Table of Contents Table of Contents
Previous Page  566 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 566 / 686 Next Page
Page Background

548

De lncarnatione

erbi D ivini.

quidcm non Ícmper, ncc pro Ítmpcr obligar

pr:rceprnm adorandi : ergo cum mnc nulh1t1

fpeciem adorationis reddcre tcncarur ,

(i

om–

nino voluncaric

&

ultro,

(i

aliquamcciam in–

fcriorem exhibcam, nullam profeél:o injuriam

irrogabo , íed potius Chrill:us Dominus grn–

rus cric, quod aliquam conferam , cum nullam

conferrc

&

redderc rencrer ; adorntio crenim

cíl: ípecies ju!Hcia: poceíl:ativx,

ut

cxpendunr

Adveríarij : ergo quemadmodum grntus cris ,

li

dem ribi aliquam pecuni3m, quando nul–

lam redderc rencor; ita

&

gracus cric Chri–

fius ,

(i

quando non ceneor ulbm impendere

adorarionem nec lacria:, nec dulix , impcn–

dam adornrionem hyperduli:c.

t

1

5

Secundo probatur , abíquc

inurbanitare

A.d

qua1r1

polfom laudare Chrifünn ,

prop~er

grariam

virrntcm

habirualem,

&

amare proprcr fanélirarem

~~~~·~~

gracia:

habim~lis

'.

aliorumq.ue

donorum crea-

gmiam ha-

tor~m pulchmud11¡e~ll·;·

q

m amor mncyerrl–

birnalcm.

neb1r ad habtcun;i am1cma: fopernaturahs,non

JI'

vero ad habicum theologic:c chariratis, ur

explicui

m1El11tu de charitnte ,

&

tomo de fide ,

pbudemibus iplis Adverfiiriis : ergo parircr

poffum adorare humaniratem proprer exccl–

knriam gracia: habitualis, aliormnque dono–

rum crearorum ;

&

tune illa adoratio non per–

tinebir ad h:ibitum religionis ; hujus enim

objcél:um formale eíl: excellenria increarn,non

vero creata, Íed peninebir ad hyperduliam ,

cujus ob1cll:um fonnalc eíl: cxcellemia creaca,

íeu potius cultus illi impenfos.

O bjicis primo Concilia,

&

Sanél:os Parres

neganres debcri Chriíl:o duas adorationes, li–

quidem jubent negandam hanc propoli1io–

nem.

Propter mm, q11i homineminditit,tr1111, q11i

ind11!lm ejl

,

11e11eror ,propter i1111ifibilm1 adoro

11ifibilm1.

'117

Rcfpondeo Concilia ,

&

Parres damnarc

fenli1m Ncíl:ocij comcndcntis cffe duas adora–

tionescomplctas correípondemes duabus Per–

fonis, alfumenci,

&

affumpra:, i1anr uni pro–

pcec alteram

lit

cribuenda adoratio, uc coníl:at

ex Concilio Alexandrino ,

&

Ephclino,

&

maximc Coníl:antinopolirnno quinto,

Cfln. 9.

collnt.

8. lic eloquentis.

Si

q1u~

in d11t1bm nat11-

ri1 adonrri dicit Chrif/ttm , i1 q110 dttM ndorntio–

neJ introd11cit ,fep,,ratim Deo f7"erbo,

&

feparfl–

tim homini: ve/ji q11i4 ad interemption m, ve{

nd confitfionem Deitmü

,

&

humrmitmü ttnf!m

nnt11ram

,

jive

.f

"'1jlanthim

,

eor1tm

,

q11.e

con11e–

nerimr, i111rod11ce111 , jicChrij/11m ,,Jomt , fed

non 11na adorfltione De11m

/Terb11m incnrnat11m

c11m propria ipji111 carne ndomt, nnnthema jit.

Ecce loquimr contra Eurichetem confuuden–

rem naturas ,

&

contra Ncíl:orium multipli–

cantem pc(ÍOnas. Vnde licueqninca Synodus

generalis

collm.

8.

can. 9·

definit unam

erre

Chriíl:i adorarionem racione unius pcrfona: ,

ira negar unam elfeadorationem racione natu–

ra:, quia hoc elfct confundere naturas. Errori

ergo pra:diél:o contradiccns S. Thomas dixit

ex parce rei adorara: limplicitcr, Ccilicecper–

fona: , cui dcfercur ultimare honor, clfc unam

ad~rationem,

quamvis lint piures, jnxra plu–

rahracem caufarum adoracionis : unde

li

velis

rnoveri ad

adocan~am

humanitarem ex moti–

yo gracia: habicualis , eadem adoracioue coa–

dorabimr

.n~tura

divina,ur percinens ad Perfo–

nam Chuíl:i :

&

(i

velis moveri ad adorandam

hnmanicacem Chriíl:i ex motivo excefünti::

increara:, hac eadcm adoratione coadorabitut

hnmnniras ur objeél:um ma1erialc,

p~out

pcr–

tinens íubíl:antialiter ad perí

onam

C hriíl:i,

ur

nocat

P.

Snarcz

tomo de incar.

di.fp.

5

3

.feEl.11,

§.

ttna 11erofi1perejl

difjie11lttU

: q

uare libi non.

concradicic S. Thoma , cum arriculo primo

dixerat quod Divinitas ,

&

humanitas eadem

adoratione linr adoranda:,

&

in art.

2.

dixir

Pcrfonam Chriíl:i recipere dnas adoraciones,

fciliccc !arria:,

&

hypcrdulire ; non inquam

libi comradicit, liquidem articulo primo ío–

lum dcnorat quod qui adorar Chriíl:um, live

hypcrdulia,

(i

ve lacria, eadem numero adora–

tione adorar Diviniratem ,

&

hmnanitacem ,

quia perrincnt (ub!hmialirer ad eandem Pcr–

íonam Verbi : in articulo vero Íecundo aic

quod in Chrifio cíl: duplex ratio adorandi

illum,

&

coníequenrer divinirarem

&

huma–

nirarcm tanquam res adoraras. Deindl: in ar–

cicnlo focundo doccr quod adoracio limplici–

ter non exhibernr, nili hypoíl:ali Cubliíl:enci,

&

pofiea íubdit quod hwnanicas ranquam res

adorara

d~ct

adorari latría ; cerrnmqw: pro–

fcél:o eíl: quod humanitas non eíl: hypoíl:alis

Cubliíl:ens : in quo nulla eíl: comradiél:io, quia

non denotar S. Thomas quod humanitas ab–

íl:raél:ivc concepta adorerur latria, íed concre–

rive , m eíl: unum hypoíl:acice cum Verbo.

O b¡icis fecundo, humanir:ts concipitur

vcl

lit pars hominis Clmíl:i,

&

1111ica Verbo , vcl

concipitur ur pra:ciía

a

Verbo

?

li

primum:

ergo non poteíl: adorari pcr

íe,

Ícd limul cum

roro: ergo adoracur cum Verbo, íed Vcrbum

adorarur !arria : ergo

&

hum;mitas coadoratur

lacria ,

(i

focundum , jam tune non agcmc de

humanirnre Chriíl:i formalicer.

R eípondeo humanimrcm adorari hypcrdu–

lia, m eíl: pars unira Chcifio,

&

limul ado–

rari !arria; hyperdnlia inquam,quia excelleu–

cia gracia: habitualis , aliorumque donorum

creatorum fe habet ut ratio formalis propr [

quam,

&

ur cerminus materialis Verbum di–

vinum :

e

contra vero cum adoratuc huma–

niras lacria, Verbum divjnum in adorac\one

fe habct ur objeél:um formale ,

&

humanitas

folum ut objeél:um materialc: idemqlle rene..

1uc reíponderc P. Vaíqucz in caíu, qllo lau–

dccur

&

amernr Chriíl:us proptcr graciam ha–

bicualem, non vero proptcr incrcacam,

&

in

caíu,quo íeorlim

a

Verbocxoretur humanicas,

prom exorari polfe

de~

ndi1 P. Vaíq.

Objicis cenio , adorado lit decens

&

digna

lic,

dcbcc referri ad rem, Íecllndum majorcm

cjus dignitamn : unde

li

quis elfec Rex,

&

Dux, indigne

&

indecemer adoraremr

ut

dux,

pr:i:termifla adorationc illi ut Regi debita:

ergo Chrifius indigne ,

&

indeccntcr adora–

rccur aél:u adoracionis hyperdulia: , pr:i:rer-

milfaadoracione larri:i:.

R eípondeo negandd amecedens,

&

ad

exemplum dico , quod li pra:cenniffio culrus

rcípelh1 majoris dignicaris,

.&

exhibido vc–

ncrationis reípeél:u minoris , foret ex conmn.,_

pm, indigna elfct

&

indccens adoracio; non

elfer au1cm talii,li ad lignificandam utramque

dignicatem , modo una , modo altera exhibe•

reme, licm dicimus poffe fieri in ordine 3d

Chriíl:um,

&

Verbum humanamm. Erqui–

dem

funt

qui cfubiccnt de cxifi ntia gracia:

habimalis