Table of Contents Table of Contents
Previous Page  174 / 686 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 174 / 686 Next Page
Page Background

156

De

Incarnatione

V

erbi Diuini

,_gg

Obiicis quinto, licut valor fatisfall:ionis

furnitur

a

dignitate pecfona: fatisfacientis,

ira

gcauiras offenfa: fou1i1ur

a

digni1a1c pccfona:

offrnfa::fcd

a

dignitate pcrfona: offcnfa:. infi–

nita: non fumirur grauiras infinita otfenfa::

ergo neque

a

dignirate infinita perfona: fatis–

fac1étis furnetur valor infinirns farisfall:ionis.

R tfpondeo dillinguendo maiorcm, eodem

189

modo ncgo maiorem,diuerfo modo concedo

maiorem;diuerfus autcm modus eíl: quod per–

fona

o~

nía

fe

habet vt purc tcrminus refpe–

ll:u offtnlionis ; perfona autem facisfaciens

vr forma moralis,quod aurem

fe

habeat di–

uerío modo pacet, nam olfenfa licet

lit

circa

eandem perfonarn , poteíl: lirnitari ex modo

1endcnd1 in éarn,nempe ex maiori aut minori

aduenemia,ex maio1i,au1minori damno illa·

Cur

valor

to in bon is; ,·alor autem fatisfall:ionis pro–

fa.tisfallio. ueniens

ex

dignicace pcríonre numquam li

rni–

rs

~~~~~ur tatur~neque

ex

m.aipr~

auc

~lino~

aducne_

m.ia,

ca!quam

a

ex maiori, aur m111or_1 fausfa_éhone cxh1_bua

forma

1

in honorem Credicoris: quones auccm ahqua

<micas confcrc hoc fecundo modo valorem,eíl:

focma,vel quafi forma illius.

Ex

quo fequimr

manifttle qu od pcrfona Verbi diumi infinire

dignificar fuas farisfal1:iones , quia dignificac

fine limitatione , vrpote

fo

ipfa dignificans :

quando vero primo modo aliqua emitas con–

fen aliquid aéh1i,eíl: lignum manifeíl:um,quod

conferc illud vt pure tenninus,& vt obiel'l:\Jm

Cur Dcus

excriníece fpecificans:quod autem Deus non

non fe

ha.

informe¡ olfcnfam fuarn, colligimus quali

a

beac

ve

for- poíl:crioriri,quia

li

Deus infonnarer fuas of–

m¡f.r1,pctlu

fenfas, omnes e!fent :i:quales , quia forma

0

en"'

1

requaliter

fe

communicat omnibus fubicél:is;

non autem

funt

requales omnes olfení:r: diui–

nre vt noraaiflE/ibne

'!"ª""

hui111 dilpHt11tioni¡;

ergo Deus non informar , neque

augct

grauirntcm vt forma,fed tamum vr ípecifica–

tiuum exrrinfecum: ratio autcm

a

priori eíl: ,

quia non omnes res habent eafdem habim–

dincs ínter fe,nam quibufdam repugnar effe

formas refpcél:u aliorum, v.g. enti materiali

repugnat effe formarn refpeél:u li1bieél:i fpiri–

tualis, non tamen

e

comra:

lic

Deo rcpugnat

effe formam peccari ; quod inferimus , nam

quoties Deus ira fe habet refpeél:u alicuius

narurre,vc ncceffario debeac informare aél:io–

nem illius,li aél:io

lit

peccaminofa , illam de–

fl:ruic,vt patet in natura affumpra,inqua nullo

modo fccum compatiwr peccacmn : & r2tio

vlterius,eíl: quia inrer formam perfeél:iuam,&

fubieéfom debec e!fe aliqua proportio , imer

Deum aurcm , & peccatum en fumrn a répu–

gnantia, vtpore inrer inlinitam bonirarern, &

maliriam,q uz nullam ferunr conuenicnriam,

& ideo malicia non poteíl: effc ens politiuum,

quia diceret aliquam conucnienciam cun: bo–

nicare fumma;quod abfurdum eíl:: paffio au–

tem dcíl:ruél:iua non

requirit proponionem

&

conueniemiam , fcd potius difconuenien–

tiam;peccacum auccm . reípeél:u Dei ell: paffio

denruél:iua,& corrnpdua iuris dluini,quia

¡¡.

lud lredir. Prreterea vr aliquid fuperioris ordi–

nis poffir

elfo

forma , eft neceffarium quod

falrem <minemer cominear formam infcrio–

rem;Drns aucem neque formalirer,nequc emi–

nenrer

c~minet

maliciam , nequc defcébbili–

t,atem,& ideo non poten informare pcccarum,

quod quafi info1mar a¡ens "eatum , quate-

nus ex eius vilirare vilefcir all:io peccarni–

nofa,& iniuriofa,quia in'iuria c1efcit ex vili–

tate iniuriamis, qu.nenus aél:io eíl:.

E

contra

vern

fotisf.él:

io crcfcir ex dignitate fotisfa.

ciencis,quia eíl: prrecipua aél:io , qua: fumirur

ex Ageme,quod eíl: fatisfaciens,

&

inquan–

rum eíl: honor, cciam ipfum fatisfaciens elt

fubicél:um illius,vt dixit Arifioreles,honor eíl:

in honorame , arque ideo pra:cipue fumirur

ex illo, & non ex libnoraco

, quaccnus fe

haber ve ob1ell:um, cu1 exh1berur talis ho·

nor.

Dices,mors Chriíl:i , & dolores illius funt

pailiones non perfrll:iure,fed corruptiu:r: ,

&

nihilominus informanrnr & dignificanrur

a

pcrfona Chritli : ergo nulla cíl: folutio.

R eípondco

cífo

paffioncs deíl:rull:iuas phy·

lice,Íed moralirer perfell:iuas, quia perficiunt

Chriíl:um in ratione rnercnris, quia eíl: maxi–

mum mericum Chrifii morí propter amorcm

Dei,& hominum ,

&

alía huiu!inodi motiua,

qua: funt perfell:iones morales, atque ideo

Chrinus illas informar & dignificat ; dig_ni–

tas enim agene is informar aébonem,& pailio–

nern,quia omne perficiens fe haber vr forma,

pcrf; él:ibile aucem vr fubicll:um; digniras au·

rem agenris perficit aélioncm,

&

paffioncm:

ergo all:io & paffio

fe

habenr \'t li1bieél:um ;

digniras vero agemis vr forma perfeél:iua,ar–

que adeo mor.lircr componunr vnum com·

polirum,quod moraliter haber toram perfe–

él:ioncm form:1':recolacur doél:rina tradirafo–

uiont

4.S..1liu1

d

!Jur

pr<tfertim

a

num.100.

Obiicis feico,Ít Vcrbum mcrcrcrur per vel–

le incrcarum.folum erfer infiniti valoris 1llud

merirum: ergo velle crearnm non potelt

dfe

infiniti valocis. Probatur

confequencia ,

quia debent dill:ingui effemialiter velle crea–

rum,& increatum,

&

ideo vdle creatum non

deber habere ranram digniraccm,quamám

ha·

bet velle increarnm: fed velle increarnm tan•

turn haberet infiniram digniratcm ,

&

valo–

rem:ergo vclle crcarurn non portíl: habcre in–

finitam dignitatern,

&

valorcm.

o tees id effe verum de valore intrinfeco,

non autem de valoce quali extrinfeco, qui in•

cíl: velle crearo.

Sed comra,quia hoc cíl: incidcce in fcncen–

tiam Medinre, quia ipfe eriam afferir quod ab

extrinfeco opera Chrifli haben

e

valorcm infi–

nirnm,quos nos impugnamus.

R eípondeo concedendo antecedens, & di–

fiingnendo confequens,velle crearumnon po–

teíl: effe infiniti valocis, pr:i:cifc racione fui,

concedo confequentiam,vr informarum per–

fona Verbi,& rarione illius,nego confequen–

tiarn,& ad probationem illius concedo maio·

rcrn de dignitate inrrinfc:ca velle creati; & quá

habec ratione fui,nego aurcm de cxrrinfeca,

& quam haber ratione pcrfonz Verbi, & vt

informatum pee illam,quare ibi bcne rcfpon–

fum en. Ad replicam autcm negamus quod

hoc litincidere in fentenriam Medina:, quia

ille ponir infinirarem valoris e1minfecam ,

proucniemem ta1nen ab accepracionc diuina,

&

non

a

períonolitate Verbi; nos autCln po–

nimus illam proueniencern

a

perfonalirare

d~uina,& eíl: obieél:mn acccpcarionis diuinre, di·

cimus enim quod ideo cíl: acceprabilis i11fi1'.ite

farisfaélio;tk rnerituin Chrifü,quia haber

m-

finitarn

195