Difp. VI.
SeéllV.
Su~feél
IIJ.
n9
obfcuritatem,
&
rationem non vili; cum etiam
·&
aétos ·opiniohis
~
ciim per alfeníum P'.º-
tunc Út veriras obieél:iua propolita per re11e-
-babilem non
notifü:an~em
euidenrer
~~te-
lationem obfcaram inuilibilem , nondum no-
él:um ex vi fui
t\íed1f generetu\' foctlttas
mm adhuc per euidentiam in atreíl:ante : qme
'circa úiniles
alf~¡;fus.
Et
quidem quando
reuelatio inuilibílis eíl: obie&umJormale
91to
aliqua potentia, el
habi~us
habec poílibilcs
vna cum auél:orirate dioina, qure eíl: obieél:um
aliquos aél:us proprios , liccr elelint alij aélus
1
,
formale
q11od,
vr explicui
difpurarione
1.
ergo
non reél:c arguitur , quod non maneat ha-
ibi concurrir tora ratio. (pecificatiua alfenfos
hitu~
:
li~
habitus aff': él:ionis p!re
1~1anet
ih
lidei , cuius non
inter~íl:
, quod limul con-
'Beaus , mxt:i Íentenr1am
lrifr1<
ehgendam
currar ratio formalis vili l".ttidenter ex medio
d.ifp11ra1io1J~
7.
fell.
~. mtm~ro
43.
ptaudenri-
demoníl:ratiuo fpecificante fcientiam, quz mo-
bus plmib\1s adueríariis , quia
li&t delin.t
tiua amico fa::dere concurmnt ad alfeníus ad-
-notiores
~él:us
, circa
quo~
exerceamr_,
re-
ftrnentes,
&
minime de!hucntes exiíl:entiam
fiam alij pertine1tes ad talem virtutem. Idem-
obieél:i : qure concomicans ratio vili non im-
que norant graues Theologi ponentes in
pedir alfeníum fidei , vr con!bt ex teíl:imo-
Chriíl:o Ípem,
&
pa::nitentiam :
&
non be-
nio Chriíl:i difentis Thul})a: Apollolo :
Q.ui1t
ne arguimr ex 1\egatione vnius fpecici aétus
JJidiHi
,,,e
,
Thoma
,
cred1di/1i
, ve expendi
ad exclulionem gener:\lem forius aél:us : at-
fi•pr~
._num.
66.
&
expqimentbm S. Th?ma:
qui habirus opiJOionis habet piures aél:us,
Apofioli . prreponderare deber opiniuni con-
.alios cmn formidine aé1:11ali ,
&
alios line
traria: S. Thoma:,.Aquinatis , quem granes
ill:i: ergo non bene deducimr deef(e
exer~i-
Doél:ores ex
P.
V~lentj'!
citare
pu11Elo
4.
~·
tium habims opinionis , propterea qul>d.m
nec videturfatisfacere,
ingenue faremur, eíle
caíu quadtionis deÁt impcrfrétillima Ípec1es
contrariom noll:ra: [entemia: , qua: non ideo
opinandi cllm forrnidinc aél:uali.
efi deferenda, íed pr:efercnda; vtpote magis
Obiicis tertio : R epugnar intelleél:um
G-
84.
,conformis facris l_irceris, .
&
Parribus, atque
mu! eífe derenninatnm ab imriníeco, q11an·
btioni; ve cloquitur,
P.
Valentia
cirato
prm-
turn ad Ípecificationem,
&
quantÜm ad exer-
élo
4.
§.fecunda feme11tiq.
Sed a:grc fero dici
ótinm ,
&
eíle indetcrminamm , quantum ad
S. Thomam nobis comrarium,
cum
expoli-
vtrnmque: Íed pcr aCtum {cientificum eíl: de-
-~io ,
a
nobis data Gt maximi: conformis Íu_ie
terminams ad vtrúmque,
&
per fidé,& opinio-
doél:rin:z:,
in
magis coníl:af:?it ex diccndis. Cu-
nem eíl:
inderermin~tus
ad
v~rumque:ergo
non
¡us interp,retationi etiam de(crnic animaduer-
poíTunt cocxiil:ere ícientia, lides,
&
opinio.
fiopropoíita
nu_m.
7
9.
eo cnim loquendi modo
N ego maiorem , quia determinatio ,
U.
8
J
~
conacur S. Thomas profiteri , qnamum lit de-
indeterm:natio íumuntur ex diuerlis med1
1
s
clinandum
a
Manichreis contcndentibns,
r~-
rendendi ad íuum obieél:um, veluti imelle-
tionem humanam
elfo
r~tionem
formalem mo-
él:us Chriíl:i .ex vi vilionis beatifica: eíl: de-
tiuam lidci. Procede ad
leg~ndum
S. Thomam
terminatus ad cognoícendum aétnaliter ob-
-~. ~.
911.efi-. 1_. fequ!mi nniculo
5
.ad qunrrnm,
íeél:um ,
&
per Íciehtiam infufam eíl: in-
&
aliú locu fupra 11fleg111i< numero
5 5. vbi
(o-
determinatus ad cognoícendnm illud' quia
lum negar Úmoltaneum concur[um Ícicnti.e
poteil: celfari ab aél:uali cognitione illius, vt
&
fidei, fcief!tia:
&
opinionis de codem,
&
oíl-eAdo
1r11f111m de lncamatione,
cum
P.
Suare
.fecundum idem , non vero íecundum. diuer-
difP11t.
l
8.de /ncarnat. feEt.
5.
conclttf
1.
er-
forn
moti!lum.
ldemq_ue
d~notat
S. Thomas
l.
go
bene
pote.íl: intelleéh1s pcr diuería media
.
2.
q114jl.
¡ .nrt.
1o.
ad farim11m.
elfe dete
rminatus,
&
indeterrninacus. Q._oare
81.
Vd
die S. Thomam non negare confortium
horno iíl:e direél:us per diuerías has cognitio-
hiuus
T~o- caiuf~umque
opinionis
&
fidú--; íed opinionis
nes poterit libere,
&
nece1Tario per ttiplicem
m"' rxpl•-
&
fidei curn formidine aél:nali formali,vt coi¡-
alf~níum
confentire obieél:o:
&
quidem non
"''""·
fiat ex rati01;ie allegatá
S.
Tho,ma:
2.
i.
9.1.art.
minus oppooumur liberum ,
&
necelfacium
5. ad
4.
&
1.
pofler. ltfl. vltirna;
in caíu au-
reípeél:u einídem obieél:i,
q1~1un
clarum
&
obf-
tem
a
me admilfo non generamr formido
aél:u~-
tnrnm; Íed eadcm voluntas humana ChrifH
lis, vt pramotaui
fall.
3.
n.
3
l.
R ecolefallionem
Domini amabat Deum amore 1¡ecelfario,
&
li-
hanc q11arram'
a
m1m.48.
•
•·
be~o,
vt probaui
in materia de lncarnarione,cum
k
j.
Nec propterea
infc~as,
ibi non m:mere opi-
;p.
$uarez
de Jncarn1tt. difput.
3
9.felJ.
l.
Idelii-
nionem
f?rm~liter,
ciun
non prreíl:et Íuum cf-
que probar
P.
Salazar
tom.,de Conceptione, c<fp,
feél:um foi:malem formid,andi. Ne , inquam,
3
l.
num.
68.
differens de
B.
Virgine concepta
lta
ínferas, quia vt manear formalis,
&
elfer-
in oloria: non, inquam, minus opponuntur
~ialis
ratio opin,ionis , fufficit , qnod maneat
aél:~
líber,
&
neceífarids,
c~m
ita fe
habeant~
formido radical is remota explicanda per h¡mc
vt vnus explicetur per negationem alterius ;
hypotheGm :
fr4_ci1e e'f v_i
mtd~
probabzlü
nam voluntas per illo_s eíl: determinara,
&
in.-
non pr,,peditur far'!'ido
,
quidq11id jir
,
an ali1m-
élecerminata, libera¡
&
non libera , indiff'erens,
de pr1.pedi111Í:r formid9
: Sic etiam permiffiue
&
nonind1ff'erens: ergo licm iíl:i duo aél:us poÍ-
fe
gerit ineuidemia fidei
refpeél:u euidemis
fom
elfe in éadem
volnnta~e
refpeél:u eiu(dem
fcienti:i: , vt reqe
e~l"licat
Valentia
§.
fexr'O
obieél:i; ita poterum elfe, úmul aél:us ícicntire,
probarur
,
&
§.
aa qmnwm 11rg11memum refpon-
fidei,
&
op.inionis,quia non opponnntur; nam
deo
; lic
in' humanitate
C~riíl:i
phyúcc ían-
tata oppolitio aél:um:n intelleél:us íumitur ex
él:ific~ta,
&
impeccab
ili per vnionem hy-
comradiél:iorte obieél:i, fci!icet
qu.Odvnus
poftaticam (o!um
rem
~n.etpeccabilitas remo-
aél:us ¡;ionat obieél:urn,
&
alius illad deíl:ruat;
ta ,
&
radicalis ,
&
r
eíultaret pro11ima ,
&
c;um autem a&.us fidei non habeant oppoútio-
formalis ,
li
deelfet,
diu1~a
forma
íanél:ifi-
nem ex parre objeél:i cam aél:u íciemire,
&
opi-
pns , vt explicui
in tr11fl. de
lnct1rna~ion,e._
nionis, <;um.otpnes lint alfeníus concurrentes
Rema?et autem forf!'ali.s
concept~~ ~abítus:
ad poÍlendum obieél:um,
fü
ve
nullam,h~beant
P.
Lto1u1rd.
~tilafiel
,
de Fide.
R
oppolt