112
Traét. De virtute
F1dei
diu i n~ ,
l 1 .
Di!linguo antecedens : efi obícura in ge-
.Attus fidei
nere caulre formalis, concedo anrecedens : in
'¿!
;:;;.::
rntion.c ,medij cogn".Ícendi , ,nego amecedens;
·,,,,J~
<•gno.
n:un
~tcct
aélu.s .fide1 obícurc reprreíe.ntet re–
f<tntli.
uelac1onem d1u1nam ; tal1tcr lamen illam re-
prreíemat , vt dicat ordinem tranícendenta–
lem ad rnam aélualiter exiíl:enrem : Ulud au–
tem dicitur cl:irum in ratione me<lij- , quod
dicit rcl:n:ionem effcntialem ad
terminum,
iatione cuius nccerlhrio
conneél:iiur cum
illo :
&
quomodocmnqnc
lit illud , etiam!i
íit cognitio clara,
vcl
obícura, vel non con–
tineatur in racione cognitionis, ell: medium
clarum , id ell: aptnm, vt cognitio euidens
terminarn ad illnd,
&
ratione illins perfeél-c,
&
:idrequatc cogniti , cognoícamr euidenter
rerminus.
J
3.
Secundo obijcis : Si cognoíccrúur renelatio
diuina inmiciuc,
&
quiddicaciue, cognoícerc–
tur Oeus intuitiuc ,
&
quidditmue; íed repu–
gnar , Deum il'lluiriuc ,
&
quiddicam1c co–
gnuíci, extra patriam: ergo repugnat cognoÍci
inruitiuC: ,
&
quidditatiuc reuelarionem diui–
nam, excra patriam.
14.
N ego íequelam , quia non qi:lrelibet co-
Non cfl
u-
gnitio euidens alicuius obieél:i dicirur qnid–
g?iri~fJ"iJ-
dirntiua ,
&
intuitiua ,
fed folum cognitio
1~';;.~;;:;~
Ó'
rd_per
'Prapri~m fF~ciem
-, , vd ·pe.r. ipÍum
9
,,.cumqstt
ob1eéh1m cflic1ens 1mmed1atc cognmonem
~
¡•.,;,
tui.
nam lich euidenrer cognofccretur Deus, vt
tlms.
exiíl:e1~s,
quia non potcíl: Deus loquirealiter,
oifi exiíl:at ; nihilominus cognofceretur per
3\ienas Ípecies : Cicut Angelus cognoícit in–
tuitiuc foam naturam :
&
ltdt ex illa , ve!
in illa co11n0Ícat Deum euidemer, non co–
gnoícit illum intttitiuc , quia coguoÍcit per
alienas Ípecies.
1
.5 •
Tercio objicis : Non potefl: cognofci in-
mitiuc locmio Dei , quin prius cognoíca–
camr Deus inmitín?;
í~d
Dcus non porell: 11a
cognoíci : ergo nec locutio illius. Probatur
iúaior :
011 poteíl: inruitiue cogn0Íc1 locurio
Petri vt rnlis, quin prius cognoícarnr inmi–
tiue ipíe Perms; nam quki videmus loqui Pe–
trum, cognoícimus inmiriue
elfo
locutionem
jpfius : ergo non poteíl: intu1ciac locntio
Dd
cognoÍci , qmn ¡mus cognoÍcJmr incuiriue
ipfe Deus.
1
G.
Nego maiorem,
&
ad eius probat1oncm
diíl:inguo anceccdens : rcípeél:u cognoÍccn–
ris pcrfeél:e ,
&
euidentcr vocem Perri , nc–
go antecedens : reípeél:u cognoícemis im–
perfedc, concedo anteccdens; nos enim i1n–
perfeél:c cog110Ícinms vocem Perri , quia co–
gnoícimus lonum illum ,
&
non cognoÍci–
mus relationem crnníccndentalem , quam
dicit ad Pctrum aél:io
illa , qua produci–
mr
~ox
:
{j
aurem aliquis cogno(ceret per–
fcél:e
vocem
illam,
&
relacionem tranfcen–
demal m , quam d1cit aél:io ad Íuum princi.
pinm ,
¡oolfec cognoícerc
imuitiu~
vocem ,
&
ex illa lic cognita dnci in cognirionem
In'IJDtibm
eaidemem Pctri ; eriam!i 1llum non vidiílet
d•p/,x
•fl
loqucntem : ideo enil,ll in vocibus commu–
r4rio
figr.i.
nircr diíl:ingninms duplicem rarionem ligni:
vnam ad placitum, qure conliíl:itin lignifi–
catione , ccrminanirqlle
iJ
obieél:um: alte–
ram naruraleq1 ,
quatem;~
ell:
effi él:us ali–
c~ius
animalts,
&
vt dfdh:s da icin cogni–
t1011em fui principij ; audita enim quacum-
que vocc , cciam!i non cognoícamus Ggni–
ficacum illius, naturalitcr deucnimus in co–
gnitionem :ilicuins animalis formantis illam:
licuecognico forno naturalitcr deucnimus in
cognitionem ignis ;
&
que perfeétius co–
gnofcimr vox ' eo perfell:ius dcuenimus in
cognitionem cauía: illius : Sed in caíu c¡ua:–
il:ionis homo,
&.
Angelus cognoíceret per–
feél:c vocem dininam ,
&
relationem tran–
fcrndencalem , quam dicit ad Deum : ergo
cognoícerec determinatc Deum ex vi cogni–
tionis locutionis , eciamli non videret pnus
loqnentem.
·s
E
e
T i
o
11
r.
.An E11idcn1i11 in
a11ejln,n1e
Jit
propri11
e11idem111?
P.
'R.ima fentemia contendit, euidentiam in
17.
•
acreíl:ante non
effe
euidenciam proprie ,
&
limpliciter, Íed íolum impropt!C ,
&
íe-
cundum quid. Ita P. Vaíquez
1.
P""· diJP11-
Vafqu<-z.
t1111one
1
35 . c"P· 5.
&
3. pnrt. di[pm. 5 3.
1111mero
1.
&
difpurarione
74.
mimtro
1 1.
Lor•
Lorca.
c:i
1. L
di[puratione
t
6.
mimero
1
·s.
P.
Tur-
T orr<!•
nanus
2. 1.
d.
9.
d11b.
3.
§.
fad c1mmunior,
&
a~ij
Theologi Complutenres ,
quorum
pr:!!c1pu~m
:fundamentüm ell:
,
~1uia
om-
ms
eu1denna
limpltciter ve\ ell:
demon–
firationis , quia , vel propter qoid ,
idell:
ve! per
c~ufam ,
vel per effcél:mn ; neque
e111m cmhbet licet comminifci ,
&
excudere
no~as
dcfinitiones
incompercas Arill:oreli,
qm ?.dxquatc diuiíic demoníl:rationem , Íeu
emdentiam in enidentiam habi1am per cau-
fom ,
&
in euidenr1am habitam pcr effc-
él:um.
Secunda ,
&
noll:ra fententh iam propo.
I
8.
(ita
row.
1 .
111
primnm panem
,
1raEJa1.
1.
dif-
p111111.
; .
f<EJ:.
1..
nmr.ero
1
o.
&
1r11il.
8.
dif-
P"'"'·
t
~.faEJ.
1. "''"'·
9.
affirmat, euidentiam
in attell:amc
cffe
veram,propriam,
&
limplici-
ter tuidenciam. Ita P. Suarez
tom.
1.
111
3.
par-
Suarcz.
tem, di[pm. 22.faéi.
5.
&
'º"'·
defide, difP11-
tt11.
;
.fail.
S.
mun.
z.
P. Valentía
1 .
1
.dsfpm.
t.
V•lcntia!
q11~ff.
¡ .
p1111EJ0
t.
P. Petrus H urtado
to. de
ji
de
,
H
d
di(p.
25 .
feEJ. 5.·
Cardinal is de Lugo
tom. de
Lu'::'~~
•
]idc,
d1JP.1.feéf.
r.
"
Primo
probatur auél:oricatc Arittotelis,
J
9.
c¡uo
Ce
n1t~ntur
adnerfarij : Ari!1oteles ergo
Bu;,¡,.,;,.
•ta.
d~fimuit
Íyllogiímum :
Eft orario, in q11a
in
Rtttfl.••-
911bufdnm pofi1i1 aliud quid<m
ab
hu
neuffe tttfl;u•·
•f!
ft111i.
Hunc
íyllo~iÍmum
adrequat/: di-:;;::;;/"'•
t11Ílt m fallacem, top1cum,
&
demonll:raci-
uum : fed íyllogiímus, in quo fundacur eui-
demia in atrell:anrc , nec ell: fallax , nec co.
pi~us
: ergo el!: demon!lraciuus limpliciter.
Maior conflat ex ipío Ariíl:otele. Probarur
minor,
&
in prirnis non ell: fyllogiímus fal-
lax, quia prremi(f.e non Íunt falíre, c¡uod
c(l:
de ratione fyllogiÍini fallacis : nec ell: íyllo-
giímus topicus, qnia pr:i:milfre non funtne-
gabiles; id enim fupponit ticulus c¡u:rll:ionis,
nec conrrad1cunt
aduer.C~rij,
cum negare non
poffint cogno(ci euidenter reuelationem Dei,
&
auél:orita'ten1 ,
ratione cuius impollibile
eíl: , Deum fallen: , aut
¡..11¡ :
quare prremilfre
illius