Table of Contents Table of Contents
Previous Page  66 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 66 / 508 Next Page
Page Background

4

2

T raé'tat. De virtute Fidei

diuin~:

.,¡¡,a,,¡¡J••

non eíl: prreíentia intentionalis in aéht fecundo.

lis

crditis.

Nec poteíl: eífe prrefentia intemionalis in aél:u

primo proxirno, qDia pr:efentia intentionalis

in aél:u primo proxirno eíl: fpecies impreffa;

Íed auél:oriras Dei reuelans non cíl: fpecies im–

preffa,vr en certum:ergo non eíl: prrefentia in–

tennonalis in aéh1 primo proximo. N eque eíl:

pr:efentia intemionalis in aél:u primo remoto,

quia h:ec nihil eíl: :iliud , quam illud quod

eíl: caufa fpcciei imprelfo: ; fed reuclatio diuina

non eíl: cJufa fpeciei imprelf:e reprrefemantis

my!lerium fidd , quia reudatio nunc non

exiíl:ir , vt eíl: euidens, cnm lit loquucio

fa–

él:a Prophet:e: ergo non eíl: caufa illius fpe–

ciei impreíf.'l! , qu:e modo eíl:

in intell él:u

fidelis.

:2.

1

o.

Dices efte conditionem

fine

'!'"'

non

,

vt

producarnr fpccies impreila , itavt non poffit

produci tolis fpecies imprelfa, ni!i Deus reue–

laffet obicél:um illud,

111 •

Sed contra : Exiíl:cnria reuelationis ve! eíl:

Porejl <xi.

conditio neceffaria ad produél-ionem fpecici

f!"'

fpu iu

de peccato 01·;ginali verbi gratill ex volnncate

j'!'.~;tf/;,7·

Dei exrriníeca , ve.-! ex

~arnra

rei_ ;

Í~d

neu–

"bf qu• ,:.:;.

tro modo : ergo poreíl: ex1íl:ere fpec1es 11npref–

/ltnsi11

" "'·

fa

myíl:erij fidei abfque exiíl:entia reuelatio–

IRrionis.

1 is. Probatur minar quantum ad primam

partem ; non enim coníl:at de

tali decreto

dioino ,

vel

dicant adtterfarij

~

V

nde

illud

colligant. Deinde qui:i i\lud decretum

e(\:

om–

nino extrinÍecum reípeéh1 illius Ípeciei : ergo

ab intrinÍeco e!\: per accidens

ex

iftentia re–

uelationis reípeél:u aél:us fidci. Probatur ea–

dem mmor quantum ad íecundam partem :

N ulla fpec1es impreffa vnius obieél-i depen–

det ab exi!kntia alterius , cum qoo non ha–

bet

neceífariam

connexionem ; Íed pecca–

tum originale non habet nece!Tariam con–

nexionem cmn exiíl:cntia rcuelationis de eo–

dem peccato : ergo Ípecies irnpreffa de pec–

alto originali , vel de altero obieél:o materia–

fidei ;1011 pendet tanquam

a

conditionc ab

exiíl:enria reuelationis dinin:e de eodem obie–

él:o. Maior meo iudicio cíl: manifeíl:a ; nam

ideo eíl: Ípecies impreila reptrefcnrans hiíl:o–

n arn Creíarum inclcpendens ab exiíl:em ia re–

uelationis diuina: , quia talis hiíl:oria pote!\:

etfe fine exiíl:emia reuelationis ; narn Deus

benc poífet rendare hiíl:oriam Cxfarnm, quia

Deos poteíl: re11clare omnia obicél:a exiftcn–

tia ,

&

vera,

&

omni,\ illa , qure teuelauit,

potmt non reuelare

~

quia

li~ere teuelat~it.

Minor eriam eíl: mamfeíl:a , qma multa ob1e–

él:a matcrialia fidei pr:rceilenmt multo tem–

pate exiíl:entiam re11elationis dioinre : ergo

exiíl:entia reuelationis non eíl: neceffaria ab

intrinfcco ad exiíl:entiam fpeciei impreffa:

circa omni:i rnyíl:eria fidei : ergo poteíl: effe

talis fpecies ,

&

per cohÍequens erit aél:us

lidei line reuelatione diui111 ; quod abfur–

dum efL

21.

t.

Dices , quod

licet tlaretm

Ípecies im-

preffa repra:Íentariua illius obicél:i, non ellet

Ípecies fidei.

:i. 13 .

Sed contra : R euelario diuina per vos

fo_

lum eíl:

condirio refpeél:u Ípeciei impreffa:

ergo

¡¡

per poffibile , aur.

im~offibilc p~o­

ducitur fpecies

repra:fentat~ua .emfd~m ob~e-

füdjfenti4,

él-i , fine exiíl:enria reuclat10111s

~

ent _(pec1es

'IJ</ Abfin1111

lidei. Probatur confequentia: Ex1tl:ent1a con-

ditionis , ve! abfcntia illius non variat elfei1-

eo•Ji1ion;,

tiam effeél:us ; fed folum impedit exillemiam

no•

";A'iRt

illius, itavt

fi pcr

p~~bile

,

a~t i~poffibile ~*';;;,;,"'

lit

effe&us line condmone , ent emfdem ra-

tionis , ac !i elfet cum conditione: ícd cxiíl:cn-

tia reuelationis eíl: tantum conditio reípeél:u

fpeciei imprcff:x: de obieél:o fidci : ergo

{i

exi-

fiit talis fpecies , etiamfi non exiíl:at reuela-

tio , quamum eíl: ex hoc capite , erit eiufdcm

elfcnti:e , ac fi

effet exiíl:encia

reuelationis.

Maior oíl:enditur; ideo enim dicimus , quod

li per poffibile , aut impoffibile agens :iliquod

producerct in diíl:ans nihil producendo in

medio , ille effeél:us eflet eiuídem fpcciei : !icut

in fenremia probabili afferente hurnanitatem

Chriíl:i domi11i de faél:o producere in diíl:ans

Sacramenta ,

&

11lorurn gratiam, nullus Do-

él:ornm reél:e inferet Sacramentum ,

&

gra-

tiam preduél:am per humanirntem Chriíl:i

De-

mini diíl:antern effe alterius fpeciei

a

Sacra-

mento,

&

graria produél:is per humanitarem

prrefcmem, neque hot poteíl: induci , vr in–

conucniens contra illam

Íehtent1~m

:

&

ratio

a

priori eíl: ; quia fuppo!itio alicuius irnpoffi-

bilis ab extrillíeco non variat elf.:ntiam reí,

&

ideo non fequimr quodlibet ; in h oc enim

diíl:inguimr

a

foppofitione

impoffibil is

:ib

imriníeco; ex hac enim fequirur quodlibet, vt

late ponclerant ip!i Scotill:re , contra quos mo-

do arr,uimus ,

&

inde deducunt

, qood caía,

quo Spin tos Canél:us non procederet

a

duo-

bus , íed vd

a

falo Patre , ve!

a

falo Filio,

maneret per locnm incrinfecurh eadem elfen-

tia metaphy!ica Spirirus fonél:i , Cicut

&

ma-

neret eadem ei1'enüa meraphy!ica creatura:

per locum intrinfecum, eriam!i

ex

parre Dei

creantis nou pr:l!cederet rriplex fubliíl:entia,

qure el mera collditio ad operandum : con-

ditio aurem ad hoc vr produtamr ef&él:us , ell:

quid extriníecum reípeél:u illius :

&

ideo

mm-

quam bonus Philofophns recnrrit ad condi-

tioncm ad probandam elfcntiam effeél:us , vel

diíl:inél:ioo~e.m ~llitts

ab alio_, qui_:i etfam mu-

tatis condotu:.mbus pnre exrnníec1s poteíl: dari

ídem effeélus. Minar etiam eíl: cerra ,

&

eíl:

ipfa Íententia contraria. Hoc amplius expli-

catur in aél:u fidt:i ,

&

fupponamns, quod lit

Ípecies fupcrnaturalis ( !i eíl: ralis , qua vriror

habitas fidei )

&

aél:us

illi corre[pondens

etiam Cupernatmalis de morte Chriíl:i Domi-

ni , non exill:ente reuelarione diuina , ille

aélus effet fidei catholica: ;

(e¡\

rnnc non de-

penderer

a

reuelatione diuina : ergo aél:us fidci

non depender

a

rebelatione diuina ,

&

confe-

quenter reuelatio dioina per accidens

Ce

habet

rcfpeél:u aél-us fidei. M:iior meo iudicio eíl:

tnanifeíl:a ; tune eninl ille aél:us haberet torum

ad:cquamm obieél:um formale ,

&

proprer il-

lud tenderet in obieél:um materiale ; fed aél:us

huiufmodi neceffario

eíl: aél:us lidei ; nam

aél:ns virrutum cognofcimus per obieél:a ,

&

non per conditiones extriníecas, qu:x: tantum

Íu>it neceilarire , vt cauf:x: producant clfeél:um.

D ices aél:us ctiam diíl:ingui

fpecifice per

12

4.

diuerfum modum rendendi.

ld admitto ; íed rogatum volo aduerfarium,

:1

1

5 :

vnde colligat tune variari modom

tenden-

, .di , ex eo quod non exiíl:eret reuelatio ,

dom

tamen exiíl:ercnt c:etera

:ilia princi-

pia

illius

aélus.

Vrgeo a>rius aduertenJ

do~