Table of Contents Table of Contents
Previous Page  549 / 902 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 549 / 902 Next Page
Page Background

Sed illius

pollibilitas

iuxca

pro–

bab1lia

principia

porelt de–

fe11(ari.

Eremplum

apturn pro

cod-cm.

Solura ob–

icéHo.

er(l!I.

Difcurfus III.

497

~fl:

idem. lté aél:us hic eíl: cognirio ralis obieé\:i,

quod per illú modo cognoCcirnr:ergo fl:anre illo

nequir non cognofci. Paree confccurio.

~iia

efl

illius

Gm1liru.do

& expreliio , fpeci é fumens per

ordiné ad illud:G ergo atl:us perllar,tonfequérer

fimilirudo & expreílio,qua= eíl: ipfa cognitio. Et

in Deo q uidé faris mirabile eíl:,quod illius fcié–

ria , qna res cognofcir poliibiles, íinc addirione

vlb ad exifléres prorédatur,in gno explicádo

fa–

cramen~

nimiú quantum Theologorú induíl:ria

farigarur.

~omodo

ergo quid fonile in viíione

admitr:itur creara,in q ua eminenciá

illá

ob infini–

ta perfeél:ionem nó poffi1mus re1!hire.Nihilomi–

nL1s mihi apcrta nó adeó vidernr repugnancia,ve

non aliqua

ofl:endend.e

poflibiliraris via fine con–

tencionis ílimulis ré pertraél:anci fuccurrar.Gra–

uium fcriptorú fenrencia eíl:,eáque duce Philofo–

pho, inrelleél:ioné aflimila ne fieri:quod alicer

frare neguir,niíi rci intelleél: imago in mére in-

•telligencis efformetnr.

H.ec

· verbum mentís,&

fpecies exprdfa dicitur, éfl:q; viralis qualiras ab

obieéto &inrellehu procreara. Ita ramen in illa

intdleétio c'óíiíl:it,vt ad intelleétioné fola nó fuf–

fü:iar,fed aliqnid pr:eterea requirarur.lllud auré

ni! aliud guá altio intelleél:us eíl: feipfum perfi–

ciéris virali modo,& interna ad obieél:ú inclina–

tione mouentis. Vnde

{j

pr.ediéla imago a folo

Deo in inrelleltu ponererur,vel abeo Gmul cnm.

ipfo cócurrenre produéta,priori altione fufpen- •

fa,folummodoconforuarerur,minime inrelleél:io

íl:arer, q ia aél:ioné vel effemialirer in reél:o im–

portat,vel ira neceffario connorat, vr ea fublara

forma lis inrelleél:ionis effeél:us nó fequaru,r. Húc

for

Gtan intelleél:us conatú Seotus vocauir arren–

tioné,Ílne qua íl:are cognitio

nequit.lá

quod co–

natus ifle,Gue attentio,nó debear effe Vnll. aliqua

aél:io,fed multiplex effe poflir,non videtur dene–

gand6. Ponamus ergo vná mentalem imaginero

multa repra:Íéntanté,quod nullus cú fundaméro

fuerir inficiarns. Circa hanc aél:iones verfari di–

uerfa: poffunr,quarum aliqua celfanre,non íl:abir

illius rei inrelleél:io, etiamíi reprrefenrario ipíins

interueniar,circa quam talis arrenrio veríabatur.

Quod equidé licec ordinarie non conringar, po–

ceíl: ramen per Dei porentiam accidere,quod Gris

eíl: infürnto pr.efenri,vc inde quod intédimus de–

ducamus. Sir ergo ralis fpecies expreffa Bearorú,

qu.e fcilicet nata Gt creaturá quamliber poílibi–

lé ita exprimere,vt accedente attenrione,nihil ad

illius cognitionem vlteriusrequirarur. Huius rei

exemplum fubminiíl:rat natura. Conringir enim

fa.pe

vr pars aliqua corporis reddarur infenfilis

propter l.eíiuum aliguod

1

qno abfcedence,ad fen–

fom illa reuocatur. Tune quidem anima parrem

illam informabar eriam fec1;mdum gradum fen–

foiuum, nec tamen apta erar feníarioni ob defe–

étum temperamenri in organo fenforio, proprer

quod non poterat fe in ft:nforionem explicare.

Si dicas fequi ex hoc polfe Beatú a diuina vi–

fioneceífare,& in crearurarú rantum conrempla–

tione períiíl:ere,cú diuerf:e íint aél:iones,a qnibus

vr veríanrur circa crearnras poreíl: , iuxta diél:a,

de{iíl:ere,eamdémq; circa Deum videtri rarionem.

Rcfpondeo negando fequelam,quia circa Deum

prorfus neceílirarur incelleétus ob fumm<e veri–

ratis excellendá, non ita circa cr aturas omnes,

quas poceíl: cognofcere,quia in illarú cognirione

non eíl: tira felicita<;: & licec ad propofiras fuffi–

cienrer rapiarur,nó ira camen vr poíl: e:uú cogni–

-rioné debeat femper in eadé perdurare. Deo Ge

rem iflá di[ponére,vt

Gr

amplior cognirio c:xpo-

.Amphithe11tr111n M iferic0Yd14.

íi.ta

varietate.Iré impoffibile eíl: cognitioné crea–

turarú íine Dei cogniuone cóíl:are,quia illarú

co~

gnitio

eil:

nó in feipíis,fed in Deo ráquá obieéto

primario,quo deficiente illa penirus euanefcer.

49 9 .

luxta quem diCcursú poílibilitas pr.efat.e

An id de

fa.

poGrionis clucer. An aurem ira de faél:o conrin-

ao

admit–

gat vlterius difquirendú._D.Thom. negare vide-

cendum.

rur,dú

q.

1

2.art.1

o.in

corpore,hanc

fl:aruir cóclu-

D. Thomas

R

r

~¿

¿·

d- 'd

'd

v1dcmr

ob·

10n~m. ,

cipo_co icen u,quo ea

qu ~

v1

en-

fiare.

rur

111

verbo, no fucceffiuc, fed ÍlmuJ. v1denrur.]

Q!od probat,quia nó videntur per diuerfos fpe-

cies, vr in huma nis cognirionibus accidit,Íed per

v!1'á Dei e!fenciá. Et ha::c viderur D.Auguíl:. do-

ltrina ab ipfo S. Doél:oreallata in argumento.

Sed

cotra ex

lib.

1

5

.de

Trinit.c.

1

6.

i quo íic fcri-

n.

Auguffi–

bit:' Non erunr volubiles noflr.e cogirariones ab

nus ab

cadé

aliis in alía enntes, alque redeuntes,fed omnem

addu~us

fcientiá nofl:ram vno íimul cófpeél:u videbimus.)

11°

0

1ta.

Sicille. Verúille fubdubioloquitur,vnde anre

pra:diél-a verba

dt

vox

FortP,flis

;

& pofl illa

fic

fubdir:

Tamen cum

&

hocfaerit,

fi

&

hoc

fiu:rit.

Dc:inde.Tandé conrendir r:xcludere anxias cogi-

taciones pro vero inueniendo laboráres:pro quo

Virgilianum illud adducit:

Seciímque

vofotat

E-

Virgili1i2·

ucntvu belli varios.

~od

omnino capur illud ad-

eunti cóllabit. Non c:íl: ergo in

O.A

uguíl:.auél:o- -

rirate quod faccffere nobis negotium poffir,Gcut

nec in D.Thom:i:,

{j

iuxta illius menrem rantum

voluir pronunciare. Et guidé Doél:or Angelicus

varieratem 'quam in beatifica viíionequarc:nus

ad alía extra eú rendir,recognofcir,vt nó fimul

P'r ill.á omnia

cognofcá~

ur.De

quo íic

i.p.q: S.7

·

Varietate

art.

5

.in

corpore:[Eíl:

&

alta Angelornm cognmo,

aliquam

¡,

qua: eos beatos facir,qua vident Verbú,& res in

ijs qua!

a

Verbo.Et

hac quidé viÍlone cognofcunt myíl:e-

Bea.cis

co–

ria gr:uia::

¡

non quidé omnia,nec a:qnalirer om-

goo~c~ntuc

fc

d

fc

d'

d D

l · ·

(j

adm1mc

nes,

e

ecun

um.

q\.:10

ens

~o

uenr

1p

1s re-

prior.

uelare, fecundum 1llud Apoíl:oli 1.Cor.2.t.

1

o.

1 ,

Cor,z..

Nobis auré rcuelauit Deus per Spirirú fuum.lra

v.

10.

· tamen quod fuperiores Angeli perfpicacius diui–

nam fapienciá conremplanres, plura myíl:eria

&

altiora in ipfa Dei viGone cognofcunr,qu.e infe–

rioribus manifi íl:anr,eos illuminando. Er horum

eriá myfieriorum qua:dá

a

principuo

fui:

creatio–

nis cognouerúr, quredá vero poíl:modum,fecun–

dum guod eorú officiis cógruit,edocenrur.] Hi;c

ille nimium quancum manifefl:a,& poíl: illam de

fimulranea viíione doél:riná, vr Doétori Sanél:o

non prorfus videarur aduerfus qui pofirioné fue–

rir fuperiL\s expoíiram amplexams. Nó eguidem

repugnas aliquid in ea deprehendirur,cuius pof..

i"

libiliraté granes,vt vidimus, prq anrur auél:o·

.

res, quibus addendi

P.Mo\

ina

ci

(:1artic.8.q.

1 2 •

P.Molma~

diJPut.6.in

qua fic fcribir:[Vr tamen verú farear,

116

mih1 videtur improbabile,GChriíl:um demas,

ad cuius digniraté pertiner,vr fl:arim

a

principio

fua::

beatirudinis videat omnia,qua:: ad ipfum fpe-

étant;& Domina noíl:rnm, qua: merito pra:roga-

.

tiuis peculiaribus excellir cereros Bearo¡,nÓ íl:a-

Beat~

non

tima.principio fu.e

bearitu~inis

videre in

Verbo ~~:~ª'.

T':r:

preces qu.e ad ipfos decurtu temporis

fiunr,

ce-

principio id

terágue qu.e ad íl:arnm cuiúfque lapfu remporis

habent bea–

fpeél:anc,fed tune quando preces fundnntur, &

titudia_is.

cerera fiunt,Deo per fuuin peculiarem inRuxum

in viíione beatifica ha:c illis

~e

nouo manifeíl:á-

ce, exrendenréque

eo

in

A

uxu

viG~né

ad illa eria

intuendú.Negue idefl: volubiles etfe cogirationcs

Beatorú,q'bíi de quibu[dam deducantur in alias

eo

modo,quo,iuxta fenrentiá Scori,& Booouen–

rnr:e,effe-m volubiles:guanddguidé nihil eorum,

qua: femel

incueotur,delinant in :rrernú intueri.

T

t

2

Neque