DiFputatio I. Sedio I l.
ifiud qt\od non eíl:-inD.o. Dd nde licer An·
gelus cog1 o(cac euidemer fubliíl:encram in
narnra crcata nG>n poteíl: cu id 11ter 1llam cog–
nofcercin natura divina, quiapotcíl: dubaa–
rc, an dicac imperfeétionem limrtacionis:er•
go nu lla eíl: folutio.
'5
Tercio,& pcobo fpccialiccr de cognicionc
humana:vt probcrur euidcnrer virrnce nacu–
rali myíl:erium incarnacionis, eíl: 11ecclfarium
quod tuidemcr proberur dari fubliíl:enriam
creatam, & quod illa difl'inguacur
a
parcerci
Non poccf\
a
11acura :.ftil nullomodo
p~ttíl:p1o~ari
evi–
cuidéccr pro- dencer dan íublilitnuam d1íl:111él:.111 a l1arnra1
bari dilün- Ícd íolum probarnr fuppolico myllcrio in–
étio íubft- carnarion1s & fide diuina,vr conflat ex d1él:is
!~~:'~~c!c~~-
in mecaplrylica,
q~is
c1:im
pro~auh
hoc evi-
dcncer:ergo myíl:enum 1ncarnano111s non po–
teíl: probari euidenter racione nacurali : ma–
ior pacer, li enim non darerur fubliíl:entia
creaca , non haberer quid íuppleret Verbum
diuinum , & li non dilbngucrecur
a
natura,
non polfer probarí eui'dcntcr quod Verbum
diuinum po'lfctviliri namrre: ergo vireme na–
turali inrelleél:us human1 coniunél:i corpori
non pdce!l euidmtcr p'rbb:íri non
re~ugnan-
9-4
tia , feu poillb1licas n\yíl:erij incarnationis.
Tdplcx
&<·
Q\iarto prbbatur abíoluce conclulio ,
n_us .
cogm:
& anié
~robaciooem
íuppono , quod poreíl:
t~onis
cwdc- elfe
r~lplcx
cognitio euidens, prima t!l cog–
"'''·
nitio ímniriua : fecunda eíl: euidens alicuius
primi ptincipij , cuius euidcnci:t con!lac ex
fo
la rerlninorum cxplicationc : Tema eíl: cuí·
dencia alicmus coni;lulionis , q ure colligirur
difcuríu formali, ve! vmuali. Et quidem cer–
tum eíl: , quod nulla crcarnra Angclica, ve!
hnmana lpoffir cognofcere euidcnter vircuce
naturali myíl:erium incarnacionis primo mo·
do, c¡uia ve conllac ex diél:is
i111rall.G.
de
vi·
fione,difput.
1.
nulla crearnra viribus narurali•
bus pote!l iurnitiue videre Demn : fed li cog·
nofcererur ii)tuiriue my!lerium incarnatio111s,
inruiriue videretur Dcus , qui eíl: vnum ex–
tret?\Urt1 illius compoliuonis : ergo intuitiuc
11on potcíl: vinurc narnrali euidcncer cog–
nolci my!lcrium incarnadonis. Sed ncque po·
e!l euidenrer cognoíci fecundo modo ., vr
concctluhr omnes Doél:ores , non enim eíl:
principium lumine natura: nocum; quia dc–
,PC1\der ex pluribus canr.s , qure non funt
primo Í'ntuitu cognoícibiles,& adhuc expli–
cacis retminis, & inrclkél:is non comiinci–
iur inrelleél:us manife!lc, vi cíl: de
fe
nomm.
--Solum igirnr reilar, quod li dfec poffibilis
talis cogn1tío euidens naturalis, elfec tercio
modo arq; adeo clfet concluíio demonfiraca:
fea non e!l poffibilis ralis dcmonfiracio eui–
dt ns virtu¡e nacurali : ergo my!lerium lncar–
nacionis non poceíl: cuiden.ter cognofci vir–
fore n:icurafi. Probarnr minar. Omnis dc–
inonfiratio ve! e!l pcopcer quid , vel quia
íed
n~que
dcmoníl:ratione propcer qui.!,ne–
que llemonfiracionequia poceíl: cognoíci eui–
ck1¡cer mytlerium lncarnacionis vircuce na–
tllr'ali:ergo &c. probarur minar quantum ad
priman~
parrem. Ve aliquid co.gnofcacur
p~r
demoníl:racionem propcer qmd , necdfano
debenr cognoíci cauía:, & rátiones formales
illius : fed omi>es caufa:, & raciones forma–
les mylli:tij lncatnationis non poífunr co.
gnofci éuidenrer vinote narurali: ergo rrly-
tlcrium Incarnacionis 'non poteíl: euidenrer
cognofci per demonllrarionem propcer quid,
Ma1or eíl: definido dcmoníltat1onis propret
quid , efi eniiu cogniuo rei per caufam ,
&:
quod illius lit caufa. Probacur minor.Caufa:,
&
raciones formnles myll:enj lncarnacionís
Íllnc potencia obedientialis paffiua narur<e
humana:, pcríonalirns Verbi diuini , vnio
hypofi~tica ,
omn1pocencia Dei \lt a'uél:oris
füpcrnamralis: ícd nullum ex his principiis
pote!l cognoíci cuidenccr victute naturali:
ergo caufa:,& raciones formales m_ríl:edj ln–
camacionis non polfunc cognofc1 emdencer
vircutc naturali. Maior cíl: cuidens ex expli–
cacione my!lerij Incarnicionis. Probarurmi–
nor,& imprimís potencia obcdiencial!s
folu~'ll
probarur ex
princi~iis .
tidci
re~elaus
: 9u1s
cnim euiclencer probab1t pocennam obed1e1\–
cialem. Nemo cene : eíl: enim in ordii1e ad
effeéhrs omnino fupemacurales,
&
ideo non
pocefl: demon!lrári , & pra:cipue por.encía
obedientialis in 0rdi11e ad hoc myíl:enum :
{j
cnim cuiden ccr cognofcercrur pocentia
obedicntialis namr<l! humana: in ordine d
vnionem hypoíl:aticam , cognofcerecur eui–
denrcr vnio hypoflatica, quia implicar quod
cognofcamt· poceniia obcdicncialis decermi–
na1e in ordine ad aliquos effeaus,
lle
quod
non cognoícarur cffeél:us : ergo li cógno–
fcererur r orentia obcdicnciaHs dccerminate
!º
ordinc ad vnionem hypoíl:ancam , neceífan{)
cognoícerecúr euidencer vnio hy.poíl:acica :
fed vnio hypofiacica non potcíl: e1ttdéncer co–
gnofci vircuce
~awr.ali
: ergo &c. probarur
minar, rum quia vnio hypollac1ca eíl: ells
fu.
pemamrale omnino: íed ens omnino
íl.i
pet–
naturalc non poceíl:euidenter cognofci virrn–
re narnrali: ergo
&e.mm&
maximc
qt~ia
im•
plicac quod euidencer cognoícatur v1110 hy–
poíl:acica, qnm eciam enidencer cognoícacur
petfonalicas Verbi ex1remum quidem rali9
vnionis, implicat enim quod euidcmer co–
gnofcacur aliqua vmo , quin cuidcnrer co–
gnoícanrnrcxccema ralisvnionis: ergo impli–
car quod euidencer cognoícarur vnio Hypo–
!lacica, qui1\ cognoícatur euidemer perfona
vnienda per
ill~
: {ed perfona vnienda per
vnionct'n hypo!lacicam non pote!l euidehccr·
COgnoÍci vim1tC natur,u,
V[
probatum
~(l:
ergo &c. dcinde nt!que· ohmipotencia polell
cognorci vinote nacurali euideb<cr, quatenus
eíl: caufa illius myíl:erij , quia omhiporemiá
folum
a
poíl:criori,a c(eacura fnrelleél'uali,co–
gnicis illius effcél:ibus: fed
cffeél:ü~
omtlipo–
tencia:,ín quancum e!lcaufa my!letij lncarna–
tionis, non poceíl: cognofcJ euidenccr vircucc;
nacurali :ergo neque ipfa 'o'mnipocenrla,qua–
cenus e!l cáuÍa illius pocc!l cognoíci e\Jifün–
rer vireme nacucali : erg<¡ cauíre
&
rntiones,
formales hnins my!Ytrij non polfimc éuidencer
cognofcí : ergo myíl:eriúm hoc non poceíl:
cuidencer cogtfofci vircure iiarnrali per de–
rnonfiracionem propcer quid.
Procedo ad probartdam fccundam parrcm
minoris pr:icipure Demoh!lra1io quia e!l
racione alicuius
effelh1~,
vél
~roprieracis
nc–
ce{fario connexz cum
ca'ufa,&
fubieél:o,quod
cjemortnracur per iflam , Ha ve rali5 effefü1s,
ve! propriecas cognoícarur cuidencer,
&
co–
gno'fca-tdr illa connC:xio :
fea
núllus cfi
cffe-
C
j
llu»