Table of Contents Table of Contents
Previous Page  154 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 154 / 508 Next Page
Page Background

l~O

1ra6t.

De

virtute

Fidei

díuin~~

oppolitionem ínter

fe ,

&

per confequens non

íolum ¡¡.er abíolmam porentiam Dei, fed etiam

naturaliter poffint e!fe fimul.

86.

Prxfaca doél:rinafoluit aliud abfi1rdum,quod

íolecladCcribi noíl:ra: fenccncia:, fcilicet exinde

fequi prredill:um

a.sl

:um fidei non fore laudabi–

lem,

&

meritorium, cum impediatar libertas

requ1fira ad mencum per aílenfmn euiden–

tem, qni neceffitat. Sed ex proximc diél:is

coníl:at effe locum libertati : nam licct fcias

chr;flusm•·

aliunde rem, adhuc tibi imegqim eíl: negare

..b.wrper

e-ffe reuelatmn

a

Deo :

&

ita credendo mere–

~;:;~;;:,~n

ris. Et qnemadmodum Chriíl:us,

&

Deipora

[efrnti• in.

fimul ,

&

c1rca eundem Deum exercenr amo–

fuf"·

rem libernm direél:um per fc1e-nciam infufom,

&

m·cetT.irium direél:um per vifionem beati–

ficam , iuxta doél:tinam

f11prlt

allegaram : ita

&

Philofophus aliunde fc1 ns euidcntcr exi–

íl:enti:un Dei , potcíl: libere pr:cflare arlen–

fum fidei e1Jem vernali , ve refpondit S.

s.

Thomas. Thomas

2. L

qr1<<fl.

1 .

arríe.

1

o.

:i,-1

primum

argumcmum affumprnm ex

D.

Gregario

:tiente, quod fides non habct merirnm , cui

Jrnmana ratio pr:ebet cxperimentum : exfcri–

bo verba

S.

Thomx:

Ad

prtm11m

ergo dicm–

d11'11, qrrod Grrgori1u loq11imr in <afi1 i//o, q•um–

lio

homo non h11bu vol1mrnrem credendi a•, qu1-

fi111t ftde>

,

niji

p>'opter rationern

i11duéf11m;

q11an–

do 11141em homo hnbrt

volt.mt1ttm

Cl'cdendj

"'•

qu~

frwr fidei,cx [ola nnlloritare dwi1111,t1iamfi hAbeM

rationem dcmonjlrttt1t1111n

ad al1q•11d

eorum,

pma

nd

hoc , qHod ejl De11m ejfe

:

non propter hoc

10/li–

tllr, vel

diMinuirnr

meriwm

jidet.

Vbi

rC"tro–

grnda animaducrfione perpende circa exiíl:en–

tiam Dei fateri

:S.

Thomam confortium (cien–

t.i:i:,

&

fidei.

87.

O biicis quano : A.uél:oritas extrinfeca di-

cemis

di:

rnedium valde d, bilc ad mouendurn

incellell:um, q1rn11do illi ciare apparec obie–

unm : ergo poíito affea{u cnidcmi alicuius ob.

ieél:i non poteric incelleél:us fimul illud crede–

re ob auél:oritatem

extrinfc:c~un

dicemis, nec

ob

r~tioncm

probabilem.

8

8.

Negp

ancecedens , qnia et.iamfi fic mcJium

valde dtbile , cum tomen lit affi rmario ei11f–

dem obieél:i , potcíl: fimul mouere

imell~a:um : vt con!l:ar exemplo fcientix infuf:-r

,_&

viíionis beatiti,:::i:; nam Chrill:us Dominus co–

gnofi:ebat ti1nul

D eum

viíione beatifica,

&

fricntia infuía , vt probani

in

rr..,Efa111

de inct1>'–

na1.

cum S. Thoma

J.

p.

q111-fl.

9.

art.

3.

&

P.

Suarez ;"fcd fcienti.1 infufa compnrata cum

vifione beatifica eíl: mcdium valcle debtle ,

&

tamcn in pra:fentia vifi0nis beatifica: mouec

intelleél:um. Coufule pr:Efamm articulum illu–

íl:ratum

a

P. Suarc refrc adnotame in re admitti

a

Caietano fimultaneum concorfum fciemh-e,

& •opinionis,coaél:ltm comextu

D.

Thoma:. Et

S.

Thomas vtitur emphatico vocabulo ad figni–

ficandam cocxiíl:e11t1am fcientia: iofuf:e '

&

beata:; ait enim Ícicnciam infuíam confirma-

, tam <?ífe per bcatam, & íimilitet opinionem

confirma1am per fciehtiam : ergo a:quiori titu–

lo debentdicereThomiíl:a: mauere fimul fcim.

tiam,

&

opinionem cum fide diuina fuperna–

tnrali , ita vt fides confirmet reliqaos affenrus,

cum fides

lit

certioretiam fciemia metaphyficc

euidenre fecundum Thomill:as :

&

immerico

dicitur fidei dehile motiuum' cum

lit

per vos

cerrius ,

&

firmius omni (cientia.

Obiicis

qui~to:

Pra:fente affenfu fcientiflco

8

9.

euidente metaphyftce, quo non eíl: cenior pee

nos fides, liccc

lit

certior aél:u fciemire phy-

licC:, ve! moraliter cuidentis, fuperfluunt affen-

fus fidei ,

&

opinionis : ergo íaltem ex natura

rei repugnan

t.

Probacur amecedcns,quia fcien-

cia mctaphyfice euidcmer eíl: eminentcr perfe-

ll:ior fide ,

&

opinioue, przcontenciÍque vir–

tualiter in tali ¡Ícicntia ; fed pr:cíeme forma

eminemer prrecomiueme alias , fuped\uunc

ipÍ:'t' prreconrenr:i: :!ergo ,

&c.

N ego

a11tecedens , ad probationem , nego

90.

antecedens ; nec cnim cominee eminemer

fciemia metaphyíicc euidens nacuralis circa

exi!l:emiam Dei fidem fupernaturalem ne–

celfanam ad iull:ificationem : ficut ncc fcien-

cia beata cominee eminenrer fciemiam in-

fofom : vd

ti

comendas , qnod fciemia bea-

ta pr:rcomineat eminenter infufam, permir-

tam quod f.:iemia prrecontineat eminemer

fidei ,

&

opinionis affenfus

:

ergo quem–

admodum non Ínperf\uit íciemia infuía cttm

,be:ita , nec fupe1f\uent fieles ,

&

opinio

cum fcicmia: cum enim pra:íl:ent munera di-

uerfa in racione affcníus , non Íuperf\uent :

quem:idmodum nec fuperf\uii: gracia habi-

cu~lis

In Chrino cum gracia vnionis, qua:

ita eminenter pr:i:continet gratiam habitua-

lem ; ve eam. phyfii:I: producac, fecundum

Pltm sfar·

piares Thom1fl:as. Adde non bene argai

m·ún11n1io–

cx

paritate formarnm phyficarum ad for-

nRlts

pof[unt

mas imcmionales ; form:e namque

phyú-1/,,7~~,~·;;;~.

c:e , earumque

gr~dus v1dent~r

fuperflnere,

ffom cogni–

quando adell paílum perfell:e aillmilacum,

tum,

& ;

0 •

propter raciones allegaras in phyficis : ac

telltéium

vero piures form:e intencionales diuerfre pof-

cognofun- .

Íllnt fi mul denominare obieél:um cognitum,

tem.

&

imellecfüun cognofce-nrem, vt pateeexem-

phs relatis fcientia: beata: ,

&

infufre ,

&

aliis exernplis emicantibus in cognitioaihus

nJturalibus, fenlitiuis,internis,& externis, ap–

prehenGuis, iudicatiuis,

&

diícurliuis.Expeél:á

rrnéfar11m

de

l 11c11r11111ione,

vbi examino, an ex

titulo íupcrf\uir,ttis clefit fobfill:emia crcau ,

cum :ideíl: íublill:cm1a diuina humanitati

C h1 ill:i.

.

Contra tertiarn

conclu!ion~m

pofit:un

nt1-

9

I.

mero

6 5.

obi1cis primo : Contra experímencam

.lfrgum•~'~

eíl: quod quis

~red3t pro~ter teíl:imon~um

alie-

;::;;:c;:x¡:

Jlllm,

vel medmm op111at11mm, nunc d1em elfe,

¿,;

opini,.i•

cum ellidenter fciamus .:diem effe:

&

quoJ

& (,;,,,.;,

quis creclat

íe

effe monalem , cum experimen-

im'."''.""~

tali inmitiua Ícientiaid cognoícat : erao (alcem

quü/Jlf•ll·

ex

natura rei opponemur fcientia imditiua ,

fi- "'·

des,

&

opinio.

Nego amecedens ; potes enim vtroqoe mo-

9

1 •

do allemiri obiell:o,

&

ego experior me affen-

ciri exiíl:entire vrbis Lima:, quia video,

&

quia

H iíl:orici veraces ira ceftancur. Et licct videam

quotidie emonuos homines,credo eos elfe mor-

tales, ex tefümonio D. Pauli dicentis, íl:atotum

eíle hominibus feme!

morí.Et

qui eíl: Pontifex.

cenfetque'.elfe de fide,hunc numero Ponrificem

elfe

legitimum V1carium Chriíl:i,de fide

e~iam

agnofcir,fe effe hominem morcalem,& h:iben-

tem alia pra:dicata coníl:icutiua legitimi Pon-

tificis. Sa:pe comingec, foniter,

&

viuidc adeo

prreílari aífeníum ob mociuum euidens intnibile

ve vix percipias :ce moueri ad affentiendum ex

motiao noo ita valido

E

íed exinde non argui-

cur,