Table of Contents Table of Contents
Previous Page  372 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 372 / 686 Next Page
Page Background

354

De

Incarnatione

V

erbi Diuini

19~

Alij probant nofiram concluGonem. Ani-

.

Ali~rum

ma non efi fubfbntialiter incompleta, in ra–

probmo.

tiene incelligendi, íed folum occidmtaliter:

ergo anima non poccrit reddt íncelligens per

incelledionem diuinam, qu:i

ell

(ubfbmia–

lis. Item

, animo

reddirur

inrelligens per

funm propiiatn imellcl'tionem, qlla: cfi for–

ma : ergo

non poceric

red di

incelligens

pcr intellcdioncm diuinom , qure non cfi

fotma.

I?

¡

Sed ifire probaciones contra dcnominacio-

Refucafur.

ncm iucelligcndi per imellcll:ionem diuinom

pa1iu111ur infianriam in

dcnommadon~

fon –

éliracis, quam

communicar

human itari in–

relledio diuina , (cu natura di uina , qua: per

vos cfi incellel'tio diuina , recoloncur diéb

in

disp111111ionc

11.

nmner. 19.

&

39•

&

mi·

mer.i.o.

A~i~:um

Probant

&

Alij concluGoncm ab incon-

probatio.

uenicnii,quod [cilicec in co cafo, quo anima

Chrifü imelligercc rer imellefüoncm diui–

nam_.compr~hendere1

Deum.

19

S

Sed hoc vel non cíl: inconueniens , curo

lmpugnatur tOnc non comprehenderernr Deus

intelle–

l'tione cieata , ícd increarn,quo Deus

fe

com–

prchendic : de quo ca(u non cogiiarunt San–

l'ti Paues cum

dfcrum

incomprehenGbilica.

1m1 diuinam Íupra capwm noíl:rum. Vel

li

id lit inconucmcns , vidccur poffe euiiori , ve

nocauit P.Suarez

f11pm

cit4ta

feélian.

2.

§.

re.

!}ondeo

ita

nfferere,quia

dici poffer q.uod fcien–

Cla increata non 1ocali1er vnirerur

imelle–

étui creaco , íed iuxca capacirntem eius, hrec

autcm ita cenuis efi in crcacura, ve non po(–

íic Deum comprchendece. Deinde cffcl'tus

formalis intclligendi Deum per _incclleél:io–

nem d1uinam decrtfcercc ex imperfel'tione

vnionis, cum ha:c Caltim vt quo con!licuH

effell:um formalcm

:

quemadmodutn

&

fanll:ificatio humanitatis

per

íanll:i rarem

diuinam decrefcit ex vnione , qLtarc huma·

niras in abfiraél:o non cfi a:que

fanél:a ac

ip(e Dcús , vr probo

di/}111111.

12.

fré/ion,4.

nnm.108.

ergo effcél-us

incclligcntis Deum

per inrcfleél:ionem diuinam communicaram

inrelleél:ui creare non eíl: requalis effel'tui,vd

quafi elfeél:ui formali , quo Dcus dicicur (e

intelligcns per fuam incelleélionem ; eo au–

tem ipío quod

!ir

inrequalis non erit com–

prchenfio Dei , qua: folum

porcfl

e!Te

ca

qua: eíl: ada:quara tam extenGue , quam in–

tenGue incclligibili1ati diuiaa: ,

qualis

fo–

lum pocefi

cffe denomiuatio inrclliget11is

D eum prov1

idcniificamr cmn ipfo Deo.

Dei nde ea denominario inrelligencis , quam

iniellcl'tio diuina communicarct creaturx ,

vcl

fulu1n

dfot infinira fecundum ' quid , vd

/i

dicarur infini ta

iimpliciccr

cdc in alio

g~n

re non pariando

inlini rudini denomi–

nJ<ioni inrelligentis in Deo , iuxra varias

íencemias de íanétirate infinita humaniiatis,

vr retuli

dilp11tfllion. 11feélion.quart11,

inlini–

cudo aurem in inrelligcndo Deum , qua: om–

nino par non efl infinitudini , c¡ua Deus

(e

incclligic , non efi comprehenfio Dci, vt ex–

pendo

rrall"'" fexr., de

viji~ne

Dei

,

diJPu–

tnt

.i

¡.

19G

.

Obiicis primo, in Chriíl:o ell gratia vnio-

nis increaia, qure formalicer reddit fonltam

anirnarn Chrilli

:

ergo

&

crit fciemia vnio-

nis increarn,qua: formaliier reddac fcientcm

animam Chrifti.

Confinnarur primo , iuxrn menfuram ían–

él:ira1is deber

dfe

(ciencia beara , qure con–

fcrtur

10

prremium , .;c1 vt ha:rediras, gra–

ria

enim fonél:ificans cíl: femen , pignus,

ra–

dix glorire: fed íanltitas anima: Chrifli efl

d1uina:ergo

&

fcicntia beata. Et ficuc in ani–

ma Chril\i eíl: duplex íanél:icas vna increata

fobíl:ancialis,

&

altera habirnalis graria crea–

rn

accidencalis , ita crit duplt x Ícicnda,vna

increata correfpondens incrcarre

íanél:icaci,

&

alccra corrcfpondens creata: gra1ia: habi–

tuali.

Conlirmam.!_Íecundo, quamuis Íanl'tiras

diuina: prre(errim natura: lit vi1alis, commu–

nicacur anim:r: Chriíl:i: ergo viraliias diuinz

iniclleél:ionis non impediet communicari ani·

ma: Chrifii.

R e(pondco argumento conceffo anrece–

denti "egando coníequenciam ,

íanll:icas

cnim non debec

effe

necdfario ab intrinfe–

co ,

ficur deber effe

fcientio'I

,

impoilibile

autem cfl quod anima Chrifii rendar forma- .

lirer inrenrionallcer ab

inrrinfeco in obie–

dum per Ícientiarn increararn.

Confirmarioni reípondeo diflinguo rnaio–

rem,debet effc fcienria beara, cuiuscapax efl

li1biell:um fandum concedo , cuius cfi inca·

pax nrgo,aaima autem Chrifii capax efi

effe–

él:us fo1mal is prreíl:i ti per fanébcamn di–

uinam

, non v

:ro

cíl:

capax cff<étus for–

mal is viucmis,

&

inrelligeniis pra!íland1 per

viram,

&

fcientiam increacam , quam non

agir.

Confirmacioni focunclre

iam refpondi

di–

f/1111.1

i.{eél.1 .1i.5G.

Obiicis

fecundo , e!fenria diuina vni–

cur incelleél:ui Beati in

racione ípcciei ex–

prc!f:r: ergo reddec incelligeniem bcacam

animam Chrifü. Anrecedens pr®amr, quia

beaius non producir fpccicm expreffam,fou

Verbum: fecundo probatur idern antecedens,

efíenria diuina vnirur per rnodum ípecici i1

u–

prefíre:ergo

&

expreffre.

Nego anrecedcns eiu(que primam proba–

lionem,recolanrur diéb

in

1r11ll.

6.

de vijione

Dei,dif}11t. 11.prdfertim n11m.35.

Ad fecundam

probadonem anrecedencis re(pondeo coni:efío

ancccedcnri negando conícquenriam , quia ea

vnio eíl: cxtrinf:ca ad efficiendum, abíque

in–

format1one1ncriníeca ,

vt

explico

ernél.

G.de

11ifio11e,di·/11ta1. 17.feél.¡.a mim+

Deinde per–

mirto incelledionem diuinam vniri immedi:l–

cc inrellcél:ui Beati, non camcn vniernr vicali

modo, (cilice1 immanenci,provc requiricur ad

viuendum ,

&

incelligmdum: pro quo rcco–

lanrur diecJ

in

hoc

trt<FJa111,di¡p111111.

11.(réiion.1 .

1111m.56.

&

trt1f1.6.

de vifiom Dei,

dif}mm.;.li

m1m.¡8.

Obiicis tercio, íubliíl:encia dinina confcrt

íumn cffcél:um formalem (ubiiíl:enris: ergo

&

inrdlefüo diuina dabi1 humaniraci effoél:nm

formalem inrelligenris. Prob2cur confrquen–

ria,vel quia íubfifienria diuina efi viialis,

(j.

cur

&

ca:cera atrribuca diuina , vr plur

s

de–

fcndunc,vc·I quia efi cogno(ciciua, vi ícnriunr

nliqui Moderni : ergo ab ipfa

fubfiflentia

potcrir lrnmaniras accipcre denominationcm

cognoícencis, vcl fa!rcm accipcrc poteric ab

intellcélionc

199

200

201

201

203