Difp. VI. Seélio IV.
ubfeét.
III.
15q
lis de nomine , vt in re fimili notat Parer
t\1 mformatiohis
non poteft
cogno(cere
Saarez
de gratia
,
libro 6. c11pire
7.
nmnero
8.
'piara vt piara : ergo intelleél:as pro hoc
1
+5 ·
Obijcis oél:aao: Non poteft qais a!fentiri
fiatu
non
poterit
counaturalirer
habere
V. g. immortalitati anima: rationalis' propte,r
-eurn arreníum propter
tot motiua. Probatur
motim1m fidei diuinre , & propter motiuun'l
minor ; quia
(i
po!fet cognoícere plura
t
erroneum, vt
(j
mouercmr etiam ad cundem ar-
·plura : ergo & poffet infinita cognoícere ,
fenfmn, quia horno e!fet Angclu:;, qui efi im-
exindeque Íeq uercmr ,
quod ea
cognirio
monalis:ergo nec poteris fimul alfenriri eidem
poffet infinicis
ddinitionibus cxplicari ,
&
immortaliiati, propter motiuum /idci, & limul
ica po!fet dici
: Efi cognitio hominís ,
&
propter motiuum opinionis.
aliorum ;
iníuper eft , cognitio
leonis
,
1
46.
N ego antecedens : ls cnim arfenfns po!fe't
&
aliorum ,
&
·variiítis iuxra varias
co1,1bi~
~¡.;,t;nul
c:imingere,
irrepente concomiranter eo mo-
nati~nes fin~ulis c~1m~1uni?us
gen7ricc co -
proft<r
mt-
[IUO
eítOlleo; pra!lllOlleO tamen ,
t.1lem ar-
cepttbas ab1rctar
111
mfitmom
j
10te!leéh1s
1i11um
¡¡,i.;,
Íenrum non fieri íupernaruralis fidci,
cuí
fal-
en1m
in
fingulis
illis
rationibus reperirer
&
P••pttr
'!itas repugnar : ficuc caía , quo rufiicus ho-
conuenientiam cum
infinitis coguition1bt!s
moriuum
mo concmr elicere arrcnfum fidci , quandoil-
Ípecihcc differentibus fingula obieéh expü-
li PJrochus proponit rem falfa¡11 , fuf!icien-
mentia ; hic aute\11 modus infinicc definicn-
ter cred1bilc'm , non affec¡uetur produéHonem
di vnam rem efi vctitus per Ariíl:otelem. me-
fidei Íuper"naturali's. Vt notaui
difpn111tíone 1er-
moratum
a
P.
Suarez
difp.
5.
fell. vndec.11. 19
I
}
'
tin;
Íalcem enim a us lidei cfi determinatll$
Concelfa maiore nego minorem ,
&
ad
1
1
¡;'
ad exifientiam obieél:i ; licet aliqui Theo-
eius probationem rerpondeo , rali cognitioni
1
:::/1
¡,;~l
logi nolmt
e!fo
ita determinarnm habitum
parre adapcari plmes definiciones inadrequa-
cogn•ftm
fidei ;
&
ideo pennittunt ,
tune eflicien-
tas
,
iuxta varios
refpeélus
inada:quaros
p/"r~.
ter concorrere habitum
fidei ,
ficut con-
ad obieél:a
~
c:Um enim definiciones derer-
,
'currit
ha~itos
pite affrél:ionis. Deinde non
uiant explicandis erremijs rcrum ,
&
elfen-
!{:::~:: :~~e li~~g~i:~~n~:Ce1~~~:
11
f~~i:~:~:;ili¡1~::c~~
:~~:ª'.i~º~~~~i~~;i:J~te~u~rd~~eilf: :;;1fc~=
opinionis cum /ide ; nam error tendit ad de-
.ri ,
&
deliniri : ldemque cernes in cogni-
firuendum obieél:um pofimm per
fcientiam,~&
tione diuina infinita, cuí :iccederct hzc cog-
lidcm,
&
potefi comparari trnebns priuanti-
nitio extenía ad tot obieél:a. Sin vero vclis
bus luce; opinio amem cfi
alf<
níus Cuo etiao1
ddinire compcmdiosc prrediél:am
cognir10-
modo imcnrus pofitioni obicél:i , ve expendí
nem , dicito
effe cognitionem infi11irorum
fipra
11.
1 1
~.
obieél:orum
~
ficut cum compendios(: defi-
~
47.
Obijcis nono 1 lhi concmrunt motioa ad;-
nirur potencia diuina , qua: i,megramr
ex
requata ,
&
habicus ada:quati ad cauíandos
pºrrecontinentia hominis, Angeli ; &c. dici-
aél:us ada:quatos : ergo non eíl:, cor limite-
tur omnip.otentia ,
íeu
virtus produél:iua om-
tur ad vnum aél:um imelleél:us.
nium poffibilium.
Et
quemadmodum prre-
x
48.
Ncgo conícquentiam , quia volohras po-
continemia hominis , quia non paree latius
tens eíl: detc minare ad eum i11diuifib1lem aí-
quam pra:continentia Angelj , non
affum~-
fenfum , vr non fiant per plura
: qua: fie-
tur vt ratio generica in definitione diuina:
ri
po!fant per pauciora : quod motiuum
poten~ia:
: ita nec perceptio
homi1~is
, v
L
folct
allegari
,
vt
intclleél:us
cognoÍ-
perceptio lconis eíl: alfumenda vt rano gene-
cat plura ve plura. 'Deinde hic modus pro-
rica componenda: delinici.oni pra:diél:a:
cog-ducendi pertinct a
vitrntem
intelleél:us ,
nitionis , cum perceptio hominis non pate:i.t
qui
ex
dcterminatione volontatis pocefi di.
latius , qua m perceptio
leonis ;
Íed lint
ucrfis 'modis cognofcere obieél:um :
&
ifle
conceptas a:qualiter fe habentes , & con-
modus fimul cognoícendi propter plura me-
comitantCll , c¡norum limultas dat vltimam
día efi nobilior , quam modus tognoícendi
rationem differendi. Deuenicndo
ergo ad·
per vnum , ve! alterum mociuum
feorfim
nofirum a!fenfom fidei, fcientia:
, & opi-
1íumprnm.
¡1ionis , poteíl: compendios/: definid ,
Af-1j1•~
l1.usi
4!).
.
Obijcis decimo
:
líl:e
áél:ns
efi magis
fenfus propter mot111a fcientia: ,
fidei
, &
•fimrnr,
i:larus
fecundum
formam
metaphyfic¡im
opinionis; qui aé1:us reípicit plum
&
plura:
fcientire ,
&
e!fet minus clarus , Íecundum
qui modus cognofcendi etiam pro hoc fiatu
?lías formas : ergo e!fet
in:equalis
libi
ip-
immmerito negatur ab alic¡uibus Thomifiis
li
;
refprllus enim ad mcdium minus cla-
nobiliílimz potcntire intclleél:iua: , cum non
rum efi ina:qualis refpeél:ui ad medium ma-
negetur inferiori potentia: cognofcitiua: , ni-
gis clarum.
mirum vifina: , qure
Íft:pc
videt nigrum al-
i
5
o.
Non inuenio abfurdom
in
concedenda
bum , aliofquc colores piures : lpfeque in-
' -V:n"forma-
ina:qualitate ea , fumpta
relarione ina:qua-
telleél:us. fatis exerit fuas has vires cognof-
~"ª'
'if;!
litatis pro relatione
fecundom dici :
ficut
cendi cum definit hominem differre
a
lcone:
';¡;;;;~"
abfque abfurdo conceíli
in: L ogica
in eade1n
~rgo
dum ait fpeciem humanam non elfe
re refpeél:os Íecundum dici úmilitudinis,
&
fpeciem brati, attingit plura vt piara , vr la-
diffimilitudinis.
tius expendo
in
l1bri1 de trnima.
151 .
Obijcis vndecimo : Ideo polfet intellle-
, Obijcis duodecimo : !dem altas '1on po-
1
5
3;
él:us erumpere in calem arfenfum vnum
~
¡eíl: erre bonus , & malus moraliter , iu.x-
fed a:quiualenter mulciplicem , c¡uia
po!f~t
ta communiorem Theologiam immerito de-
cognofcere plura vt plura ,
&
procedcre ex-
lertam a
;P.
Ripalda , & alijs mo ernis :
inde ad operandam
propter plura ita pro-
e,rgo nec ídem aél:us poteíl:erre rcientia, fides •
pofita ; fed
intelle us
faltem pro hoc fia-
&
opinio.
P.
LwMrd.
-aftel de Eide.
S
1..
Nego