Diíputat. l. Seétio VI l.
4I
Conronat hzc doél:rina animaducrlioni ream–
da:
poftta:
in /111cfrll.6.
num. 1)
1.
S E C T
1
O
'VII.
rtrum fides pcndtat
~
cognitionc
1111[{0-
ritallS ,
&
reue/111ionis di11inú'
S
Enrus eíl: , vtrnm poffit
cffo
alh11 fidei,
111 •
qui caliter tendat in aliquod myíl:erium re-
uelatum , vt ex vi illius aél:us non cognorcarut
aull:oritas , neque reuelatio dioina, v.g.vtrum
poffit exerceri aél:us
lidci circa myíl:erium
Trinitatis fine cognitione reuebtionis ,
&
auél:oritatis dtuina: ?
·l.
J
3.
Prima Íententia alferir poife exerccn alhm1
fidei , quin cognoícanmr per illum reuelatio,
&
anlloritas diu!na : addit tamen h:i:c remen–
tia talem aél:um neceílario pendere
a
reuela–
tione dinina, qúia t1on poteíl:
elfo
aétus lidei
diuin:r, quin dccur reuelatio dm1na : dicunt
autcm aull:ores huius opinionis, aél:um lidci
per fe primo ferci in myíl:eria rcuelata fine co–
gnitionc ipfius rcuelationis; reuelationem au–
tem
elfo
necelfariam , vt per illam obieél:um
Scorns
fiat imcntionaliter pr:rfens.
J
n hanc fenten-
Gabricl.
tiam propendent Scotus
in
1.
d1ft.
1
¡.Gabriel,
&
alij citari
a
P. Pttro Hurtado
d1fp.
¡. {ea.
1.
P.Hurtad.
&
iprc Hurtadus
fe[/ione
2.
§.
7. contra hanc
fementiam ita loquitur :
Negare 11u1ern reue–
lntiontm cognitam e/fe
ntctff11rinrn
,
rjl parum
t11111m ;
red ipfo Hurtados
difP111.
S.
{efüont
4.
( ni fallor) incidit in hanc fententiam , quam
ita acrfrer reprehenderat : nam
1bi
,
inquit
Hurtadus, ex all:u lidei relinqui in intellcll:u
Ípeciern imprelfam fupernacucalcm, qn:i: im–
mcdiatc
repr:i:Íentat myflerium cred1mm ,
non repra:Íentando ceuelationem, neque au–
ll:orirntem diuinam , rni Ípecici correfpondet
aél:us etiam fupernaturalis , quo intellec1us
coguorcit 1mmediari: myfierium
reuclarum,
v.g. intellcll:us lidelis efficit hunc aél:um lidci:
Credo Denm ej{e trbmm
,
quui Dtm rrutlnt,
qui
11ea fuffere
,
nec
fnff1
p11eft.
H1c aél:ns
fo_
pernaturalis lidci
(
inquit Humdus ) relin–
quit fpeciem fi1pc1namralem repr:eícntantcm
ilJud obieé'tum ,
Deu1 ejl
tri11111,
fine eo quod
repc:rfentet auéloritatem , & reuclationem di–
ninam; fed hic all:us(addit Hurtadus) eíl: aél:us
lidei ' & ideo dcpendet
a
reuelatione tanquam
~
caufa cfficicnte remota.
.2.
i
.f..
Dicendum tamen cfl:, omnem aél:um fidci
catholic:e dlpendere
a
rcuelationc '
&
auél:o–
ritatc diuina,tanquam ab obieéto cogniro.Hrec
efl: communis Theologorum fententia,& illam
umdo.
defendit ipfe Hurtadus
difp.
¡
.ftll.
2.&
;
.&
ad
hunc fcníum adJuccreconotur Dnltoces citatos
pro co¡1traria Íententb; defendunt ctia1n no–
Gran•do.
firamÍCnteptiamP.Gr:111adus
2. 2.
m1a.1.difp.
Lugo.
2.11._1.Cardinalis de
Lngodifp.
1
[efJ.6.
11.88.
1
~
5
•
Primo probamr : Implica ,quod aliquts ha-
'jZ;";~;,,~~:
bHus ,
~el
poteht!a producat .al1quem aél:um,
a~"'"'"
qui
110~1
verferur c1rcafuam
rnn~nem
fori:1alem
A
reHel..tio-
ob1eé1:1uam ad:i:quatam; fed ratto forma!ts ob–
n~,& ""~":
jeltma adrequara fidei diuina: eft: aull:oritasd1-
~;::: ::~
uina reuelans : ergo
repu~nat,quod
lides p_ro·
,,b
obie~o
dncat.•1'.lum, qut non
vtrlt~ur
etrea
~ul!:~nta'°S"iro.
tem d1umam
renc~antem.
Matar meo md1c10 eft
P. Leomird. Peñi<jiel, de Fide,
euidens ex dclinitioBe
ob~ll:i
ada:quati, quod
ad;:cquat omnes aélns potencia: , vel habitus;
ideo enim obiell:um adrequatum fpei non efl:
obiell:umad:tqnatum voluntatis, quia non cx–
haurit omncs aélus voluntatis ; fed poteíl: vo–
luntas veríari extra illnd , dum tendit in obie–
ltum charitatis , &
ideo fpes non potell ver–
ían circa obicll:um charíratis,quia efl: extra ob–
icltum ada:qnarnm ipfius fpei.Minor cft certa,
&
coníl:at ex dtél:is
/taionib1ufuperi•ribm
,
ar–
que admitticur ab Hurtado.
Secundo : Si auétoritas diuiha reuclans nori
;z.
1
t_
cognoícereuir per altus lidei. per accidens re
haberet ad il los,
&
tune , etiamli non adelfet
nudatio diuina , poílet quis credcrc, & exer-
cere aé'tum lidei per fe in
fufo:,
qllia quando
aliquod principium fe habet pcr accidens re-
fpeltu alicuius alh1s, poteíl: exifl:ere fine ilJo:
iuxta certam Philofophiam ;
a
califa énim
per accidens non pcndet necefforio effell:us,
:ilias non elfet per accidens ' fed per fe
j
red.
abíurdnm cfl: atferere , quod qnis poílir cre-
derc fine reuelatione diuina : ergo auéloritas
diuina rcuelans cognoícitur necelfario per
aélum fidei per
fe
infoía:. Minor iam eíl: pro–
batafe[iionibm
fi1¡Jt1ior1b111,
&
patet ; vbi enim
non cíl: •uél:oritas diuina reudans, quis locus
patct lidei? quia
vtfapra
expeníum eíl: , ídem
obicltnm potell affirmari propter auél:orica-
tcm diuinatn reuelamem
, ranquam pro-
pter mociuum, ve! ptopter
fe
ipíurn , aut
aliud motiuurn forrnale ,
&
fic necelfario eua-
dunt altus diucrfarum rationum
a
parte reí.
Probatut maior
!
Eatenus potfet ané'toritas
diuina reuelans
elfe
principium per fe , qna-
tenns c!fet principinm pcr
re
aé'tus lidci; íed
non poteíl: etfe principium per íe aé'tus lidei,
n1fi ve cognita : ergo aull:oritas diuina reue-
lans, fi non cognofcatur, crit pcr accid ns re-
fpeétn aétus fidei.
Dices aull:oritatem diuinam n uelantem re-
1 I
7•
quiri,vt obieltum lidei fit inremionaliter pr:i:-
fens , icavt rcuclatio
lit
pra:íenria intcntiona-
lis obicél:t.
Contra:& ante 1mpugnat1one1tt aducrto pr;e-
1
1
8·
1
fenciam intentionalcm ' provt diíl:inguitur
a
1?iffm nll4
prreíemia phyfica c!fe in ordine ad al\-ü cogni- '""'.
P•L·
t1onis,iuxta cerum Philofophiam ; red m-hoc
{~'J,;';m
&
ordine debemus d1íl:ingucre prxrcmiam inten-
;nrm1fo,,,..
tionalé ab illo,quod eíl: caura ipíius pr:tfentia::
ltm.
pr:efemia autem intenrionalis hihil eíl: alit1d,
quam ipía cognicio,
&
repr:i:[ematto obiell:t,
&
dicirnr pra:fétia intcndotrnlis in altu fecüdo,
quatenus eíl: aétnalis repr:efécatio obieél:i:cuim
repr~fentationis
duo fum genera cauforum,qua:
fe
tenent ex parte porc11ti:r; qna:dam vero e:i::
parte obieéti , qnalis eíl: Ípecics imprelfa, qu:i:
eíl:
repr:efontatio in all:u primo,
&
ideo etiam
'
commm1iter dic1tur pr:i:rentia intentionalts in
al\-11 primo. Deinde , ell aliud principium pro–
dull:iuum
iplius rpeciei imprcll:i: , quod vel
poteíl: elfe obieél:um,11el aliud princi.pium:qu:i:
omnia polfont dici aliquo modo pn:fentia in–
tentionalis in aél:u primo remoto.
Hinc procedo ad impugnationem :
&
lm-
2 1
9.
primts reuelatio non potefl: rife pnifrntia in-
Rwdauo
tentionalis obiell:i liclci rerpeé'tn lidchs ere-
non
•JI,,,_
dentis , quia pra:_íi;:m_ia intemionalis_in
aél:~ ~=~~~;:»
1
1·
fecundo eíl: cognmo
1~fo
Jed.
aull:om.asDei
obiifli fol•iJ
rcoelans non eíl: cognmo lidehs crcdéns:e1go
F
1101
,....
,
.