Table of Contents Table of Contents
Previous Page  378 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 378 / 686 Next Page
Page Background

3

60

De Incarnatione V

erbi

Di

uini

SECTIO VI.

De

faien1i11

infufo chrifli.

.141

pEr

ície11tiam per

íc

i11fuíam non inrelligi-

9!11d.

modo

mus vilio11em beacificam, q ua: licet'poí–

~~',º11(-~',~~5

Íct

di.ci

per íeinfuía, nihilominus modo non

infofam.

loqu1mur de íciemia beata , qua Chriíl:us

cognoícit obieél:a creata in V rbo, fed de

alía diíl:inéb fcientia, qua obieéla creata

co–

gnofcit in

fe

iplis,& non folum loquimur de

habitu, verum etiam de aélu,quia licec inri–

gore loquendo íolus habitus polftt dici per fe

infufus , quia folus ille producitur

a

Deo

(ine concurfa altiuo potemia:: , nihilominus

etiam aél:us vocatur aliquomodo p·cr

fo

infu–

fos, tum quia procedic ab h2bitu per

fo

in–

fufo, rnm eriam quia licet poten tia concurrat

aé\:iue ad eum aélum , concurrit tamen

\IC

inlhumcntum,

&

Deus

folus eíl: cauía prin–

cipalis illius; in hacergo

vfurpation~

dicimus

aél:um per

Ce

infu(um ,

I!<

de vtroque dubita–

tur in prímis , an Chriíl:o f"erit íciemia pcr

fe

infufa?

j4¡

Prima fenrentia negat Chriíl:o aliaro fcien•

riam per

fe

inf,1fam pr:ecer fcientiam bearam.

Ira J3onauenrnra , Alcnlis , Almainus , Ga–

briel ,

&

Alij apud Patrem Suarez

dif}m.

>7.

flEI.;. Eandem femenciam ex pane fequicur

P.

)l

azq.dif}.5>.c.1.quatcm1s ait quod fcimda,

qua anima Chrilli cognofcebat obieél:a na–

ruralia , non erar per fe infuÍ:l , íed narura–

lis, quanmm ad fubíl:antiam , licet poílir di–

ci fupernamralis , quanrnm ad modum ,

Íó–

licet ex parte efficientis , nempe D ei

fe

Colo

infundencis

fpecies

&

habi tlls , non expe–

ébnc!o laborem

&

e~ercitium

Chriíl:i eo mo–

do quo vifus .:a:co reíl:itutus dicirnr fuperna-

i H

turalis quantum ad modum.

Conclufio

Communior ,

&

probabilior Theo!ogornm

affinnans.

fentemia concedit Chriíl:o fcienriam pcr

fe

infufom dillinltam

a

beato.

lea S. Thomas ¡.

Dcccrtirndi-p.q. r1

.&

Theologi

Ín

,_diJ7.14.P. Suarez

difP.

n~

conclufio.

i.7feEl.3.

P. Cornelius Alapide

&

alij Theo-

0"·

logi ex polidui Luc.1.

v.40.&

.51.

Reéte tamen

adnertir P. Suare:t quod oppolita fenrcmia

nullam prorfus merearnr cenfur:e notam;

li–

cer enim omnious lit admirrenda in Chrino

aliqua fcicncia eriam in infamia; q.uod autem

h rec fucrit diuería

a

beara' ve! quod fucrit

ctiam infora per

fe,

&

non per acciden·s , non

viderur colli'gi efficacirerex facra Scriptura,ne·

que ex Sanél:is Parribus; ·quidquid enim apud

lpíos habcrur de fci'emia beata Chrilli,

'!"ª

omnia noucrat , qua cogitationes ,

&

fccre<2'

cordium callcbat, qua ptredicebar

fucnra ,

poílnnr intdligi : eíl: tamcn conclulio nofüa

1

cerriffima ,

&

quancum ad cognitionem ob–

ieltorum füperna rurnlium afferit P, Yazq.effe

iam comn'lunc1'1 fcholis.

"45

Probarur in primis quocl lir poflibilis fcicn-

tia per

(e

in

fufa ,

quia- huiufmodi (ciencia cfr

fopcrnaturalis : fed poffibilis efi fcientia

fu–

p~r.naturalis

circa obiclta creara : ergo po ffi–

b1hs eíl: fcicnria pet

íc

infufa. Probarur minor,

poffibilis cfi ícientia inruiciua circa obielta

creara fupernarnralia : fed talis fcientia ncccf–

forio deber dfc ful.'ematuralís ;. ergo &c.Ma-

ior p atet ,uia non fon; cxellemiora obieél:a

creoca, tamecli

fupcrnaturalia , qttam Deus :

fed de fi de cercum efr circa Deum

elle

poffibi–

lcm

Ícientiam crcaram

.inruidunm : ergo

etiam circa obiel'ta creara , rame1ii fpernatu–

ralia eíl: poffibilis calis

(cienria, nam licec

illa obieél:a lint extra obieél:um ada:quarnm

intellcltt1s cread naturalircr operantis, ni–

hilominus non Cune extra obieélum adrequa–

tum , ad quod poffit eleuari intelleltus crea–

tus , quia funr intra latirndinem enris inrelli–

gibilis , quod eíl: obieél:um ad:rquatum intel–

leél:us creati prrefcindens

a

proportionato,

&

improponionaro vt ex plicui

tr.

6.

de

f/iftone

Dei ,difj.¡. n.47.fol.187.

ergoporcíl: inrelle–

dl:ui crearus d euari ad cognofcenda intuiciue

obieél:a fopemarura!ia creata: qnod aurcm ta–

lis cognicio lit fupcrnarnralis , fatennir om–

nes Doél:orcs , quia cognitio intuitiua de

obieélo fupernarnrali vr rali ,

efi indebi ta

omni inrelleltui conliderato fccundum vires

narnrales: ergo cíl:

fupernaturalis , verfacur

enim circa obieélum fupernaturale vr cale

formalircr.

Deinde probatur quod etiam circa obied:a

24!1

narnralia poffit erfc fcicntia per

fe

infufa·,

Poc_efi

cJt'c'

quia obieéb

narnralia porfunr

co&nofci

~~·:,~f~fa ~~:

nrndo fnpenaturali :

fcd

quando ali<1uod ca obiefu

ob1eéh1m eC1am naturale poreíl: attingi ab

cciam nat\>'

aliqua potentia modo

fu

pernarora li , ealis ralla.

aél:us eíl: fupernarurafis : ergo obielta naru-

ralia poffunt cognofci pér cognitionem fu–

pernacuralem. Maior p1tet , nam plura obic-

é\2

naturalia crcdimus fidc fupernacurali , vt

quod Adamus gcnuir filies, T obias foit cre-

cus, canis eius blandicbatur cauda: amamus

etiarn amere fupe;narnrali plura obirél:a na-

turalia: & ratio eíl: , quia licer aélus natura-

lis non poífet attingere obieél:a fupernaturalia

vr

talia, vt hoc diffimulcm, conrrarium

enim coníl:at ex diltis

to. defide,dif}.11. n.

t~;

aél:~s

rnmen

fup~rnararalis

vt pote fuperioris

"~,

ord1111s poreíl: arnngere naturale inferioris or-

dinis, veluti_ aél:_us fpirüualis poteft atringe-

re rem matenalem , l1cet aélus materialis non

poílir attrn'gerc Ípitituale. Minor ctiam p:i;ter,

q.ui.

,

~deo

aélus fidei , quibus credimus illa

obiclta nacuralia , ÍUn! fupernaturales, quia

attingunt illa modo fupetnarnrali: Ced fcien-

tia per fe infufa poteíl: attingere obieél:a na-

curalia modo

fupernaturali , nam in primis

potcíl: cognofcere

illa in reuelarione di-

uina euidenter cognica : ergo

licue obie-

Gl:um naturale cognitum in reuelatione diuina

ve! proptct

reuclationem diuinam obfcure

coonicam termina! aél:um Íupernaturalem

fi-

dei; Ílc ctiam reuclatio diui·na

el

are cognira.

erir caufa cognicionis

fupernarurali~ .Pr:i:cerea,.

obic~a

eciam altiori modo cognita, licet lint

n:>.curali.a, cognofcuntur mode fopemarn rali,

cognoÍCünmr cnim comprehenliuc, quimo-

dus cognofcendi non el! pollibilis inrelleltur

''Íribus naturalibus opcranri , quY.i pcr cam

cognitioncm cognoícirnr poccntia obcdien-

rialis , qure

aff~qui

non poreíl: aélu omnino-

n:uurali, quía ca cognita, neceífario cognof

...

cunrur enria fupernarnralia, refpcé!.1 quorum

eíl: porencia obedienrialis,

&

ad mi111rs deber

c0gnofci Deus vt Auélor fupernaruralis ,

c~1~

fu bdirur pQtentia obedientiali$: ergo

poffib

1

1¡~