Table of Contents Table of Contents
Previous Page  166 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 166 / 508 Next Page
Page Background

Traél. De

virtute Fidei

diuin~,

quo initium capiat fopernaturalitas. Prreterea

habitus naturalis intenrus per repetitionem

aél:uum nacuralium poreíl: producere aél:um in

~uacumque

inrenÍtoBe.

1

7 5·

Nec ad explicandom eum modam recurrí

potefl ad modun:'

in~ebirnm p_rodu~ionis:ficut

111

cofo vifos reíl:imt1 crece: qma fide1 aél:us om–

nino connamraliter producitur

a

potentia ele–

uata h.1bicu fidc.-i. Nullurque alius modus ÍUper–

nacuraliratis Ítlpereíl: aél:ui fidei :ergo faten–

dum eíl: , quod

lit

fupernarnrnlis ,quoad fob–

íl:antiam.

176.

An vero in aliquo cafo lingulari de puero

innmrito in íylnis poffit con[equi

iuíl:ificat~

cum aél:u fidt:i namrali, examimbo

i'1fra ,

d{–

pma1ione de nectjfiu11eftdei a111ir14.

177.

Nota non reétc arguere graues Doél:ores in

Non

bw~

hac materia tanti momenti , cum probant fo-

~:~::::~!;,:

pm1aturalicarem a ':t:us fidei

ex

eo quod refpic!at

'ª'

(iJci •.-.:

ob1eél:u01 formalc

Íupernamrale ; nec emm

••

p,.cis<,

exindc eíl: petenda differenna inter aél:um

na–

quod

rrfpi-

turale1»

&

rupernatnralcm,cum aél:us natural is

~,::,:~:::

poffit reípicere obieél:um formale

fo~ematura­

mai•

Jfu¡u-

le:vt prxnotatum manee

primo tomo m

1

.p.trtr–

n:iturale.

éfa111 1. d1{p111a1ione

4.faEl. 5.fubfail.

2.n.

78.

&

trafla111 faxro, difp111.

S.f<él.

r.

n.

4.

&

romo

J. .

in

¡,

p. 1raéfttt11

15.

de pr«dcjlinattone, dif–

p:11111io11<

1 2.

feil.

5.

Et ex hac ipía materia

depromirnr aptum exemplum 1-lxrerici, qui

.Allu

1

na

tu·

[dltem haber aél:um naturalem fidei', quando

"ª"'

por'fl

credit vnum articulum, licct difcredat alternm:

~efpi<ere

ob.

Yt

i11fra

defendam, cum difputem de fubieétis

';,.~;:m{:;;,. ~abencibus

fidcm

Tl~eol~gicam,

vbi

peculi~""'ur../,,

nter agam, an Hx reocus 1íl:c habere poffit alt-

quem a1Tcnfom fidci Theologica:. Idem íolet

comprobari excmplo appetims elicici nacuralis

circa vilionem beatificam ve fupcrnarnralem,

vt defendunt piures Theologi allegaci

rom.

r.

in 1.p.

1rail.G.

difP111.

3.fe[

/.

3.n.

ro. Et ratio

a

priori eíl: prxiaa:a

in L1brirde anim11, difP11111-

tione de fpeciftctrtione a[/

Hum

v i1a/i11rn

:

quia Íunt

plura capita Ípeciticandi aél:us ; nec enim obie–

élum formale Ípecificaciuum vnicum eíl: ;

[ed

etiam adeíl: fofficiens ad Ípecificandum modus

diueríus tendendi in ídem obieél:um formale

motiuum, vt patet in apprehen Ítone ,

&

indi–

cio, renratione,

&

intc:llell:ione. Et licct ifie

Ípecialis modus tendendi

lit

Ípecificatitmm eí–

Íentiale imrinrecum; remper tamen comitatur

aliud Ípecificaciuum extrinrecum,

&

termina–

t1m1m, nimirum diuerfo ratio formal is

fl1b

q1111,

fou exercita attingibilitas Cecundum diueríum

modum tendendi ; qu:e attingibilitas non eíl:

fola extrinreca denominatio refoía ex aél:n in

obieél:um

¡

fed eíl: intrinfeca capacitas obieéti–

ua,vt explico

inmetaphyjica ,

di[pmans de ve–

rirate ,

&

bonicate tranícendemali entis : atqui

aíleníus fopernaturalis,

&

namralis licct refpi–

ciant idem obieétnm fonnale motiuum auél:o–

ritacis diuinx reuelantis , reípiciunt diuerío

modo ; nacuralis enim re[picit modo

impro–

poruonato,

&

íupernaturalis modo propor–

tionato : ergo exinde poteíl: capi Ípecificatio

faciensdiff::rre a!fcnÍum fidei Theologicz na–

rnralis ab aílcníu fidei Theologica: fopemam–

ralis.

l

78.

Opponi folcnt plura teíl:ímonia Íacra: Scri-

pmrz, Conciliorum

&

Sanél:oru~ Patrum~

qui videntur probaffe Cupernamrahtatem fid.e1

ex obieél:o formali , nimirum verbo Dei.

provt eíl: vere verbam Dei ,

&

11011

homi:–

num.

Sed ha:c teíl:imonia explicanda íunt de ar-

1

79.

íenfo fidei Theologicx proximc conducemi

Exp1ica

11•

ad vicam reternam ; talis namque affenfos reí-

tu•

ttjlimo.

picit obieél:um íupernaturale modo proportio-

n~"

_Sanao.

nato , lk ideo efl: ÍUpernaturalis : non vero '"

Pt.,mm.

excludunt alfenfom improportionatum ,

&

inferioris ordinis, cuias motiuum lit etiam

obiell:um íupernatarale.

Et

quidem obieél:a

loca

indiícriminatim

loquunrur de obieéto

fidei

tam materiali , quam formali ,

&

vtrumqae obieél:um reÍpicimr effenrialiter per

aél:um: ergo ficut non eíl: contra naturalita-

rem aél:us rerpicere obieél:am rupernamrale,

tanquam obiell:um materiale , quia id ref-

picit modo improportionato ,

&

non con-

ducente

proximc ad vitam retcrnam : ita

ncc erit contra naturalicacem aél:ns rerpice-

1·e ens fopernamrale vt obieél:um formale,

dummodo id reípiciat modo improportiona-

to,

&

non íalmar'i

'proximc vita: a:ternre.

Et hunc íolum modum proportionatum rer.

piciendi fopernacurale foiffe

improbacum

a

Conciliis ,

&

Pacribus , reél:c colligimr ex

fropo foarum diÍpatationum direél:arum con:..

tra Pelagianos,

&

Semipelagianos admitten-

tes in aél:ibus namralibas vim proximc con-

ducendi ad viram a:ternam : quam vim nos

omnino

nega1~ms

: quare faremor quod li-

cm non eíl: ía1ucaris a!feníus fidei Theolo-

gic:e namralis , cuius motiuum effet Deus

folum

loqnens vt Auél:or naturalis , iaxra

diél:a

in d1fp11t.

J.

{tél.

¡ .

.1man.59.

ita nec

erir proximc falutaris affeníus fidei Theolo-

gic:e nacurolis , etiamli ipfius mt>tiuam

lit

Deirs

loquens vt Auél:or

íupernarnralis

~

quam doll:rinam ex profelfo propugno

in

rr11éfa1u de gratia

,

&

11.!calenrer propugna'

tam inne11ies apud Parrem Molinam

in co11

cordia,

q111-jf.

14.arr.13. diJP111.

3_8.

&altbi

Í.-rpe , Patrem Conink

dt

fid~,

difP.

5.

d11b.

3.

1111m.

19. Patrem Granadum

1. 2.

conrrou.

1.

rraéf.

8.

difpm.

4.

n11m.

4.

Pacrem Prancircum

Alphonfom

de anima, difP1u111ione

1

2.fall.

4.

m1m.

5

6.

contra piures alios.

SECTIO VI.

)Jn

11-d ef/iciend11m 11-l1umftdei requirJJtur

11E!U1 voltm1a1is?

P

R ima

renrentia docet , aél:um fidei non

I

80.

pendere ab aél:u voluntatis aétualiter, íed

ad íummum anrecedenter , qaali applicaci-

uc , quatenus poteíl: voluntas applicare in–

telleél:am ad conlideranda motiua credenda,

quibus cognicis tam neceffario affentitur in–

telleél:os ( ioxta hanc opinationem ) obieél:o

fidei, !icut obiell:o euidemi mathematice. Ita

Holcot

in

1.

q11.tff.

1.

quem indico ita erraffe,

Holcor.

quia nondom penetrauit euidentiam credibili-

tatis.

Secunda Íententia ait , a!feníum fidei pen-

1

g

l •

dere

a

volontate ' non imperante per aliquem

aél:am politiuum, Íed permittente , íeu non

rc!iíl:ente. Ita aliqui Scotilf .

Scorill.t:.

Tercia [ententia comen.!,, intellell:um de-

1

g1,

pend~re