Table of Contents Table of Contents
Previous Page  389 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 389 / 686 Next Page
Page Background

/

D

ifputatio

X

l

V.

SeéHo

l

V.

37

1

dcbetur on¡ne medium 11cce(Í3rium ad eum

linero.Sed Chrifio, ve homini, ex vi grati:E

- vnionisdebetur vilio beatificaiergo ex vi gra–

tia: vnionis dcbcrnr illi nrnndiria

a

pecccto,

quod dlmed1um nec ffarium ad vifioncm bea–

tificam.Prob.nur minor fi1bfompta, Chnfius,

vt horno efi Filius narnralis Dei ex v1 grari:e

vni~nis:er~o

clebetur illi vifio beatifica ex vi

grana: vn1onis.A'ntecedcns probabirnr infra

dilpu1a1io11e de fil111tione Chrijli,

ex S. l?aulo

ad

Hebr.1.

confcquenth efi eiufdem Pauli

ad Ga–

'ª!+

~od

/i

fili111,

&

hneJ,

qt1afi dicat, om–

ms filius ffi h:rres

, quam confcquenriam

cxpreffe probar iclcm Paolus de Chrifio

ad

Hebr:1

·

DitbllJ if/i1 loe¡11utHJ ejl nobiJ in filio,

&

loqu¡,¡,¡_1r P>ulus de

e

hrifio

VI

horninc • Yt

com~1i1er

inrelligunt iorerpreres ,

e¡uem

confl111111 h.<rtdnn •111iutrfors1m

:

fod

hxrcdiras

debira lili.s Dei en vilio beatifica

: ergo

Chnfio ve homini efi debita v1lio beatifica

~~ ~¡

gratia: vnionis,quam coníequenriarn re–

c•p ..

unc omnes Thrnlogi, in qnibus

Íunt

Ali–

qut. conrendences ipfam vifioncm increaram

Dei effe debirain, quod efi minus difficile in

fcmcnria Adueríanrium Scotifiarum conren–

denrium quod

per alirnam imellcél:ionem

po!limus intclligere, ve reruli

di!pu1111ion.13.

Ergo Clmfius

VI

horno en fonél:us formali–

ter ex vi graci:e vnionis,

&

perfon:r diuina:,

&

per coníequens Íumme & infinirc fanétus:

c~go

en irnpcccabilis. Probarnr confcqucn–

u~,forma

vel quali. forma rcddcns natur>m

ahqua~

infinite gratam , illi conferr omncm

a.mab1hra1cm, cutus eíl: capax

ipfa narura :

e.rgo natura humana efi irnpcccabilis per gra.

ua~ ~nionis.

Probacur confequcmia,impec–

cab1luas eíl: repugnancia pcccati in natura:

fc.d narura qua: efi infinite grarn Deo

&

fan–

ll:a,haber rcpugnanciarn cum pcccato. Ergo

natura .h.umana ex vi grada: vnionis en im–

p,cccabil1s. Maior

clt

definido impeccabilira–

us.

Probarnr minor, natura qu:i: en infinite

fanél:a

&

grata Deo, excludir omne odhun

De~:

fcd in n>tura, qu:e excludit omne odium

Dei, cíl: rcpngnanria curn pcccaro : ergo in

natura qn:e

e~

infinirc fanél:a

&

grara Deo,

~n re~ugnanua

cum peccaro. Maior eíl: cla–

ra, quia na1ura ' qwa: eíl: infinire fané\a

&

f.~:

1

3n

Deo, h.abet omnem amabilitatcrn, cu-

c

capax tpfa nacura: fed natura humana

en_ capax

~mabiliracis

excludenris omnc

o~mm

Dei: ergo natura humana, quz infi.

Jl~te

fanll:a. & grara Deo ,

tx

vi gracia: vnio–

ms cxclndtt otpne odium Dei. Maior eíl: da–

r~.

& probarur

a

fimili

ex dignifica1ionc

c~ufd_em

natura> humanre ; ex co cnim quod

dignificarnr infinitc per Perfonalirarem diui–

na~,

haber ab illa omnem dignificaiioncm,

CUll.\S

en capax

>

&

ideo ab illa habet adora–

bilitatcm

íumm~rn,

ncmpe latria:, vt e.xpcn–

dam

di(Ju11atione deadorMione

,

&

cxpendi

di–

f}11tlft.n.

fallion.

t-,minor eíl: cerra apud om–

ues Thcologos,quia narnra humana ex vi do–

nornrn crcarorum

efl

incapax omnis pcccari,

&

pcr confequcns capax amab1litatis cxclu–

dcntis ornne pcccatum,& odium Dei,quia po–

tetl

dfc talitcr ornara , ve cxcludat omne

odium Dei : fcd Pcrfonaliras Vcrbi diuini

conferc natura: humana: omnem amabilira–

tcm, cuius

e~

capax

J

pía na tura : ergo confccr·

omnem amabilirarcm cxcludt:nrcm omne pec–

carum

&

odium Dei,& potcuciam pcoxim im

pcccandi,pcr qnam polfct proxime a\fuerfari

Deo,id cnirn in dubium vcrci non dcbet de

natura fic f.rnll:ificara,& deific:ita : <1uam ar–

guend iformam fuggerit S.Gre¡?.orius Naz.ian–

zenus

ora1.4.1htol.h1s

verbis :

Chrifli vo/1111141

estm tata

deiftcattt/it, Dto proc11ldubio

mn

ad-

11erfa1ur.

""

Obiicis primo, natura humana ex vi vnio–

nis non reddirur fapientior , neque potcmior:

fod peccabiliras

nacu~a: h~maua:

non

r?ll~tur,nifi racione maions fap1enrnr, vcl ma1011s

potencia::

erg~

natura h''.man?

e~

vi vni?–

nis hypoflatic:r non redduur nnpeccabihs,

Maior efl cerra,quia vnio hypona11ca,& per–

fona Verbi non danr narnr:E human:e

vinu~

wn

operand1. neque principium

cognolc~n­

di , aut ipfam cognirionc[Il; tune lic:crgo

die

homo non

err.

e

runc minus ignorans, & mi–

nus fragilis ad opcrandnm ex ignoramia,vcl

ex inordmarione , aut paffione per liberam

volunrarem humanam:C<d qui ira poten ope–

rari,petcfl peccarc:ergo Chrifius in caíu qua:-

füonjs poflér peccarc.

.

R efpondeo concedendo maiomn,& dinin-

36

gt1cndo minorcm:fed

pec

cabilit.as natur:r ,&c.

Pocoll_r!•

li

rollatur eff. él:iue, concedo mmoreITT; fi 101-

pcc~nd1

un–

larur formalirer, nego

minor~~·

Explico

.fo-

~~~~:~~lctr:.

lutionem,pocencia ahqua duplicirer poren nn-

malitcr.

pediri,nc proccdar !ryl•quem

c/f;

~um

'. v

1

effcéHue,vcl form2l11cr;

dF

ll:llle nnped1rur,.

quarcnns 1lli addirur maior vinus,ra11011c

cu-

ius vinciwr contraria virtus agtndí ,v.g.gra-

uiras impcdirur cffeéliue

, qu•1enus graui

imprimirur impulfus , qui moucat illud fur–

fmn,vincedo gra11itarem ipíam,& ica impedit

mo11m1 clcorfum,formaliter aurem

impedim~

aliqua potentia, quatenu¡ in fubicé\o poni-

tur aliqua forma oppolita cffré\ui,quem pro-

duél:ura

crac

caíis potentia,vt li in ligno po•

nacur calor vr oélo,impodicur potenda fri-

goris vt vnum ad caufandum in ligno : fio

cciam potencia peccandi por(;fi impediri ,

ve

effcétiue,quarcnus addirur volútati maior vir-

rns,qua: nei;cffiret ipfam ad bonum :

&

hoc

modo reddumur Beati irnpeccabiles de faé\o,

Alio modo idipedi¡ur porentfa peccandi for–

malirer,q uarenus ponitur in narnra

intclle-

él:uali quidquid formalicer repugnar pcccaro:

&

hocmodo impedirur in Chriflo potencia

peccandi ex vi vnionis hyponacic:r, quia po-

nirur in illo íanél:iras infinita, quz

cxcludit

omnc pcccatumelfcnria-lirtr,& odium Dei.Ad

argumemurn indededuflum, difiinguc confe-

quens:ergo illc horno , &c. ad operandum

quod opponirnr fanél:icad infini1:1:,nego con–

ftquenciam,aJ op randum quod non opponi-

tur illi, concedo confeqocnriam :

&

aduerrc

quod Chrifius non h•ber paratum concurfum

ad operandum id quod upponiiur íanél:Hati,

&

per confeq

u~ns

non habet concurfom pa-

tarum ad operandum pcccatum.

Obiicis Cecundo,in natura affampra poten

37'

críe error in inrelleél:u:ergo fimilitcr potefi effc

peccaiurn. Parct con!Cquenria

a

paritatc ra–

rionis,quia natura humana cfi capax vcriuí-

que, Deus vero ea incapax vtriufque : ergo

licm non repugnac vnum in narnra alfumpra,

¡iequ~

alterurn debct repugnare.

A A

a

i

Iam