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Difputatio XIII. SeéHo VII.

lis eíl: (ciencia per

fe

infufa tam circa obieéb

narnrolia, quam Íupernaturalia: ea·go conce–

denda eíl: Chriílo , quia

in illo Íunt omnes

chdaun fopicnti3',& ícienria: Dei , plenirndo

Capieucia:,in quibus non eíl: incompacibilicas

cum fine incamarionis;neq;cum íl:arn bcadfi.

co:huiufiuodi autem ícientia per

Ce

in

fufa

non

eíl: i'ncompoffibdis cum fine incarnacionis,imo

& maximc confencanea fuic Chníl:o Domino,

quia in quancum Viacor,dcf;,uir habcrc aliquá

cogniciouem íupernarnralcm,qua: clfecprinci–

piummeriri i!lius,qua: cognicio non pornic

clfe

fidei,vc cooílac

ex dU}.[Hp.feEl.8.n11m.166.

ncque aélus vifionis beatificz,quia ea ícicncia

con11cuicba1 Chrifto vr comprchcníori : er–

go illa fcicntia fuit per fe infofa diftinéb

a

beaca.

Obi:~?

hu-

C?bieéb aimm

~uius

fcientiz .

fun~ .

omnia

ius fclcncix

tntia

fi1pcrnaturalta creata,quz

1vcuurnc

co–

infuí:c.

gnoícuntur ab illa,nempc vilio bcacifica,vnio

hypoíl:arica,& omnia myílcria

&

entia gra–

tiz: itrm omnia

enria

n:uur:ilia , Deus vt

vous abílraéliue cognirus.

Et

licet Aliqui

dubiccnc de

myíl:~rio

Triníraris

, dicendum

ramon

efi qu<?d eriam eíl obieél:um huius

fcicncia: , per hanc enim fcientiam cognoí–

cirnr euidenrer aélus fidei diuinz, quo credi·

tur myílcrium Triniraris : fed repugna! quod

cognofcarur euidenrer aél:us

fidei diuiru:,

quin cognofcatur euidenrer obieél:um illius,

quia cognoícirur ve cognitio vera, cena,

&

infallibil1s : fed quories aliqua cognirio eui–

denc.r cognofcicur vt vera, cuidenrer cogno–

fcirur obieél:um repra:fenracum pcr illam ex

h oc difcuríu,quories aliqua cognirio efi ve–

ra, obieél:um illius in

fe

&

a

parre rei dllicut

repr:rfentarnr pcr calem cognicioncm

:

fed

all:us

lidci

infufz eíl: cogni¡io vera : ergo ob–

ieélum illius in fe,

&

a

parre rei eíl:' ficut re–

pr:rfemarur per illam : fcd aél:us fidei repr:r–

fcmar Deum e([e Trinum

&

vnum : ergo Dcus

in fe

&

a

parre reí efi Trinus ,

&

vnus. Eo–

dem ftiam modo coanofcirnr in vilione bta·

cilica,

&

in

reuelacio~e

diuina ciare cogni¡a,

&

in vnionibus hypoílaticis,nam vniones hy–

poílatica: non polfumcomprehcníiue cogno–

fci, niíi cognofcanrur rermini,qui func per–

fon:r,duz enim hypofi•tic:r vnionescirca per–

fonarn filij cognofcunrur ve diílinélre ab vnio–

níbus bypoílacicis circa pcrfonas Pacris ,

&

Spirirus fanéli : ergo cognofcumur omnes

eres Perfona:.

1

47

Sed'comra noíl:ram conclulionem obiicit

prima fenreiÍria relata

n1<.14;.

per fcienciam

bearam habec Chriftus omnem nociriam re–

rum, quam per fcien¡iam per fe infufom ha;

bere poref!: ergo non eíl ponernda alía fcien–

tia. Probarur coníequentia, line nccclfira¡e

non íunc mulriplicandz fciemiz, quia fru–

íl:ra fium per plura quz fieri poiT<1n1 per pau–

ciora:fed nulla cíl: neceffiras muhiplicandi

fcienriam per

fe

infufam difünél:am

a

beata:

ergo frufira ponirur.

/

.i

4

8

Dillinguo ancecedens,eodem modo nt'ko,

díuerfo modo concedo , fcienria enim per

fe infufo diuerío modo cognoícic obieél:a

fua, ac fciencia beata , & narularis,quando

aucem cogniriones diuerfo modo a11ingum

obieéla , non funt fuperffuz ,

fcd maxime

nccdfaria:,

quo

exemplo vfus fum

fopra

di-

f}11tat.1

¡.

feElion.5 .num.

111. ad explicandum

quod non lit Íuperflua gratia hahitualis di–

uerfo modo

[

anll:ificam anlmam C hcini , ac

gracia vnioni s.

Noca quod anima Chtiíli habucrit hanc

1

49 ·

fcicnriam ab

iníl:ancl

conceptionis,quin in ca

Hxc

ícicntia

crcfcere poruerir íecundum pocenriam ordi-

·~ in!\~nt~

nariam ,

lic

nocan t

communicer Thcologi

c~Í,cpt1on

15

,

fcholaílid , & Pacer

Cornelius Alapide

~m¿~~o

au.

in Luc.

ca, .1.verf

51.•

Nora cciam quod vfus

0

huius fcientia: cíl: independens

a

phanrafma-

tibus.

An Chriftus pcr hanc ícienriam cognofcac

150

futura

condidonara libera quz cognofcic

An aningat

Dcus per Ícientiam mediam, !ar e hic di(cu-

;.'~ª

cor_.

tiunc Aliqui; fed nos íacis difcullimus

tra·.

b~,:~~ata

h.

E/a1.8. de fci<mia Dei, dif}Htation.J.7.fefl.1."

·

nNm.7.

S E C T 1O V 1I.

De

(cun1i11 n11tur11li

chrifli.

A

Duerrendum

cíl: dupliccm effc

ícien·

1

p

'

¡iam naturalem, vna

cll

propria ll nge- Duplex

íci~lorum

,

&

animarum feparararum, qua vtun-

tia oarnralis.

cur independent.c.v3 phan<aÍmatibus,

&

hanc

fcienciam ,

&

(pecils anima: iuíloru\n

co~-

fcruabunt adhuc poíl: .

r~fur~e~ionem ,

quta

,

reforrcll:io non deílnm 111 1lhs han.e .pcrfe- Specics

í~n­

ll:ionem , quia non

e(l:

incompa11b1l1s _vfus

facx,

&

in.

illius fciemire cmn informalione,

&

vn1one fc1úat1:.

anim:i: ad corpus: Alía fcicnria

eíl: dcpen-

dens

a

phancafinatibus; fed aduerre

~nod

eíl:

duplex genus fpecierum

,

q~zdam

d1cuncut

fenfa¡re, aliz iníenÍatz; Ípec1es feníara: funr,

quas

intellcél:us habet immcdiate

a

fcníibus,

&

quibus cognoícit res fenfatas

ª.

fei~íibus

incuitiue ; aliz autem dicuncur Ípec1es iníen-

farz, non quia non habea_nc

origi~e.m

a

fcn-

libus • íed quia ÍUnt med1atz

rec1p1u~tur

a

fenlibus mediamibus ípccicbus

fcníib1hbn~,

quia vis imclligendi ex Ípecicbus quas acct-

pir

a

fcnfibus , alias deducü ' qua: func Ípe-

cies quali,vniuerfales ,

&

1íla: hect cognof-

cant obiell:um in ordine ad fenfum , non au-

cem rerminancur ad fcnfarionem imuitiue,íed

abíl:roll:iue;& ifia: fpecies func quz

?eíe~~iunt

fcientiis vniucrfalibus;prima: vero Cc1ent1z ex–

perimenrali.

Dico primo,omnie. fcíentia nacuralis tam

151.

independens

a

p~anc•_Ímate

.' _quarn depen-

o~"ru;~c~~I\:

dens

fui

eanimz Chnfü Dommi:h:rc eíl_com• tianaturalis.

munis Theologorum fente!11ia. Er . ratio, ett

clara , quia illa eíl: perfeél:lo

prop~'.ª

natu[3'

human,a:,cuius carencia non eíl v11hs redem-

pcioni:fed omnis perfeél:io

huiufmo~i

efi con-

cedernfa Chrifto:ergo omms fc1enna nacuu-

lis eíl concedenda Chriílo.

D ico fecundo,fcicntiaindependens

a

phan-

15

J

Íaíma¡e infufa fuit Chriílo Domino

a

primo

Sciencia in..

inílanci fu:i: tonceprionis: ha:c efi communis depcndens

~

fententia, quam illuíl:rar P.Suarcz

di!Jmt.

;o.

phfu'(,ta~h,.C

Probarnr,li Chriílus affumpliffec corpus im-

fi",,

ab

¡nfti~i

paffibile' haberet illam fcienciam

a

primo cóc:cptionis.

iníl:anci fu:i: conceptionis,vr efi euidens:crgo

de faél:o eam

habuit.Pa

¡ec coníeqnentia,om-

nem perfell:ionem , quam Chriftus habe-

i'ec

a

primg iníl:anti

fua:

concepcionis in cafu

Z

z

quo