Difputatio XIII. SeéHo VII.
lis eíl: (ciencia per
fe
infufa tam circa obieéb
narnrolia, quam Íupernaturalia: ea·go conce–
denda eíl: Chriílo , quia
in illo Íunt omnes
chdaun fopicnti3',& ícienria: Dei , plenirndo
Capieucia:,in quibus non eíl: incompacibilicas
cum fine incamarionis;neq;cum íl:arn bcadfi.
co:huiufiuodi autem ícientia per
Ce
in
fufa
non
eíl: i'ncompoffibdis cum fine incarnacionis,imo
& maximc confencanea fuic Chníl:o Domino,
quia in quancum Viacor,dcf;,uir habcrc aliquá
cogniciouem íupernarnralcm,qua: clfecprinci–
piummeriri i!lius,qua: cognicio non pornic
clfe
fidei,vc cooílac
ex dU}.[Hp.feEl.8.n11m.166.
ncque aélus vifionis beatificz,quia ea ícicncia
con11cuicba1 Chrifto vr comprchcníori : er–
go illa fcicntia fuit per fe infofa diftinéb
a
beaca.
Obi:~?
hu-
C?bieéb aimm
~uius
fcientiz .
fun~ .
omnia
ius fclcncix
tntia
fi1pcrnaturalta creata,quz
1vcuurnc
co–
infuí:c.
gnoícuntur ab illa,nempc vilio bcacifica,vnio
hypoíl:arica,& omnia myílcria
&
entia gra–
tiz: itrm omnia
enria
n:uur:ilia , Deus vt
vous abílraéliue cognirus.
Et
licet Aliqui
dubiccnc de
myíl:~rio
Triníraris
, dicendum
•
ramon
efi qu<?d eriam eíl obieél:um huius
fcicncia: , per hanc enim fcientiam cognoí–
cirnr euidenrer aélus fidei diuinz, quo credi·
tur myílcrium Triniraris : fed repugna! quod
cognofcarur euidenrer aél:us
fidei diuiru:,
quin cognofcatur euidenrer obieél:um illius,
quia cognoícirur ve cognitio vera, cena,
&
infallibil1s : fed quories aliqua cognirio eui–
denc.r cognofcicur vt vera, cuidenrer cogno–
fcirur obieél:um repra:fenracum pcr illam ex
h oc difcuríu,quories aliqua cognirio efi ve–
ra, obieél:um illius in
fe
&
a
parre rei dllicut
repr:rfentarnr pcr calem cognicioncm
:
fed
all:us
lidci
infufz eíl: cogni¡io vera : ergo ob–
ieélum illius in fe,
&
a
parre rei eíl:' ficut re–
pr:rfemarur per illam : fcd aél:us fidei repr:r–
fcmar Deum e([e Trinum
&
vnum : ergo Dcus
in fe
&
a
parre reí efi Trinus ,
&
vnus. Eo–
dem ftiam modo coanofcirnr in vilione bta·
cilica,
&
in
reuelacio~e
diuina ciare cogni¡a,
&
in vnionibus hypoílaticis,nam vniones hy–
poílatica: non polfumcomprehcníiue cogno–
fci, niíi cognofcanrur rermini,qui func per–
fon:r,duz enim hypofi•tic:r vnionescirca per–
fonarn filij cognofcunrur ve diílinélre ab vnio–
níbus bypoílacicis circa pcrfonas Pacris ,
&
Spirirus fanéli : ergo cognofcumur omnes
eres Perfona:.
1
47
Sed'comra noíl:ram conclulionem obiicit
prima fenreiÍria relata
n1<.14;.
per fcienciam
bearam habec Chriftus omnem nociriam re–
rum, quam per fcien¡iam per fe infufom ha;
bere poref!: ergo non eíl ponernda alía fcien–
tia. Probarur coníequentia, line nccclfira¡e
non íunc mulriplicandz fciemiz, quia fru–
íl:ra fium per plura quz fieri poiT<1n1 per pau–
ciora:fed nulla cíl: neceffiras muhiplicandi
fcienriam per
fe
infufam difünél:am
a
beata:
ergo frufira ponirur.
/
.i
4
8
Dillinguo ancecedens,eodem modo nt'ko,
díuerfo modo concedo , fcienria enim per
fe infufo diuerío modo cognoícic obieél:a
fua, ac fciencia beata , & narularis,quando
aucem cogniriones diuerfo modo a11ingum
obieéla , non funt fuperffuz ,
fcd maxime
nccdfaria:,
quo
exemplo vfus fum
fopra
di-
f}11tat.1
¡.
feElion.5 .num.
111. ad explicandum
quod non lit Íuperflua gratia hahitualis di–
uerfo modo
[
anll:ificam anlmam C hcini , ac
gracia vnioni s.
Noca quod anima Chtiíli habucrit hanc
1
49 ·
fcicnriam ab
iníl:ancl
conceptionis,quin in ca
Hxc
ícicntia
crcfcere poruerir íecundum pocenriam ordi-
·~ in!\~nt~
nariam ,
lic
nocan t
communicer Thcologi
c~Í,cpt1on
15
,
fcholaílid , & Pacer
Cornelius Alapide
~m¿~~o
au.
in Luc.
ca, .1.verf
51.•
Nora cciam quod vfus
0
•
huius fcientia: cíl: independens
a
phanrafma-
tibus.
An Chriftus pcr hanc ícienriam cognofcac
150
futura
condidonara libera quz cognofcic
An aningat
Dcus per Ícientiam mediam, !ar e hic di(cu-
;.'~ª
cor_.
tiunc Aliqui; fed nos íacis difcullimus
tra·.
b~,:~~ata
h.
E/a1.8. de fci<mia Dei, dif}Htation.J.7.fefl.1."
·
nNm.7.
S E C T 1O V 1I.
De
(cun1i11 n11tur11li
chrifli.
A
Duerrendum
cíl: dupliccm effc
ícien·
1
p
'
¡iam naturalem, vna
cll
propria ll nge- Duplex
íci~lorum
,
&
animarum feparararum, qua vtun-
tia oarnralis.
cur independent.c.v3 phan<aÍmatibus,
&
hanc
fcienciam ,
&
(pecils anima: iuíloru\n
co~-
fcruabunt adhuc poíl: .
r~fur~e~ionem ,
quta
,
reforrcll:io non deílnm 111 1lhs han.e .pcrfe- Specics
í~n
ll:ionem , quia non
e(l:
incompa11b1l1s _vfus
facx,
&
in.
illius fciemire cmn informalione,
&
vn1one fc1úat1:.
anim:i: ad corpus: Alía fcicnria
eíl: dcpen-
dens
a
phancafinatibus; fed aduerre
~nod
eíl:
duplex genus fpecierum
,
q~zdam
d1cuncut
fenfa¡re, aliz iníenÍatz; Ípec1es feníara: funr,
quas
intellcél:us habet immcdiate
a
fcníibus,
&
quibus cognoícit res fenfatas
ª.
fei~íibus
incuitiue ; aliz autem dicuncur Ípec1es iníen-
farz, non quia non habea_nc
origi~e.m
a
fcn-
libus • íed quia ÍUnt med1atz
rec1p1u~tur
a
fenlibus mediamibus ípccicbus
fcníib1hbn~,
quia vis imclligendi ex Ípecicbus quas acct-
pir
a
fcnfibus , alias deducü ' qua: func Ípe-
cies quali,vniuerfales ,
&
1íla: hect cognof-
cant obiell:um in ordine ad fenfum , non au-
cem rerminancur ad fcnfarionem imuitiue,íed
abíl:roll:iue;& ifia: fpecies func quz
?eíe~~iunt
fcientiis vniucrfalibus;prima: vero Cc1ent1z ex–
perimenrali.
Dico primo,omnie. fcíentia nacuralis tam
151.
independens
a
p~anc•_Ímate
.' _quarn depen-
o~"ru;~c~~I\:
dens
fui
eanimz Chnfü Dommi:h:rc eíl_com• tianaturalis.
munis Theologorum fente!11ia. Er . ratio, ett
clara , quia illa eíl: perfeél:lo
prop~'.ª
natu[3'
human,a:,cuius carencia non eíl v11hs redem-
pcioni:fed omnis perfeél:io
huiufmo~i
efi con-
cedernfa Chrifto:ergo omms fc1enna nacuu-
lis eíl concedenda Chriílo.
D ico fecundo,fcicntiaindependens
a
phan-
15
J
Íaíma¡e infufa fuit Chriílo Domino
a
primo
Sciencia in..
inílanci fu:i: tonceprionis: ha:c efi communis depcndens
~
fententia, quam illuíl:rar P.Suarcz
di!Jmt.
;o.
phfu'(,ta~h,.C
Probarnr,li Chriílus affumpliffec corpus im-
fi",,
ab
¡nfti~i
paffibile' haberet illam fcienciam
a
primo cóc:cptionis.
iníl:anci fu:i: conceptionis,vr efi euidens:crgo
de faél:o eam
habuit.Pa¡ec coníeqnentia,om-
nem perfell:ionem , quam Chriftus habe-
i'ec
a
primg iníl:anti
fua:
concepcionis in cafu
Z
z
quo