12
T raétat.
De
vírrute
F1dei
diuin~,
mm it:i [e gerit intelleél:us , ve dicat ; hamo
dl: admiratiuus , qnia rationalis ; illa enim
eíl:
vera caufalis , [ed non
rcquiricur quod
!ir
€'tuiljitfj!.
caufalis in eílendo; íuflicir enim , quod
lit
/::i,fm11s
caufalis in cognofccndo reÍpeél:u alicujus obje–
vi11Mlis?
él:i :
dicimr aurem íyllogifmus virrualis, quia
e(l:
idcm aétus cerminams ad plura objeél:a,
qnorum vnum eíl: ratio co¡;nofcendi aliud.
Probatur minar : Refpeél:u alicujus aéh1s reue–
latic
diui1~a
eíl: ratio
cognoíc~ndi
aliud obje–
él:um ; ergo reuelatio d uina dl: objell:um for–
IDJlc Jél:us
iidei.
Ameccdens coníl:at expe–
riencia · ego enim po!fum efficere hunc aétum:
Chriílus eíl: hamo , quia D eus reuc:lar: ecce
idem aétns terminatut':ld cognoícendum Chri–
fium elfe hominem ,.
&
Deum rcuelantem;
Íed cum hoc difcrimine; nam Deus reuelans
efr ratio cognoícendi aliud
obj~él:um
, nempe,
Chriíl:ns e(l: hamo:
~ocies
enim aliquid in
fyllogiímo formali poteíl:
dle
ratio cognof–
céndi
vr
Przmilfa in íyilogi[mo vircuali,poceíl:
elfo·
ratio cogno[cendi cciam aliud explicatum
c.1ufolicate•d1éb
" Íed Deus rcuelans in fyllo–
gilino formali potdl:
e(fe
ratio cognofcendi
aliud ve Prxmiíla : ergo in virmali poceíl:
elfe
ratio etiam cognofcendi aliud explicacum illa
cauf.1lir:ice. Majar meo iudicio.eíl inneglbilis,
qu1.1 onmia obieétd,
qux
cognofcunmr , per
fyllogiímum fonnalem , polfunc cognoíci per
vin ualem cum ordine cau[aliratis. MinQr eciam
eít cuidens in hoc [yllogifmo formali : quid–
quid Dcus reucbt , eíl: vt
!píe
dicir; [ed I?eus
reudat Chriíl:um elfe hom1nem:eq::o Chnílus
eíl hamo: ergo poteíl: fi ·ri hic íyllogi[mus
virma\is: Chriíl:us
di:
homo, quia Deus reue–
lat ,
ergo 11la reudario eíl: motiuum a!fentien–
di.
~od
auci.:maélns 1lle G• fid i Diuina:, pa–
rce
ex
diél:is; in hoc enim d1íliuguirnr aél:us
fi,lei diu•nx nb omnibu aliis aél:ibns intelle–
aus' quod aél:us fidd dminx h.1bcar pro rnrio–
ne alli:nricnd1 rdl:i:nonmm cxtriníecum Dei
rcud:intis fupenJJt11raliter cendens in
illu~.
~qd
aucen1 1lla obj:éb Gmul poaint cognol–
ci coJem aél:u , el1 111311Íf,:ftum ipfa experien–
tÍA, cum ipfo
obj~él:a
cognofcanrnr connexc
p~r
foborJ\n.1tionem vnius ad aliud.
Ob1jcis primo S. Tbomam
2.
z.
q11.tj/.5.
66.
arr.¡.
vbi [olum proponte tanquam
obj~él:um
D. Thom.
formale fiJci vetitatem primam.
6
Rcfpondeo ibi ,
&
in a'.iis
lo~is
, qni folent
7·
obijci , l0qui in [cn[u allírm.muo non autem
e~ciuúuo
: vr conílat ex ip[o articulo tercio,
candide inrelleéto ,
&
ex articulo primo qux–
füonis primre.
68.
Obijcis fecundo: Fides eíl: virtusTheologi-
ca : ergo objeél:um iilius
~ormale
non poreíl:
1JC
reoelatio. Probatur confequemía : Obje–
é1:0111
formale virtutis Theologicre deber effe
quid increatul\1 ; [ed reuelatio nón
e!I:
quid
increamm : ergo non poceíl:
eífe
objcél:om
forimle fidei diuinre. M1ijor viderur cerca ex
differentin ínter vinutem moralem,
&
Theo–
looicam. Mi11or eciam eíl: cecm.
6 9 .
"'Plurifariam cefpoudent Doél:ores huic
ar~
CJjci.uius.
gnmenro :
&
primo Cajeranos
L
2 .
qru.jlio–
ne
1 .
•
1r1ic.
1 •
§.
ad
prim11m d11bium ,
rcfponder
dilti11guendo dupliccm
iU:un
reuclationem
rclatamfeE11one
fi1pe.riori;
&
afferit reoelatio–
nem aé\:iuam cíle objeél:um formale fidei ; de
p.iffiua amcm nihil <\flinnar.
H3nc folucionem impugnat
P.
Petrus Hur-
70:
cado
difp.5
.faél.
2.§.
nono,
quia aél:io,
&
paffio P. Hur.ado;
neq; racione difl:ingnunrur:ergo rem:btio all:i-
ua,
&
paffiua nec racione dill:inguumur:ergo
(i
reuelatio aél:iaa eíl: objeél:um formale fidei,
etiam erit reoclatio paíliua:
&
eciamG diílin-
goerentnr racione ,
fi
reuelacio paffioa ell:
quid
crea~um,
aél:iaa ecir etiam aliqaid crea-
tum.
Sed hre_c impugn?tio i_nepta
~íl:,
procedir-
7
r
~
'qU~
ex fimílra lnt_dhgent1a term111orum Caje-
fi1!"n•m
fit
ra111
:
neque en1m vocat reuelacionem aél:i-
re11e/R1io
U3111,
aél'ionem, qua Deus producir aliquid
•lli
1111
&
adextra,
~
p1ffiuam
r~cep~ionem
ipf..t1_11 ; fed
~=1!;~",,,/<vocat aé1:1uam aél:um 1111m111emem D ei;
paf-·caittRimml
finam
:mee~ ~él:um
/
' efteél:um adextra , ve
coníl:ar ex d1él:1s
fallrone Jirpcriori :
qui aél;11s
diílingounrur re':lliter,
&
primus eíl: quid iu-
creamm ; Íecundus vera quid crearum.
Addit
P.
Hurradus aliam
impu~nationcm:
7
2
•
Illa reoelario non eíl: cognoícibilis im1nediare,
fed
a
poíl:eriori perfeél:om, fcilicer per reuc–
lationem paffiuam : ergo reuelatio pa íliua
ell:
objeél:um formak prius cognitum , quam
aél:iua.
Sed P. Horradus non videtur confeqoenter .
7 3 .
vti hoc arguendt modo, co1ncidenre com ar–
gumentacione illorum, qui probanr Deum,vel
auél:oritarem diuinam non polfo
c(fo
objeél:um
form:ile fidei , qui:i Deus in h:ic vira cc.gnoíci
non poteíl:
a
nobis immediatc. Cui reíponder
P.
Horcados
difp. 6.
fdf.
3.
quod licer D eos
prima vice
11011
poffir cognofci immediate, be-
ne ramen poffic cognofci deinceps per alias co–
gnitiones , qu:i: cermin:imur
immediate ad
ipíum Deum,
&
auétoricatem diuinam : ergo
fimilirer licet prima vice non poffit cognoíci
reoelatio
aél:im fine paffiua ; nihilominus
deinceps poterir cognoíci i111medi:1tc per alias
cognit1on::s ,
&
cune crir fufficiens objdh1111
formale fiJd.
Senrentia ergo C:ijetani melius impngnatnr
ex d1él:is
faElio11e fi•periori
,
quia illa , qoam
7 4·
C ajera'.:us v:ocat
re~el.ition~m
atriuam , non
}
.7,;;;!;;:;;:
eít relbmo111t1111 Dei d;cem1s, fed
fola
volon-
t.wi.ms
loquen,ii ,
&
profcrendi cc!limonium :
acqui rit!es innitimr tcl1imonio dicentis , ran-
qoam rarioni formali alÍéntiendi , vr proba-
cum eíl: : ergo ille aél:us voluntatis , quem
c.1jetanos vocat reoel:itionem aél:iuam'
1101~
po'.cíl: etfo ratio formalis fidei ;' licet po(fü elfo
rano
_formalis
alterius aél:us fpccie diíl:inél:i.
Vel
d1~anr adne~farij
. ,
quinam
fit
concepm~
reuelat10111s ,
&
relhmomj vt fir , qu:irenus
prz[cindir
a
reuclatione
:iél:iu.1 ,
&
paffiua
D ei. Et quidem voluncas faciendi horninem,
&
ipfe homo non conueniunt in rati0ne ho-
minis; [ed reuelario paffioaeíl: propria locurio:
ergo voluncas prodncendi
illam non conue-
nit in racione rcuelarionis ,
&
locucionis cum
illa.
Confirmatur : Sicllt eíl: neceffaria volunras
producendi reoelarionem paffiuam , ita
&
ell:
necelfaria cognitio
illius
reuelati011is :
fed
cognitio iíl:a reuelationis non eíl:
reuelario,
nec poteft
elfe
objeél:um formale fidei , vr
cm1ítabirex
infr:i
dicendis, nec recufat id con-
- dere Cajeranus : alias quilibet etiam polfer
dicere cognitionem diuinam elle reuelationem
immanemem ,
&
polf.: eífe <¡,bjeél:um formale
aélus
75·