n.8
Traét. De vinute
Fidei
diLÜn~,
miíl:a: cum Aluarez
de
!11carnat. difputat.
4
5.
ponuntin Chriíl:o amorcm beatificoru, qui
íi.–
mul iic líber, meritorius
&
nccelfarios, licet
fim aétus ad:eql1arc omnino liberi, qui non iinc
necellarij.
~are
fimulcas fcientire , fidei"
&
opinion1s,
Íeu
vnio idemitatis inter bas perfe–
étiones erit vlrima
diff~rentia
huius rercire Ípe–
·ciei, c¡uemadmodum in materia non abiimili
nocaui
1om. '·inpri11111m pnrtem,
IYttllatu
primo,
J;fput. 4.faét.1.fub[ié"f. 1.
a
n11m.
15 .
&
mrll.
6.
dijjw.
+.fcéf.
1
o.
n.
26
3.
s
V B
s
E
e
T I
o
I
I
r.
Pro
foluendis obicéfiontbl#.
7
5.
contra
concluiionem fecundam pofitam
Paul.
1111mtro
5
+·
obiicis primo , S. Paulum
cp.
ad Hebr.cap. vndccirno,
vrrfi1
pr1mo,iic
definien–
Augult.
tem fidem :
Efl
mt1mJ
jid<1
fperandamm
f11b–
..Arg11m~nta
ftal;tia
re,.1;11J
,
argnmt11wm non app11renrcum,
&:'~~~'.m•
Cm
confonat
S.
AugDflinus rrnél:.
i
7.
&
40.
,
•mFttmp"-
10
Io~nnem,
torno
9.
F1du
efl credere
quod
ribilem c•m
non
vrde.1.
Eodem modo loquunmr .'). Gre–
ftien1i4
,.b.
gorius
hom
26.
in Euang.
'Et alij
SS.
PP.
a
fln<éliu4.
nobis allegati
difp111.fe.>:ta,
ftl'tione
prima, nu-
mero
2.
pro 'illníl:randa obfcurirate fidei ; fed
non poteíl: dici non apparens incellell:ui ob–
íeél:um fdcum euidcncer : ergo fldes non po–
teíl: verfari iimul circa obieél:um fcicnti:e eui–
demis.
76.
R-cfpcmdeo in primis negando minorem,
quia tale obicétum materiale,fidei eíl: i1<forma–
tum reuelatione ob(cura ,
&
inuifibili,
&
per
refpeél:um ad hoc obieél:um formale poreíl:dici
non apparere, ideíl: non innocefcere euidemer,
vt explicant Cornelius,
&
Tirinus
in
Joannem,
cap.
20.
v.
29.
quare vt iit vera doél:rina
S.
Pauli in Íenfu generali, debet accipi in fenfo
1·cduplicariuo íupra motiuum formale fidei;
non vero [upra obieél:um materiale ; alias íibi
contradiceret
S.
Paulus
eodem c'1pire,
verfi1
J.
recenfens imer obieél:a fidei creationem mun–
di:fide
intelligimsu a¡nat11 e/fe
fac11/1<
vabo Dti:
&
etiarn receníens
v.
6,
inrer eadem obieéb
exiíl:entiam diuiham : qua: quidem obieél:a li–
mul cognofcuntur per fcienriam cuidentem
a
Philoíopho Chriltiano;
Vt
expendí"
n.
57·
nec eíl: melior conditio intcrpretandi t<'xmm
D.
Pauli, c¡uam Íententiis concordibus,
&
confequencibus contextos.
77.
Deinde
ii
vclis referrc verba
S.
Pauli
ad
obieél:um materiale, duciro ad pleraque my–
íl:eria noíl:ra: fidei
1~oíl:ris
[eniibus ,
&
eui–
dentire imperuia , vt notant Cornelius,
&
Tirinus; nec propterea voluit excludere Pau–
lus ab obieél:o rnateriali fidei alias res eui–
denter notas: quare
D.
Paulus tune loquurns
efl in [eníu affirnmiuo circa pra:cipua
obie~
él:a fperanda ; non vero loqtmtus eft in [eníu
om1iino negaciuo, [cu exclDfiuo : quemadmo–
dum Paulas
ibídem
definiens fidern (ubíl:antiam
rerum fperandarum;
&
tamen non ideo exclu–
fit
fidem effe etiam rerum non (perandaran'I,
fed ·timendarnm, nimirum inferni, ve obfer–
uat Cornelius.
7 8,
Secundum eundcm fenfom formalem
ex
vi
motiui fidei , vel non fecundum [enfum
0111-
nino excluiiuum ex¡Jlicandi
Cune
S.
Gregor.
&
S.
Auguflinus, qui fcholaíl:iciilime nobis plau-
dir, dum r.
3
.ín Encliirid. c.
S. aduenit:
Non eft
co11fequen1, vt non vit/c11fur reJ,
qu~c11mque
cre–
dimr
:
quaii diteret : Mala eíl: con[equentia:
Aliguid
efr
obic:él:um Ícientire euidentis : ergo
limul non poteft
eife
obieél:nm [cientia:.
Adde
S.
Auguíl:inum,
&
alios Parres maxi–
mc
exaggerare folitos '· d.e.
re
vi
fa
non cfTe
¡¡_
dem,
ve
omniLlo aduerlanos fe oíl:ement
Ma–
nichreis conrcndemibns folum efle credcndum
id
,
quod'. humana ratione percipirnr,
&
Cua–
demr, vt 11oraui
difpm,,1ione prima, fiétione
fe–
cm:da,
11mnero
1
3.
qnare non in diuino tefti–
monio, fed in racione humana coníl:imunt ob–
ieéh1m formale fidei :
a
quo errore nos longe
abfumus,cum proficeamur ídem obi-eélum[cien–
tire elfe iimul obieél:um credendom, ira vt ada!–
quatum rnotiuum intrinfecum lidei eciam in
hoc concuríu
lit
reuelatio diuina ob[curc nota,
&
non per euidentiam in atceíl:ante.
Obiicis fecundo S.Thomam
2.2.q114fl.
1
.arr.
4.
vbi íl:atuit obieél:om fidei non ·po1Te effe ali•
quid viforn: imo
&
ratio non viii cíl: ratio for–
rnalis in obieél:o fidei, ve denotat
S.
Thornas
2.
2.q, 1
.nrr.
t.
&
ar1.6. ad
2.
&
cornmoniter ex–
plicant candidi Interpretes , quia licet ex parte
rei credira: non
iit
v
lc'ima ratio motiua alfen–
tiendi , cum ea
iit
nuél:oriras diuina reuelans:
at ex parce nofha , hoc
cíl:
ex modo noíl:rre
cogniuonis circa res
fidei , quas non ciare
v1demus , potell d1ci ratio formalis obieél:i
fidei ; denominat enim ipfom, canqlmm quid
foperueniens,
&
cciaré\:ansipfum ad
fidem,
arque adeo fe babee vt forma reCpeétu cre–
dendorum , qure Íe habent vt materia : ac–
qui deficienre racione
formali
fi1b qua
ali–
cuius habitus , ve! aétus , non pollimt ha–
bicus ,
&
aél:us tendere in tale obieél:um 'er–
go fides tam quoad habimm, q uam quoad
aétum non poreít tendere in obicé\:um fci–
tum euídenter, cum ibi deiit ratio non vifi'
feo racione formali fidei : ficut deficicnre
ra–
tione viii euidentet , non poteíl: fcientia
quoad habitum , nec quoad aétDm tendere
in obieél:um , quia ratio vi(i euidcntur
fal–
tem eíl: ratio forrnalis
fi•b
,qM
Ícientix.
Vel
li nolis vocare obfcuritatem ,
&
rationem
non viii rntionem forrnalem, foltem nega–
ri
non poteíl: elfo conditionem erfenrialirer
neceffariarn ,
licct noA
iit
motiua affen[us ,
Íed potius videamr retardare affenfum : quem–
admodum
obieéh11n
deiiderabile
requ
rit
abfentiam Íalcem vt conditionem necella–
riam , liccc non vt rationem formalem mo–
tiuam fpecificatiuam, cum potius retrahat ab
amore, vt explicant interpretes Sanél:i Tho–
mz
1
.p.
quitff.20.
arr.
l.
ad fec1md1mJ,
&
nos
annuinms
tom,
2.
in
r.
p. 1rall.
de
volrmtate,
difpur.
?·"·4.
& difpur.
1
o. negante Deo amo–
rem íl:nél:um erga
[e ,
ob defeél:um ncgationís
poffeffionis : iiue hrec careotia
lit
dicenda ratio
formalis fobieél:ina ,
&
ex parre modi amandi,
litre obieél:iua , vel condirio neceffaria : ergo
licnt deficiente abíemia, non eíl: deiiderium:
ita
&
deficiente racione non vili , deficiet
&
lides.
Admitto , ob[curitarem , ÍeL1 racionem non
viii erre rationem formalem quaii íubieétiuam,
&
quoad modum atfentieudi fidei, cum obfcu–
riras, iicuc nec eoidentia detar proprie ex parte
obieél:i ;
fol
neg<Un
caft qnxftio¡1is deelfe
.,[,uri
79.
80.
8
r.