limpliciter.

Maior conflat ex ipío Ariíl:otele. Probarur

minor,

&

in prirnis non ell: fyllogiímus fal-

lax, quia prremi(f.e non Íunt falíre, c¡uod

c(l:

de ratione fyllogiÍini fallacis : nec ell: íyllo-

giímus topicus, qnia pr:i:milfre non funtne-

gabiles; id enim fupponit ticulus c¡u:rll:ionis,

nec conrrad1cunt

aduer.C~rij,

cum negare non

poffint cogno(ci euidenter reuelationem Dei,

&

auél:orita'ten1 ,

ratione cuius impollibile

eíl: , Deum fallen: , aut

¡..11¡ :

quare prremilfre

illius