l~O
1ra6t.
De
virtute
Fidei
díuin~~
oppolitionem ínter
fe ,
&
per confequens non
íolum ¡¡.er abíolmam porentiam Dei, fed etiam
naturaliter poffint e!fe fimul.
86.
Prxfaca doél:rinafoluit aliud abfi1rdum,quod
íolecladCcribi noíl:ra: fenccncia:, fcilicet exinde
fequi prredill:um
a.sl:um fidei non fore laudabi–
lem,
&
meritorium, cum impediatar libertas
requ1fira ad mencum per aílenfmn euiden–
tem, qni neceffitat. Sed ex proximc diél:is
coníl:at effe locum libertati : nam licct fcias
chr;flusm•·
aliunde rem, adhuc tibi imegqim eíl: negare
..b.wrper
e-ffe reuelatmn
a
Deo :
&
ita credendo mere–
~;:;~;;:,~n
ris. Et qnemadmodum Chriíl:us,
&
Deipora
[efrnti• in.
fimul ,
&
c1rca eundem Deum exercenr amo–
fuf"·
rem libernm direél:um per fc1e-nciam infufom,
&
m·cetT.irium direél:um per vifionem beati–
ficam , iuxta doél:tinam
f11prlt
allegaram : ita
&
Philofophus aliunde fc1 ns euidcntcr exi–
íl:enti:un Dei , potcíl: libere pr:cflare arlen–
fum fidei e1Jem vernali , ve refpondit S.
s.
Thomas. Thomas
2. L
qr1<<fl.
1 .
arríe.
1
o.
:i,-1
primum
argumcmum affumprnm ex
D.
Gregario
:tiente, quod fides non habct merirnm , cui
Jrnmana ratio pr:ebet cxperimentum : exfcri–
bo verba
S.
Thomx:
Ad
prtm11m
ergo dicm–
d11'11, qrrod Grrgori1u loq11imr in <afi1 i//o, q•um–
lio
homo non h11bu vol1mrnrem credendi a•, qu1-
fi111t ftde>
,
niji
p>'opter rationern
i11duéf11m;
q11an–
do 11141em homo hnbrt
volt.mt1ttm
Cl'cdendj
"'•
qu~
frwr fidei,cx [ola nnlloritare dwi1111,t1iamfi hAbeM
rationem dcmonjlrttt1t1111n
ad al1q•11d
eorum,
pma
nd
hoc , qHod ejl De11m ejfe
:
non propter hoc
10/li–
tllr, vel
diMinuirnr
meriwm
jidet.
Vbi
rC"tro–
grnda animaducrfione perpende circa exiíl:en–
tiam Dei fateri
:S.
Thomam confortium (cien–
t.i:i:,
&
fidei.
87.
O biicis quano : A.uél:oritas extrinfeca di-
cemis
di:
rnedium valde d, bilc ad mouendurn
incellell:um, q1rn11do illi ciare apparec obie–
unm : ergo poíito affea{u cnidcmi alicuius ob.
ieél:i non poteric incelleél:us fimul illud crede–
re ob auél:oritatem
extrinfc:c~un
dicemis, nec
ob
r~tioncm
probabilem.
8
8.
Negp
ancecedens , qnia et.iamfi fic mcJium
valde dtbile , cum tomen lit affi rmario ei11f–
dem obieél:i , potcíl: fimul mouere
imell~a:um : vt con!l:ar exemplo fcientix infuf:-r
,_&
viíionis beatiti,:::i:; nam Chrill:us Dominus co–
gnofi:ebat ti1nul
D eum
viíione beatifica,
&
fricntia infuía , vt probani
in
rr..,Efa111
de inct1>'–
na1.
cum S. Thoma
J.
p.
q111-fl.
9.
art.
3.
&
P.
Suarez ;"fcd fcienti.1 infufa compnrata cum
vifione beatifica eíl: mcdium valcle debtle ,
&
tamcn in pra:fentia vifi0nis beatifica: mouec
intelleél:um. Coufule pr:Efamm articulum illu–
íl:ratum
a
P. Suarc refrc adnotame in re admitti
a
Caietano fimultaneum concorfum fciemh-e,
& •opinionis,coaél:ltm comextu
D.
Thoma:. Et
S.
Thomas vtitur emphatico vocabulo ad figni–
ficandam cocxiíl:e11t1am fcientia: iofuf:e '
&
beata:; ait enim Ícicnciam infuíam confirma-
, tam <?ífe per bcatam, & íimilitet opinionem
confirma1am per fciehtiam : ergo a:quiori titu–
lo debentdicereThomiíl:a: mauere fimul fcim.
tiam,
&
opinionem cum fide diuina fuperna–
tnrali , ita vt fides confirmet reliqaos affenrus,
cum fides
lit
certioretiam fciemia metaphyficc
euidenre fecundum Thomill:as :
&
immerico
dicitur fidei dehile motiuum' cum
lit
per vos
cerrius ,
&
firmius omni (cientia.
Obiicis
qui~to:
Pra:fente affenfu fcientiflco
8
9.
euidente metaphyftce, quo non eíl: cenior pee
nos fides, liccc
lit
certior aél:u fciemire phy-
licC:, ve! moraliter cuidentis, fuperfluunt affen-
fus fidei ,
&
opinionis : ergo íaltem ex natura
rei repugnan
t.
Probacur amecedcns,quia fcien-
cia mctaphyfice euidcmer eíl: eminentcr perfe-
ll:ior fide ,
&
opinioue, przcontenciÍque vir–
tualiter in tali ¡Ícicntia ; fed pr:cíeme forma
eminemer prrecomiueme alias , fuped\uunc
ipÍ:'t' prreconrenr:i: :!ergo ,
&c.
N ego
a11tecedens , ad probationem , nego
90.
antecedens ; nec cnim cominee eminemer
fciemia metaphyíicc euidens nacuralis circa
exi!l:emiam Dei fidem fupernaturalem ne–
celfanam ad iull:ificationem : ficut ncc fcien-
cia beata cominee eminenrer fciemiam in-
fofom : vd
ti
comendas , qnod fciemia bea-
ta pr:rcomineat eminenter infufam, permir-
tam quod f.:iemia prrecontineat eminemer
fidei ,
&
opinionis affenfus
:
ergo quem–
admodum non Ínperf\uit íciemia infuía cttm
,be:ita , nec fupe1f\uent fieles ,
&
opinio
cum fcicmia: cum enim pra:íl:ent munera di-
uerfa in racione affcníus , non Íuperf\uent :
quem:idmodum nec fuperf\uii: gracia habi-
cu~lis
In Chrino cum gracia vnionis, qua:
ita eminenter pr:i:continet gratiam habitua-
lem ; ve eam. phyfii:I: producac, fecundum
Pltm sfar·
piares Thom1fl:as. Adde non bene argai
m·ún11n1io–
cx
paritate formarnm phyficarum ad for-
nRlts
pof[unt
mas imcmionales ; form:e namque
phyú-1/,,7~~,~·;;;~.
c:e , earumque
gr~dus v1dent~r
fuperflnere,
ffom cogni–
quando adell paílum perfell:e aillmilacum,
tum,
& ;
0 •
propter raciones allegaras in phyficis : ac
telltéium
vero piures form:e intencionales diuerfre pof-
cognofun- .
Íllnt fi mul denominare obieél:um cognitum,
tem.
&
imellecfüun cognofce-nrem, vt pateeexem-
phs relatis fcientia: beata: ,
&
infufre ,
&
aliis exernplis emicantibus in cognitioaihus
nJturalibus, fenlitiuis,internis,& externis, ap–
prehenGuis, iudicatiuis,
&
diícurliuis.Expeél:á
rrnéfar11m
de
l 11c11r11111ione,
vbi examino, an ex
titulo íupcrf\uir,ttis clefit fobfill:emia crcau ,
cum :ideíl: íublill:cm1a diuina humanitati
C h1 ill:i.
.
Contra tertiarn
conclu!ion~m
pofit:un
nt1-
9
I.
mero
6 5.
obi1cis primo : Contra experímencam
.lfrgum•~'~
eíl: quod quis
~red3t pro~ter teíl:imon~um
alie-
;::;;:c;:x¡:
Jlllm,
vel medmm op111at11mm, nunc d1em elfe,
¿,;
opini,.i•
cum ellidenter fciamus .:diem effe:
&
quoJ
& (,;,,,.;,
quis creclat
íe
effe monalem , cum experimen-
im'."''.""~
tali inmitiua Ícientiaid cognoícat : erao (alcem
quü/Jlf•ll·
ex
natura rei opponemur fcientia imditiua ,
fi- "'·
des,
&
opinio.
Nego amecedens ; potes enim vtroqoe mo-
9
1 •
do allemiri obiell:o,
&
ego experior me affen-
ciri exiíl:entire vrbis Lima:, quia video,
&
quia
H iíl:orici veraces ira ceftancur. Et licct videam
quotidie emonuos homines,credo eos elfe mor-
tales, ex tefümonio D. Pauli dicentis, íl:atotum
eíle hominibus feme!
morí.Etqui eíl: Pontifex.
cenfetque'.elfe de fide,hunc numero Ponrificem
elfe
legitimum V1carium Chriíl:i,de fide
e~iam
agnofcir,fe effe hominem morcalem,& h:iben-
tem alia pra:dicata coníl:icutiua legitimi Pon-
tificis. Sa:pe comingec, foniter,
&
viuidc adeo
prreílari aífeníum ob mociuum euidens intnibile
ve vix percipias :ce moueri ad affentiendum ex
motiao noo ita valido
E
íed exinde non argui-
cur,