Table of Contents Table of Contents
Previous Page  163 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 163 / 508 Next Page
Page Background

Difp. VI. Seélio IV.

ubfeét.

III.

15q

lis de nomine , vt in re fimili notat Parer

t\1 mformatiohis

non poteft

cogno(cere

Saarez

de gratia

,

libro 6. c11pire

7.

nmnero

8.

'piara vt piara : ergo intelleél:as pro hoc

1

+5 ·

Obijcis oél:aao: Non poteft qais a!fentiri

fiatu

non

poterit

counaturalirer

habere

V. g. immortalitati anima: rationalis' propte,r

-eurn arreníum propter

tot motiua. Probatur

motim1m fidei diuinre , & propter motiuun'l

minor ; quia

(i

po!fet cognoícere plura

t

erroneum, vt

(j

mouercmr etiam ad cundem ar-

·plura : ergo & poffet infinita cognoícere ,

fenfmn, quia horno e!fet Angclu:;, qui efi im-

exindeque Íeq uercmr ,

quod ea

cognirio

monalis:ergo nec poteris fimul alfenriri eidem

poffet infinicis

ddinitionibus cxplicari ,

&

immortaliiati, propter motiuum /idci, & limul

ica po!fet dici

: Efi cognitio hominís ,

&

propter motiuum opinionis.

aliorum ;

iníuper eft , cognitio

leonis

,

1

46.

N ego antecedens : ls cnim arfenfns po!fe't

&

aliorum ,

&

·variiítis iuxra varias

co1,1bi~

~¡.;,t;nul

c:imingere,

irrepente concomiranter eo mo-

nati~nes fin~ulis c~1m~1uni?us

gen7ricc co -

proft<r

mt-

[IUO

eítOlleo; pra!lllOlleO tamen ,

t.1lem ar-

cepttbas ab1rctar

111

mfitmom

j

10te!leéh1s

1i11um

¡¡,i.;,

Íenrum non fieri íupernaruralis fidci,

cuí

fal-

en1m

in

fingulis

illis

rationibus reperirer

&

P••pttr

'!itas repugnar : ficuc caía , quo rufiicus ho-

conuenientiam cum

infinitis coguition1bt!s

moriuum

mo concmr elicere arrcnfum fidci , quandoil-

Ípecihcc differentibus fingula obieéh expü-

li PJrochus proponit rem falfa¡11 , fuf!icien-

mentia ; hic aute\11 modus infinicc definicn-

ter cred1bilc'm , non affec¡uetur produéHonem

di vnam rem efi vctitus per Ariíl:otelem. me-

fidei Íuper"naturali's. Vt notaui

difpn111tíone 1er-

moratum

a

P.

Suarez

difp.

5.

fell. vndec.11. 19

I

}

'

tin;

Íalcem enim a us lidei cfi determinatll$

Concelfa maiore nego minorem ,

&

ad

1

1

¡;'

ad exifientiam obieél:i ; licet aliqui Theo-

eius probationem rerpondeo , rali cognitioni

1

:::/1

¡,;~l

logi nolmt

e!fo

ita determinarnm habitum

parre adapcari plmes definiciones inadrequa-

cogn•ftm

fidei ;

&

ideo pennittunt ,

tune eflicien-

tas

,

iuxta varios

refpeélus

inada:quaros

p/"r~.

ter concorrere habitum

fidei ,

ficut con-

ad obieél:a

~

c:Um enim definiciones derer-

,

'currit

ha~itos

pite affrél:ionis. Deinde non

uiant explicandis erremijs rcrum ,

&

elfen-

!{:::~:: :~~e li~~g~i:~~n~:Ce1~~~:

11

f~~i:~:~:;ili¡1~::c~~

:~~:ª'.i~º~~~~i~~;i:J~te~u~rd~~eilf: :;;1fc~=

opinionis cum /ide ; nam error tendit ad de-

.ri ,

&

deliniri : ldemque cernes in cogni-

firuendum obieél:um pofimm per

fcientiam,~&

tione diuina infinita, cuí :iccederct hzc cog-

lidcm,

&

potefi comparari trnebns priuanti-

nitio extenía ad tot obieél:a. Sin vero vclis

bus luce; opinio amem cfi

alf<

níus Cuo etiao1

ddinire compcmdiosc prrediél:am

cognir10-

modo imcnrus pofitioni obicél:i , ve expendí

nem , dicito

effe cognitionem infi11irorum

fipra

11.

1 1

~.

obieél:orum

~

ficut cum compendios(: defi-

~

47.

Obijcis nono 1 lhi concmrunt motioa ad;-

nirur potencia diuina , qua: i,megramr

ex

requata ,

&

habicus ada:quati ad cauíandos

pºrrecontinentia hominis, Angeli ; &c. dici-

aél:us ada:quatos : ergo non eíl:, cor limite-

tur omnip.otentia ,

íeu

virtus produél:iua om-

tur ad vnum aél:um imelleél:us.

nium poffibilium.

Et

quemadmodum prre-

x

48.

Ncgo conícquentiam , quia volohras po-

continemia hominis , quia non paree latius

tens eíl: detc minare ad eum i11diuifib1lem aí-

quam pra:continentia Angelj , non

affum~-

fenfum , vr non fiant per plura

: qua: fie-

tur vt ratio generica in definitione diuina:

ri

po!fant per pauciora : quod motiuum

poten~ia:

: ita nec perceptio

homi1~is

, v

L

folct

allegari

,

vt

intclleél:us

cognoÍ-

perceptio lconis eíl: alfumenda vt rano gene-

cat plura ve plura. 'Deinde hic modus pro-

rica componenda: delinici.oni pra:diél:a:

cog-

ducendi pertinct a

vitrntem

intelleél:us ,

nitionis , cum perceptio hominis non pate:i.t

qui

ex

dcterminatione volontatis pocefi di.

latius , qua m perceptio

leonis ;

Íed lint

ucrfis 'modis cognofcere obieél:um :

&

ifle

conceptas a:qualiter fe habentes , & con-

modus fimul cognoícendi propter plura me-

comitantCll , c¡norum limultas dat vltimam

día efi nobilior , quam modus tognoícendi

rationem differendi. Deuenicndo

ergo ad·

per vnum , ve! alterum mociuum

feorfim

nofirum a!fenfom fidei, fcientia:

, & opi-

1

íumprnm.

¡1ionis , poteíl: compendios/: definid ,

Af-1j1•~

l1.us

i

4!).

.

Obijcis decimo

:

líl:e

áél:ns

efi magis

fenfus propter mot111a fcientia: ,

fidei

, &

•fimrnr,

i:larus

fecundum

formam

metaphyfic¡im

opinionis; qui aé1:us reípicit plum

&

plura:

fcientire ,

&

e!fet minus clarus , Íecundum

qui modus cognofcendi etiam pro hoc fiatu

?lías formas : ergo e!fet

in:equalis

libi

ip-

immmerito negatur ab alic¡uibus Thomifiis

li

;

refprllus enim ad mcdium minus cla-

nobiliílimz potcntire intclleél:iua: , cum non

rum efi ina:qualis refpeél:ui ad medium ma-

negetur inferiori potentia: cognofcitiua: , ni-

gis clarum.

mirum vifina: , qure

Íft:pc

videt nigrum al-

i

5

o.

Non inuenio abfurdom

in

concedenda

bum , aliofquc colores piures : lpfeque in-

' -V:n"forma-

ina:qualitate ea , fumpta

relarione ina:qua-

telleél:us. fatis exerit fuas has vires cognof-

~"ª'

'if;!

litatis pro relatione

fecundom dici :

ficut

cendi cum definit hominem differre

a

lcone:

';¡;;;;~"

abfque abfurdo conceíli

in: L ogica

in eade1n

~rgo

dum ait fpeciem humanam non elfe

re refpeél:os Íecundum dici úmilitudinis,

&

fpeciem brati, attingit plura vt piara , vr la-

diffimilitudinis.

tius expendo

in

l1bri1 de trnima.

151 .

Obijcis vndecimo : Ideo polfet intellle-

, Obijcis duodecimo : !dem altas '1on po-

1

5

3;

él:us erumpere in calem arfenfum vnum

~

¡eíl: erre bonus , & malus moraliter , iu.x-

fed a:quiualenter mulciplicem , c¡uia

po!f~t

ta communiorem Theologiam immerito de-

cognofcere plura vt plura ,

&

procedcre ex-

lertam a

;P.

Ripalda , & alijs mo ernis :

inde ad operandam

propter plura ita pro-

e,rgo nec ídem aél:us poteíl:erre rcientia, fides •

pofita ; fed

intelle us

faltem pro hoc fia-

&

opinio.

P.

LwMrd.

-aftel de Eide.

S

1..

Nego