Table of Contents Table of Contents
Previous Page  153 / 508 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 153 / 508 Next Page
Page Background

Difp. VI.

SeéllV.

Su~feél

IIJ.

n9

obfcuritatem,

&

rationem non vili; cum etiam

·&

aétos ·opiniohis

~

ciim per alfeníum P'.º-

tunc Út veriras obieél:iua propolita per re11e-

-babilem non

notifü:an~em

euidenrer

~~te-

lationem obfcaram inuilibilem , nondum no-

él:um ex vi fui

t\íed1f generetu\' foctlttas

mm adhuc per euidentiam in atreíl:ante : qme

'circa úiniles

alf~¡;fus.

Et

quidem quando

reuelatio inuilibílis eíl: obie&umJormale

91to

aliqua potentia, el

habi~us

habec poílibilcs

vna cum auél:orirate dioina, qure eíl: obieél:um

aliquos aél:us proprios , liccr elelint alij aélus

1

,

formale

q11od,

vr explicui

difpurarione

1.

ergo

non reél:c arguitur , quod non maneat ha-

ibi concurrir tora ratio. (pecificatiua alfenfos

hitu~

:

li~

habitus aff': él:ionis p!re

1~1anet

ih

lidei , cuius non

inter~íl:

, quod limul con-

'Beaus , mxt:i Íentenr1am

lrifr1<

ehgendam

currar ratio formalis vili l".ttidenter ex medio

d.ifp11ra1io1J~

7.

fell.

~. mtm~ro

43.

ptaudenri-

demoníl:ratiuo fpecificante fcientiam, quz mo-

bus plmib\1s adueríariis , quia

li&t delin.t

tiua amico fa::dere concurmnt ad alfeníus ad-

-notiores

~él:us

, circa

quo~

exerceamr_,

re-

ftrnentes,

&

minime de!hucntes exiíl:entiam

fiam alij pertine1tes ad talem virtutem. Idem-

obieél:i : qure concomicans ratio vili non im-

que norant graues Theologi ponentes in

pedir alfeníum fidei , vr con!bt ex teíl:imo-

Chriíl:o Ípem,

&

pa::nitentiam :

&

non be-

nio Chriíl:i difentis Thul})a: Apollolo :

Q.ui1t

ne arguimr ex 1\egatione vnius fpecici aétus

JJidiHi

,,,e

,

Thoma

,

cred1di/1i

, ve expendi

ad exclulionem gener:\lem forius aél:us : at-

fi•pr~

._num.

66.

&

expqimentbm S. Th?ma:

qui habirus opiJOionis habet piures aél:us,

Apofioli . prreponderare deber opiniuni con-

.alios cmn formidine aé1:11ali ,

&

alios line

traria: S. Thoma:,.Aquinatis , quem granes

ill:i: ergo non bene deducimr deef(e

exer~i-

Doél:ores ex

P.

V~lentj'!

citare

pu11Elo

4.

tium habims opinionis , propterea qul>d.m

nec videturfatisfacere,

ingenue faremur, eíle

caíu quadtionis deÁt impcrfrétillima Ípec1es

contrariom noll:ra: [entemia: , qua: non ideo

opinandi cllm forrnidinc aél:uali.

efi deferenda, íed pr:efercnda; vtpote magis

Obiicis tertio : R epugnar intelleél:um

G-

84.

,conformis facris l_irceris, .

&

Parribus, atque

mu! eífe derenninatnm ab imriníeco, q11an·

btioni; ve cloquitur,

P.

Valentia

cirato

prm-

turn ad Ípecificationem,

&

quantÜm ad exer-

élo

4.

§.fecunda feme11tiq.

Sed a:grc fero dici

ótinm ,

&

eíle indetcrminamm , quantum ad

S. Thomam nobis comrarium,

cum

expoli-

vtrnmque: Íed pcr aCtum {cientificum eíl: de-

-~io ,

a

nobis data Gt maximi: conformis Íu_ie

terminams ad vtrúmque,

&

per fidé,& opinio-

doél:rin:z:,

in

magis coníl:af:?it ex diccndis. Cu-

nem eíl:

inderermin~tus

ad

v~rumque:ergo

non

¡us interp,retationi etiam de(crnic animaduer-

poíTunt cocxiil:ere ícientia, lides,

&

opinio.

fiopropoíita

nu_m.

7

9.

eo cnim loquendi modo

N ego maiorem , quia determinatio ,

U.

8

J

~

conacur S. Thomas profiteri , qnamum lit de-

indeterm:natio íumuntur ex diuerlis med1

1

s

clinandum

a

Manichreis contcndentibns,

r~-

rendendi ad íuum obieél:um, veluti imelle-

tionem humanam

elfo

r~tionem

formalem mo-

él:us Chriíl:i .ex vi vilionis beatifica: eíl: de-

tiuam lidci. Procede ad

leg~ndum

S. Thomam

terminatus ad cognoícendum aétnaliter ob-

-~. ~.

911.efi-. 1_. fequ!mi nniculo

5

.ad qunrrnm,

íeél:um ,

&

per Íciehtiam infufam eíl: in-

&

aliú locu fupra 11fleg111i< numero

5 5. vbi

(o-

determinatus ad cognoícendnm illud' quia

lum negar Úmoltaneum concur[um Ícicnti.e

poteil: celfari ab aél:uali cognitione illius, vt

&

fidei, fcief!tia:

&

opinionis de codem,

&

oíl-eAdo

1r11f111m de lncamatione,

cum

P.

Suare

.fecundum idem , non vero íecundum. diuer-

difP11t.

l

8.

de /ncarnat. feEt.

5.

conclttf

1.

er-

forn

moti!lum.

ldemq_ue

d~notat

S. Thomas

l.

go

bene

pote.íl

: intelleéh1s pcr diuería media

.

2.

q114jl.

¡ .nrt.

1o.

ad farim11m.

elfe dete

rminat

us,

&

indeterrninacus. Q._oare

81.

Vd

die S. Thomam non negare confortium

horno iíl:e direél:us per diuerías has cognitio-

hiuus

T~o- caiuf~umque

opinionis

&

fidú--; íed opinionis

nes poterit libere,

&

nece1Tario per ttiplicem

m"' rxpl•-

&

fidei curn formidine aél:nali formali,vt coi¡-

alf~níum

confentire obieél:o:

&

quidem non

"''""·

fiat ex rati01;ie allegatá

S.

Tho,ma:

2.

i.

9.1.art.

minus oppooumur liberum ,

&

necelfacium

5. ad

4.

&

1.

pofler. ltfl. vltirna;

in caíu au-

reípeél:u einídem obieél:i,

q1~1un

clarum

&

obf-

tem

a

me admilfo non generamr formido

aél:u~-

tnrnm; Íed eadcm voluntas humana ChrifH

lis, vt pramotaui

fall.

3.

n.

3

l.

R ecolefallionem

Domini amabat Deum amore 1¡ecelfario,

&

li-

hanc q11arram'

a

m1m.48.

•·

be~o,

vt probaui

in materia de lncarnarione,cum

k

j.

Nec propterea

infc~as,

ibi non m:mere opi-

;p.

$uarez

de Jncarn1tt. difput.

3

9.felJ.

l.

Idelii-

nionem

f?rm~liter,

ciun

non prreíl:et Íuum cf-

que probar

P.

Salazar

tom.,de Conceptione, c<fp,

feél:um foi:malem formid,andi. Ne , inquam,

3

l.

num.

68.

differens de

B.

Virgine concepta

lta

ínferas, quia vt manear formalis,

&

elfer-

in oloria: non, inquam, minus opponuntur

~ialis

ratio opin,ionis , fufficit , qnod maneat

aél:~

líber,

&

neceífarids,

c~m

ita fe

habeant~

formido radical is remota explicanda per h¡mc

vt vnus explicetur per negationem alterius ;

hypotheGm :

fr4_ci1e e'f v_i

mtd~

probabzlü

nam voluntas per illo_s eíl: determinara,

&

in.-

non pr,,peditur far'!'ido

,

quidq11id jir

,

an ali1m-

élecerminata, libera¡

&

non libera , indiff'erens,

de pr1.pedi111Í:r formid9

: Sic etiam permiffiue

&

nonind1ff'erens: ergo licm iíl:i duo aél:us poÍ-

fe

gerit ineuidemia fidei

refpeél:u euidemis

fom

elfe in éadem

volnnta~e

refpeél:u eiu(dem

fcienti:i: , vt reqe

e~l"licat

Valentia

§.

fexr'O

obieél:i; ita poterum elfe, úmul aél:us ícicntire,

probarur

,

&

§.

aa qmnwm 11rg11memum refpon-

fidei,

&

op.inionis,quia non opponnntur; nam

deo

; lic

in' humanitate

C~riíl:i

phyúcc ían-

tata oppolitio aél:um:n intelleél:us íumitur ex

él:ific~ta,

&

impeccab

ili p

er vnionem hy-

comradiél:iorte obieél:i, fci!icet

qu.Od

vnus

poftaticam (o!um

rem

~n.et

peccabilitas remo-

aél:us ¡;ionat obieél:urn,

&

alius illad deíl:ruat;

ta ,

&

radicalis ,

&

r

eíul

taret pro11ima ,

&

c;um autem a&.us fidei non habeant oppoútio-

formalis ,

li

deelfet,

diu1~a

forma

íanél:ifi-

nem ex parre objeél:i cam aél:u íciemire,

&

opi-

pns , vt explicui

in tr11fl. de

lnct1rna~ion,e._

nionis, <;um.otpnes lint alfeníus concurrentes

Rema?et autem forf!'ali.s

concept~~ ~abítus:

ad poÍlendum obieél:um,

ve

nullam,h~beant

P.

Lto1u1rd.

~tilafiel

,

de Fide.

R

oppolt