Traél. De
virtute Fidei
diuin~,
quo initium capiat fopernaturalitas. Prreterea
habitus naturalis intenrus per repetitionem
aél:uum nacuralium poreíl: producere aél:um in
~uacumque
inrenÍtoBe.
1
7 5·
Nec ad explicandom eum modam recurrí
potefl ad modun:'
in~ebirnm p_rodu~ionis:ficut
111
cofo vifos reíl:imt1 crece: qma fide1 aél:us om–
nino connamraliter producitur
a
potentia ele–
uata h.1bicu fidc.-i. Nullurque alius modus ÍUper–
nacuraliratis Ítlpereíl: aél:ui fidei :ergo faten–
dum eíl: , quod
lit
fupernarnrnlis ,quoad fob–
íl:antiam.
176.
An vero in aliquo cafo lingulari de puero
innmrito in íylnis poffit con[equi
iuíl:ificat~
cum aél:u fidt:i namrali, examimbo
i'1fra ,
d{–
pma1ione de nectjfiu11eftdei a111ir14.
177.
Nota non reétc arguere graues Doél:ores in
Non
bw~
hac materia tanti momenti , cum probant fo-
~:~::::~!;,:
pm1aturalicarem a ':t:us fidei
ex
eo quod refpic!at
'ª'
(iJci •.-.:
ob1eél:u01 formalc
Íupernamrale ; nec emm
••
p,.cis<,
exindc eíl: petenda differenna inter aél:um
na–
quod
rrfpi-
turale1»
&
rupernatnralcm,cum aél:us natural is
~,::,:~:::
poffit reípicere obieél:um formale
fo~ematura
mai•
Jfu¡u-
le:vt prxnotatum manee
primo tomo m
1
.p.trtr–
n:iturale.
éfa111 1. d1{p111a1ione
4.faEl. 5.fubfail.
2.n.
78.
&
trafla111 faxro, difp111.
S.f<él.
r.
n.
4.
&
romo
J. .
in
¡,
p. 1raéfttt11
15.
de pr«dcjlinattone, dif–
p:11111io11<
1 2.
feil.
5.
Et ex hac ipía materia
depromirnr aptum exemplum 1-lxrerici, qui
.Allu
1
na
tu·
[dltem haber aél:um naturalem fidei', quando
"ª"'
por'fl
credit vnum articulum, licct difcredat alternm:
~efpi<ere
ob.
Yt
i11fra
defendam, cum difputem de fubieétis
';,.~;:m{:;;,. ~abencibus
fidcm
Tl~eol~gicam,
vbi
peculi~""'ur../,,
nter agam, an Hx reocus 1íl:c habere poffit alt-
quem a1Tcnfom fidci Theologica:. Idem íolet
comprobari excmplo appetims elicici nacuralis
circa vilionem beatificam ve fupcrnarnralem,
vt defendunt piures Theologi allegaci
rom.
r.
in 1.p.
1rail.G.
difP111.
3.fe[/.
3.n.
ro. Et ratio
a
priori eíl: prxiaa:a
in L1brirde anim11, difP11111-
tione de fpeciftctrtione a[/
Hum
v i1a/i11rn
:
quia Íunt
plura capita Ípeciticandi aél:us ; nec enim obie–
élum formale Ípecificaciuum vnicum eíl: ;
[ed
etiam adeíl: fofficiens ad Ípecificandum modus
diueríus tendendi in ídem obieél:um formale
motiuum, vt patet in apprehen Ítone ,
&
indi–
cio, renratione,
&
intc:llell:ione. Et licct ifie
Ípecialis modus tendendi
lit
Ípecificatitmm eí–
Íentiale imrinrecum; remper tamen comitatur
aliud Ípecificaciuum extrinrecum,
&
termina–
t1m1m, nimirum diuerfo ratio formal is
fl1b
q1111,
fou exercita attingibilitas Cecundum diueríum
modum tendendi ; qu:e attingibilitas non eíl:
fola extrinreca denominatio refoía ex aél:n in
obieél:um
¡
fed eíl: intrinfeca capacitas obieéti–
ua,vt explico
inmetaphyjica ,
di[pmans de ve–
rirate ,
&
bonicate tranícendemali entis : atqui
aíleníus fopernaturalis,
&
namralis licct refpi–
ciant idem obieétnm fonnale motiuum auél:o–
ritacis diuinx reuelantis , reípiciunt diuerío
modo ; nacuralis enim re[picit modo
impro–
poruonato,
&
íupernaturalis modo propor–
tionato : ergo exinde poteíl: capi Ípecificatio
faciensdiff::rre a!fcnÍum fidei Theologicz na–
rnralis ab aílcníu fidei Theologica: fopemam–
ralis.
l
78.
Opponi folcnt plura teíl:ímonia Íacra: Scri-
pmrz, Conciliorum
&
Sanél:oru~ Patrum~
qui videntur probaffe Cupernamrahtatem fid.e1
ex obieél:o formali , nimirum verbo Dei.
provt eíl: vere verbam Dei ,
&
11011
homi:–
num.
Sed ha:c teíl:imonia explicanda íunt de ar-
1
79.
íenfo fidei Theologicx proximc conducemi
Exp1ica
11•
ad vicam reternam ; talis namque affenfos reí-
tu•
ttjlimo.
picit obieél:um íupernaturale modo proportio-
n~"
_Sanao.
nato , lk ideo efl: ÍUpernaturalis : non vero '"
Pt.,mm.
excludunt alfenfom improportionatum ,
&
inferioris ordinis, cuias motiuum lit etiam
obiell:um íupernatarale.
Et
quidem obieél:a
loca
indiícriminatim
loquunrur de obieéto
fidei
tam materiali , quam formali ,
&
vtrumqae obieél:um reÍpicimr effenrialiter per
aél:um: ergo ficut non eíl: contra naturalita-
rem aél:us rerpicere obieél:am rupernamrale,
tanquam obiell:um materiale , quia id ref-
picit modo improportionato ,
&
non con-
ducente
proximc ad vitam retcrnam : ita
ncc erit contra naturalicacem aél:ns rerpice-
1·e ens fopernamrale vt obieél:um formale,
dummodo id reípiciat modo improportiona-
to,
&
non íalmar'i
'proximc vita: a:ternre.
Et hunc íolum modum proportionatum rer.
piciendi fopernacurale foiffe
improbacum
a
Conciliis ,
&
Pacribus , reél:c colligimr ex
fropo foarum diÍpatationum direél:arum con:..
tra Pelagianos,
&
Semipelagianos admitten-
tes in aél:ibus namralibas vim proximc con-
ducendi ad viram a:ternam : quam vim nos
omnino
nega1~ms
: quare faremor quod li-
cm non eíl: ía1ucaris a!feníus fidei Theolo-
gic:e namralis , cuius motiuum effet Deus
folum
loqnens vt Auél:or naturalis , iaxra
diél:a
in d1fp11t.
J.
{tél.
¡ .
.1man.59.
ita nec
erir proximc falutaris affeníus fidei Theolo-
gic:e nacurolis , etiamli ipfius mt>tiuam
lit
Deirs
loquens vt Auél:or
íupernarnralis
~
quam doll:rinam ex profelfo propugno
in
rr11éfa1u de gratia
,
&
11.!calenrer propugna'
tam inne11ies apud Parrem Molinam
in co11
cordia,
q111-jf.
14.arr.13. diJP111.
3_8.
&altbi
Í.-rpe , Patrem Conink
dt
fid~,
difP.
5.
d11b.
3.
1111m.
19. Patrem Granadum
1. 2.
conrrou.
1.
rraéf.
8.
difpm.
4.
n11m.
4.
Pacrem Prancircum
Alphonfom
de anima, difP1u111ione
1
2.fall.
4.
m1m.
5
6.
contra piures alios.
SECTIO VI.
)Jn
11-d ef/iciend11m 11-l1umftdei requirJJtur
11E!U1 voltm1a1is?
P
R ima
renrentia docet , aél:um fidei non
I
80.
pendere ab aél:u voluntatis aétualiter, íed
ad íummum anrecedenter , qaali applicaci-
uc , quatenus poteíl: voluntas applicare in–
telleél:am ad conlideranda motiua credenda,
quibus cognicis tam neceffario affentitur in–
telleél:os ( ioxta hanc opinationem ) obieél:o
fidei, !icut obiell:o euidemi mathematice. Ita
Holcot
in
1.
q11.tff.
1.
quem indico ita erraffe,
Holcor.
quia nondom penetrauit euidentiam credibili-
tatis.
Secunda Íententia ait , a!feníum fidei pen-
1
g
l •
dere
a
volontate ' non imperante per aliquem
aél:am politiuum, Íed permittente , íeu non
rc!iíl:ente. Ita aliqui Scotilf .
Scorill.t:.
Tercia [ententia comen.!,, intellell:um de-
1
g1,
pend~re