Table of Contents Table of Contents
Previous Page  386 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 386 / 686 Next Page
Page Background

De

Tncarnatione

V erbi Diuini

rnn{/4

prdfcire : Sed

Deum viucro

di

abfolute

nccefI:mum ,

&

folum ltb"rnm

a

coaél:ione

non

a

nc~cfiitate:

e,rgo . fecund um Augufl:i:

num ad libenarem limplic11er non requiritur

libertas

a

neceffitatc,fcd fufficit libertas

a

coa–

él:1onc.

16

Refpo~deo

S. Augufünum loqui in alio

Ionge diucrfo fenfu , imcndit enim ibi impu–

gnare Ícntenciam Stoicorum, qui ita diuidc–

bant caufas

, vt atfererent quafdam

elfe

necefforias

,

quafdam vero non necetf•–

rias ,

&

ab his omnem necefiicacem exclu–

debant , quia putabant omncm necefiira–

tem ddl:ruerc libcrum a1bittium. Audiarur S.

Augufünus :

Vnde nu i//a neceJÍittu formidanda

ejl

,

qttamformidando Stotci labora11erunt carif"M

temm ita diflingHere

,

vt quafdam (Hbflraherent

nece!Jirati

,

q11afda1n (11bdertm :atqttt in

q1uu

effe

f11b

neuffi1attnol1tcrunt, po[m11mt etiJlm no.

NcceffitasjlrM

volH11tatt1, ne ":idclicn non eJTent liber•

Ji

~ntcccdcns ,f".bdtrenturnec.Jlirari.

Affirmac qu1dem Augu•

&

coníc-

!\mus nomen neccllltatis,Íed vr Augu!lini fcn–

<jueus.

(um calleas , foias dupliccm etfe neceíiiracem,

•nam anrccedencem vfom l1bcrum voluntatis,

alccram cQnÍCquentcm ; anteccdcns liberum

vfum volunratis rollic libena1em , ellque illa

qua! tollir ind1fferenciam dominaciuam nollr:i:

voluntatis, quia non

in potellate nofirz

volunracis, quod ibi expre!fe affi1ma1 Augu–

fl:inus:

Si

enim neceffir111 iU11

dicendtf

efl, q1111. non

efl ;n noj/ra

pottjlat~

:

ftd

eti11mfi

nolmmu

t/ficit

'fUodpotef/ , ficHt efl 11eceffira1 morriJ,n¿jmctrtstm

ejl voluntates nojlrM,qHibHsrefle,velperptrnm vi-

11itt1r

,[116

tali nueffitatt non

tjfe,

1n11/ra

tnimfn–

&imHs

,q114finoUemUJ)

non

tJtiquefar:eremus:

er–

go ciare facecur A11gullinus

1

iberrarem

a.

ne·

ce!Ttrace , quia li voluntas necelTiraretu(, non

adderet Auguninus ,

multa enimfacimw

,

qu•

fi

nolltm1's nonfA&1remus;íi

cnhn

oHCc calis

i~e­

ceffiras , non reéte diEerct,quia· li nollemus,

quia vbi e(\ ralis necetl'icas , non· po<fumos

nolle

facer~.

Alia e!\ neceiliras confoq.uens,&

ha:e non tollir liberurn arbirrium ,

&

de hac

loquitur S.Augufünus in

~erbis

obieél:is ,

&

vit:> illa Dei , fcientiaque Dei, de qua loqui–

tur Auguílinus , non

en

vita nccefforia Dei ,

fed_libera, nrmpe aél:usJi.ber Dei, neque lo–

quHur

~ugultinus

defcientia Dei necdl3•ia,

fed de libera, quz , verfarur circa futura

&

contingencia , q,u'Ía· iuxta mentem Augunini

I1a:c fola fcien)'ía dicirnr pra:lcienria

libro

2.

11d.Simplicia11.

qu~Pion.i.

f'"''m

.C

principio :

&

ideo S.Atígufünus at'feric Deum femper vi–

uere,

&

l?fa:fcire, quia Dcus nil amar , nequc

cognofci

in

tempor~,

fcd ab a:cerno,

&

per

toram ::tcrrniratem ,

\'t

conlhu ex mareria de

fciencia, voluntace

&

prredcfü natione:

&

ad

¡¡robandpm illam nccc ilicaccm, qure non op ·

nirur liberrati,a tferc Augufiirius aliud exem–

plum nefelliratis ex tl1ppolicione;

Sic ttiam

cNm

dici"(HJ

,'

ntctjfe ejfe,11t c11m

110/urmu

libero

11eli1111u

ttrbitrio

,

&

vernrn procHldHbio

dicimus,

&

non idJo ipjMn liberurn arbitrittm 11ect!Ji1atifli–

J,;idmus qu«

11d;mitllhm1uem:

~id

clarius?

&

quidtm propofitio illa , li velimus , libero

voh1mus arbirrio,proinde

e(\

ac dicere ,

ex

fuppoíiri'On~

quod volumus, neceffario vo•

lumus pcr

hbern~n

arbicrium, quia non pof–

fumu_s volle por·altam potenciam , licue ex fup–

poli11one quod horno moLJctur, necefforio

mouerur per pocenciam loco mociuam , non

tamen nece!fario >bfolme',

&

codem modo lo·

quirur Aug,11li1rns pluribus aliis fure doél:ri–

na:: locis cxpeníis in materia

de grati.i,diJ;.6.

in quibus aicAugufiinusillud quod Deusvult

&

pra:Ícit futurum,nccc!fario fururum tífc,lo–

quirut enim de 1>ece!Ttca1c

ex

fuppolitione

quod fututum en,non enim ideo fururum ell,

quiaDcus pra::fcir,íed potius ideo Deus pra:ícit

e!fefututum,quia futurum en ,

vt

explicui

in

traEl. de f citntia Dei.

Deinde cmn Auguflinus

G.de Gmef.ad

lit.c.15

.fine

ait:Dei

volHnuu rerum

Triplcx

li–

neu ffiras

efl,loquirur de effeétibus neceffariis,

bertas.

quos ipfe producic,non de aél:íbus liberis vo-

lunratis creaca::.Pra:cerea pro intelligendis aliis

locis S.Augufiini ,

&

aliorum Parrum nota

erre triplicem libertatem' aliam inera latitu-

dincm obieél:i honefli, quali$ ell Dei, Chri!li

&

Bearorurn,vt Alij opinancur, eriam eornm

qui

(une

confirmad in gracia : alía ell liber-

tas inrra laricudincm obieél:i curpis, qU<1lis eft

damnatotom: Alia eíl: lipenas media intrala-

titudinem obieél:i hone!li

&

rurpis ; omnis

aurem ltbcrtasrequiric aliquam indilferenciam

domin11riuam, iuxca naruram fubieéti , vr ex-

pendam poftea agens de concoidia

liberta~is

Chrilli cum foa impeccabilicace, ex eo ergo

quod Deus non poffit peccare,

vt

defendunc

Sanél:i Parres argt1ences contra hreteticos,n.on

fequirur quod fit·necelTirnrus,ad omncs aébo-

nes bonas

&

::¡uod nccelliras abfoluta nonop-

ponaltlc libcrtati , fed

folum fequirnr quod

D eus non haber libertatem intra laritudinem

obicél:i rurpis , fed folum imra lacicudinem

obieéti honclli.

Obiicis

[~cundo

: pra:definitio fflicax

&

abfolura tollir

libettatem

a

ne,cfiitare ,

ll¡:

folu111 rdinquit libertatem

a

coaél:ione: fcd

omnes aétus Chri!li vrporc boni funt eflica·

clrcr

&

abfolutc pr'J!definiti : ergo illis rol·

litur libertas

a

neceiliia{C

T

&

folum relinqui–

tur libertas

€oaétione.

l am negaui maiorem

tr.6.de

v olHnt.Dei,difP.

19.&

tr1tél.

1

;.deprddefl.dif}.11

.¡.a.1.

SECTIOill.

vfn in Chriflo fuerit

pemitum,

vtl

potue–

r11 ej?e feeuna•m1

pa1m1it1m

ora1rJ1JrÍ11m.

E

x

Anciquis ha:rericis nullus fuir acleo

3U•

lax, veíanus,

&

irrationalis, qui Chri–

llo Domino peccarum cribuerit :

Ex

recen–

tiori bus huius

fa:culi vcpotc

impudentioti–

b.is

fui r quidam Apofiara Przmon!lratenlis ,

cuius impieracem ,

&

blafphemiam referunt

L indamus

di-r/

1.

¡;,,.

dubit.int.

H

olius

lib.

r.

dr

h, res, noflri remporü

,

hic inquam ha:recicus

afferui t quod Chri!lus Dominus pendens in

cruce dirés Patri,Dms

DeHs rnewvt 91tid dereli-

9Hijli

me,defperauerit,& ob id damnacum fuií–

fe,

a

qua blafphemia non

longe aben Cal–

tiinus

lib.1.inflit.c.

16.§.10.1 1.

&

t1.dum dicic

Cbri!lum Dominum de anima: Cuz falute ti–

muiífe ,

&

eas, quas damnati

luunt

pren~s

rolera!fe : quod

repetir in harmonía exph–

cans citara verba Chrilli Domini, addens

lp·

fum illis cmiliffe voGl'm defperationis, nec mi·

nus contum cliofo in cundem Soluatorem

no~

firum