s:
CY.diM/c
rtmlti¡liri–
trrtrtcip;.
TP.r.
P,Suarcz.
108
Traétat.
D e
Virtúte
Fidei
diuina:-,
."b ipf1t fade Potti Apofloli, cui pafeend111 omJ
Jira&
Domin~.,
manda11it
,
vfq11e 11d
pr.tfemem
Epi{cop;1111m fi1ccejfiofacerdowm; tener deniq11e
ipji1rn
c;ttholic~
nomen, q11od non
fine
caufa
;me>'
tam mult,u
h<trefe•
fo/11
-h.t.c Ecclefia obrir.11it.
Perpcnd1ro víque ad tempus D.A11gu(l:ini fo–
lúm numerari qnadraginta duos l)oncilices;
nunc aucem numerantur ducenti quadraginta
eres :
~iare
fortius conuincit argumentum
efformatunl;, D. Anguíl:ino. Pra:tcrea ;mtiqui–
tas noflra: R eligioni.s vii¡;uit ab initio orbis
condici; eandem enim Religionem, quam
fanél:i veceris tefl:amenti fecuti [uilt, [equimur;
illi namque credebant Chriflum vcnmrnm,
fed nos credimns eundem iam vcniffe , cum
-videanms in ipfo adimpletas prophetias, qua:
ioquuntur de Meffia. Denique manifeíl:c co–
gnofcimus initium ha:refnm , quia ante Lu–
therum, Caluinum ,
&
alios Ha:reliarchas
non extitereauél:ores calium errorum ,
&
ha:–
refum defenfores : Ante illos tarncn extitere
viri incomparnbiles' ranél:icace '
&
fopienria
,pc:dl:;>.11ciílimi aíieclre noíl:rx Religio11is.
S E C T 1 O
I I.
Ym }m
myjleria nojlr
tt
fidei
jint
euidenter
credibzlia?
C
Redibile mnlripliciter accipirur. Primo
pro denominatione cxtrinCeca. ¡orouenien–
te ab aél.u credendi : De qua cred1b1lttate mo–
do non loquirnm\ Secundo dicitur obieél:um
¡:redibile, quatenus h.abet capacicacem incrin–
fecam , ve 'pollit terminar.e aél:um credendi,
q1.1i aél:11s poceíl:
elle
imprndens,
&
iíl:a cre–
dibilicas non eft pr:!>fentis iníl:ituti : vel aél:us
poteíl:
cili:
prudens, quia cond.1rrunt m.ociua,
quibus prudentet mouecur voluncas ad1mpe–
randum aél:um credendi; fed poteíl: ¡;.ontinge–
re , quod obieél:um prudemer ira credibile
lir,
quin obligctur homo ad credendum id obie–
JC'l:um. Tercias aél:us calis e!fe poteíl: ' Vt ho–
rno non folum prtldenter poffit credere , fe<l
etiam rcneacur prudertter credere , quia efl:
medinm 11ecelfarinm
ad
confequendam Calu–
tem. lu"ta quem fenfom idem efr inquirere,
vtrum hoc obieél:u\n
Ge
credibile , ac iDquirc–
re, vrrum derut
oblig~tio
credendi illud :
&
idem efr inquirere , vtrum hoc obieél:um lit
euidentcr credibile, ac inquirere , vtrlím con–
íl:et euidencer de obligacione credendí : Ad
iíl:nm fenfurn prnJentem quxíl:ionem exagita–
mus :
·~are
euidemia folum veríatur circa
obligationem' non vero circa exiíl:emiam,vel
veriratem obieél:i.
N ec modo procedo comra illos hrereticos
contendenres, nihil e/fe credendum, nili quod
piritus Canlhis immediate reuelat vnicuique
credemi: conrra
')Uem
errorem, rcaturigincm
quidem [chi[mamm ,
&
ha:refum exardent
arui1menta catholicon11n. Confolarnr P. Sua–
re~
rom.defi'tl.e, dífjmt. 4.feélione
7. Nos enim
cre
dimns renelationes faél:as Prophetis ,
&
fcriproribns canonicis ; ipía namque expe–
.cientia üemonfl:rat, quot, ac qnanta ex hoc
errare cmergant abíurda , etiam contra ordi–
Bem politicum : fcinditurque
vulg~
ha:reti-
corum in varias
e
diametro oppolitas
opinatio~
nes ; itavt qui[que contendat foam cogicacio–
nem
1
e(fe infpiratam
a
Deo :
~10d
profell:o
impoilibile eíl:
' rum
fit
vnus Deus,
&
Vlla
fides : Teíl:imoniáque facrx Scriprura: , qu:e
liniíl:rc imelle&;. allegant hxrerici, 11011 lo–
quuntuc de reuelationibus cuilibet homini
a
Deo faél:is immediatc ; íed de auxiliis gracia:,
quibus illumi11a11tur mentes hominum ,
:1'1
ampleél:endas
veritates fidei :
&
quarenus
beus ica illuminat , dicitur docei.-e ,
&
i11-
firuere homines.
Negleél:o igitur pra:diél:o errore, procedo
l o:
ad propolitam qua:íl:ionem :
&
circa quam
prima fentemia affirmat myíl:eria noíl:rae fidei
non elfe enídenter credibilía.
~re
cogíratio
,
folet atl:ribul Capreolo
in
3.
d;[fin[/-ione
3
:z..
Capxeolus.
q11.tflione vnic11
,
artic11/o
3.
ad
3.
fed ni
fa!-
lor , Theologus hic non loquimr in fenfo
q=íl:ionis iníl:itut:e
>
r~d
potius de euidentia
reí.
Dicendum eíl: , myíl:eri:i noíhre lidei elfe
}
L
euidenrer credibilia; iuxta 'communem Theo-
logiam illuíl:ram
a
D.Thoma
L
Lqu«fl.1.
,mi-
D Thom:
tic11/o
4. Caietano
ibtdcm,
P. Suarez
de jidt,
P.Suarcz,
ilifp.4.fcél. 3.
Perro Hurtado
de ftde,
difp.
2.
z.
P. 1-Junad.
[ea.
1 .
Cardinali de Lugo
de fide,
difpmatio-cardinalis
ne
5.
fell.
1.
n11m.
; .
qui congcrunt alios Do- de
Luga.
étores.
Probatur primo ex diuina Scriptura, prre-
¡ · .
fercim ex illo loan.
15.
s;,
11on vm;_t[em
'
&
lo-
loan.
1
f•
et<tU< f11ijfam ei1
,
peccarnm non haberem : N11nc
aNtem exC1tfationem non hnbrmt de peccato
fi10:
fi
opera non feájfem in
Úó ,
q11tt nemo
aliUJ
fecit,
.
peccar"m non haberent.
Ecce Iuda:i audita prre-
Myjlfi'ª
."'·
?icatione,
&
vilis operibus Chriíl:i Dom!ni
1).::,
,;~'";
Jra peccaucnmt, vt non haberent excufat10-
rer
credibi~
nem de peccato infidelitatis : ergo cognoíCe-
114.
bam euidenrer,
[e
e!fe obligacos ad credenda
.myíl:eria lidei , edG>él:a ore Chriíl:i Domini
concionantis. Antecedens eíl:
ipfa Íententia
Chriíl:i Domini. Probatur coníequentia: N c-
1110 peccat' nili cognofcat euidenter' re effo
obligatum aliqna lege ad opus aliq110d facien-
dmn,
li
peccatum eíl: omiffionis; ícd Jnda:i
peccabant peccato omiffionis nen credendo:
ergo euidenter cognofcebanc,
[e
e!fe obliga-
tor ad crcdendum : licue qui furacur, cogno-
fcit euidenter,
[e
elfe obligatum ad non furan-
dum ;
&
ideo excuíationcm non habet' cum
furatur : Nam
fi
[olum probabiliter cognoíce-
ret obligacioL1em, itavt elfet probabilis alter:i
pars, qua negaretur obligatio , tune profeél:o
Iuda:us excufaretur
a
peccato, quia quilibet
fequen~
opinionem probabilern negantem
obltgattonem prrecept• excufamr
a
peccato :
fed iux.cafenrentiam Chrifl:i Domini Iuda:i non
excuíabantur
a
peccato infidelitatis
>
vilis ope-
ribus iplius Chriíl:i: ergo cognoícebant eui-
deuter obligationem credendi.
Secuudo probarur ratione :-
~oties
alicui
I
3.
proponitur aliquod obiell:mn probatum grauif-
Probnrio
•·•
.G.m!s motiuis reddemibus ipfom
~rudenter
ere-
1arione.
d1b1le,li Úttalis conditionis,vt lit medium vni-
•
t um,
&
lirnpliciter netelfarium ad conÍequen–
dam Caiucem xternam , euidens efr dari obli.#
gationem prrecepti naturalis , iuxta dine,rlita–
tem materix ad ampleél:endnm ill11d obie–
él:um; íed myíl:eria noíl:ra: lidei
Cune
calis co11-
ditionis : ergo euidens etla"addfe obligationem
przccpti