Table of Contents Table of Contents
Previous Page  161 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 161 / 508 Next Page
Page Background

Difp.

VI.

Seét.IV

. Subfeét. III.

1

:;7

hic modus cognofcentli peninet ad formali-

alias formalitates íumptas in Íenrn vniucrfoli

tatem ícientix rcflexa: experimemalis ,

&

acl

abílraél:iffimo

: An . vero

'.upernacuralitas

íummum pertinebit ad euidentiam in atteílan-

tranícendat huiuÍmod1 formahrates

• . can-

te

, qaa: non pcrtinet ad fidem, vt notau.i

íl:at ex diél:is

primo tomo rr,.f111111

de vifiom,

difpur. q11inr"{tll1one q114rta.

V

el

fingitur ,quod

difp11rationedecimaq11int,. ,[eflione fecr111d,1, 1111-

Deus moneatur propter teílimoniuro infal-

tro

7.

)ib1le creatum , quod haberet poffibilis ali-

Ob1icis qumo: Rcpugnat cundem aé\:11111

1

3 •

qua CíC3lllí3 OCtcnninata ad verum,

vt

con-

e(fo

Ítmu[ liberum ,

&

nCCCÚ?.íllllll,

Vt Oll-

templantU( moderni Thcologi,

&

etiamtunc

cr:!

Scotilhs ,

&

modernos Thomiílas ,

&

clfet euidentia in aueílante: Ítcut & Beati per

paucos alias ex noílris argnit folid1or Theo-

cuidemiam in atteílante pertinentem •d Ícien-

logia

in

tr11fl-Rlll

de i11c•rn<!1Íont,

pr:z:Íemm re-

tiam infuíam , & non per lidem nmlta diui-

Cpean eiu(d m ob1cél:i; memorati enim T ho-

nitus 1euelata alfcqunntur , vr notaui

di/pu-

miíl:r ,

&

Scotiílx Í?lum auíi

Cum

dicere ran-

tAtione q11in111 ,{tflione qriarM.

Circa exemplum

tam idenritatcm

re!peél:u d1ueríorum ob1e-

diuin..: cogniti?nis in alio

rx

propria animi

él-orum , icavt Chriíl1amor beanficns reípe-

íentemia iam docui

tomo primo

,

in

1.

p. tra-

élu obieél:i primarij diuini Ítt nccdfacins ,

&

Efat11 de fa1enti11, difp111a1io11e

1 2

.[efl. tmia.

lp·

reípeétu obieél:i Íecundarij crcati

Ítt

liber ;

í~d

faqne poÍttiua imperfeél:io fidei íatis dignoíci-

1íle alleníus íccundum formahtatcm Íc1cm1a:

tur ex virrute , per quam voluntas impcrat

dICt necclfarius ,

&

independcns

a

coníeníu ,

alfeníum fidei , nimirum per obedicmiam,

&impcric. voluncatis,

&

provc eíl: lidci ,

&e

Vt loqmmmr piures Doél:orcs cum

s.

Tho-

opinionis c!fet líber dependens

a

coníeníu vo-

ma

; .p. q.

7.

1111ic.

;.

nd

2.

ex D. Paulo

1.

lumatis pie affeétx : ergo repugnar calis

a[

Corinth. c.

1

o.

v.

5.

ve! per aliam limilem

íel]Íus.

,

virtutem , qu:e cum íubcat pra:ílari obfe-

Reípondeo ; hunc a!fo1íum íalum libere

¡

3

i.

quium dicenti ,

arguit

inferioriratcm

in

elici ; imelleél:us enim , cuí Ítmul

pr.o~o-

lf/eAjfmjus

credente

,

&

propterea

rcligio

,

gra-

nuntur motiuum Íciemia: , fidei , & op11110-

¡;r¡,~

1i6o-

titudo

'

&

limites vinatcs

relegantur

a

nis' Ítnit liberam eleél:ionem alfentiendi prop- ,.

r/rm <-

}

De.o.

ter triplex

illud motiuam Ítmul

,

&

non '"'·

1

Obiicis,tertio: Iíle alfenÍus.provteíl fides ,

imponir ncceffitatcm amplell:end1 tot mot1-

effe íupernaturalis,&provr eíl'Íciemia,&opinio

ua: adelfet profeél:o neceffitas ,

(j

Colum mQ-

elfet naturnlis ; Íed repugnar candem rem e(fe

ucreris ex motino Íc1entifico , quia id necelfa-

limul naturale'm.

&

Íupernamralem : ve com-

no extorquec atfenÍum ; non camen vrget

muniter arguitur contra Patrem Granadum do-

neceffitas,

(j

propter ea omnia malina vclis

centem , potemiam obedientialem

dfc

ÍU-

(j

mul opcrari. Sic Beatus neccffitatur ad amo-

pernaturalpn: ergo repa¡?,nat aíleníns, qui Ít-

rem , propter íolam bonitatem infinitam;non

mal identificetur cum fide Theologica , ícien-

ramen ad amorem , propter bonitarem crea-

tia ,

&

opinione.

tam Ítmul amatam cum increat.1. Deinde hoc

1

3

8

°·

Reípondeo, folum

fore

íupernaturalem

argumen~um

tenentur íoluere moderni Tho-

~:4

.;.1•·

ctiam Íecundum perfeél:ionem íciemia: ,

&

milla: dcfendemes alfrníum idemificatum cmn

fupern

4

tu-

opinionis talis , quia pr:rdiél:a:

formalitates

fide ,

&

euidentia in atteílante , cui non ne-

1'Rlis.

exigunc idemificati cum fide , lirl:t Ícientia

gant libenatem íaltem qlload exercitium , li-

tantum,

&

opinio ranmm

11011

exigant huiuÍ-

ci:t inficienmr liberrntem quoaad Ípcc1fica-

modi identitatem ; formalitas autem ícienrni:,

tionem.

&

opinionis idemificata ºcam fide differt fpe-

O¡,iicis quinto: CónclufioTheologica non

lJ

j .

cificc

a

Íciemia tantum ' & opinione tantum '

eíl Ítmul fcienda:, & fidei, licct attingat vtriu[-

licl:t genericc conueniat cum illis in racione

que motiuum, ve! pra:milfas : ergo nec eíl li-

fciemia:,& opinionis

~

at ex tali gf nerira con-

mul lides , & ícientla alfeníus cl1citus prop-

Ílenientia non licet infcrre , quod abfolutc

t

r motiuum Ícientix,

&

fidei.

non fine íupernaturales ícientia

,

&

opinio

Nego paritatem ; motiua e1iim pr:rmilfa-

1

"

identificara: cum fide : Ítcot non llcet in ferre,

ron~

conclufionis

Tl~cologi_ca: ~unt

elfemiali-

.Affe~!·

quod vitalitas viÍtonis beatifica: non

Ítt

ab-

ter rnada:quata , & rníuffic1enna ad cauían-

,n,

difpAr

folut~

fupernaturalis , ex eo quod conueniat

dum dnplicem alfeníum Theologicum : at

eonrl•fi•ni

genericc cum aliís ípeciebus naturalibus vl-

vero in ca(u quirílionis adíum motiua ada:qua-

Th••I•:•"•

talis intelleél:ionis : nec liccr inferre , Ícicn-

ta in aél:o primo ad fciemiam ,

&

fidem :

tiam infoíam Chriíli non elfe

abíolut~

Íupcr-

quare illis propofitis , polfet ad

imperium

naturalem , ex eo quod conoeniat genericc

voluntatis intelleél:us faccre aél:um , qui ell"tr

cum alijs ícientijs namralibus : nec licet in-

adrequatl: vel íciemia: , vel [olius fidei. Sed

ferre , fidcm non erte ÍUpernaturalem , ex

cum ad imperium determinamis volumatis ,

co quod conueniat genericl: cnm alijs ípe-

in aél-11 fecundo inada:quenmr ea motiua ,

&

cicbus fidei namralis , Ícilicet humana:, vel

per modum vnius operetur intellcéh1s , o_pc-

qua: inniteretur tell:imonio diuino , quando

rabitor vmim aél:om, qui fimul

Ítt

fciennx,

loqueretur tahtam vt auél:or naturalis. Et quem-

&

fidei

, íecundum formalitates

inada:qua-

admodum vt aliquod onus d1carar graue ab-

tas. An vero aliquando conclufio Theologi-

folurl:,

&

Íupra viros vnius hominis bauili ,

ca ,

pra:Certim deduél:a ex duplici de fide ,

fuflicit , qood rei ponderoía: partes Ítmul at-

Ítt de fide formaliter

, conílabit e:< dicen-

cepta: íupercnt vires , licct íecundum aliquas

dis.

partes non

Ítt

excelfus : ita

&

vt talis a([en-

Obiicis fexro:Dua: caaía: adaeqaata: nequeút

1

35

fus dicator abfolute íupernaturalis , fofficit

,

naturalicer concurrere ad eundem numero ef-

qul>d excedat vires natura: tituío fidei , li-

fcél:um:ergo nec alfenfos 1íle lieri po_rerit prop-

tl:t non dicat rale1

excelfom

, Íecundum

,ter ea omnia rnotiaa, faltem naturahter.

.

P. Lm1ard. Te:taftel, de Eide.

S

Conceífó

,.l,i