•
·~
..
·1
14
De Tncarnatione V
erbi
Diuini
&
diflingucndo confequens.:ergo eíl: infinita,
cx<míiue,concedo confequentiam, i111e11íiue,
nego confequentiam : dicirur aurcm perna
rererna exreníiue infinita, quia extendirut per
tornm reternitatem,&
fe
haber,ac
(i
produce•
renrnr infiniri dolores,& cortncma numero di–
fiinél:a,& ideo perna refema.a:quiuaiec infini–
to numero pc:enarum,& rormcnrorum,vt in–
quit
H u~tadus;ex
quo non fequirurquod pec–
carnm lfr infiBicum, quia non qurelib'Ct iufl–
nirudo cffeél:us inducir
infü1irudin-~m
in cau–
fo,fed rantum infinirudo formalis,non ramell'
marerialis,qualis tíl: mulrirndo numericn
ef~
foél:us, nam licer inrcllcéh1s Angeli, & horni–
nis cominear effeél:us infini1os per coram
a:–
rcrnira1em producendos,non (une intelleél:us
infiniti in perfeélionc;imo & videtur requiori
racione poífe collígi infinitudinem in imelle–
él:ibus,quam in pecqro, quia inrelleél:us pof_.
fone produccre plures,imo
&
infinico.seffeétus
fpecie diíl:inél:os; peccarum autem piures , aut
infinitas pernas virmalirer , am requiualenrer
numero folo diíl:inél:as: infinirndo aurem col–
ligirur in caufa , quoties poreíl: producere ef–
feétus,qui in perfeél:ione ira fe poilinr cxce·
dere,vt acccdaCllr ad exccífum infinilllm in
perfeél:ione.
Obiicis oél:auo,idco Deus otfenfos non red.
die infiniram grauitarem peccori,quia fe haber
,. ve obieé<um arque adeo fpecificans a:quiuoce
non vniuoce pcccawm, vr rcfpondimus: ar–
qui obieétum poreíl reddere ínfiniratem:ergo
faifa
cíl: nofüa folurio. Probarnrminor,quod
dat adorabilírarem !arría: ,
condignificat in–
finire : fed obicél:um dar adorabiliramn latría:
foo fpecificaro,íeu illi quod refpicir ipíum
vt obieél:um:crgo obieél:mn poreíl: dignificare
infinire.Probatur maior, ideo nos colligemus
quod Verbum diuinum pottíl: dignificare in–
finire opcratíoncs Chriíl:i , quia poteíl: illis
conferre adorabilirarem latria: : ergo omne
il–
lud,quod poreíl: confcrre alreri adorabihra–
tttn larrix , poreíl:
il!ud infiníre dignificare.
Probarnr minor, prororipon & excmplar
fe
haber vr obicél:um refpeél:u imaginis,
&
ima–
go fpecificatur abexemplari:Ícd prototipon,
& cxcmplar conferr imngini adorabilíratem
Jatria::ergo obieél:um conferc fuo fper:ificaro
ado1·abilirarem lacria:.
Concedo maiorern, & ncgo minorcrn , &
ad illius probationem concedo maiorem, &
di!linguc. minorem, pure obicél:um, nego mí–
norem, obieél:mn quod
fe
haber per modum
formxmornl irer concedo minorem , & con–
cedo probarionem maíoris , & ad probatio–
ncm minorís diíl:inguo maiorem,
fe
haber vt
pure obieél:um,nego maiorcrn, "' forma,con–
cedo maíoretn.Explico folurionem,duplici1er
porcíl: aliquid fe habcre refpeél:u alrerius,pri–
mo modo,irn vr aliud refpiciar folum quali in
obliquo,& Íecundmn illam rationcm nunquá
haber infinirarem ab obieél:o; alío modo
fe
po1c!l habere reípeél:u alrtríus quali pars crnn
abo compo
ncns vnum ens morale & tune il–
lud
terth~m,
qu.odrefl1lrar,poreíl: eife infinírum
fi
forma 1lla dignificans lit infinita; rnnc au–
rcm vnum
compo.nit_cuma~io
moralircr,qunn–
?o vtrumque amngnur in reé\'o eodem aél:u
mrell él:us.,vel volunrn.tis:.quod explicarur ex
eodem ob1eél:o adorauorns:nai;i imago porcft
confiderari,focundum ea,qua: haber intrínfe–
cc,licet nocdforio connotet prororipon ,
&
cxcmplar:íed li ira conlidcrcruc, non e!l ado-
rab1lis adorarione larrix, quia non
attingirur~
vrrumque eodem altu in re&o,
&
ideo non
co¡nponir vnorn ens morale:ar vero íi imago
&
procoripon compol1ant vnum cns morale,
quare1ws vrrmnque attingirur in reél:o eo-
dem aétu,illud compoíimm dtadorabik ado-
ratione larrire;ideo enim monent Thcologi
quod imago , & prororipon debenr adorari
eodem aél:u adorarionis.
Hoc explicamr exemplo, fecundum piatn·
&
probabilcm fententiam alfirmanrcm B.Vir–
ginem elfo adorabilcm adorarione hyperdu–
Jia:,&
larrire;hyperdulia:, coníidcrando illam,
fecundum id,quod haber intriníccc,nempe il–
lam excellenriarn Marris Dei : ar vero quare–
nus phylice rerigir Chriíl:um, eíl: adorabilis
adorat1one lacrire,licm Crux,
&
claui. Et
li
obiicias quod in vrraque con!ideratione con–
notetur Chriíl:us,nam vr Marcr connotar
il–
lum ve cerminum relationis Marernitatis, vr
rangens autem connotar vr obieél:urn raél:us,
ergo ve! íub vtroq; modo deber adorari ado–
rionc larria:,vel fob ncutro.RefpondetUr quod
vt rangensconnocar Verbum & Chrilh1m vr
formam,cum quo componit vnum adorabile
adorarione !arria:; vr Marer autem connotar
folum in obliquo vr pure rerminum,& fecú·
dnm cam rarionem non adoratur eodem aél:u
Chriíl:us,&
!l.
Virgo,& ideo nó eíl: adorabilis
adoratione larrire,quia tora adoratio íiíl:ir in
illa dignicare intriníeca Marris:c,!!!ll amé pee-
'-4,),
\
carú ira fumar grauicarem
a
Dco,v~onnotet
•
illum vr purc obieél:um,& non vt formam,Íe-
quitur qnod non grauificer infinire peccamm.
Sed
íi qureras imporrune , cur peccarum
non polfit refpicere D eum vt formam,Íed fo–
lum vr pururn obicétum,& imago, & B.Vir–
go poilir refpicere D eum vr obieél:um Gmul
& vr forrnam,& íic po!Iir rdundi dignitas
infinira?Reípondebo quod vr aliquid dignifi–
cct aliud per modum fonnx;debcr formaliter
vel
eminctHC[conrinerc
il!am rarionem , in
qua dignificat:curn aurern Deus neque for–
malirer,neque eminen[er cominear maliciam,
i»de
lt
quod non poffir dignificaremalitiam,
&
per con
C.
quens quod maliria Ítmper ma–
near finita,quia fempcr connotar Deum folum
ve purum obicél:um,& in obliquo, íic Verbum
diuinum dignificar opcrarioncs C hrifü Do–
mini in ranone fanél:iraris,amabiliratis,& relli–
mabilitatis,quia continct forrnalircr fanétirn–
rcm, amabilitntcm, &
a:fiimationem infi–
niram.
Obiicis nono. Id qnod grauificar per mo-
101
dum formre malitiarn morralem eíl: diíl:antia in·
rer Deum 0Jfenli1m,& hominem offendemem:
fed huiuíinodi d1íl:antia eíl: infinita : ergo bm
eíl: forma '
a
qua iufinite grnuificctur pee-
..
carum.
\
.,,,.,·~
Nego maiorem , fed folum
fe
haber vt cir-
('lo• "'
cumíl:ancia obieél:i a:quiuoce , & non vniuo-
ce, geometricc, & non ari1 hme11cc fpec1fi.
cantis grauitacem peccaci : forma ergo di11i-
n:r offeí\fa eíl: malicia contra Deum,
&
h;rc
maliria theologica coníiíl:ir in oppoíitionc
contra Dc11m
, velur malicia philofophica
coníiftir in oppofirionc contra reél:am ra1io-
11em.