3
60
De Incarnatione V
erbi
Di
uini
SECTIO VI.
De
faien1i11
infufo chrifli.
.141
pEr
ície11tiam per
íc
i11fuíam non inrelligi-
9!11d.
modo
mus vilio11em beacificam, q ua: licet'poí–
~~',º11(-~',~~5
Íct
di.ciper íeinfuía, nihilominus modo non
infofam.
loqu1mur de íciemia beata , qua Chriíl:us
cognoícit obieél:a creata in V rbo, fed de
alía diíl:inéb fcientia, qua obieéla creata
co–
gnofcit in
fe
iplis,& non folum loquimur de
habitu, verum etiam de aélu,quia licec inri–
gore loquendo íolus habitus polftt dici per fe
infufus , quia folus ille producitur
a
Deo
(ine concurfa altiuo potemia:: , nihilominus
etiam aél:us vocatur aliquomodo p·cr
fo
infu–
fos, tum quia procedic ab h2bitu per
fo
in–
fufo, rnm eriam quia licet poten tia concurrat
aé\:iue ad eum aélum , concurrit tamen
\IC
inlhumcntum,
&
Deus
folus eíl: cauía prin–
cipalis illius; in hacergo
vfurpation~
dicimus
aél:um per
Ce
infu(um ,
I!<
de vtroque dubita–
tur in prímis , an Chriíl:o f"erit íciemia pcr
fe
infufa?
j4¡
Prima fenrentia negat Chriíl:o aliaro fcien•
riam per
fe
inf,1fam pr:ecer fcientiam bearam.
Ira J3onauenrnra , Alcnlis , Almainus , Ga–
briel ,
&
Alij apud Patrem Suarez
dif}m.
>7.
flEI.;. Eandem femenciam ex pane fequicur
P.
)l
azq.dif}.5>.c.1.quatcm1s ait quod fcimda,
qua anima Chrilli cognofcebat obieél:a na–
ruralia , non erar per fe infuÍ:l , íed narura–
lis, quanmm ad fubíl:antiam , licet poílir di–
ci fupernamralis , quanrnm ad modum ,
Íó–
licet ex parte efficientis , nempe D ei
fe
Colo
infundencis
fpecies
&
habi tlls , non expe–
ébnc!o laborem
&
e~ercitium
Chriíl:i eo mo–
do quo vifus .:a:co reíl:itutus dicirnr fuperna-
i H
turalis quantum ad modum.
Conclufio
Communior ,
&
probabilior Theo!ogornm
affinnans.
fentemia concedit Chriíl:o fcienriam pcr
fe
infufom dillinltam
a
beato.
lea S. Thomas ¡.
Dcccrtirndi-p.q. r1
.&
Theologi
Ín
,_diJ7.14.P. Suarez
difP.
n~
conclufio.
i.7feEl.3.
P. Cornelius Alapide
&
alij Theo-
0"·
logi ex polidui Luc.1.
v.40.&
.51.
Reéte tamen
adnertir P. Suare:t quod oppolita fenrcmia
nullam prorfus merearnr cenfur:e notam;
li–
cer enim omnious lit admirrenda in Chrino
aliqua fcicncia eriam in infamia; q.uod autem
h rec fucrit diuería
a
beara' ve! quod fucrit
ctiam infora per
fe,
&
non per acciden·s , non
viderur colli'gi efficacirerex facra Scriptura,ne·
que ex Sanél:is Parribus; ·quidquid enim apud
lpíos habcrur de fci'emia beata Chrilli,
'!"ª
omnia noucrat , qua cogitationes ,
&
fccre<2'
cordium callcbat, qua ptredicebar
fucnra ,
poílnnr intdligi : eíl: tamcn conclulio nofüa
1
cerriffima ,
&
quancum ad cognitionem ob–
ieltorum füperna rurnlium afferit P, Yazq.effe
iam comn'lunc1'1 fcholis.
"45
Probarur in primis quocl lir poflibilis fcicn-
tia per
(e
in
fufa ,
quia- huiufmodi (ciencia cfr
fopcrnaturalis : fed poffibilis efi fcientia
fu–
p~r.naturalis
circa obiclta creara : ergo po ffi–
b1hs eíl: fcicnria pet
íc
infufa. Probarur minor,
poffibilis cfi ícientia inruiciua circa obielta
creara fupernarnralia : fed talis fcientia ncccf–
forio deber dfc ful.'ematuralís ;. ergo &c.Ma-
ior p atet ,uia non fon; cxellemiora obieél:a
creoca, tamecli
fupcrnaturalia , qttam Deus :
fed de fi de cercum efr circa Deum
elle
poffibi–
lcm
Ícientiam crcaram
.inruidunm : ergo
etiam circa obiel'ta creara , rame1ii fpernatu–
ralia eíl: poffibilis calis
(cienria, nam licec
illa obieél:a lint extra obieél:um ada:quarnm
intellcltt1s cread naturalircr operantis, ni–
hilominus non Cune extra obieélum adrequa–
tum , ad quod poffit eleuari intelleltus crea–
tus , quia funr intra latirndinem enris inrelli–
gibilis , quod eíl: obieél:um ad:rquatum intel–
leél:us creati prrefcindens
a
proportionato,
&
improponionaro vt ex plicui
tr.
6.
de
f/iftone
Dei ,difj.¡. n.47.fol.187.
ergoporcíl: inrelle–
dl:ui crearus d euari ad cognofcenda intuiciue
obieél:a fopemarura!ia creata: qnod aurcm ta–
lis cognicio lit fupcrnarnralis , fatennir om–
nes Doél:orcs , quia cognitio intuitiua de
obieélo fupernarnrali vr rali ,
efi indebi ta
omni inrelleltui conliderato fccundum vires
narnrales: ergo cíl:
fupernaturalis , verfacur
enim circa obieélum fupernaturale vr cale
formalircr.
Deinde probatur quod etiam circa obied:a
24!1
narnralia poffit erfc fcicntia per
fe
infufa·,
Poc_efi
cJt'c'
quia obieéb
narnralia porfunr
co&nofci
~~·:,~f~fa ~~:
nrndo fnpenaturali :
fcd
quando ali<1uod ca obiefu
ob1eéh1m eC1am naturale poreíl: attingi ab
cciam nat\>'
aliqua potentia modo
fu
pernarora li , ealis ralla.
aél:us eíl: fupernarurafis : ergo obielta naru-
ralia poffunt cognofci pér cognitionem fu–
pernacuralem. Maior p1tet , nam plura obic-
é\2
naturalia crcdimus fidc fupernacurali , vt
quod Adamus gcnuir filies, T obias foit cre-
cus, canis eius blandicbatur cauda: amamus
etiarn amere fupe;narnrali plura obirél:a na-
turalia: & ratio eíl: , quia licer aélus natura-
lis non poífet attingere obieél:a fupernaturalia
vr
talia, vt hoc diffimulcm, conrrarium
enim coníl:at ex diltis
to. defide,dif}.11. n.
t~;
aél:~s
rnmen
fup~rnararalis
vt pote fuperioris
"~,
ord1111s poreíl: arnngere naturale inferioris or-
dinis, veluti_ aél:_us fpirüualis poteft atringe-
re rem matenalem , l1cet aélus materialis non
poílir attrn'gerc Ípitituale. Minor ctiam p:i;ter,
q.ui.,
~deo
aélus fidei , quibus credimus illa
obiclta nacuralia , ÍUn! fupernaturales, quia
attingunt illa modo fupetnarnrali: Ced fcien-
tia per fe infufa poteíl: attingere obieél:a na-
curalia modo
fupernaturali , nam in primis
potcíl: cognofcere
illa in reuelarione di-
uina euidenter cognica : ergo
licue obie-
Gl:um naturale cognitum in reuelatione diuina
ve! proptct
reuclationem diuinam obfcure
coonicam termina! aél:um Íupernaturalem
fi-
dei; Ílc ctiam reuclatio diui·na
el
are cognira.
erir caufa cognicionis
fupernarurali~ .Pr:i:cerea,.
obic~a
eciam altiori modo cognita, licet lint
n:>.curali.a, cognofcuntur mode fopemarn rali,
cognoÍCünmr cnim comprehenliuc, quimo-
dus cognofcendi non el! pollibilis inrelleltur
''Íribus naturalibus opcranri , quY.i pcr cam
cognitioncm cognoícirnr poccntia obcdien-
rialis , qure
aff~qui
non poreíl: aélu omnino-
n:uurali, quía ca cognita, neceífario cognof
...
cunrur enria fupernarnralia, refpcé!.1 quorum
eíl: porencia obedienrialis,
&
ad mi111rs deber
c0gnofci Deus vt Auélor fupernaruralis ,
c~1~
fu bdirur pQtentia obedientiali$: ergo
poffib
1
1¡~