Difput. V
J.
Seélio X l.
·r
5\
cantes, hunc medium ,
lle
partim diuinum,
inteUeél:os aífentiri concluúoni illi non arrer\-
&
panim humanum ; illum vero rotum
di-
dédo ad reél:irndinem illationis obieétiure,
qu~
uinum, cum [olurn inniracur obieél:o formali
eíl: connexio
pr~diéh;.ill
extra dubium e!fe de-
d1lllno.
her, quód volunrns polfü applicare inrelleél:um
Probatnr minar etiam ex principiis :tduer-
ad affemiendum propter illam cónexionc;m:&
fartj
Patris Hurtado , quia obieél:um remotum
tune certum el1,qu0d aél:us
1
quo intelleél:us af-
non tlt ratio formafü concluúonis deduél:re ex
[enciretur propter iUam cohnexionem,dttferrec
obieél:o materialiobieél:i illius formal is remo-
a
parte rei ab aél:u, qua aífcntiremr propter
fo;
ti ; fed auél:oritas diuina reuel3ns elt abie-
lam auél:oritatem diuinam obfcuri: reuelantem:
él:um formale remotmn reípeél:u concluúonis
arqui aétum, quo hamo atTentiremr propter il-
deduél:re ex obieétis rcoelatis: ergo
affeníu~
lam conneidonem,vocamus concluúonem
far~
dedutlus ex pr:rmiffis reuelatis,
&
qux íunr
maliter ;alium vero íolum materialirer: ergo
.obieéh1m materiale 6dei, non haber pro obie-
alfeníus cóclulionis formaliter haber pro
obie~
élo formali auél:oritaté diuinam
obícur~
reue-
él:o fonnali connexionem illam,
&
non íolum
lantem. Maior coníl:at exfaEI.
4.difp.
1.
vbi íl:a-
auél:oricacem diuinam reuelantem.Probatór mi-
cuimus,obieél:um formale debere effe termina-
nor:Aélum,quo intelleél:u$ neceffiratur ad a<ré-
tiuum'
&
nullo modo dari obíeél:um formale
fum conclulionis poíl: acreníum pr:i:mi!Tamm.
mere impul!iunm:
&
ex
fall.6.vbi cum eodem
voc:mms aífenfum conclulionis formalitcr; fed
Hurtado docuimus, quod quando incipic dií-
aífeníus,quo ita necefficamr intellcélus, haber
curfus ex obieétis marerialibns alterius diícur-
pro obieéto formali connexionem illam: ergo
Ílls, tune elt alia feries cognitionum,
&
con-
affeníus conclulionis form•lirer habet pro ob:
clulio fecundi diícurfus non habee pro racione
)eél:o formal i connexioné il lam. Maior elt cer-
formali rationem formalcm primi
di[cmfu~:
ta,concedimrque ab Hurcado,coníl:acque ex re-
vnde ídem Hnrcadus excludic ab
obie¿~o
far-
cepra definitioneíyllogiími, qui elt oratio,
m
rnali fidei catholic:r auél:oritarem humanam
qua quibufdam politis aliud quidpiam ab his
Ecclclia: : quia liccr prima vice non poffinms
neceífc eíl: [eqni,idel1,in qua cóceffis pra:miffis
coRnofcere auél:oritatcm diuinam rcuelantem,
neceffiramr inrelleél:us ad aíleouiendom con-
niii media auél:oritare humana Ecclelia: ,
clulioni. Minor meo iu<licio elt cuidens;
li
vt racione
formali
:iffenrie11di proponente;
enim aliquis non reél:e perciperet cónexionem
nihilominus cl.m credimns, incipit alia feries
illam, vel li iUaconnexio non effec reél:c dif-
cognition\Jm per ípeciem reliél:am ab obietl:o
polira, non necdfiraremr intelleétus
acl
conce-
materiali primi dofcurfus independencem ab
dendamconclufionem:vr compermm elt expe-
auél:oritote Ecclefia: :
&
ideo colligimus, effe
rimento hominum , qlli non percipiunr illarn
aliquarn Ípeciem, quia tun, non cognofcimus,
connexionem:pacetque hoc [yllogiíino, in qua
nec aílem1mur auéloritati diuina: reuelami
non reél:i: diíponitur connexio illa: Omnis
propterauél:omatem humanam Eccleli:r , quia
A
poíl:olus immediare accepit Spiricum Íáélum¡ _
aélualirer non coanoícimr, eíl: obieél:nm far-
[ed Petrus eft Apoltolus : ergo accepic Spiri-
n1ale remotmn:
Fec1
ita
Íe
haber in carll qua:-
tnm fontl:um;licet enim conícqnens
!ircertiffi~.
fiionis aoél:oritas diuina reuelans, veeicprcílim
mum,& de fide modo explicaco
n.245.
&
ideo
fatetm P,. Hurtadus, pacerque ex ipío [yllo-
íir
concedendum ; coníequencia tamen non eíl:
gi[mo , de quo eíl: qureíl:io: ergo anél:oritas
bona, quia terminas ille,immuliate,qui ponitur
diuina reuelans non elt ratio formal is illius
in 1¡aiori,
&
pertincr ad maiorem cxtremica-
aífenfus.
cem,éleberer poni in con[eqocntia, Vt recte
Íl1•
bices,fyllogifmum alio modo poífe difponi,
ferretur: ergo connexio, ve! illatio illa obie-
nimirum : Omnis Apoíl:olus accepit_Spiricum
él:iua mouet ad affenricndum conclulioni , ve
fanél:om, qni:i Deus rcuclat; íed Manhreus
tali , parctque ex racione , quam reddimos,
eíl: Apoíl:olus ; quia Oeus reuclat: ergo Mar-
cum rogamm, quare non affenriamur illi con-
tba:us accepit Spirin11n fonél:um , quia Deus
clulioni vt tali; vel negamus conÍequendli.m,
reuelac. Ecce in conclulionc ponimr expreífe
polt concelfas pra:milfas,lici:t concedamus con-
auél:oritas diuina reuelans vt ratio formalis
íequens; non cnim reddimus aliam rationem;
alfentiendi.
nili quia non bene infenur ex prremiílis, quia
Contra : quia qureíl:io non procedir de fyl-
non bene connetl:itnr obieél:uo1 conclulionis
logiímo eo modo diípoliro, Íed diípolico p1;1110
cum obieéto prxmiffarum :
&
e
contra, quan-
modo
fiipra
rehto :
&
licer procedar de íyllo-
do concedimus coníequentÍlm, ideo concedi-
gi!ino !ic díÍpoliro
n.
i
5o. adhuc ailenfus ille
mus, quia bene infermr,
&
bene conneél:itur
non cric fidei catholica:, quia illi obíl:ar primus
abicél:um conclulionis cum obieéto prremitfa-
diícuríus; nam conclulio illa non haber pro
rum: ergo connexio 1lla mouet ad alfencien-
obieél:o formaliad,.,quato auél:oritaremdioinam
dum conclulioni vr rali formalitcr.
. .
abícurc reuelanrem:ergo non elt affenícis fidei
Et quidem ex
ip[a
recen!ionc principiorum, '
i
51;
carholic:e. Probatur antecedens:Illod eíl: obie-
in qu"' refoluirur alfeníus, qui formaüter di-
ll:mn formale alicuius alfeníus , que mouecur
citar fidei,
&
principio_rum, in qua: vltimo rc-
intelleélus ad aílemiendum; fed ad affentien-
foluimr aífenfos , qui dicitur conclulionis for-
dum illi conclulioni non folum mouemr auéto-
maliter deduél:re ex dúabus pra:miliis reuelatis,
ritare diuina obrcnre reuelante , [ed etiam
facilc perípicimr, hunc vlrnnum alfeníu:n non
connex~one
obieél:i conclufionis cum obicél:is
effe fidei formaliter; principium enim,in_
qn~
pra:milla!uon,qure nullibi
re~elaca
efl,
&
c¡ua1i;
v~
ci.moreíoluitur
af!'en~u~
fidei:
e~ auél:orit~s
falo lumme namra:cognofc1mus·:ergo ob1eél:u
d1mna ceuelans; pnnc1p1a vero ,
111
qua: vlu-
formale ada:quntmn illius aífeníus
11011
elt íoia
mo re[oluitur alfeníus a:onclulionis formaliter
auéloriras diuina re' lans,[ed aliquidaliud. Pro-
deduél:a: ex daabus prremiílis de. fide .funt pro:
bacur minar:
Et
li
t gratis demus;quOd poilir
feélo
ilhi
prin"cipía, in qúa:
vltim~ refolui~r~
form;i.