394.
DeIncarnatione
V
erbí
Diuini
po1;cre libertatcm in obcdicndo cmu fubG·
~wcia di1~ina
_provc ha:c fccundum poren–
uam ordiuanam fonfrificac humaniracem,
fecundom quam poccnciam
fe
habcc neccífa–
t"io pro priori nacurrc fubliílent1a diuina, ar–
que adeo fecundum porentiam ordinariam
non poreíl amicri peepcccarum : ergo preve
ordinario modo fanéblica1fu bliílent1adiui11a
non ílat liberras in obediendo cum fubli–
fiemiadiuina, qua:
fe
habec pro priori ad
obedieniiam, provr modo perafrum efi my–
frerium. Deinde cafo , quo fecundum poten·
riam extraordinariam, poffec vnio hypoíla–
tica amicti pcr pcccatum, concipcrernr pro
priori nacura: porcntÍ3 proxima expedita ad
p eccandum), pra:fenfquc difficulcas non
~n
in
concilianda libercatc cum potentia proxima
ad peccandnm, fcd in concilianda Jibercare
cum imporenria proxima ad peccandum ,
qualern de¡; ndum Nolhi Doaorcs alferen–
tes humanitaccm hrifH vi gracia: vnionis
cíle
impeccabdcm fecundum poccnciam Dei
abfoluram, cum tanta aumn impcccabilirace
non pocefi fu blifierc potcntia proxima,& ex–
pedita ad peccandum.
t97
Decima quarra fcnccntia loquicur de pof-
fibili, & ait quod fufficercc libertas diuin:e
volumaris , qua: componerc poffec vnum ín
genere morís cum afro creata: voluncatis
hect rali aél:ui non imrfec fpecialis lib rras,
preprer omnes circnmfiantias pra:cepcas , ica
Altqui
R~cencio1 es,
quos non feme! ira de–
f
ndenrcs publice aud1ui,& caure proficeban–
rur
fe
1fon loqui de fallo , ne fugillaren1ur
erroris Monorhclicarum,qui de faé\o admir–
rcbant id ¡;enus libermis r
fuf~
ex diuina in
humanam volunramn
;
defi niciones cnim
Conciliorum regnlaricer prucedunc de faél:o,
non aurem de poílibili , fecundum excraordi–
nana111
potcn<iam
&
prouidcnciam.
N~c
omnino concrad1cir his Rcc nrionbus P.
Granado , qui
tomo de iricnmatione, trafl. 1
¡ .
difP11tation+frfl.J'.
11.30.§.
oportrt,
de faé.l:o re–
curric ad !tbcrratem diuina: volunracis pro
complenda libertare limpliciccr humano mo–
do laudabili volumacis creara: ChrifH in fub–
eunda marce , coi íola fuir rcliél:a indiffe–
r<ntia ad circu mfianrias.
. 198 .
Sed conrra ifiam opinationem argui ex
~ibcrcas
di-
proferío
in trt1f1Atu de merito,
&
in pr4fenri–
f~,';;j¡~~rn ~~-
trnflatu di!J11tta1ione q11arta,[eéfion.8fHbfeflion.1.
volunmcm
mtm.196.
&
in hat1diJP11tation, 14fdlio11efecu11-
hnm>1wn
dn,numero q11into
, cum
P.
Suar~z
tomode in–
Cbrifü.
carnatione,~iJP1t1111io11+feElion+§
h4cflmentia,
&
dif}11tation.
37.
ftflion.
1.
Eminentiffimus
Lngo
tomo de inc11rn111irme,dif}11tation.16feEl.7.
n11m.99.
& crcreris , fcribrnt ibus de libcrrarc
Chrifii , quia inter aB:ioncs diuerfornm na–
rnrarum impoffibilis cfi ea confulio opcrn-,
rionum , eaque vniras moralis fiél:a
a
Mono–
rhclicis,
&
licet definiciones Pontificum ¡>ro-.
cederem de fal\-o conrfa Monorbelicas ; ac
rario allegaca
a
Poniificibus de
impoilibilit~te confuíionis talium operncionum reque
m1-
licac contra eam confulioncm de poffibili, vt
nocanc P.Vakntiain
>·P·'1·19. ar1.1.&
cxrcri
incerpreres.
l99
Obiicis,licec aól:us rxrcrnus non addar li·
bercaccm,
&
boniratem , addit meritum ,
q<rnrcnus componit vnum in genere moris
cum ad11 ínterno,vt defendunc granes T hco·
logi: ergo 1d:m po!Ter concipi in aétu volun–
raci Choll:i,cui r.:fundcrernr libertas ex aél:u
diuino.
D.Hoancece<lenti nego confequenciarn ,
.ioo
quia ca
v1110
moralts pocefi fufiineri ínter eos
aétus incernum
&
excernum ,impcramem
&
ii11peratum ,
&
inr
r
aél:us appericus rationa-
lis
&
fenliriui, quia ptrrincnc ad eamdcm na-
curam ; ac vero all:us volumaris creara:
&
volu1natis diuinrc Íunt diuerfacum nacurarum,
&
ínrer operaciones calium naturarnm ell:
impoffibilis ca confuíio; nec referc ad hanc;
confoíiooem vniras in pcrfonaliratc,quia in–
ceJligcre,vellc,& alia: operaciones non funt
afüones perfonalicacis, fcd narura:,vc expen-
dí
dif"f11tation.1;.feEii•11.i.
cum S. Thoma
:;.p.
'1·9·"''·'·
Forían pra:difri Reccmiores loqucbantur
20 1
in cafu, quo voluntas creata Chrifii dfer re-
A" Jibcrras
fufa
ln volunrarcm Dei ranquam capitis,que-
in Capitc
madmodum nofia: humana: volunrares fuot
fufliciat ail
refufa: in voluncacem Adami ; libertas aurem
mc;itwn?
in capicc vidcrur fufficiens ad rncritum, licue
de fafro futti cit ad dcmeritum , vti probabi-
lirer comendunc doéh Modcrni , ll:ando ra-
tioni, & cciam fiando au'1:oricati , cum non
fir conremnc1..la auaoriras
P.Ripalcla
tom.1.
deemeflsper11nt.ttrt1/i, d1JPmat.16.fct:lion.9.11.44.
&
1om.1.diípts111t.74feElion.;.
P.Ouiedo
deme·
rito,rra.9. contro11erf.1.ptlYt.1.
.IEgidij
de
pr~fam.
tr11f1.11.deC"Onccp.libr
.I.
q.1 ,
P.
Arriaga
101u.¡.
dif"fmnt.
5
1.deconj/il!fti110 pcccmi •rigindü ,fe-
Elion.5
Ji1bfafli•n.
3.§.obief10 tmi,¡
,
&
Aliorum
quibus fubfcri bunr & nofhares Magifiri id
excendences ad merirum condignum grarix
&
glorire. De f•'1:o aurem nofira: volun1aces
non íunr refuf;i: in libcrratem diuinam, licut
ncc vol untas Chr'1fü,& ideo ad meritum no-
firum
&
C/.ril'!.i requiricur liberta'
cuiuíqu~
perfo.ial1s.
s
E
e
T 1
o y r.
"An H11mrmittU
chri(li
D()f!Jini
pofit per
pecc11t11m amittere
vnionfm
hy–
pojlaticam
"?
S
Enfus pra:rentis qua:fiionis
en ,
an Iemel
habita vnione hypofiatica poilic pendere
101
eius conforuario
a
libera opcratione volun-
raris , iravt íi bcne opcrcrur , confcruerur
humanitati vnio , lin malc , deperdar vnio-
úem : vnde
il1
'1éh1primo concipietur volun-
rns humann Chriíli proxime libera ad pcc–
candum , vel vnionem rorincndam , quem–
adrnodum & volunras afi indiffcrcns ad
odium ,
&
amorem, CercL1mque debec elfe
quod non poffir naruraliter ordinarie con-
cingerc amiffio v·nionis pcr peccatum , quia
nacuralitcr ordinarie fobíiíleutia diuina prre-
cedir omnem aél:um liberocn volunratis hn-
tJlana: , vtpore condirio rcquiliin ad opcron-
dum , iuxta di&a
ill
hac
di/Jm1111ione
,
f 11b-
[e{]ione
praedtnti,
11~m.
196.
&
numero
q11a–
dr11gtjimofexto,&
18
5
.ranra amem prxcedenria
cum omnimoc!a impe<ieabilitatecommunicaca
tollit