Table of Contents Table of Contents
Previous Page  39 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 39 / 686 Next Page
Page Background

DiFputatio I. Sedio I l.

ifiud qt\od non eíl:-inD.o. Dd nde licer An·

gelus cog1 o(cac euidemer fubliíl:encram in

narnra crcata nG>n poteíl: cu id 11ter 1llam cog–

nofcercin natura divina, quiapotcíl: dubaa–

rc, an dicac imperfeétionem limrtacionis:er•

go nu lla eíl: folutio.

'5

Tercio,& pcobo fpccialiccr de cognicionc

humana:vt probcrur euidcnrer virrnce nacu–

rali myíl:erium incarnacionis, eíl: 11ecclfarium

quod tuidemcr proberur dari fubliíl:enriam

creatam, & quod illa difl'inguacur

a

parcerci

Non poccf\

a

11acura :.ftil nullomodo

p~ttíl:p1o~ari

evi–

cuidéccr pro- dencer dan íublilitnuam d1íl:111él:.111 a l1arnra1

bari dilün- Ícd íolum probarnr fuppolico myllcrio in–

étio íubft- carnarion1s & fide diuina,vr conflat ex d1él:is

!~~:'~~c!c~~-

in mecaplrylica,

q~is

c1:im

pro~auh

hoc evi-

dcncer:ergo myíl:enum 1ncarnano111s non po–

teíl: probari euidenter racione nacurali : ma–

ior pacer, li enim non darerur fubliíl:entia

creaca , non haberer quid íuppleret Verbum

diuinum , & li non dilbngucrecur

a

natura,

non polfer probarí eui'dcntcr quod Verbum

diuinum po'lfctviliri namrre: ergo vireme na–

turali inrelleél:us human1 coniunél:i corpori

non pdce!l euidmtcr p'rbb:íri non

re~ugnan-

9-4

tia , feu poillb1licas n\yíl:erij incarnationis.

Tdplcx

&<·

Q\iarto prbbatur abíoluce conclulio ,

n_us .

cogm:

& anié

~robaciooem

íuppono , quod poreíl:

t~onis

cwdc- elfe

r~lplcx

cognitio euidens, prima t!l cog–

"'''·

nitio ímniriua : fecunda eíl: euidens alicuius

primi ptincipij , cuius euidcnci:t con!lac ex

fo

la rerlninorum cxplicationc : Tema eíl: cuí·

dencia alicmus coni;lulionis , q ure colligirur

difcuríu formali, ve! vmuali. Et quidem cer–

tum eíl: , quod nulla crcarnra Angclica, ve!

hnmana lpoffir cognofcere euidcnter vircuce

naturali myíl:erium incarnacionis primo mo·

do, c¡uia ve conllac ex diél:is

i111rall.G.

de

vi·

fione,difput.

1.

nulla crearnra viribus narurali•

bus pote!l iurnitiue videre Demn : fed li cog·

nofcererur ii)tuiriue my!lerium incarnatio111s,

inruiriue videretur Dcus , qui eíl: vnum ex–

tret?\Urt1 illius compoliuonis : ergo intuitiuc

11on potcíl: vinurc narnrali euidcncer cog–

nolci my!lcrium incarnadonis. Sed ncque po·

e!l euidenrer cognoíci fecundo modo ., vr

concctluhr omnes Doél:ores , non enim eíl:

principium lumine natura: nocum; quia dc–

,PC1\der ex pluribus canr.s , qure non funt

primo Í'ntuitu cognoícibiles,& adhuc expli–

cacis retminis, & inrclkél:is non comiinci–

iur inrelleél:us manife!lc, vi cíl: de

fe

nomm.

--Solum igirnr reilar, quod li dfec poffibilis

talis cogn1tío euidens naturalis, elfec tercio

modo arq; adeo clfet concluíio demonfiraca:

fea non e!l poffibilis ralis dcmonfiracio eui–

dt ns virtu¡e nacurali : ergo my!lerium lncar–

nacionis non poceíl: cuiden.ter cognofci vir–

fore n:icurafi. Probarnr minar. Omnis dc–

inonfiratio ve! e!l pcopcer quid , vel quia

íed

n~que

dcmoníl:ratione propcer qui.!,ne–

que llemonfiracionequia poceíl: cognoíci eui–

ck1¡cer mytlerium lncarnacionis vircuce na–

tllr'ali:ergo &c. probarur minar quantum ad

priman~

parrem. Ve aliquid co.gnofcacur

p~r

demoníl:racionem propcer qmd , necdfano

debenr cognoíci cauía:, & rátiones formales

illius : fed omi>es caufa:, & raciones forma–

les mylli:tij lncatnationis non poífunr co.

gnofci éuidenrer vinote narurali: ergo rrly-

tlcrium Incarnacionis 'non poteíl: euidenrer

cognofci per demonllrarionem propcer quid,

Ma1or eíl: definido dcmoníltat1onis propret

quid , efi eniiu cogniuo rei per caufam ,

&:

quod illius lit caufa. Probacur minor.Caufa:,

&

raciones formnles myll:enj lncarnacionís

Íllnc potencia obedientialis paffiua narur<e

humana:, pcríonalirns Verbi diuini , vnio

hypofi~tica ,

omn1pocencia Dei \lt a'uél:oris

füpcrnamralis: ícd nullum ex his principiis

pote!l cognoíci cuidenccr victute naturali:

ergo caufa:,& raciones formales m_ríl:edj ln–

camacionis non polfunc cognofc1 emdencer

vircutc naturali. Maior cíl: cuidens ex expli–

cacione my!lerij Incarnicionis. Probarurmi–

nor,& imprimís potencia obcdiencial!s

folu~'ll

probarur ex

princi~iis .

tidci

re~elaus

: 9u1s

cnim euiclencer probab1t pocennam obed1e1\–

cialem. Nemo cene : eíl: enim in ordii1e ad

effeéhrs omnino fupemacurales,

&

ideo non

pocefl: demon!lrári , & pra:cipue por.encía

obedientialis in 0rdi11e ad hoc myíl:enum :

{j

cnim cuiden ccr cognofcercrur pocentia

obedicntialis namr<l! humana: in ordine d

vnionem hypoíl:aticam , cognofcerecur eui–

denrcr vnio hypoflatica, quia implicar quod

cognofcamt· poceniia obcdicncialis decermi–

na1e in ordine ad aliquos effeaus,

lle

quod

non cognoícarur cffeél:us : ergo li cógno–

fcererur r orentia obcdicnciaHs dccerminate

ordinc ad vnionem hypoíl:ancam , neceífan{)

cognoícerecúr euidencer vnio hy.poíl:acica :

fed vnio hypofiacica non potcíl: e1ttdéncer co–

gnofci vircuce

~awr.ali

: ergo &c. probarur

minar, rum quia vnio hypollac1ca eíl: ells

fu.

pemamrale omnino: íed ens omnino

íl.i

pet–

naturalc non poceíl:euidenter cognofci virrn–

re narnrali: ergo

&e.mm

&

maximc

qt~ia

im•

plicac quod euidencer cognoícatur v1110 hy–

poíl:acica, qnm eciam enidencer cognoícacur

petfonalicas Verbi ex1remum quidem rali9

vnionis, implicat enim quod euidcmer co–

gnofcacur aliqua vmo , quin cuidcnrer co–

gnoícanrnrcxccema ralisvnionis: ergo impli–

car quod euidencer cognoícarur vnio Hypo–

!lacica, qui1\ cognoícatur euidemer perfona

vnienda per

ill~

: {ed perfona vnienda per

vnionct'n hypo!lacicam non pote!l euidehccr·

COgnoÍci vim1tC natur,u,

V[

probatum

~(l:

ergo &c. dcinde nt!que· ohmipotencia polell

cognorci vinote nacurali euideb<cr, quatenus

eíl: caufa illius myíl:erij , quia omhiporemiá

folum

a

poíl:criori,a c(eacura fnrelleél'uali,co–

gnicis illius effcél:ibus: fed

cffeél:ü~

omtlipo–

tencia:,ín quancum e!lcaufa my!letij lncarna–

tionis, non poceíl: cognofcJ euidenccr vircucc;

nacurali :ergo neque ipfa 'o'mnipocenrla,qua–

cenus e!l cáuÍa illius pocc!l cognoíci e\Jifün–

rer vireme nacucali : erg<¡ cauíre

&

rntiones,

formales hnins my!Ytrij non polfimc éuidencer

cognofcí : ergo myíl:eriúm hoc non poceíl:

cuidencer cogtfofci vircure iiarnrali per de–

rnonfiracionem propcer quid.

Procedo ad probartdam fccundam parrcm

minoris pr:icipure Demoh!lra1io quia e!l

racione alicuius

effelh1~,

vél

~roprieracis

nc–

ce{fario connexz cum

ca'ufa,&

fubieél:o,quod

cjemortnracur per iflam , Ha ve rali5 effefü1s,

ve! propriecas cognoícarur cuidencer,

&

co–

gno'fca-tdr illa connC:xio :

fea

núllus cfi

cffe-

C

j

llu»