Table of Contents Table of Contents
Previous Page  132 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 132 / 508 Next Page
Page Background

s:

CY.diM/c

rtmlti¡liri–

trrtrtcip;.

TP.r.

P,Suarcz.

108

Traétat.

D e

Virtúte

Fidei

diuina:-,

."b ipf1t fade Potti Apofloli, cui pafeend111 omJ

Jira&

Domin~.,

manda11it

,

vfq11e 11d

pr.tfemem

Epi{cop;1111m fi1ccejfiofacerdowm; tener deniq11e

ipji1rn

c;ttholic~

nomen, q11od non

fine

caufa

;me>'

tam mult,u

h<trefe•

fo/11

-h.t.c Ecclefia obrir.11it.

Perpcnd1ro víque ad tempus D.A11gu(l:ini fo–

lúm numerari qnadraginta duos l)oncilices;

nunc aucem numerantur ducenti quadraginta

eres :

~iare

fortius conuincit argumentum

efformatunl;, D. Anguíl:ino. Pra:tcrea ;mtiqui–

tas noflra: R eligioni.s vii¡;uit ab initio orbis

condici; eandem enim Religionem, quam

fanél:i veceris tefl:amenti fecuti [uilt, [equimur;

illi namque credebant Chriflum vcnmrnm,

fed nos credimns eundem iam vcniffe , cum

-videanms in ipfo adimpletas prophetias, qua:

ioquuntur de Meffia. Denique manifeíl:c co–

gnofcimus initium ha:refnm , quia ante Lu–

therum, Caluinum ,

&

alios Ha:reliarchas

non extitereauél:ores calium errorum ,

&

ha:–

refum defenfores : Ante illos tarncn extitere

viri incomparnbiles' ranél:icace '

&

fopienria

,pc:dl:;>.11ciílimi aíieclre noíl:rx Religio11is.

S E C T 1 O

I I.

Ym }m

myjleria nojlr

tt

fidei

jint

euidenter

credibzlia?

C

Redibile mnlripliciter accipirur. Primo

pro denominatione cxtrinCeca. ¡orouenien–

te ab aél.u credendi : De qua cred1b1lttate mo–

do non loquirnm\ Secundo dicitur obieél:um

¡:redibile, quatenus h.abet capacicacem incrin–

fecam , ve 'pollit terminar.e aél:um credendi,

q1.1i aél:11s poceíl:

elle

imprndens,

&

iíl:a cre–

dibilicas non eft pr:!>fentis iníl:ituti : vel aél:us

poteíl:

cili:

prudens, quia cond.1rrunt m.ociua,

quibus prudentet mouecur voluncas ad1mpe–

randum aél:um credendi; fed poteíl: ¡;.ontinge–

re , quod obieél:um prudemer ira credibile

lir,

quin obligctur homo ad credendum id obie–

JC'l:um. Tercias aél:us calis e!fe poteíl: ' Vt ho–

rno non folum prtldenter poffit credere , fe<l

etiam rcneacur prudertter credere , quia efl:

medinm 11ecelfarinm

ad

confequendam Calu–

tem. lu"ta quem fenfom idem efr inquirere,

vtrum hoc obieél:u\n

Ge

credibile , ac iDquirc–

re, vrrum derut

oblig~tio

credendi illud :

&

idem efr inquirere , vtrum hoc obieél:um lit

euidentcr credibile, ac inquirere , vtrlím con–

íl:et euidencer de obligacione credendí : Ad

iíl:nm fenfurn prnJentem quxíl:ionem exagita–

mus :

·~are

euidemia folum veríatur circa

obligationem' non vero circa exiíl:emiam,vel

veriratem obieél:i.

N ec modo procedo comra illos hrereticos

contendenres, nihil e/fe credendum, nili quod

piritus Canlhis immediate reuelat vnicuique

credemi: conrra

')Uem

errorem, rcaturigincm

quidem [chi[mamm ,

&

ha:refum exardent

arui1menta catholicon11n. Confolarnr P. Sua–

re~

rom.de

fi'tl.e, dífjmt. 4.feélione

7. Nos enim

cre

dimns r

enelationes faél:as Prophetis ,

&

fcriproribns canonicis ; ipía namque expe–

.cientia üemonfl:rat, quot, ac qnanta ex hoc

errare cmergant abíurda , etiam contra ordi–

Bem politicum : fcinditurque

vulg~

ha:reti-

corum in varias

e

diametro oppolitas

opinatio~

nes ; itavt qui[que contendat foam cogicacio–

nem

1

e(fe infpiratam

a

Deo :

~10d

profell:o

impoilibile eíl:

' rum

fit

vnus Deus,

&

Vlla

fides : Teíl:imoniáque facrx Scriprura: , qu:e

liniíl:rc imelle&;. allegant hxrerici, 11011 lo–

quuntuc de reuelationibus cuilibet homini

a

Deo faél:is immediatc ; íed de auxiliis gracia:,

quibus illumi11a11tur mentes hominum ,

:1'1

ampleél:endas

veritates fidei :

&

quarenus

beus ica illuminat , dicitur docei.-e ,

&

i11-

firuere homines.

Negleél:o igitur pra:diél:o errore, procedo

l o:

ad propolitam qua:íl:ionem :

&

circa quam

prima fentemia affirmat myíl:eria noíl:rae fidei

non elfe enídenter credibilía.

~re

cogíratio

,

folet atl:ribul Capreolo

in

3.

d;[fin[/-ione

3

:z..

Capxeolus.

q11.tflione vnic11

,

artic11/o

3.

ad

3.

fed ni

fa!-

lor , Theologus hic non loquimr in fenfo

q=íl:ionis iníl:itut:e

>

r~d

potius de euidentia

reí.

Dicendum eíl: , myíl:eri:i noíhre lidei elfe

}

L

euidenrer credibilia; iuxta 'communem Theo-

logiam illuíl:ram

a

D.Thoma

L

Lqu«fl.1.

,mi-

D Thom:

tic11/o

4. Caietano

ibtdcm,

P. Suarez

de jidt,

P.Suarcz,

ilifp.4.fcél. 3.

Perro Hurtado

de ftde,

difp.

2.

z.

P. 1-Junad.

[ea.

1 .

Cardinali de Lugo

de fide,

difpmatio-cardinalis

ne

5.

fell.

1.

n11m.

; .

qui congcrunt alios Do- de

Luga.

étores.

Probatur primo ex diuina Scriptura, prre-

¡ · .

fercim ex illo loan.

15.

s;,

11on vm;_t[em

'

&

lo-

loan.

1

f•

et<tU< f11ijfam ei1

,

peccarnm non haberem : N11nc

aNtem exC1tfationem non hnbrmt de peccato

fi10:

fi

opera non feájfem in

Úó ,

q11tt nemo

aliUJ

fecit,

.

peccar"m non haberent.

Ecce Iuda:i audita prre-

Myjlfi'ª

."'·

?icatione,

&

vilis operibus Chriíl:i Dom!ni

1).::,

,;~'";

Jra peccaucnmt, vt non haberent excufat10-

rer

credibi~

nem de peccato infidelitatis : ergo cognoíCe-

114.

bam euidenrer,

[e

e!fe obligacos ad credenda

.myíl:eria lidei , edG>él:a ore Chriíl:i Domini

concionantis. Antecedens eíl:

ipfa Íententia

Chriíl:i Domini. Probatur coníequentia: N c-

1110 peccat' nili cognofcat euidenter' re effo

obligatum aliqna lege ad opus aliq110d facien-

dmn,

li

peccatum eíl: omiffionis; ícd Jnda:i

peccabant peccato omiffionis nen credendo:

ergo euidenter cognofcebanc,

[e

e!fe obliga-

tor ad crcdendum : licue qui furacur, cogno-

fcit euidenter,

[e

elfe obligatum ad non furan-

dum ;

&

ideo excuíationcm non habet' cum

furatur : Nam

fi

[olum probabiliter cognoíce-

ret obligacioL1em, itavt elfet probabilis alter:i

pars, qua negaretur obligatio , tune profeél:o

Iuda:us excufaretur

a

peccato, quia quilibet

fequen~

opinionem probabilern negantem

obltgattonem prrecept• excufamr

a

peccato :

fed iux.cafenrentiam Chrifl:i Domini Iuda:i non

excuíabantur

a

peccato infidelitatis

>

vilis ope-

ribus iplius Chriíl:i: ergo cognoícebant eui-

deuter obligationem credendi.

Secuudo probarur ratione :-

~oties

alicui

I

3.

proponitur aliquod obiell:mn probatum grauif-

Probnrio

•·•

.G.m!s motiuis reddemibus ipfom

~rudenter

ere-

1arione.

d1b1le,li Úttalis conditionis,vt lit medium vni-

t um,

&

lirnpliciter netelfarium ad conÍequen–

dam Caiucem xternam , euidens efr dari obli.#

gationem prrecepti naturalis , iuxta dine,rlita–

tem materix ad ampleél:endnm ill11d obie–

él:um; íed myíl:eria noíl:ra: lidei

Cune

calis co11-

ditionis : ergo euidens etla"addfe obligationem

przccpti