Table of Contents Table of Contents
Previous Page  278 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 278 / 686 Next Page
Page Background

De

.JncarnationéVerbi ·Diuini

s

E

e

T

r o

p

R

f

M A.

ArJ

vnio

hypoj!11tica

jtifla

fuerit in

ntJtiir¡:¡

~

1

p Rimus error

fui~:·

f..u!ichcris Archirn;m-

F.utichcris

drita: Confbnci,nopolirar¡i,qui volens im-

crror.

pugnare errore111 NenoriJ,

~

inrcndens pro–

}>a~e

<;:luiftu1'\1

e!fe

ynpm cns

pe.r

(e,

aic

in

ipío non fu\!fc duas llatu_ras, ícd vnam ran–

t\l,m: caufu -aurón erroris fuir, quia purabar

ifle Ha:rccicus qpod vbi Cune dure r¡arura:,ne•

c,e!f.~~io ¡:l~benr

e(fedu:r pe<ÍO"'".,•ººº u1im d(–

Jl:ingue)>ar n:r.curam ling.ularcm a períona.

Sed

in"cxplíc,:mdo hoc cuore vadanc

Doél:ore~ :

tancaque variecas onrur

ex

eo quocl Sanél:1

Parres diuerfimodc i111pug¡1enr illurn; &

for~

rafre ctÍarn quia feél:at

0

res huius Ha:rerici

diucrío cciarn modo Íllum Maginrum intcll_c–

xcrunr,

&

fcébri fonr, Doéforcs aliqui afk-

'

.

runt quod Euriches poíuir in Chrino duas

11aruras integras pon vnioneu1,ex quibus rc–

fulre.rer

narnr~

quredarn c_ompolica

, ficur e:t

ani

1

ma rationali,& carnc¡ira ramen ve natura

humana pon illam

:vnionl:~¡

non effer dicenda

narnra: 'hoc modo,explicr,r P. Vazq. hunc

errorcrn.''Alij auctm ha:rerici affcrcbanr quód

pon ynfonem ColQm,

r~manebat

vna narnra,

nempc-d.luina, quia hurua11:1 conuería focrat

ln

durinam ,

&

hic meo indicio fuir frníus

iucichecis,vt probar P. St!a;:rz

1

&

dcmonl\:rnc

Emincnriílimns L\)go. Afij hxccti¡;i co111cn-;

dclian'i íolam rnanliffe natucqm ltumanam per

conuérlioncm diuioz natura! in illam; adde,.

bam

ramen quod non torn natura diuina con–

ucrfa foilfet in humanam ,

ícd

pars quz:dam

íllins.Ali¡ fingcbam _quod ex

vc~aque.nat (rra.

rcíulrauir

alla

cenia diltinél:a ab vrraque per,

míxcioncm corrupta.

~i

omncs hreretici aí–

fercbam Chriíl:um Dominum cxiíl:crc ex dua–

bus narnris,non in duabus , quia poíl: vnio–

ncm .non Íqnr,aiebont i(\i,duz natura:, quod

íignificat panícula illa

ín

d11abm

natS1riJ,

féd

ramcn faél:us

fuir

~xduabus

nempc

lwmar~a,

&

diniAa,,cnndem efrofCm íuícicarunt ha:rc–

tici noíl:ri tcmporis.

Dic~n.!um

cU

qnoil voiO' non

cft falta

in

Vnio

n~n

cll

nacura diuina, arque

idc~

11?11

<

ft vna

~atúra

1

fulla

in na· fod

funr

dure na turre'druma

&

humólna 1ncon–

iurn

&

con-

fuía:,& impcrmixrre, & íubfiílit ex duabns,

fcquenrer & in duabus natuiis'. Eft dogma fi ei defini–

nonrdi!lrac cún1

pluríb~is Cónc'ili¡~,Ephpno

primo,

&

in'

~~~:~~,,.

Chalcédonenfi.,

pra:ci.pue

.At1.¡

.infmmdafidei

definitione

,

&

111

~

rnra

Synoclo Generali,

pr:ríercim

11El.

t.

collnt.8. can.8.

&

in Latera–

nenfi fub Martino primo

confult.

5•

..i

can.4.

vf'Ju• ad

9.

& in Lareranénfi fll b lnnoccncio·

J

¡ [.

qnod habecm

ifl cap.Firmi,rer,

dt

[Hmma

Trh•ir.&

jidt

c..

1hol.

&

in Sexta Synodo

~e­

ncra!i·:1d rtnJ nofl:ram

colla1.4.

Sic dicirur :

Dwu

tiu1

n1it~1Y"'f:P:'"dic~m~J. tliuin~m

(cilicet

&

lm111an,am,ex q111bu1,& 111 9mb111

tf1flm

pojl nd–

mirab'ílem

,

&

ineff'abilem

vnfnmm fobjij/it,

it')

cciO:rp doí:l·i11 omncs

S•

él:i P:itrcs, & Ooé\o–

res

Th~~lo&\

Ícribemrs

cQntra Eurichc–

tem.

p,

obanirprimo,Chriílos Ooniinus pon vnio–

iummaníit

D

us vecus

&

verns homo:crgo in

illo pofl: vnio.ncm foit vera dii,i iras , &

ver~ r.

hnmaniras:anrecedens eíl: de fide, quanrnm.

ad vrrarnquc parrem; & illud bene probae

P.,

Suarcz

hic

dijjmt.

i .per

totam,

Coníequentia-,

parce;

rcpugn~c

enim quod aliquis fit vetus

homo, , & , Deus

veru~

.....quin aabeat

vera~

humapitarcm,

&

diuinicatem,quia h1¡manitas

en conll:ituciuú effentiale hominis,& diuinicai;

eft confürutiuum clfrnciale Dei , fine confri–

turiuo antcrn crrenriale alicu¡us Ípeciei non

poreft dfe aliquid fub tól}i , fp.ccie: ergo cu1n.

Chrifius Dominus ponvnionem hyponaticarq,

lit

vcrus horno-, & verus Deus ,

necc.ffari.~_.

deber haberc veram humanir;tt

m ,

&

d1u101-

carcm.

-

,

Secundo , tmpoíli.bilis

&:

chymrerica,e!l;

vnio ilb

&

vna narnra in fen(u hueticorilll\;

ergo noll efr. Probarur antecedcns ; vel mim

fuir vna natura per confumptioncn1 ahcrjus,

&

conuerlionem in alrornm, ve! per propdam

m(xrioncm vtraque corrúpta , ve! per

~eram

vnionem naturarum imcr•

(e ,

ficut

fon

VQ~

h urnaniras ex corpore,

&

anima , íed nu\lo

ex his modis poten fieri calis yrio,

&

vnita~

nacurz : ergo

cíl:

cbymerica. Maior procedit

ex ad:Equara diuilione euoris qucm impug–

namus. Probarur mioor,

&

in pnrnis non

p~cuit

clfe

pcr conmerlionem narurre d1uin;e in

humanam , quia

illud q11od conuertitur in

aliud per vcram conuerfionem neceffario car–

rtJmpitur : frd narura

diuin~

non patcfr cor–

rnn1pi ; ergo natura diuina non potfft con–

uem

in 11at11r11m hvmanam. Mqior en

ipfa.

cf!cntia éonuerfto;iis verre. Minor

eíl: tlc

lidc , & luminc namra: euideos, quin Deus

cll:

ens ncc lforium

.a

íe : omne auccm ens nccef..–

forium

&

a

fe dfentialitcr

~n

exinens : ergo

Deus non porefr non

dfe,

quiafoltcm habereti

aliquam contingemiam.

~od

argumentum

probar etiam quod neque pars.naturre diuin:R

poJiir conucnj in humaoam : cum quia quid-.

quid

cfi

Deus ,

dl;

ens necefforiucp,

tum

eriam

quia Oeqs cfl; omnino indiuilibilis,& fimplex

vr

cfi

cuiclens lumine narurre,

&

fide

certum~ ,

ergo non Íun t parces in Deo , quarurn vna •

conuercacur in naruram huJl1'3ngm ,

&

alcera

non conuerrarur. Ddndc, neque natura hu·

maoa potcfi conuerri in diuiRalJl" tum quia 1

cum natura humana , ve

efi

c~~rnm

in

fide

~~

non einirerit prius tempora , quam, vnirernr

Verbo, li per vnioncll\ ipíam fuiLferconfum–

pra , nmnquarn foiffcc in rc,um·natura-, quoci\

negam h:crecici:rnm eciam

quia -~hrilh1s

Do·

I

minus, ve en cernan infide, parfus,

&

mor-.

tllllS

en :

Ced

non potuir pati nec morí in

na–

tura diuina : ergo monuus eft in narnra. hu–

mana :

11101

ctiam quia ve a.liquid conuerra–

rur in aliud,. temiinus ad quem c9nuerfionis

deber tcr111inare :diquam a&ionem,

v~I

ad mi–

nus dcbct fubire

a~iquam

murationem, vr

efl:.

cerrnrn in Philqíophia

1

quiaaél:io conueríiua

non en pure neg:uiua: fod natura diuina nc–

quc poten

e!fe

rermin,u~

alict\ÍllS- all:ienis,

quia en

are '

& ingcn"rabílis '

ncq.ue

pote~

fubi1•e

aliquar~

niucarionem • qqia efi imrnu•

rabilis:ergo 1101¡ poreft effe cerminus ad quem

conuerfionis ,

&

per confequcns 1r.ituM hu"'.

man

o

nm1 ppcclr conueni

in

illam. Ddnde

non poren

fi~ri

ha:c vnitas pcr;

1

yepro

inioc.–

tion cm, quia in Chn!l.o

funt qua:

natura: ,

qui.a

(1: