Diíp. I
l
I. Seétio
l.
Subfeél.
1
l.
79
V~r~cit•1
mentm , & decipere.
~iare
cum abíolutc
humanum; Íed prima fade videlltur inimica
1;;t•
;,1;.:
~robatur ve~acitas
Dei '.
ab~nde pr~b_atür
Íci-
principiis
euiélemib~s
lu1:iinec- natura:
:
folmn-
rnrr!,..
hcet
e'X
ranone perfe".1:1oms
li1~pl.'c1ter
fim-
qn~ poíli.1~us ~apttu~re i~re_ll_eél:mn,
111 obíe-
tione perfe.
plicis , vt coníl:at ena1¡1
e~
dtlbs
l:
to-
qmnm Dei, qm
ell:
mfalhb1hs vemas, qni
fl'.oni1 fim-
mo i11 primam pnr1cm.
Et hect per
d1Ícur~
neque fallere, neque falli porefi, vt expendí
/!'."'"
fim·
fom naturalcm euidentem cognofratur Dei
Ji1pra difp.
1.
{eéf.
6.
Probatur iam ex conrrariá
f
1'"'·
veracitas , ta\is diícurfitS non eíl: ratio form.t-
f~ntentia
emergere ea inconneniemia ; quia
lis arícntiendi per fidem, Íed applicans obie- lmllum efi firmum .functamcntmn, vnde collÍ-
d:um credcndmn :
&
r~tio form~lis
fidei eíl:
gamus , Deum dixÍríc vern111 in r'euelanda Tri-
tellimo11ium Dei dicentis, qui cum fit infini- nitate, lncarnatione, &c•.
&
noh in reuelandis
ra:
auél:oritatis , dignus cíl: fide, quia ipfe dicit
aliis myíleriis, quoram retlelai:io per vos fuit
effe veracem,
&
·non
mentiri.Re-cole
diJP.
1.
f.il{a : ergo omnia 111yíl:eria no(h.c fidei red-
[eéf.
4 .
1111m.8
9 •
duntur incerta. Probatlir ani:ecedens: T efii-
i
8.
Secundo probatnr conchifio auél:oritate
fan-
monium
D~!
non
~fl:
íuf!i'ciens ad reddendos
Prob•rfo ,_.
él:orum Patrum , qui vnanimi conÍenÍU
nos certos: Nam ficur ipÍO ce(limonio Dei alij
SS.P•tri-
veritatem banc pricdicarunt ,
&
pr.cfcrrim
Íunt decep i , iuílas ob cauías ; ita porfumus
biu.
S .
Augufünus , qui
tomo
9.
lib.
1.
de SynoJo,
de'cipi teflimonio circa Trinitatem, Incarna-
S,Augulh in Deo a:quiparat impotentiarp moriendi ,
&
~ionein,
Euchiriíl:iam, &c. eafdem ob caufas:
impotehtiam mentiendi ,
&
fallen.Ji:
Dem
Immq fi falfitas locütionis non eíl: mala
omnipotens rft, mori non poteft, f11/li non poteff,
reípeélu D.i , poterit Deus libere, ex mera
memirinon
potefl
¡
&
paulo poíl :
N11m
fi
mori
íua voluntace dc\:ipere , quia b eus eíl: liber ad
pojftt, non ejftt omnipotens
;/i
memiri,
Ji
fa1/efe,
omne illud cxequendum , .quod malum non
fif11//i,
fi
iníqoe .igere
,
non ejfet omniporens.
eíl. Neque miracula, neqlle Scripturn, ne-
En <Equaliccr negat Deo potcntiam ad follen- que Concilia, .neque Angeli nos rc:ddcnt re-
dum,
&
mentiendum , !icut
&
ad
moriei1-
euros, quia falficatem póteíl Dcus confirma-
clum, ad inique agendum,
&
ad errorem
con~
re miraculis , .cefiimor\io Scriptur:E, EcclefixJ
cipiendum; atqui nulla potencia Dcus poteíl:
&
Angeli; toníequenterque lides noílra
ndll
hiori,iniqui: agere,
&
fallí _: ergo neque mm- erfet cerra,
&
infallibilis, .quia ratio formal is
'tiri ;
&
follere. Idemque Augultinus
rom.
4.
illius, nen1pe ceflimonium diuinum, non eílet
/.ib.
8
3-
q,,4flion"m
,
qrt.tf!íone 5
3.
prope finem,
jnfollibile,
&
necelfario verum:aríerere aucem
ticait:
Non rtaque Deus decepror eff, quod ere-
fidcm Chriíl:i:lnam non críe infallibilem,
&
dere nefarium'
et
impimn
~!fe
e
¡r.isnon inrclligat¡
omnino cenam abfordiílimum efi, ve conílat
N"u
¿,
pó·
Ítd fecuhdum Robenurn Deus decipere potefi,
ex diél:is
Ji1pra difp.
1.
ftEl.6.ergo
teíl:imonium
;'n''"
••f•-
imrno,
&
de faél:o decepir : ergo impii: ,
&
Dei non poteíl eíle falfum :
&
·ha:c ratio etiam
,::ef,
~.~~;¡.
nefarie loquitur Robertus , iuxca cenímam
conuincít de pocentia abíolura.
ri.
Auguílini.
~iano
probarur ex communi hominum
1
:t.
i
9.
Et fanél:us Aníelmus
lib.
1.
cur Deus h•mo;
períuafione ; dum enim vtuntur íolemni forma
Prob
4
rio
.,,
S.Anlclm.
cap.
t
l.
a
medio,
ficeloqu.itur propans nollram
iuramcnti, per Deum, inuocant ipfum Dcum
communi
conclufionem, ex co quod mendacium
lit
ab
tanquam lt fiem , qui ncc follere, ncc fallí
hominum
ihtrinfeco malum :
f?.!!_od dicirnr
,
e¡11i« qood
poílit:
&
vt ipfi homines denotent fuum
[e_
ferJi••fi•••·
Dew vult, i11Jlum eff
,
non ira inrelligend11m
rium anirnum non falkndi, Íupponunt Dcum,
rfl,vr
ft
Dcrr1 ve/ir, quodlibet inconrieniem itrf/ttm
qui confirmat fuum tefiimonium, pollere
au~
jir, qui11 ip{t vnlt. Non
,,,¡m
fequi1ur,
ft
Det1s
él:oritate infallibili ,
&
minime
fallaci ,
vt
vrrlt menriri
,
iu/lom cjfe mentirr :fed porius,
circa pra:Íens punél:utn expenJit
P.
Bagotius
Drnm i//u;n
11011
cjfe. Nam neqrrnqo«rn porefl
Ji1pr11
citatus.
TJelle mentiri,
nifi
vo/11m11s,
in
q11a corrrrpM eft
Exemplum
de
homicidio, quo
firpra
fuam
2
J.
veri111s,
Legatur idem Aníelmos fibi coucors
m
íententiam explicuerác Roberms , incptiffi-
ln<pte
.,_
i:lialogo de cafu Diaboli , cr.p.
1
i.
in medio,
&
mum efi, quia malicia homicidij pote!t
[cpa-guiwr '.x!-·
In
Prof. cap.
¡ o.
&
1
1.
rari ab occi!ione volnntaria hominis: Malitia
p/o
h'm"'~
Confonat Diuus Dionyfius
8.
'"f·
~¡.
a1item rnendacij non ptitefi íeparari
a
locmio-
dJJ.
$.
D~~~f.
diiiims nominibJtJ, circa medi11m,
&
Ambrofius
ne libera difformi indicio lbquenris ,
&
obie-
S.Ambrof.
in .Apolog. Da11id
,
é«p.
1o.
&
lib. 6. E'piftola
él:o, de quo lóquitur cum aduertentia ad dilfo-
rtrm, Epiflol4
37.
ad Chrom11rium,
c.cterique
namiam l:um natura rationali: Malitia enim
Sanll:i
Patres~
homicidij confiílic in occifionc hominis faél:a
:t
t •
_Tcnio probatur conclufio ab ab(urdo: Na1n
prinata anél:oritare
J
&
ideo
(i
horno occi.damr
Prob.,;.
'"'
fi Deus aliquando dccepilfet homi1ies, corme-
a
iudicé.propter delill:um, non eíl peccamm
•bfurdo.
r~nt
cmnia fundamenta Chrifüana: Religio-
homicidij :
&
fi occidamr
a
Deo, vel iuílu
ms , erícrque manis lides 11oílra, (pe,s incetta,
Dei , non occidicilr ab auél:orirare priuata, íed
neque cffec firma.
Í~per
omnia :
~is
enim
publica l)ci. Prxrerea Deus haber dominium
Íuíl111crer pro Chnfü fide ,
&
pro tuenda veri-
pleniílirnum Íupra vitam hominis :
~¡
:mrem
~ate
inccna lOt , ac ca.nea tormenta ; fi erfet
habet d.ominium plenum litpra aliquam rem,
mcena fides ,
&
fncs v\r:e xternz coníequen-
teíl 1llam ab[que pecéato defiruere : ergo
d:c PC:r illa.
':O~dia
?
!l~fur.reél:io
mortu.oru_m
¡
eus. a_brque peccacb poccíl
defi~~ere
vica1:i
eifet
111_cr~d1btl1s
: Tn111caus., lncarnac1oms,
•, omrnts , coníequenterque malma hom1-
Euchaníl_1a: ,
&
.•.lía my_íl:ena catholic:' red-
idij poteíl: ícparari ab occi(io11e h01ninis.
~
derenmt tncred1h1ha,
&
111certa:
&
vt Paulus
At vero malitia menda¡:ij 11011 poteíl: (epa-
14. .
expendit , Iud:cis quidem clfet Ícandalnm,
. ri
a
loquutione modo dill:a ; ideo enim eíl:
c_u•
mrn~4-
Gemihus auccm ftuldtia myfieriu':n crucis;
¡
•ccamin?fum_mendacmm '. quia
imp~dirur :~;::;!.;
,¡;;:
~eque pe~carent
hommes non admmendo ta- e mmercmm 1nter
agc1.ma. 1ntcll ll:uaha :
&
<itu"'r
lla
mynena, qux n,.n íolum uperant caprum
q
i
.mentitor, redditor 111d1gnns, vt ip[e cre-
datur;