354
De
Incarnatione
V
erbi Diuini
19~
Alij probant nofiram concluGonem. Ani-
.
Ali~rum
ma non efi fubfbntialiter incompleta, in ra–
probmo.
tiene incelligendi, íed folum occidmtaliter:
ergo anima non poccrit reddt íncelligens per
incelledionem diuinam, qu:i
ell
(ubfbmia–
lis. Item
, animo
reddirur
inrelligens per
funm propiiatn imellcl'tionem, qlla: cfi for–
ma : ergo
non poceric
red di
incelligens
pcr intellcdioncm diuinom , qure non cfi
fotma.
I?
¡
Sed ifire probaciones contra dcnominacio-
Refucafur.
ncm iucelligcndi per imellcll:ionem diuinom
pa1iu111ur infianriam in
dcnommadon~
fon –
éliracis, quam
communicar
human itari in–
relledio diuina , (cu natura di uina , qua: per
vos cfi incellel'tio diuina , recoloncur diéb
in
disp111111ionc
11.
nmner. 19.
&
39•
&
mi·
mer.i.o.
A~i~:um
Probant
&
Alij concluGoncm ab incon-
probatio.
uenicnii,quod [cilicec in co cafo, quo anima
Chrifü imelligercc rer imellefüoncm diui–
nam_.compr~hendere1
Deum.
19
S
Sed hoc vel non cíl: inconueniens , curo
lmpugnatur tOnc non comprehenderernr Deus
intelle–
l'tione cieata , ícd increarn,quo Deus
fe
com–
prchendic : de quo ca(u non cogiiarunt San–
l'ti Paues cum
dfcrum
incomprehenGbilica.
1m1 diuinam Íupra capwm noíl:rum. Vel
li
id lit inconucmcns , vidccur poffe euiiori , ve
nocauit P.Suarez
f11pm
cit4ta
feélian.
2.
§.
re.
!}ondeo
ita
nfferere,quia
dici poffer q.uod fcien–
Cla increata non 1ocali1er vnirerur
imelle–
étui creaco , íed iuxca capacirntem eius, hrec
autcm ita cenuis efi in crcacura, ve non po(–
íic Deum comprchendece. Deinde cffcl'tus
formalis intclligendi Deum per _incclleél:io–
nem d1uinam decrtfcercc ex imperfel'tione
vnionis, cum ha:c Caltim vt quo con!licuH
effell:um formalcm
:
quemadmodutn
&
fanll:ificatio humanitatis
per
íanll:i rarem
diuinam decrefcit ex vnione , qLtarc huma·
niras in abfiraél:o non cfi a:que
fanél:a ac
ip(e Dcús , vr probo
di/}111111.
12.
fré/ion,4.
nnm.108.
ergo effcél-us
incclligcntis Deum
per inrcfleél:ionem diuinam communicaram
inrelleél:ui creare non eíl: requalis effel'tui,vd
quafi elfeél:ui formali , quo Dcus dicicur (e
intelligcns per fuam incelleélionem ; eo au–
tem ipío quod
!ir
inrequalis non erit com–
prchenfio Dei , qua: folum
porcfl
e!Te
ca
qua: eíl: ada:quara tam extenGue , quam in–
tenGue incclligibili1ati diuiaa: ,
qualis
fo–
lum pocefi
cffe denomiuatio inrclliget11is
D eum prov1
idcniificamr cmn ipfo Deo.
Dei nde ea denominario inrelligencis , quam
iniellcl'tio diuina communicarct creaturx ,
vcl
fulu1n
dfot infinira fecundum ' quid , vd
/i
dicarur infini ta
iimpliciccr
cdc in alio
g~n
re non pariando
inlini rudini denomi–
nJ<ioni inrelligentis in Deo , iuxra varias
íencemias de íanétirate infinita humaniiatis,
vr retuli
dilp11tfllion. 11feélion.quart11,
inlini–
cudo aurem in inrelligcndo Deum , qua: om–
nino par non efl infinitudini , c¡ua Deus
(e
incclligic , non efi comprehenfio Dci, vt ex–
pendo
rrall"'" fexr., de
viji~ne
Dei
,
diJPu–
tnt
.i
¡.
19G
.
Obiicis primo, in Chriíl:o ell gratia vnio-
nis increaia, qure formalicer reddit fonltam
anirnarn Chrilli
:
ergo
&
crit fciemia vnio-
nis increarn,qua: formaliier reddac fcientcm
animam Chrifti.
Confinnarur primo , iuxrn menfuram ían–
él:ira1is deber
dfe
(ciencia beara , qure con–
fcrtur
10
prremium , .;c1 vt ha:rediras, gra–
ria
enim fonél:ificans cíl: femen , pignus,
ra–
dix glorire: fed íanltitas anima: Chrifli efl
d1uina:ergo
&
fcicntia beata. Et ficuc in ani–
ma Chril\i eíl: duplex íanél:icas vna increata
fobíl:ancialis,
&
altera habirnalis graria crea–
rn
accidencalis , ita crit duplt x Ícicnda,vna
increata correfpondens incrcarre
íanél:icaci,
&
alccra corrcfpondens creata: gra1ia: habi–
tuali.
Conlirmam.!_Íecundo, quamuis Íanl'tiras
diuina: prre(errim natura: lit vi1alis, commu–
nicacur anim:r: Chriíl:i: ergo viraliias diuinz
iniclleél:ionis non impediet communicari ani·
ma: Chrifii.
R e(pondco argumento conceffo anrece–
denti "egando coníequenciam ,
íanll:icas
cnim non debec
effe
necdfario ab intrinfe–
co ,
ficur deber effe
fcientio'I
,
impoilibile
autem cfl quod anima Chrifii rendar forma- .
lirer inrenrionallcer ab
inrrinfeco in obie–
dum per Ícientiarn increararn.
Confirmarioni reípondeo diflinguo rnaio–
rem,debet effc fcienria beara, cuiuscapax efl
li1biell:um fandum concedo , cuius cfi inca·
pax nrgo,aaima autem Chrifii capax efi
effe–
él:us fo1mal is prreíl:i ti per fanébcamn di–
uinam
, non v
:ro
cíl:
capax cff<étus for–
mal is viucmis,
&
inrelligeniis pra!íland1 per
viram,
&
fcientiam increacam , quam non
agir.
Confirmacioni focunclre
iam refpondi
di–
f/1111.1
i.{eél.1 .1i.5G.
Obiicis
fecundo , e!fenria diuina vni–
cur incelleél:ui Beati in
racione ípcciei ex–
prc!f:r: ergo reddec incelligeniem bcacam
animam Chrifü. Anrecedens pr®amr, quia
beaius non producir fpccicm expreffam,fou
Verbum: fecundo probatur idern antecedens,
efíenria diuina vnirur per rnodum ípecici i1
u–
prefíre:ergo
&
expreffre.
Nego anrecedcns eiu(que primam proba–
lionem,recolanrur diéb
in
1r11ll.
6.
de vijione
Dei,dif}11t. 11.prdfertim n11m.35.
Ad fecundam
probadonem anrecedencis re(pondeo coni:efío
ancccedcnri negando conícquenriam , quia ea
vnio eíl: cxtrinf:ca ad efficiendum, abíque
in–format1one1ncriníeca ,
vt
explico
ernél.
G.de11ifio11e,di·/11ta1. 17.feél.¡.a mim+
Deinde per–
mirto incelledionem diuinam vniri immedi:l–
cc inrellcél:ui Beati, non camcn vniernr vicali
modo, (cilice1 immanenci,provc requiricur ad
viuendum ,
&
incelligmdum: pro quo rcco–
lanrur diecJ
in
hoc
trt<FJa111,di¡p111111.
11.(réiion.1 .
1111m.56.
&
trt1f1.6.
de vifiom Dei,
dif}mm.;.li
m1m.¡8.
Obiicis tercio, íubliíl:encia dinina confcrt
íumn cffcél:um formalem (ubiiíl:enris: ergo
&
inrdlefüo diuina dabi1 humaniraci effoél:nm
formalem inrelligenris. Prob2cur confrquen–
ria,vel quia íubfifienria diuina efi viialis,
(j.
cur
&
ca:cera atrribuca diuina , vr plur
s
de–
fcndunc,vc·I quia efi cogno(ciciua, vi ícnriunr
nliqui Moderni : ergo ab ipfa
fubfiflentia
potcrir lrnmaniras accipcre denominationcm
cognoícencis, vcl fa!rcm accipcrc poteric ab
intellcélionc
199
200
201
201
203