Table of Contents Table of Contents
Previous Page  36 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 36 / 508 Next Page
Page Background

12

T raétat.

De

vírrute

F1dei

diuin~,

mm it:i [e gerit intelleél:us , ve dicat ; hamo

dl: admiratiuus , qnia rationalis ; illa enim

eíl:

vera caufalis , [ed non

rcquiricur quod

!ir

€'tuiljitfj!.

caufalis in eílendo; íuflicir enim , quod

lit

/::i,fm11s

caufalis in cognofccndo reÍpeél:u alicujus obje–

vi11Mlis?

él:i :

dicimr aurem íyllogifmus virrualis, quia

e(l:

idcm aétus cerminams ad plura objeél:a,

qnorum vnum eíl: ratio co¡;nofcendi aliud.

Probatur minar : Refpeél:u alicujus aéh1s reue–

latic

diui1~a

eíl: ratio

cognoíc~ndi

aliud obje–

él:um ; ergo reuelatio d uina dl: objell:um for–

IDJlc Jél:us

iidei.

Ameccdens coníl:at expe–

riencia · ego enim po!fum efficere hunc aétum:

Chriílus eíl: hamo , quia D eus reuc:lar: ecce

idem aétns terminatut':ld cognoícendum Chri–

fium elfe hominem ,.

&

Deum rcuelantem;

Íed cum hoc difcrimine; nam Deus reuelans

efr ratio cognoícendi aliud

obj~él:um

, nempe,

Chriíl:ns e(l: hamo:

~ocies

enim aliquid in

fyllogiímo formali poteíl:

dle

ratio cognof–

céndi

vr

Przmilfa in íyilogi[mo vircuali,poceíl:

elfo·

ratio cogno[cendi cciam aliud explicatum

c.1ufolicate•d1éb

" Íed Deus rcuelans in fyllo–

gilino formali potdl:

e(fe

ratio cognofcendi

aliud ve Prxmiíla : ergo in virmali poceíl:

elfe

ratio etiam cognofcendi aliud explicacum illa

cauf.1lir:ice. Majar meo iudicio.eíl inneglbilis,

qu1.1 onmia obieétd,

qux

cognofcunmr , per

fyllogiímum fonnalem , polfunc cognoíci per

vin ualem cum ordine cau[aliratis. MinQr eciam

eít cuidens in hoc [yllogifmo formali : quid–

quid Dcus reucbt , eíl: vt

!píe

dicir; [ed I?eus

reudat Chriíl:um elfe hom1nem:eq::o Chnílus

eíl hamo: ergo poteíl: fi ·ri hic íyllogi[mus

virma\is: Chriíl:us

di:

homo, quia Deus reue–

lat ,

ergo 11la reudario eíl: motiuum a!fentien–

di.

~od

auci.:maélns 1lle G• fid i Diuina:, pa–

rce

ex

diél:is; in hoc enim d1íliuguirnr aél:us

fi,lei diu•nx nb omnibu aliis aél:ibns intelle–

aus' quod aél:us fidd dminx h.1bcar pro rnrio–

ne alli:nricnd1 rdl:i:nonmm cxtriníecum Dei

rcud:intis fupenJJt11raliter cendens in

illu~.

~qd

aucen1 1lla obj:éb Gmul poaint cognol–

ci coJem aél:u , el1 111311Íf,:ftum ipfa experien–

tÍA, cum ipfo

obj~él:a

cognofcanrnr connexc

p~r

foborJ\n.1tionem vnius ad aliud.

Ob1jcis primo S. Tbomam

2.

z.

q11.tj/.

5.

66.

arr.¡.

vbi [olum proponte tanquam

obj

~él:um

D. Thom.

formale fiJci vetitatem primam.

6

Rcfpondeo ibi ,

&

in a'.iis

lo~is

, qni folent

obijci , l0qui in [cn[u allírm.muo non autem

e~ciuúuo

: vr conílat ex ip[o articulo tercio,

candide inrelleéto ,

&

ex articulo primo qux–

füonis primre.

68.

Obijcis fecundo: Fides eíl: virtusTheologi-

ca : ergo objeél:um iilius

~ormale

non poreíl:

1JC

reoelatio. Probatur confequemía : Obje–

é1:0111

formale virtutis Theologicre deber effe

quid increatul\1 ; [ed reuelatio nón

e!I:

quid

increamm : ergo non poceíl:

eífe

objcél:om

forimle fidei diuinre. M1ijor viderur cerca ex

differentin ínter vinutem moralem,

&

Theo–

looicam. Mi11or eciam eíl: cecm.

6 9 .

"'Plurifariam cefpoudent Doél:ores huic

ar~

CJjci.uius.

gnmenro :

&

primo Cajeranos

L

2 .

qru.jlio–

ne

1 .

1r1ic.

1 •

§.

ad

prim11m d11bium ,

rcfponder

dilti11guendo dupliccm

iU:un

reuclationem

rclatamfeE11one

fi1pe.riori;

&

afferit reoelatio–

nem aé\:iuam cíle objeél:um formale fidei ; de

p.iffiua amcm nihil <\flinnar.

H3nc folucionem impugnat

P.

Petrus Hur-

70:

cado

difp.5

.faél.

2.§.

nono,

quia aél:io,

&

paffio P. Hur.ado;

neq; racione difl:ingnunrur:ergo rem:btio all:i-

ua,

&

paffiua nec racione dill:inguumur:ergo

(i

reuelatio aél:iaa eíl: objeél:um formale fidei,

etiam erit reoclatio paíliua:

&

eciamG diílin-

goerentnr racione ,

fi

reuelacio paffioa ell:

quid

crea~um,

aél:iaa ecir etiam aliqaid crea-

tum.

Sed hre_c impugn?tio i_nepta

~íl:,

procedir-

7

r

~

'qU~

ex fimílra lnt_dhgent1a term111orum Caje-

fi1!"n•m

fit

ra111

:

neque en1m vocat reuelacionem aél:i-

re11e/R1io

U3111,

aél'ionem, qua Deus producir aliquid

•lli

1111

&

adextra,

~

p1ffiuam

r~cep~ionem

ipf..t1_11 ; fed

~=1!;~",,,/<vocat aé1:1uam aél:um 1111m111emem D ei;

paf-·caittRimml

finam

:mee~ ~él:um

/

' efteél:um adextra , ve

coníl:ar ex d1él:1s

fallrone Jirpcriori :

qui aél;11s

diílingounrur re':lliter,

&

primus eíl: quid iu-

creamm ; Íecundus vera quid crearum.

Addit

P.

Hurradus aliam

impu~nationcm:

7

2

Illa reoelario non eíl: cognoícibilis im1nediare,

fed

a

poíl:eriori perfeél:om, fcilicer per reuc–

lationem paffiuam : ergo reuelatio pa íliua

ell:

objeél:um formak prius cognitum , quam

aél:iua.

Sed P. Horradus non videtur confeqoenter .

7 3 .

vti hoc arguendt modo, co1ncidenre com ar–

gumentacione illorum, qui probanr Deum,vel

auél:oritarem diuinam non polfo

c(fo

objeél:um

form:ile fidei , qui:i Deus in h:ic vira cc.gnoíci

non poteíl:

a

nobis immediatc. Cui reíponder

P.

Horcados

difp. 6.

fdf.

3.

quod licer D eos

prima vice

11011

poffir cognofci immediate, be-

ne ramen poffic cognofci deinceps per alias co–

gnitiones , qu:i: cermin:imur

immediate ad

ipíum Deum,

&

auétoricatem diuinam : ergo

fimilirer licet prima vice non poffit cognoíci

reoelatio

aél:im fine paffiua ; nihilominus

deinceps poterir cognoíci i111medi:1tc per alias

cognit1on::s ,

&

cune crir fufficiens objdh1111

formale fiJd.

Senrentia ergo C:ijetani melius impngnatnr

ex d1él:is

faElio11e fi•periori

,

quia illa , qoam

7 4·

C ajera'.:us v:ocat

re~el.ition~m

atriuam , non

}

.7,;;;

!;;:;;:

eít relbmo111t1111 Dei d;cem1s, fed

fola

volon-

t.wi.

ms

loquen,ii ,

&

profcrendi cc!limonium :

acqui rit!es innitimr tcl1imonio dicentis , ran-

qoam rarioni formali alÍéntiendi , vr proba-

cum eíl: : ergo ille aél:us voluntatis , quem

c.1jetanos vocat reoel:itionem aél:iuam'

1101~

po'.cíl: etfo ratio formalis fidei ;' licet po(fü elfo

rano

_formalis

alterius aél:us fpccie diíl:inél:i.

Vel

d1~anr adne~farij

. ,

quinam

fit

concepm~

reuelat10111s ,

&

relhmomj vt fir , qu:irenus

prz[cindir

a

reuclatione

:iél:iu.1 ,

&

paffiua

D ei. Et quidem voluncas faciendi horninem,

&

ipfe homo non conueniunt in rati0ne ho-

minis; [ed reuelario paffioaeíl: propria locurio:

ergo voluncas prodncendi

illam non conue-

nit in racione rcuelarionis ,

&

locucionis cum

illa.

Confirmatur : Sicllt eíl: neceffaria volunras

producendi reoelarionem paffiuam , ita

&

ell:

necelfaria cognitio

illius

reuelati011is :

fed

cognitio iíl:a reuelationis non eíl:

reuelario,

nec poteft

elfe

objeél:um formale fidei , vr

cm1ítabirex

infr:i

dicendis, nec recufat id con-

- dere Cajeranus : alias quilibet etiam polfer

dicere cognitionem diuinam elle reuelationem

immanemem ,

&

polf.: eífe <¡,bjeél:um formale

aélus

75·