548
De lncarnatione
erbi D ivini.
quidcm non Ícmper, ncc pro Ítmpcr obligar
pr:rceprnm adorandi : ergo cum mnc nulh1t1
fpeciem adorationis reddcre tcncarur ,
(i
om–
nino voluncaric
&
ultro,
(i
aliquamcciam in–
fcriorem exhibcam, nullam profeél:o injuriam
irrogabo , íed potius Chrill:us Dominus grn–
rus cric, quod aliquam conferam , cum nullam
conferrc
&
redderc rencrer ; adorntio crenim
cíl: ípecies ju!Hcia: poceíl:ativx,
ut
cxpendunr
Adveríarij : ergo quemadmodum grntus cris ,
li
dem ribi aliquam pecuni3m, quando nul–
lam redderc rencor; ita
&
gracus cric Chri–
fius ,
(i
quando non ceneor ulbm impendere
adorarionem nec lacria:, nec dulix , impcn–
dam adornrionem hyperduli:c.
t
1
5
Secundo probatur , abíquc
inurbanitare
A.d
qua1r1
polfom laudare Chrifünn ,
prop~er
grariam
virrntcm
habirualem,
&
amare proprcr fanélirarem
~~~~·~~
gracia:
habim~lis
'.
aliorumq.uedonorum crea-
gmiam ha-
tor~m pulchmud11¡e~ll·;·
qm amor mncyerrl–
birnalcm.
neb1r ad habtcun;i am1cma: fopernaturahs,non
JI'
vero ad habicum theologic:c chariratis, ur
explicui
m1El11tu de charitnte ,
&
tomo de fide ,
pbudemibus iplis Adverfiiriis : ergo parircr
poffum adorare humaniratem proprer exccl–
knriam gracia: habitualis, aliormnque dono–
rum crearorum ;
&
tune illa adoratio non per–
tinebir ad h:ibitum religionis ; hujus enim
objcél:um formale eíl: excellenria increarn,non
vero creata, Íed peninebir ad hyperduliam ,
cujus ob1cll:um fonnalc eíl: cxcellemia creaca,
íeu potius cultus illi impenfos.
O bjicis primo Concilia,
&
Sanél:os Parres
neganres debcri Chriíl:o duas adorationes, li–
quidem jubent negandam hanc propoli1io–
nem.
Propter mm, q11i homineminditit,tr1111, q11i
ind11!lm ejl
,
11e11eror ,propter i1111ifibilm1 adoro
11ifibilm1.
'117
Rcfpondeo Concilia ,
&
Parres damnarc
fenli1m Ncíl:ocij comcndcntis cffe duas adora–
tionescomplctas correípondemes duabus Per–
fonis, alfumenci,
&
affumpra:, i1anr uni pro–
pcec alteram
lit
cribuenda adoratio, uc coníl:at
ex Concilio Alexandrino ,
&
Ephclino,
&
maximc Coníl:antinopolirnno quinto,
Cfln. 9.
collnt.
8. lic eloquentis.
Si
q1u~
in d11t1bm nat11-
ri1 adonrri dicit Chrif/ttm , i1 q110 dttM ndorntio–
neJ introd11cit ,fep,,ratim Deo f7"erbo,
&
feparfl–
tim homini: ve/ji q11i4 ad interemption m, ve{
nd confitfionem Deitmü
,
&
humrmitmü ttnf!m
nnt11ram
,
jive
.f
"'1jlanthim
,
eor1tm
,
q11.e
con11e–
nerimr, i111rod11ce111 , jicChrij/11m ,,Jomt , fed
non 11na adorfltione De11m
/Terb11m incnrnat11m
c11m propria ipji111 carne ndomt, nnnthema jit.
Ecce loquimr contra Eurichetem confuuden–
rem naturas ,
&
contra Ncíl:orium multipli–
cantem pc(ÍOnas. Vnde licueqninca Synodus
generalis
collm.
8.
can. 9·
definit unam
erre
Chriíl:i adorarionem racione unius pcrfona: ,
ira negar unam elfeadorationem racione natu–
ra:, quia hoc elfct confundere naturas. Errori
ergo pra:diél:o contradiccns S. Thomas dixit
ex parce rei adorara: limplicitcr, Ccilicecper–
fona: , cui dcfercur ultimare honor, clfc unam
ad~rationem,
quamvis lint piures, jnxra plu–
rahracem caufarum adoracionis : unde
li
velis
rnoveri ad
adocan~am
humanitarem ex moti–
yo gracia: habicualis , eadem adoracioue coa–
dorabimr
.n~tura
divina,ur percinens ad Perfo–
nam Chuíl:i :
&
(i
velis moveri ad adorandam
hnmanicacem Chriíl:i ex motivo excefünti::
increara:, hac eadcm adoratione coadorabitut
hnmnniras ur objeél:um ma1erialc,
p~out
pcr–
tinens íubíl:antialiter ad perí
onamC hriíl:i,
ur
nocat
P.
Snarcz
tomo de incar.
di.fp.5
3
.feEl.11,
§.
ttna 11erofi1perejl
difjie11lttU
: quare libi non.
concradicic S. Thoma , cum arriculo primo
dixerat quod Divinitas ,
&
humanitas eadem
adoratione linr adoranda:,
&
in art.
2.
dixir
Pcrfonam Chriíl:i recipere dnas adoraciones,
fciliccc !arria:,
&
hypcrdulire ; non inquam
libi comradicit, liquidem articulo primo ío–
lum dcnorat quod qui adorar Chriíl:um, live
hypcrdulia,
(i
ve lacria, eadem numero adora–
tione adorar Diviniratem ,
&
hmnanitacem ,
quia perrincnt (ub!hmialirer ad eandem Pcr–
íonam Verbi : in articulo vero Íecundo aic
quod in Chrifio cíl: duplex ratio adorandi
illum,
&
coníequenrer divinirarem
&
huma–
nirarcm tanquam res adoraras. Deindl: in ar–
cicnlo focundo doccr quod adoracio limplici–
ter non exhibernr, nili hypoíl:ali Cubliíl:enci,
&
pofiea íubdit quod hwnanicas ranquam res
adorara
d~ct
adorari latría ; cerrnmqw: pro–
fcél:o eíl: quod humanitas non eíl: hypoíl:alis
Cubliíl:ens : in quo nulla eíl: comradiél:io, quia
non denotar S. Thomas quod humanitas ab–
íl:raél:ivc concepta adorerur latria, íed concre–
rive , m eíl: unum hypoíl:acice cum Verbo.
O b¡icis fecundo, humanir:ts concipitur
vcl
lit pars hominis Clmíl:i,
&
1111ica Verbo , vcl
concipitur ur pra:ciía
a
Verbo
?
li
primum:
ergo non poteíl: adorari pcr
íe,
Ícd limul cum
roro: ergo adoracur cum Verbo, íed Vcrbum
adorarur !arria : ergo
&
hum;mitas coadoratur
lacria ,
(i
focundum , jam tune non agcmc de
humanirnre Chriíl:i formalicer.
R eípondeo humanimrcm adorari hypcrdu–
lia, m eíl: pars unira Chcifio,
&
limul ado–
rari !arria; hyperdnlia inquam,quia excelleu–
cia gracia: habitualis , aliorumque donorum
creatorum fe habet ut ratio formalis propr [
quam,
&
ur cerminus materialis Verbum di–
vinum :
e
contra vero cum adoratuc huma–
niras lacria, Verbum divjnum in adorac\one
fe habct ur objeél:um formale ,
&
humanitas
folum ut objeél:um materialc: idemqlle rene..
1uc reíponderc P. Vaíqucz in caíu, qllo lau–
dccur
&
amernr Chriíl:us proptcr graciam ha–
bicualem, non vero proptcr incrcacam,
&
in
caíu,quo íeorlim
a
Verbocxoretur humanicas,
prom exorari polfe
de~
ndi1 P. Vaíq.
Objicis cenio , adorado lit decens
&
digna
lic,
dcbcc referri ad rem, Íecllndum majorcm
cjus dignitamn : unde
li
quis elfec Rex,
&
Dux, indigne
&
indecemer adoraremr
ut
dux,
pr:i:termifla adorationc illi ut Regi debita:
ergo Chrifius indigne ,
&
indeccntcr adora–
rccur aél:u adoracionis hyperdulia: , pr:i:rer-
milfaadoracione larri:i:.
•
R eípondeo negandd amecedens,
&
ad
exemplum dico , quod li pra:cenniffio culrus
rcípelh1 majoris dignicaris,
.&
exhibido vc–
ncrationis reípeél:u minoris , foret ex conmn.,_
pm, indigna elfct
&
indccens adoracio; non
elfer au1cm talii,li ad lignificandam utramque
dignicatem , modo una , modo altera exhibe•
reme, licm dicimus poffe fieri in ordine 3d
Chriíl:um,
&
Verbum humanamm. Erqui–
dem
funt
qui cfubiccnt de cxifi ntia gracia:
•
habimalis