De
Tncarnatione
V erbi Diuini
rnn{/4
prdfcire : Sed
Deum viucro
di
abfolute
nccefI:mum ,
&
folum ltb"rnm
a
coaél:ione
non
a
nc~cfiitate:
e,rgo . fecund um Augufl:i:
num ad libenarem limplic11er non requiritur
libertas
a
neceffitatc,fcd fufficit libertas
a
coa–
él:1onc.
16
Refpo~deo
S. Augufünum loqui in alio
Ionge diucrfo fenfu , imcndit enim ibi impu–
gnare Ícntenciam Stoicorum, qui ita diuidc–
bant caufas
, vt atfererent quafdam
elfe
necefforias
,
quafdam vero non necetf•–
rias ,
&
ab his omnem necefiicacem exclu–
debant , quia putabant omncm necefiira–
tem ddl:ruerc libcrum a1bittium. Audiarur S.
Augufünus :
Vnde nu i//a neceJÍittu formidanda
ejl
,
qttamformidando Stotci labora11erunt carif"M
temm ita diflingHere
,
vt quafdam (Hbflraherent
nece!Jirati
,
q11afda1n (11bdertm :atqttt in
hü
q1uu
effe
f11b
neuffi1attnol1tcrunt, po[m11mt etiJlm no.
NcceffitasjlrM
volH11tatt1, ne ":idclicn non eJTent liber•
Ji
~ntcccdcns ,f".bdtrenturnec.Jlirari.
Affirmac qu1dem Augu•
&
coníc-
!\mus nomen neccllltatis,Íed vr Augu!lini fcn–
<jueus.
(um calleas , foias dupliccm etfe neceíiiracem,
•nam anrccedencem vfom l1bcrum voluntatis,
alccram cQnÍCquentcm ; anteccdcns liberum
vfum volunratis rollic libena1em , ellque illa
qua! tollir ind1fferenciam dominaciuam nollr:i:
voluntatis, quia non
dÍ
in potellate nofirz
volunracis, quod ibi expre!fe affi1ma1 Augu–
fl:inus:
Si
enim neceffir111 iU11
dicendtf
efl, q1111. non
efl ;n noj/ra
pottjlat~
:
ftd
eti11mfi
nolmmu
t/ficit
'fUodpotef/ , ficHt efl 11eceffira1 morriJ,n¿jmctrtstm
ejl voluntates nojlrM,qHibHsrefle,velperptrnm vi-
11itt1r
,[116
tali nueffitatt non
tjfe,
1n11/ra
tnimfn–
&imHs
,q114finoUemUJ)
non
tJtiquefar:eremus:
er–
go ciare facecur A11gullinus
1
iberrarem
a.
ne·
ce!Ttrace , quia li voluntas necelTiraretu(, non
adderet Auguninus ,
multa enimfacimw
,
qu•
fi
nolltm1's nonfA&1remus;íi
cnhn
oHCc calis
i~e
ceffiras , non reéte diEerct,quia· li nollemus,
quia vbi e(\ ralis necetl'icas , non· po<fumos
nolle
facer~.
Alia e!\ neceiliras confoq.uens,&
ha:e non tollir liberurn arbirrium ,
&
de hac
loquitur S.Augufünus in
~erbis
obieél:is ,
&
vit:> illa Dei , fcientiaque Dei, de qua loqui–
tur Auguílinus , non
en
vita nccefforia Dei ,
fed_libera, nrmpe aél:usJi.ber Dei, neque lo–
quHur
~ugultinus
defcientia Dei necdl3•ia,
fed de libera, quz , verfarur circa futura
&
contingencia , q,u'Ía· iuxta mentem Augunini
I1a:c fola fcien)'ía dicirnr pra:lcienria
libro
2.
11d.Simplicia11.
qu~Pion.i.
f'"''m
.C
principio :
&
ideo S.Atígufünus at'feric Deum femper vi–
uere,
&
l?fa:fcire, quia Dcus nil amar , nequc
cognofci
in
tempor~,
fcd ab a:cerno,
&
per
toram ::tcrrniratem ,
\'t
conlhu ex mareria de
fciencia, voluntace
&
prredcfü natione:
&
ad
¡¡robandpm illam nccc ilicaccm, qure non op ·
nirur liberrati,a tferc Augufiirius aliud exem–
plum nefelliratis ex tl1ppolicione;
Sic ttiam
cNm
dici"(HJ
,'
ntctjfe ejfe,11t c11m
110/urmu
libero
11eli1111u
ttrbitrio
,
&
vernrn procHldHbio
dicimus,
&
non idJo ipjMn liberurn arbitrittm 11ect!Ji1atifli–
J,;idmus qu«
11d;mitllhm1uem:
~id
clarius?
&
quidtm propofitio illa , li velimus , libero
voh1mus arbirrio,proinde
e(\
ac dicere ,
ex
fuppoíiri'On~
quod volumus, neceffario vo•
lumus pcr
hbern~n
arbicrium, quia non pof–
fumu_s volle por·altam potenciam , licue ex fup–
poli11one quod horno moLJctur, necefforio
mouerur per pocenciam loco mociuam , non
tamen nece!fario >bfolme',
&
codem modo lo·
quirur Aug,11li1rns pluribus aliis fure doél:ri–
na:: locis cxpeníis in materia
de grati.i,diJ;.6.
in quibus aicAugufiinusillud quod Deusvult
&
pra:Ícit futurum,nccc!fario fururum tífc,lo–
quirut enim de 1>ece!Ttca1c
ex
fuppolitione
quod fututum en,non enim ideo fururum ell,
quiaDcus pra::fcir,íed potius ideo Deus pra:ícit
e!fefututum,quia futurum en ,
vt
explicui
in
traEl. de f citntia Dei.
Deinde cmn Auguflinus
G.de Gmef.adlit.c.15
.fine
ait:Dei
volHnuu rerum
Triplcx
li–
neu ffiras
efl,loquirur de effeétibus neceffariis,
bertas.
quos ipfe producic,non de aél:íbus liberis vo-
lunratis creaca::.Pra:cerea pro intelligendis aliis
locis S.Augufiini ,
&
aliorum Parrum nota
erre triplicem libertatem' aliam inera latitu-
dincm obieél:i honefli, quali$ ell Dei, Chri!li
&
Bearorurn,vt Alij opinancur, eriam eornm
qui
(une
confirmad in gracia : alía ell liber-
tas inrra laricudincm obieél:i curpis, qU<1lis eft
damnatotom: Alia eíl: lipenas media intrala-
titudinem obieél:i hone!li
&
rurpis ; omnis
aurem ltbcrtasrequiric aliquam indilferenciam
domin11riuam, iuxca naruram fubieéti , vr ex-
pendam poftea agens de concoidia
liberta~is
Chrilli cum foa impeccabilicace, ex eo ergo
quod Deus non poffit peccare,
vt
defendunc
Sanél:i Parres argt1ences contra hreteticos,n.on
fequirur quod fit·necelTirnrus,ad omncs aébo-
nes bonas
&
::¡uod nccelliras abfoluta nonop-
ponaltlc libcrtati , fed
folum fequirnr quod
D eus non haber libertatem intra laritudinem
obicél:i rurpis , fed folum imra lacicudinem
obieéti honclli.
Obiicis
[~cundo
: pra:definitio fflicax
&
abfolura tollir
libettatem
a
ne,cfiitare ,
ll¡:
folu111 rdinquit libertatem
a
coaél:ione: fcd
omnes aétus Chri!li vrporc boni funt eflica·
clrcr
&
abfolutc pr'J!definiti : ergo illis rol·
litur libertas
a
neceiliia{C
T
&
folum relinqui–
tur libertas
a·
€oaétione.
l am negaui maiorem
tr.6.dev olHnt.Dei,difP.
19.&
tr1tél.
1
;.deprddefl.dif}.11
.¡.a.1.
SECTIOill.
vfn in Chriflo fuerit
pemitum,
vtl
potue–
r11 ej?e feeuna•m1
pa1m1it1m
ora1rJ1JrÍ11m.
E
x
Anciquis ha:rericis nullus fuir acleo
3U•
lax, veíanus,
&
irrationalis, qui Chri–
llo Domino peccarum cribuerit :
Ex
recen–
tiori bus huius
fa:culi vcpotc
impudentioti–
b.isfui r quidam Apofiara Przmon!lratenlis ,
cuius impieracem ,
&
blafphemiam referunt
L indamus
di-r/
1.
¡;,,.
dubit.int.
H
olius
lib.
r.
dr
h, res, noflri remporü
,
hic inquam ha:recicus
afferui t quod Chri!lus Dominus pendens in
cruce dirés Patri,Dms
DeHs rnewvt 91tid dereli-
9Hijli
me,defperauerit,& ob id damnacum fuií–
fe,
a
qua blafphemia non
longe aben Cal–
tiinus
lib.1.inflit.c.
16.§.10.1 1.
&
t1.dum dicic
Cbri!lum Dominum de anima: Cuz falute ti–
muiífe ,
&
eas, quas damnati
luunt
pren~s
rolera!fe : quod
repetir in harmonía exph–
cans citara verba Chrilli Domini, addens
lp·
fum illis cmiliffe voGl'm defperationis, nec mi·
nus contum cliofo in cundem Soluatorem
no~
firum