Table of Contents Table of Contents
Previous Page  442 / 714 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 442 / 714 Next Page
Page Background

424

PhyGca Difp. X.

' Dices , hoc

argum~ntllm

!i rclti: proccdat, [olum

probare,intdleél:um de primo ad vltimum habcrc nc–

ceífariam connexionem cum vi!ione bcatifica,non ta–

mcn probare vi!ionem beatificam elle dcbitamconna–

turaliter tali intellcél:ui.

11

Sed cótramanifdl:c,quia vt fopra probauimus;omnis

terminusconnexionis necdfaria::,& naturaüs co modo

quo fuerit , !iue mediare, !iue immcdiati:, di: debitus

cennaturalitcr tali conpexioni,

&

fubieél:o illius; quia

dl: quaíi complcmenmm extrin[ecum illorum,

&

fine

quo nec elfc, nec intellig1 potdl: talis connexio,

&

res

conncxa; (ed vi!io beatifica de prime ad vllimum cll:

tcrminus (altem med1atus connexionis necelfaria:: in–

tellcél:us cum potencia obed1emiali , quia intellcél:us

immediatc conndl:irnr necdfario cum potentia obc–

dicntiali,& potentia obedientialts nccclfario conneél:i–

tur tanquam cum termino fib1 debito,

&

connaturali

cum vifionc beatifica :ergo necc!lario mediati: con–

ncél:itur intdleél:uscum vifioae bcatifica,tanquam ter–

minus medíatus talis connexionis ; vnde ficur debctur

immediatl: porcntia: obedicntialí,quía dl: rerminus im–

mediarus talis porcntia:,

&

conncxionis illius; ira erit

debitus mediare inrelleél:ui propter medíatam conne–

xioncm nccc!Tariam, quam haber iple intellcél:us cum

vi!ionc tanquam cum termino.

12

Exemplo manifefl:ctur ; vnioní hypoíl:aric.t? debe-

tur vifio beatífica connaturalirer, non immediari:, fed

mediare, quia vníoní hypolhtíca: dcbcrur immediarc

lumen glorire,cui dcbcrm vífio beatífica immcdiarl:,&

ideo immediatc debctur lumini glorire vifio beatífica,

quia eíl: potentia , aut quafi porcntía Cupernaturalis,

ac proinde cxiíl:ens in eodem gradu cum vifione bea–

tic.1,

&

ex alío c:ipire necclfario conneél:itur cuiv illa,

cum qua necelfario conneél:irur v111ohypoíl:atica; (cd

pcr vos potentia obcdíentialis aél:iua eíl: Cupcrnarura–

lis formalírer , ac per confequens eíl: in eodem gradu

cum vilione beatifica : ergo vi!io beatifica deberur

connaruralirer potcntire obedientiali intelleél:us;fod ex

alío capite imelleél:u1 dcbetur potentia obedientialis,

quia intelleél:us ex v1 Cure naturre conneél:itur necelfa–

rio , ac proindc ex princípiis intrinfecís propriisexígit

porcnriam obedientialcm,tanquam id,!ine quo nec ef–

(e,

neque inrellegi poteíl: ínrellell:us crcarus: ergo de

primo ad vltímum inrelleél:ui creare debemr nccelfa–

rio vílio beatifica: v. gr. li humaniras Chriíl:í fecun–

dmn

(e

ex princípiis inrrin[ecís naturalibus habcret

· connexionem

n~cclfariam

cum vnione hypoíl:arica,

debercrur

naruralir~r

fine dubio vnio hypollatica hu–

manirari Chrilli [ecundum

[e

;

quia cui debctur con–

ncxio necclfaria , debetur terminus nece!farius talis

cC>nnexionis; [ed-illa connexio, quia rcquircrctur, tan–

quam vlrimum complemcntum humanitarís ex imrin–

fecis principiis eius , deberetur illi ; !icut connexio,

quam habct humanitas cum [ubliíl:entia propria pro–

ptcr rationem dill:am eíl: debit.1 cali humanitari , ac

per confoquenslefl: debirns tenninus talis connexio–

nis nece!Taria:

, ícilicct fubliíl:entia propria ; [ed

in

illo cafu impoffibili humanitas haberet necclfa–

tiam connexioncm cum vnione hypoíl:atica : erga

dcbcretur ralis connexio humanitatí ,

&

cffct conna–

turalis illi , ac proínde deberernr,

&

cíl'cr conuatura–

lis ipft vnio hypoíl:arica; quia cui debcrnr,

&

cíl: con–

naturalis connexio, fcu conootatio, debcrerur,

&

c:lt

connaturalis tcrminus íllius ; ex quibus euidenter

(e–

queretur de primo ad vlrimum mediatc deberi huma–

nitari lumen gloria: ,

&

vi!ionem beatificarn , qure

dcbenmr

~nioni

hypoíl:atica: ;

quaproprer c

um fi–

des<?athohca doceat , vifionem bcatific.lm, lumen

glona: '

&

;;ratiam habimalem humanirati minimc

dcberi' etiam docet , vnionem hypoíl:aticarn cui hrec

De Potentia obedientiali .

dcbentur, nullo modo dcberi humanitati Chriílí fe•

cundurn

[e

,

&

ideo illi non dcbcri , quia humaniras

Chriíl:i non haber necelfariarn connexion<m cum

vnione hypoíl:arica itavt humaniras Chriíl:i petar ex

natura [ua ,

&

ex principiis intrinfecis conncxioneh1

illarn cum vnionc hypoltatica ; (ed vt iam probamm

manet narura

a

creara haber ncccí!'ariam'

&

nalllra–

km connexionem cum porenria obedicntíali ,

&

pó•

centia obcdicntialís,quia (upernatl!raliseft, haber ne•

celfariam ,

&

naturalcm connexioncm cum vilione

beatifica :ergo de primo ad vltimnm entitas naturalis

intdlcél:us habet necdfariam,

&

naturalcm connexio–

ncm cum vifione beatifica: ergo ficut proprcr talem

connexionem debetur porcnua obedientialts intelle·

él:t:i, fimiliterdtbebirur ip!i inrelleél:ui prop:er connc–

xioncm neceífariam vifio beatifica.

Deinde: quia id,quod conneél:irur mmuo cum allo,

1

J

neceífario del>et dari in iníl:anti gencrationís reí illi,

re[peél:u cuius eCl mmua connexio ,

&

lic

potentia

obedienualis necelfario data cíl: rebus, cuius ell in in–

íl:ami gcncrarionis;atqui res liipcrnatural;s ex co quod

fupra omnia intrín[eca principia cll,cíl:donum grarui–

tum ,

&

quia gratuirum deber dari non nccdlano in

primo ínílanrí,vt videre ell in gsatía iuíl:ificantc,

&

in

chamare,&cJcd quando volucrit Dcus: ergo potcmia

obedicntialis non cíl: (upernaruralis.

S

V BS E C T I O

l.

Tertiurn Argument11m

piÍncipale

-ponit1tr.

T

Ertio p"robatm ptincipalirer,quia li potcntia obe- 14

dientialis, qure datur in inrelltéh1,

&

voluntate,

elfet Cupernaturalís , minime darenmr habírus (uper–

naturales, charitatís, fideí , fpci, fcd h"'rcticum d}

negare fidcm, [pcm ,

&

charírarern : ergo porentia

obcdienrialis non eíl: [upcrnarmalis formalircr. Sc–

quela maioris fic dcmonllrarur , quia ideo darnr

in volunrarc [pes ,

&

chariras ,

&

in inrell él:u

lides , cum potentix fint ordinis natmalís , non

poffimt e!Tc príncipíum íufficiens ,

&

connatura-

le ad actingendum all:um fupernarnralem ; cum au–

tem ex vi habituum Cupernaruralium eleuentur ad

ordinem fopernarural m

, poíl'um ex vi illorum

connaturaliter opcrari aétus [upcrnatttrales ,

wm

habi.tus eleuantcs potcntias , fim emita\es ,

&

po–

tentaoZ Íupernatüralcs , ac p1oinde ein[dem ordínis

cum aél:ibus : Hrec cnim eíl: vnica ratio , propter

'!u~m pon~nt~1r

habitus infufi fopcmanuales opcra–

nm ; (ed

111

mrelleél:u ,

&

volunrare datur poten-

cia obedienrialisoperatiua , qux cíl: enriras

fo

perna-

1''

turalis ,

&

ideo eiu(dem ordinis cum all:ibus Cupcr•

namralibus : ergo ex vi ciurdcm ordínís (ufficicnrcr

pelfunt elcuari potentire ad eliciendos aéh1s [uper–

naturales , tanqnam intrinfcca ,

&

connaturalia

principia illorum : ergo non

íunt necelfari-j-lidei

habin:s , (pcl ,

&

chariratis , ac proinde non

dabunmr , quia frníl:ra fiunt per plura , qua: pof•

funt fieri per pauciora ; [ed c¡uidquid fieri potefi pcr

habitus,

&

poremíamobcdientialem, poteíl: lieri pet

íolam porenriam obcdienrialem afünam , qure Cupcr–

na1uralisefi: ergo. Minor

lic

paret, quía id torum,

quod faciunt habirus [unr aél:us [upernaruralcs ,

&

ideo faciunt illos, quia cales habitus fu11r

entir~res

(u.'

pernaturales

operntiu~;

(ed porcmia o)ledientialís aél:i-

ua eíl: emitas pcr vos operariua Cupcrnaruralis;ergo po-

rcíl: facere illosall:us,ac proinde pore!l facerc quidquid

habirns :ergo !i anre habitus cíl: potentia obedicnrialis

all:iua