Table of Contents Table of Contents
Previous Page  65 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 65 / 508 Next Page
Page Background

Diíputat. l. Seétio VI l.

4I

Conronat hzc doél:rina animaducrlioni ream–

da:

poftta:

in /111cfrll.6.

num. 1)

1.

S E C T

1

O

'VII.

rtrum fides pcndtat

~

cognitionc

1111[{0-

ritallS ,

&

reue/111ionis di11inú'

S

Enrus eíl: , vtrnm poffit

cffo

alh11 fidei,

111 •

qui caliter tendat in aliquod myíl:erium re-

uelatum , vt ex vi illius aél:us non cognorcarut

aull:oritas , neque reuelatio dioina, v.g.vtrum

poffit exerceri aél:us

lidci circa myíl:erium

Trinitatis fine cognitione reuebtionis ,

&

auél:oritatis dtuina: ?

·l.

J

3.

Prima Íententia alferir poife exerccn alhm1

fidei , quin cognoícanmr per illum reuelatio,

&

anlloritas diu!na : addit tamen h:i:c remen–

tia talem aél:um neceílario pendere

a

reuela–

tione dinina, qúia t1on poteíl:

elfo

aétus lidei

diuin:r, quin dccur reuelatio dm1na : dicunt

autcm aull:ores huius opinionis, aél:um lidci

per fe primo ferci in myíl:eria rcuelata fine co–

gnitionc ipfius rcuelationis; reuelationem au–

tem

elfo

necelfariam , vt per illam obieél:um

Scorns

fiat imcntionaliter pr:rfens.

J

n hanc fenten-

Gabricl.

tiam propendent Scotus

in

1.

d1ft.

1

¡.Gabriel,

&

alij citari

a

P. Pttro Hurtado

d1fp.

¡. {ea.

1.

P.Hurtad.

&

iprc Hurtadus

fe[/ione

2.

§.

7. contra hanc

fementiam ita loquitur :

Negare 11u1ern reue–

lntiontm cognitam e/fe

ntctff11rinrn

,

rjl parum

t11111m ;

red ipfo Hurtados

difP111.

S.

{efüont

4.

( ni fallor) incidit in hanc fententiam , quam

ita acrfrer reprehenderat : nam

1bi

,

inquit

Hurtadus, ex all:u lidei relinqui in intellcll:u

Ípeciern imprelfam fupernacucalcm, qn:i: im–

mcdiatc

repr:i:Íentat myflerium cred1mm ,

non repra:Íentando ceuelationem, neque au–

ll:orirntem diuinam , rni Ípecici correfpondet

aél:us etiam fupernaturalis , quo intellec1us

coguorcit 1mmediari: myfierium

reuclarum,

v.g. intellcll:us lidelis efficit hunc aél:um lidci:

Credo Denm ej{e trbmm

,

quui Dtm rrutlnt,

qui

11ea fuffere

,

nec

fnff1

p11eft.

H1c aél:ns

fo_

pernaturalis lidci

(

inquit Humdus ) relin–

quit fpeciem fi1pc1namralem repr:eícntantcm

ilJud obieé'tum ,

Deu1 ejl

tri11111,

fine eo quod

repc:rfentet auéloritatem , & reuclationem di–

ninam; fed hic all:us(addit Hurtadus) eíl: aél:us

lidei ' & ideo dcpendet

a

reuelatione tanquam

~

caufa cfficicnte remota.

.2.

i

.f..

Dicendum tamen cfl:, omnem aél:um fidci

catholic:e dlpendere

a

rcuelationc '

&

auél:o–

ritatc diuina,tanquam ab obieéto cogniro.Hrec

efl: communis Theologorum fententia,& illam

umdo.

defendit ipfe Hurtadus

difp.

¡

.ftll.

2.&

;

.&

ad

hunc fcníum adJuccreconotur Dnltoces citatos

pro co¡1traria Íententb; defendunt ctia1n no–

Gran•do.

firamÍCnteptiamP.Gr:

111adus

2. 2.

m1a.1.difp.

Lugo.

2.11._1.Cardinalis de

L

ngodifp.

1

[efJ.6.

11.88.

1

~

5

Primo probamr : Implica ,quod aliquts ha-

'jZ;";~;,,~~:

bHus ,

~el

poteht!a producat .al1quem aél:um,

a~"'"'"

qui

110~1

verferur c1rcafuam

rnn~nem

fori:1alem

A

reHel..tio-

ob1eé1:1uam ad:i:quatam; fed ratto forma!ts ob–

n~,& ""~":

jeltma adrequara fidei diuina: eft: aull:oritasd1-

~;::: ::~

uina reuelans : ergo

repu~nat,quod

lides p_ro·

,,b

obie~o

dncat.•1'.lum, qut non

vtrlt~ur

etrea

~ul!:~nta'°S"iro.

tem d1umam

renc~antem.

Matar meo md1c10 eft

P. Leomird. Peñi<jiel, de Fide,

euidens ex dclinitioBe

ob~ll:i

ada:quati, quod

ad;:cquat omnes aélns potencia: , vel habitus;

ideo enim obiell:um adrequatum fpei non efl:

obiell:umad:tqnatum voluntatis, quia non cx–

haurit omncs aélus voluntatis ; fed poteíl: vo–

luntas veríari extra illnd , dum tendit in obie–

ltum charitatis , &

ideo fpes non potell ver–

ían circa obicll:um charíratis,quia efl: extra ob–

icltum ada:qnarnm ipfius fpei.Minor cft certa,

&

coníl:at ex dtél:is

/taionib1ufuperi•ribm

,

ar–

que admitticur ab Hurtado.

Secundo : Si auétoritas diuiha reuclans nori

;z.

1

t_

cognoícereuir per altus lidei. per accidens re

haberet ad il los,

&

tune , etiamli non adelfet

nudatio diuina , poílet quis credcrc, & exer-

cere aé'tum lidei per fe in

fufo:,

qllia quando

aliquod principium fe habet pcr accidens re-

fpeltu alicuius alh1s, poteíl: exifl:ere fine ilJo:

iuxta certam Philofophiam ;

a

califa énim

per accidens non pcndet necefforio effell:us,

:ilias non elfet per accidens ' fed per fe

j

red.

abíurdnm cfl: atferere , quod qnis poílir cre-

derc fine reuelatione diuina : ergo auéloritas

diuina rcuelans cognoícitur necelfario per

aélum fidei per

fe

infoía:. Minor iam eíl: pro–

batafe[iionibm

fi1¡Jt1ior1b111,

&

patet ; vbi enim

non cíl: •uél:oritas diuina reudans, quis locus

patct lidei? quia

vtfapra

expeníum eíl: , ídem

obicltnm potell affirmari propter auél:orica-

tcm diuinatn reuelamem

, ranquam pro-

pter mociuum, ve! ptopter

fe

ipíurn , aut

aliud motiuurn forrnale ,

&

fic necelfario eua-

dunt altus diucrfarum rationum

a

parte reí.

Probatut maior

!

Eatenus potfet ané'toritas

diuina reuelans

elfe

principium per fe , qna-

tenns c!fet principinm pcr

re

aé'tus lidci; íed

non poteíl: etfe principium per íe aé'tus lidei,

n1fi ve cognita : ergo aull:oritas diuina reue-

lans, fi non cognofcatur, crit pcr accid ns re-

fpeétn aétus fidei.

Dices aull:oritatem diuinam n uelantem re-

1 I

7•

quiri,vt obieltum lidei fit inremionaliter pr:i:-

fens , icavt rcuclatio

lit

pra:íenria intcntiona-

lis obicél:t.

Contra:& ante 1mpugnat1one1tt aducrto pr;e-

1

1

1

fenciam intentionalcm ' provt diíl:inguitur

a

1?iffm nll4

prreíemia phyfica c!fe in ordine ad al\-ü cogni- '""'.

P•L·

t1onis,iuxta cerum Philofophiam ; red m-hoc

{~'J,;';m

&

ordine debemus d1íl:ingucre prxrcmiam inten-

;nrm1fo,,,..

tionalé ab illo,quod eíl: caura ipíius pr:tfentia::

ltm.

pr:efemia autem intenrionalis hihil eíl: alit1d,

quam ipía cognicio,

&

repr:i:[ematto obiell:t,

&

dicirnr pra:fétia intcndotrnlis in altu fecüdo,

quatenus eíl: aétnalis repr:efécatio obieél:i:cuim

repr~fentationis

duo fum genera cauforum,qua:

fe

tenent ex parte porc11ti:r; qna:dam vero e:i::

parte obieéti , qnalis eíl: Ípecics imprelfa, qu:i:

eíl:

repr:efontatio in all:u primo,

&

ideo etiam

'

commm1iter dic1tur pr:i:rentia intentionalts in

al\-11 primo. Deinde , ell aliud principium pro–

dull:iuum

iplius rpeciei imprcll:i: , quod vel

poteíl: elfe obieél:um,11el aliud princi.pium:qu:i:

omnia polfont dici aliquo modo pn:fentia in–

tentionalis in aél:u primo remoto.

Hinc procedo ad impugnationem :

&

lm-

2 1

9.

primts reuelatio non potefl: rife pnifrntia in-

Rwdauo

tentionalis obiell:i liclci rerpeé'tn lidchs ere-

non

•JI,,,_

dentis , quia pra:_íi;:m_ia intemionalis_in

aél:~ ~=~~~;:»

1

fecundo eíl: cognmo

1~fo

Jed.

aull:om.as

Dei

obiifli fol•iJ

rcoelans non eíl: cognmo lidehs crcdéns:e1go

F

1101

,....

,

.