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Qg~íl:.

I I

I.

Ve Pontentia o6ediemia!ialliua

in ir¡flrumentü:

41J"

ergo euidcntcr

ícq~1itur

ex contcxtu Concilij,baptif-

nes agit in Spirims:crgo fine elcuarione,

&

potencia

mum non c!fe caularr. moralcm; ícd phy!icam inftru-

obcdicntiali pcr íolas vires proprias narurales nulfo

mcncalcm.

modo potclt cruciarc damnalos ¡ primum an ecedcos

99

Vl'gcmr, quia exccptio firmatregulam in contra·

~uoad

pria:am pmcm

e~

dogma hdei,& pacer !ic ex

iiam, vt

dt

cuidentillirnum axioma Iurilperitorum,

1ll0Matrh~1

2

5

.d1fccd1.

e

/1

mem,1/ed1éli in

1

g

11 cm

~rc

1

atqui Concilium ipíum, quod vocauerat Dcum gra·

m1m,q111 para111s

rfl

D1abolo,&

.l111gtlu

ciuJ.

Vbi cum

tiam , & bapti!inum caufas !impficitcr vnumquod-

Ícntemia contra impios damnatos profcratur, ptopria

que in fno generccodem capitc, dum aoit de cauía

eriam illorum p.:cna !ine meraphora cxplicarur,

&

morali fciliccr de paffionc Chrifü oon

vo~at

abfolute, Mauh. ; .Omnis arbor,qua: non facit fiuéh1m bonum

ac !impficitér cauíam talem pa!Iioncm ¡ ícd vocatmc-

'cxcidcmr,& in igncm mitctur.Idcm hab

tut

cdp

5

.

1 ,;

l'iroriam, cum addito íigoificáte dfc cauíam moralcm;

& 18.vb1

J

nfcmus gdmma,ignis vocacur,&

damn~vcr~a ~oncilij

hxcíunt:/YLtmoriaa111tmd1/tlliJ!im1u

ridicunrur mitri in 1g11cm rerernum

M~tth:ri

2.Marci

V~tgcmuufi.,,s

Domin111

11o~er

Jcfi11-Chrif11u,

q11i,

nono didrur ,

damna1osm11t1 in

rgmm

sna:tifiguibi.,.

crc.Ji.

•a fa11il1/Jim11paf!ione111 ligno cmciJ nobi1 iufli-

ltm

,

vbi vtrmu

cornm

11011

rnorttuY

,

&

ignis

"""

fic~

1to11tm

mtru11.

Ecce quomodo ab illa regula gene·

tx1ing1111ur

¡

Et

Píalmo dcciruo ,

Jbi,plrut fupcr pcc–

ralt,qua nppellauerat orones illas cauías vocando eas

ca1orc1 li:q11to1

1g1111 ,

e;;-

fpirít111 pro"llarttm

par1

,,._

abíolutc , ac limpliciccr tales cxcipit pa!Iioncm Chri-

liciJ corum.

fti

dicendo clfc cauíam mcritoriam,& moralem; ergo

Eccc tot loca , vbide propriiffima pcena omnium

101

ex hac excepcione cu1dcntcr ícquirur confinnatio no-

damnatorum;tam d:cmonum, quam hominum loqui–

llr.i: vc.ricaris in illá regula gencrali conrcnra, nam

li

rur Scripmra,& in cis aílcrir igncm rorqucnrcm -ea'e

Concilium Tridcnrinum iudicarcr Sacramenta

dfe

pa:nam illoró propriiffimam; quarc cam pcrperuus có.

caufam moralem,!inc dubio dicerer

e!TC

ralem¡!icut fo-

fians,ac frcqucns modus loqucndi Ícriptura: mccapho–

quendo de mcritis Chriíl:i dicit clfe moralem cauíam,

ricum ícnfum non admitrir pr:rícrtim,cum proprius ex

qui~

calis cn,ne cú c:rceris phy!icis conli.tndarur , &

genere íuo pr:i:fcrcndus

lit

li

commodi: poffir;ve con–

clanffima exiftat doéhina circa cauíasiuíl:ificationis,

!bt

ex regula illa inrcrprct3ndi Scripmras

(

íumpca ex

quia nulla ratio poten rribui, ve nominando paffioné

Augufüno lib. ;. de Doll:rina Cbn

ftiana ca

p.

1

o.

&

Chrifü moralcm, & mcriroriam caufam cam nomi-

11.&

lib.9.dc

ciuime Dci,cap

5

.&

lib.S.dc

gcne!i acl

naucric,

&

loquendo de Sacramento Ilaptiímatis dicat

littcram c.1.& ex Bafilio, Ambro!io,

&

Grcgotio Na–

limplicitcr abíolure

e!fe

caufam innrumemalcm non

zianzeno,& ex Hieronymo) qua: alfcric cum propric:–

aJdendo dfe moralcm(!i i'lud verc elfct moralis cauía,

cate cffc imdligcndam Sacram paginam, quando fine

&

non phy!ica)!icutaffcruicde paffiono Chiifü¡igitur

ir.conuenienri,& abrurdo poceft, qu:i: r

egula

maxime

li

nullnm addirum poÍUit loqucndo de Sacramento

locum habct quando, vt hic contingic , vfi.is ell Erc-

1.hptiímatis,necdfario íequirur Íen!iffcConcilium Sa-

quens,& vniformis,& quando propnus fcníus noi1 ío–

cramencum non dfe caufam moralem ¡ íed phyíicam

lum inconuenicns non

habct;f~d

ctiam ab bonos mo-

ad produccndam gcatiam íanél:ificamcm : ergo haber

res vcilioc en ; fed vtrunique in pra:fcmi rcperirur:

potcntiam ad produccndam illam proportionata aél:io-

ergo diccndum

di:

Sctiptoram cuidtnter a(fcrere

ni phy!ica::crgo datur in Sacramenris pocentia phy!ica

ignem corporcum vcrc ,

&

propue cruciare dam-

obcdientíalis aél:iL1a,quia potentia moralis non e!l pro-

natos.

porcionata adhoc,vt phy!icl: producarur gracb per

il-

Vrgcrur, quia Íccundum Concilium Tridentinum

lam,vc ip!i aducrfarij aíli:runc,ncc poten dici calé po-

fcffionc

,¡,.

illa

en genuina interprcutio

Scriptur~

tcntiam e!fc naturalem , quia ad producendam gra-

quando en Ítcuodum communel\1 íanétorum fentufu

tiam fupematuralcm

non

po relt potencia narnralis af-

&

Ecclc!i:r Doélorum;atqni omnés íanlH intcrpcctan–

ftgnari.

rur Sc1ipturam de vero ignc cOrpmco vece,& realirCf

vre'lte:ergo ignis corporeus vece ,

&

rcalitcr vrit,

&:

cruciat damnaros.Minor

h~c

!ic probatur,primo ex

D.

Greg.Mag.lib+dialog.cap.1 S.vbi lic inqnit. Sicut

é–

kétos bcatitudo la:ti6cat:it11 credi necelfe cft Scriptu–

ra:,quod

a

die exirus,Ícu ignis reprobas cxurar (Perras

.;ero interrogar) & qna racione credcndum ell , quod

vera incorporca cruciare ignis corporeus poffic

(

qnod

cap.29.proíequirur,& ca11demd1ferte inccrrogac) an

ignis inferni'corporcus

!ir:(&

refpondft)corporcum c[–

f¿ non ambigo.Secundo

éx D.A

mbrofio in Pía!.

1

1

8.

ícrmonc , Íeu oél:onario 12.in pnncipio commcndans

confc!forcm in to1menris poíitttm,aircogirantcm má·

datadiuina,illum ignem

p~1pctUum,1llud

line firtc in·

e

ndium pcrfidorum.

S VB SE C T I O VIII.

Vltimum argumentum principale po–

nitur.

100

Q

Via iguis corporeus vere,& rcalicer phyíicc cru-

ciat da:moucs,

&

?nimas condcmnatorum in in·

fcrno:crgo vece,& realitcr habct poremiom cruciandi

phy!ice,íed talis potencia non pote!l e!fe ni!i obedicn–

rialis aétiua¡crgo iamdatur pot(nria obedic!ntlalis aél:i–

ua

in creacuris.

Ha:c minor cll manifcíla , quia ignis non porc!l

cruciare,ncque agcrc in Ípiritus per porcnciam natura·

l~m¡ergo

fi

habct petcnriam ad ccuciandum vere ,

&

&

phy!icc deber dfc poccntia obcdicntialis;anteccdens

illud ell ccrrum, quia crucicarc dzmoncs , & agcrc in

ipíos cruciando cos

di:

opus íuperioris ordinis reípcétu

virium m.turaliam ignis,quia qurecuroque aélio circa

ípiritus emanaras

a

corpore ícu materiali caoía non

poten perece vires naturales in agente 1110,

&

ideo di–

cunt adueríari

j

non polfe phanraíma agecc in inrclle–

üum poffibHcm, ni!i

cleu~ruln

ab intcllcéhl agente,

quia res corporea fine eleuarione non potcll agere in

ípiritum;

fcd

ignis

cfi

corporeus,6' crucia¡ido

d.rmó-

ólinnat hanc vcritaccnYétlaln D.H!cronymus cpi–

nola

5

9.poncns intcr crtorcs caucndos in ltbris Origc–

nis,hunc v1dclicct,quód ígnis irifen1i non puniat vece

anim_asdamnarorum,ícJíofum ih c6nfcicntiá pcccato–

rum.Item in id

td

Ephcfios

5

.Ncmo

vos

ícducar,& ve

ipfc legir',dccipiar inanibt1s vecbis;intcr ha:c veaba ina–

nia ponir cornm opinionem,qlli dícu1\r,no

1

fiut!ra ef–

íe

pro peccatis ínplicia, neqae cxtriníecl!s adhíbenda

tormenta ; fed ip!iim rcccaruln,& confcientiam dcli–

éli c!fc pro perna , dum vcrmis in cordc non moritur.

&

ignisin animo acccntlirur:ln quibus verbis impii–

mis pancfcrandum clt vcrbum illud ,cxrriníecus, quod

irerum repetir diceur,linc mlciacuum focinfccus addi-

M

m •

4

cíone;