,,
r
Definicur
588
De Incarnatione V erbi Divini.
m;ino Pontiftce,
c. J.3.fol.
7<Jl.
Srcllx
illi
aa–
dcmi, &Locuflis fumigaulibus obícur3ntibus
Solem, objcé\:is S. loanni
Apoc.9.
&
qnidrm
non defuerum olim Ha:retici vecercs , qui
Chriíl:am juíl:icix Solem variis érrorum nebu–
lis obícur3rc 1cnc3runt; ícd nulli unquam li–
berius, nulli impudcncius, nulli horribilitts,
quam ij, quos mundo l.Jurhcri íchob pro–
duxit : horror cíl: audirc , vd legero quaura
temericace hoc tempere de Chriíl:i myíl:eriis
diíp1nemr, ut jam dubirari non poilic, quin
iíl:i
non levibus nebulis, fcd forno mcrrimo,
:itquc traé\:abili Chriíl:um Solcm obduxcrint.
Sed hic Ha:reliarcha
a
Lcone Pomifice ana–
thcmate iél:us eíl:. Recolancur
a
nobis diéb
difp.
~f.
jea.
5.
de Chrifli
Domini
adoratio11e.
Coníulatur & Bellarrninus ca:lirus oleél:us 3d
has,
&
otiundasalias h:erefcs confotandas ; di:
eniru Vlrns ex quatuor illis for.tiilimis ,
&
dexrevritn!s f abris deter(encibus,
&
reíecanti–
bus hrerefom comua aufa impetcre mylterium
Incaíf1atíonis, uc vidic Zacharias, expofulc–
quc Mágnus ejus Inrcrpres Gornelius
a
Lapid.e
inc.
z.v.8. &c.18.v.2e.
;t,>~,.t;rf,-~~~~;t,;;t,rf,rf,;
hi
D 1
SP V T
A
T
1
O X X V
111.
Appendix de Subj'¡flentia.
O
N G R
v
l
r
3ppendc1·e diípnta–
rionem de fubliíl:enria , cum de ca
6t freque11s Ícrmo intcr d1fcep1an–
dum de hoc myíl:erio: quod com
Ícire novecinr Scriptores • a(folmc opponune
hanc íub¡ungere di!ferrarionem:decerpam po–
tiora
ex
late dié\:is
in
noflra 111e1aph)ftca
dlfa.
decima de
fappojieo
.,
&
11a11m1
,
&
to.
J., in
t
.p.
traiéi 14.·
deTri11it.di/"p.
22.& lj·
, 1
SE C
T]
O PR 1M A.
iJ~'lJé~!/liniJ,
N 1itt1Ya,fl1hjijlentia, hypojla-
ji,
fiippoJi;u, Perfona.
D
E
JHH~ine
Nt11ura.
agum Phyfici
L.
lib.
cujus varias acceptiones
ibídem con–
gdli
fírxíerrim
dif"p.
2.
'f·
1.
recolanmr. Mcra–
pllyli
i overo diverío modo accipiunc hoc
nlfü~n,
ríailicec pro clfmri:t
rei
fimpliciter,
4ú'dd1cíll prin€ipiom operatiÍonum
&
amibu–
toh'ltñ
¡•
&n:ui
d betu fobliíl:enria.
~odque.
I.:
a1.mrGgnificanc iis n'ominibus
namra, effen·
ti11, f1bjlnntia,Gra!ci
vocant hoc nomine
J1í'a:
~11de
ffrcs Divinre Períon:e dicunrur
homo–
uftM.
rrH
·efil
~juftlem
namf:í:,
&
elfencia!,
qot1tlllfl b'rne'h
im·pic ,,
&
blafplmne ncgac
Ar1l11~lv""
"
1,)
Subfi!lemia orrurri crahic
a
verbo
falftflo:
qunro
1
li
vó'cíis ngori efferhctendcndum, infh–
rdtlJl'fndHHnél:io íuoliftenrix
a
íubíl:antia,
&
V'.ert'li
f ubfijlo
a
Verbo
fobflo:
Vnde ubi Pfal–
tn~gt~phus'<llr
Pí. 68.
J.
3.
fnjixwfi1m
in lirno
f~bf,llffdi,
&
71071
rfljl1b'Jlnnlia.
Alij verrnnt,
&
fidf1.8j}fl'.ijifle11tia,&
ubi
Snp. o.
r
6.V.l.
1. dicicuc
ji:ijlrm11n
'"", legunt
Alijfidyljlemia
tun¡
jam
ramen ícholarum uíus invaluit, impofuitqoc
hoc nomen complemento cuidam fubíl:ami:e,
feo tcnnino illins noto
&
compcrco Theolo•
gis ex my!leriis Triniratis,
&
1
ncarnationis_,
neq11e enim apparer vefiigium in pµre puns
natutalibus ad dignoícendum hoc comple–
menrum. Nomini huic apud Grrecos correí–
p011dc1aliud , fcilicer
hypojlafts,
&
licct apud
Antiquos Paires lit acriccr
pu~na1a
pugna, an
rres in divinis admitrendx eííenc bypoíl:aíes,
livc íub!iíl:entire , ne addemes divinis eres
hypoíl:afos, five íubfiíl:cnrias , viderentm
&.
addere eres íubíl:amias abíoluce,& eres narucas,
jam carneo apud Scholaíl:icos Theologos ccf–
favir diilidium hoc , quia diíl:inguunc fubli-
. íl:enciam
a
fubíl:antia
&
natura •
&
hypo–
íl:afim ab ulia: unde íecundum
~atholicam
/idem , in divinis c!l: ona natum ,
&
ulia,
funrqu'e eres íubGíl:enti:i:,
&
hypollafcs, ucs
videlicer relaciones períonalcs. Sed Theologi
expoíitivi
&
myíl:ici uíurpant íub!iíl:emiam
pro robore,fonirndine o!fca:unde illud Geneí.
c.
7.
v.
1
5.
In articulo
diei
vemmt
in fi1bjijlm1i",
fau ej[e,
&
robore
dici,
&
illud Pauli ad H ebr.
e:.
t
1.
v.
1.
Subjlantia non app11remi11m,
vcrruut
fi•
bfiflmti.rm.Suppolimm duplicicet fumirur, prirno in
5
ordine ad aliud, quia idem fonacSoppoíitum
Ocfinuuc
quod fub aliis poíirum ,
boc cíl: quatenus fuppofitu<Q..
fubíl:at accidrnnbus: quo etiam modo diximus
in Logica poCf.
fumi fub!l:antiarn. Secundo
modo uforparnr
a
Metaphylicis pro fubíl:ancia
complera cam effemialirer quam fubíl:amiali-
rer, qure necdfario, juxra Theologorom uíum
fignificar íubíl:anciam compleram incomm.u-
nicabilem aliis ur Íuppoíitis; unde
ur
optime
ncxac
P.
Suarcz
10.
2.
mtt.
di[p.
3
4.flél.
1.
11.
r.
Omnes Theologi rcprchendtmc Gaiecanum
quia admi!it in divinis unum Íuppo!irnm com-
mune tribus Períonis, non Cimpliciter, íed
cum addiro, ícilicet ÍuppoGmm incomplerum
vel perÍonam
incomplccam : qu:e
loqutio
olfendit nurcs Theologorum, qoia hoc nomen
S11ppojiu1m
fignificat íubftamiam complcram
incommunicabiler11 aliis Perfonis.
Perfona dicíc fub!hntiam individualem
4
inrelleél;aalem , imtra nndquam illam Bocrij
Oefioi'"'
definirionom ab
ó1nnibusThcol~gis
receptam, pc<íooa.
inquic cnim Boctius lib. de duabus uarnris.
Perfana
cJl
rnrion,¡/iJ
natur4.mdivid11afabfl11nr;J,,
ubi pro rationali natura intelliginu inrelle-
él:ualis, non ab operatione ratiocinandi íl:rié\:c
dié}a, qu:-e eíl: pcopria operario hominis, íed
ab operarione inrelleél:uali, qure dicicur ratio-
nalis ab imelldél:u, qui dicitur ratio : quam
definiiionem fupcrbus Grnmmacicus Sucoc
ulcra
crepidam auíus eíl: íuggillarc; íed gca-
vicer erravit cciam in laiinit3te. Perfona di–
Jlingnicur
a
íoppoíito,qub fuppoficum
dicicu~
de quacumque fubíl:anria completa caro intel–
leéluali, quam non inrelleél:uali, Leo cnim
dicitur foppolitum, juxta illud, aél:iones
funt
foppoíicorum; pcríona aocem, m dié\:um eíl: ,
ramum dicirur de íubíl:antia imclleél:oali com-
¡¡l:ra ,
&
in¿ómmunicabili aliis
m
fuppo-
li11s.
.
Petes, an di!Hnél:io íuppolitl
?t
perfona
fic
5
camum materialis,an
c~iá
forma lis?Aliqui
3
/fc.
An
r.,
.ro!um
rum
effe tantum matenalcm,
&
íolum rarione macc11alis
narnra: divcría: : quam fcnrenciam 3pprobac
dinmfüo
Parer