De
.JncarnationéVerbi ·Diuini
s
E
e
T
r o
p
R
f
M A.
ArJ
vnio
hypoj!11tica
jtifla
fuerit in
ntJtiir¡:¡
~
1
p Rimus error
fui~:·
f..u!ichcris Archirn;m-
F.utichcris
drita: Confbnci,nopolirar¡i,qui volens im-
crror.
pugnare errore111 NenoriJ,
~
inrcndens pro–
}>a~e
<;:luiftu1'\1
e!fe
ynpm cns
pe.r
(e,
aic
in
ipío non fu\!fc duas llatu_ras, ícd vnam ran–
t\l,m: caufu -aurón erroris fuir, quia purabar
ifle Ha:rccicus qpod vbi Cune dure r¡arura:,ne•
c,e!f.~~io ¡:l~benr
e(fedu:r pe<ÍO"'".,•ººº u1im d(–
Jl:ingue)>ar n:r.curam ling.ularcm a períona.
Sed
in"cxplíc,:mdo hoc cuore vadanc
Doél:ore~ :
tancaque variecas onrur
ex
eo quocl Sanél:1
Parres diuerfimodc i111pug¡1enr illurn; &
for~
rafre ctÍarn quia feél:at
0
res huius Ha:rerici
diucrío cciarn modo Íllum Maginrum intcll_c–
xcrunr,
&
fcébri fonr, Doéforcs aliqui afk-
'
.
runt quod Euriches poíuir in Chrino duas
11aruras integras pon vnioneu1,ex quibus rc–
fulre.rer
narnr~
quredarn c_ompolica
, ficur e:t
ani
1
ma rationali,& carnc¡ira ramen ve natura
humana pon illam
:vnionl:~¡
non effer dicenda
narnra: 'hoc modo,explicr,r P. Vazq. hunc
errorcrn.''Alij auctm ha:rerici affcrcbanr quód
pon ynfonem ColQm,
r~manebat
vna narnra,
nempc-d.luina, quia hurua11:1 conuería focrat
ln
durinam ,
&
hic meo indicio fuir frníus
iucichecis,vt probar P. St!a;:rz
1
&
dcmonl\:rnc
Emincnriílimns L\)go. Afij hxccti¡;i co111cn-;
dclian'i íolam rnanliffe natucqm ltumanam per
conuérlioncm diuioz natura! in illam; adde,.
bam
ramen quod non torn natura diuina con–
ucrfa foilfet in humanam ,
ícd
pars quz:dam
íllins.Ali¡ fingcbam _quod ex
vc~aque.nat (rra.
rcíulrauir
alla
cenia diltinél:a ab vrraque per,
míxcioncm corrupta.
~i
omncs hreretici aí–
fercbam Chriíl:um Dominum cxiíl:crc ex dua–
bus narnris,non in duabus , quia poíl: vnio–
ncm .non Íqnr,aiebont i(\i,duz natura:, quod
íignificat panícula illa
ín
d11abm
natS1riJ,
féd
ramcn faél:us
fuir
~xduabus
nempc
lwmar~a,
&
diniAa,,cnndem efrofCm íuícicarunt ha:rc–
tici noíl:ri tcmporis.
Dic~n.!um
cU
qnoil voiO' non
cft falta
in
Vnio
n~n
cll
nacura diuina, arque
idc~
11?11
<
ft vna
~atúra
1
fulla
in na· fod
funr
dure na turre'druma
&
humólna 1ncon–
iurn
&
con-
fuía:,& impcrmixrre, & íubfiílit ex duabns,
fcquenrer & in duabus natuiis'. Eft dogma fi ei defini–
nonrdi!lrac cún1
pluríb~is Cónc'ili¡~,Ephpno
primo,
&
in'
~~~:~~,,.
Chalcédonenfi.,
pra:ci.pue.At1.¡
.infmmdafidei
definitione
,
&
111
~rnra
Synoclo Generali,
pr:ríercim
11El.
t.
collnt.8. can.8.
&
in Latera–
nenfi fub Martino primo
confult.
5•
..i
can.4.
vf'Ju• ad
9.
& in Lareranénfi fll b lnnoccncio·
J
¡ [.
qnod habecm
ifl cap.Firmi,rer,
dt
[Hmma
Trh•ir.&
jidt
c..
1hol.
&
in Sexta Synodo
~e
ncra!i·:1d rtnJ nofl:ram
colla1.4.
Sic dicirur :
Dwu
tiu1
n1it~1Y"'f:P:'"dic~m~J. tliuin~m
(cilicet
&
lm111an,am,ex q111bu1,& 111 9mb111
tf1flm
pojl nd–
mirab'ílem
,
&
ineff'abilem
vnfnmm fobjij/it,
it')
cciO:rp doí:l·i11 omncs
S•
él:i P:itrcs, & Ooé\o–
res
Th~~lo&\
Ícribemrs
cQntra Eurichc–
tem.
p,
obanirprimo,Chriílos Ooniinus pon vnio–
iummaníit
D
us vecus
&
verns homo:crgo in
illo pofl: vnio.ncm foit vera dii,i iras , &
ver~ r.
hnmaniras:anrecedens eíl: de fide, quanrnm.
ad vrrarnquc parrem; & illud bene probae
P.,
Suarcz
hic
dijjmt.
i .per
totam,
Coníequentia-,
parce;
rcpugn~c
enim quod aliquis fit vetus
homo, , & , Deus
veru~
.....quin aabeat
vera~
humapitarcm,
&
diuinicatem,quia h1¡manitas
en conll:ituciuú effentiale hominis,& diuinicai;
eft confürutiuum clfrnciale Dei , fine confri–
turiuo antcrn crrenriale alicu¡us Ípeciei non
poreft dfe aliquid fub tól}i , fp.ccie: ergo cu1n.
Chrifius Dominus ponvnionem hyponaticarq,
lit
vcrus horno-, & verus Deus ,
necc.ffari.~_.
deber haberc veram humanir;tt
m ,
&
d1u101-
carcm.
-
,
Secundo , tmpoíli.bilis
&:
chymrerica,e!l;
vnio ilb
&
vna narnra in fen(u hueticorilll\;
ergo noll efr. Probarur antecedcns ; vel mim
fuir vna natura per confumptioncn1 ahcrjus,
&
conuerlionem in alrornm, ve! per propdam
m(xrioncm vtraque corrúpta , ve! per
~eram
vnionem naturarum imcr•
(e ,
ficut
fon
VQ~
h urnaniras ex corpore,
&
anima , íed nu\lo
ex his modis poten fieri calis yrio,
&
vnita~
nacurz : ergo
cíl:
cbymerica. Maior procedit
ex ad:Equara diuilione euoris qucm impug–
namus. Probarur mioor,
&
in pnrnis non
p~cuit
clfe
pcr conmerlionem narurre d1uin;e in
humanam , quia
illud q11od conuertitur in
aliud per vcram conuerfionem neceffario car–
rtJmpitur : frd narura
diuin~
non patcfr cor–
rnn1pi ; ergo natura diuina non potfft con–
uem
in 11at11r11m hvmanam. Mqior en
ipfa.
cf!cntia éonuerfto;iis verre. Minor
eíl: tlc
lidc , & luminc namra: euideos, quin Deus
cll:
ens ncc lforium
.a
íe : omne auccm ens nccef..–
forium
&
a
fe dfentialitcr
~n
exinens : ergo
Deus non porefr non
dfe,
quiafoltcm habereti
aliquam contingemiam.
~od
argumentum
probar etiam quod neque pars.naturre diuin:R
poJiir conucnj in humaoam : cum quia quid-.
quid
cfi
Deus ,
dl;
ens necefforiucp,
tum
eriam
quia Oeqs cfl; omnino indiuilibilis,& fimplex
vr
cfi
cuiclens lumine narurre,
&
fide
certum~ ,
ergo non Íun t parces in Deo , quarurn vna •
conuercacur in naruram huJl1'3ngm ,
&
alcera
non conuerrarur. Ddndc, neque natura hu·
maoa potcfi conuerri in diuiRalJl" tum quia 1
cum natura humana , ve
efi
c~~rnm
in
fide
~~
non einirerit prius tempora , quam, vnirernr
Verbo, li per vnioncll\ ipíam fuiLferconfum–
pra , nmnquarn foiffcc in rc,um·natura-, quoci\
negam h:crecici:rnm eciam
quia -~hrilh1s
Do·
I
minus, ve en cernan infide, parfus,
&
mor-.
tllllS
en :
Ced
non potuir pati nec morí in
na–
tura diuina : ergo monuus eft in narnra. hu–
mana :
11101
ctiam quia ve a.liquid conuerra–
rur in aliud,. temiinus ad quem c9nuerfionis
deber tcr111inare :diquam a&ionem,
v~I
ad mi–
nus dcbct fubire
a~iquam
murationem, vr
efl:.
cerrnrn in Philqíophia
1
quiaaél:io conueríiua
non en pure neg:uiua: fod natura diuina nc–
quc poten
e!fe
rermin,u~
alict\ÍllS- all:ienis,
quia en
are '
& ingcn"rabílis '
ncq.uepote~
fubi1•e
aliquar~
niucarionem • qqia efi imrnu•
rabilis:ergo 1101¡ poreft effe cerminus ad quem
conuerfionis ,
&
per confequcns 1r.ituM hu"'.
man
o
nm1 ppcclr conueni
in
illam. Ddnde
non poren
fi~ri
ha:c vnitas pcr;
1
yepro
inioc.–
tion cm, quia in Chn!l.o
funt qua:
natura: ,
qui.a
(1: