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400

Phyíica

Difp.

X.

potenria obedientia\is pa[ma, non en ad operandum,

vt ell hrec ,\e qua agimlls, ícd

~d

recipiendum : ergo

hrec qL1a: prnducit aélus charitatis, non en pailiua

qliatenus producir illos :ergo.

Dices , encitatem voluncatis eleuatam operari ta–

les

aél:us , fed encitas voluntatis efl potentia narn–

ralis

: ergo potentia namralis producir aél:us illos

charitatis,&c.

·~

7

Sed contra primo, quia

en

tiras voluo.tatis habet

duplicem forrnahcaccm , virtualiter Ícu requiualencer

a

pacte re1 di(\inél:am : vnam qure

dl:,

&

vocacur po•

remia nam1alis, & hrecefl,vim1soperatiua aél:ionum

operauonum , Írn dfeél:uum naturalium lecundnm

exigentiarn

nacur~lem

talis

v

irtut1s cnm concucíu de–

bito voluman intra ord111cm narnrre ; iraque calis v1r–

tus,Ccu potencia dicicur narnralis, quia ncc concuríus,

neque elfeél:us produél:us

a

cali pocemia fum fnpra

ornnia principia intriníeca volumatis, fcd potius funt

fecundum principia incrinfeca talis pocenmc.

Aliam formalirarcrn, feu rationem potcmire habct

voluntas,

(&

idem en

d~

incéllélu,

&

cxteris pocen–

tis.)

~re

efl ad opcrandurn elfe<-l us Íupernacutales,

&

m1raculoíos cum concurlu, non Gb1 nacuraliter de–

bito,ortoque

a

Deo vt auchore íupernacurali diípen–

fame in legibns naturalibus ,

&

hxc pocentia , neque

efl namralis, nec fupernacurafü formalicer, fed media

inccr vcramque, vocaturquc obedientialis, qure lich

idcntifiO!rur formaliter

a

parte rei cum natur•li,oihi–

lommus non dicicur paturalis propccr rationcs diélas,

quia potencia naturalis ab aélibus naturalibus

a

qui–

bus

Ípecific~rnr

talis dicitur, quod non cuenit in hac

potencia..

'j

Ad hoc autem Cnflicit diítinéHo·virmaüs, íeu pcr

a:quiual~nciá

qua: reabter

intcr~edit

ínter eas,co mo–

do quo ralis d1fünélio datur in 1melleél:u,& volumate

1

diuiin : intelleélus cnirn diuinus idencificatur cum

voluncatc diuina formaliter fine vlla d1fünélione for–

mali ex natura rci,

&

n1h1lominus,quia di(linguuntur

ex natura rci virtualitcr, fcu a:quiualentur.

&

a

(e ha–

benc vr produél:io vniusnullo modo acmbuatur alccri,

&

fic efl verum d1cere (ccudú noflram fidcrn Carho–

licarn:Vcrhum diuinum gcneratur per intclleélurn

a

Patre,

&:

non pee voluntatem,& Spirirns íanll:us fpi–

ratur per voluncatern,& non per imellell:ü,vndc licec

fine vna,& cadcrn Gmpliciíiin"\;I encitas quacenus con–

notat inrellcél:ionem,

&

Verburn produél:urn d1citur

intcllell:us,& non voluntas,& quatenus connotar fpi–

rationem.& Spiciturn Íanél:ú dicicur voluntas,

&

non

imellcll:us, fic fimilicer licct

pot~nria

obedicnrialis,&

nacuralis in voluncace, fine vna encitas voluncatis fot–

malitcr ex natura rci , nihilominusquatonus illa enci–

tas connotat fubicél:ionern, Íeu obedicntiam refpcélu

Dei,operantis íupcrn•turalirer effeél:us !upcrnatura-

ª

les cum concuríu indebito voluncati, non vocamr po–

tencia namralis, fed obediencialis.

Econcra vero quando illa emitas concipitur in or–

dine ad all:iones, & elfeél:us naturales cmn concurfu

fecnn·dú exigcmiam naruralem voluntatis ipfiquc dc–

bito cfliciendas dicitur namralis,& non obedichtialis.

9

Sc~undo

contra, quia omnipoccntia: creatx all:iua:

3

naturali corrdpondcr pailiua potentia namrnlis ,

&

econuerío, Íed in incdleél:u, & voluntatc creara nulla

cll: potencia palliua naturalis ad vifionis ,

&

amoris

forcrnarurales aftus recipicndos : ergo ncque ell: in

ipfis potcnna aél:iua naturalis ad cfficicndos eofdem,

fed

po

1us licm potcnria paffiua ad rccipiendos illos

allus

el\

e

b<dicnriahs fine concrouerlia:ita etiií aéHua

potenria ad produccndos cos crit obe..lientialis,& non

naruralis.

q~i~

'.nrer potentiam paffiuam, & aél:iuam

p.lutuo fe r:lp1c1cntcs dcbcc dari mutua proportio in

De Potmtia

obedientiali.

denomi11atione ,

&

confütmione , vnde

li

vna dl:

obcdicmialis alccra ctiarn obcdicntialis dtbet

dic.

Maior (ub eiufdcm terminis, quibus tradita cfl,cn

principiurn confians in rnetaphyfica, tefic Arifi

9,

mee , apcrtcque onenditur fic , quia nnlla pomrna

ac'liua naruralis creata, cfl talis, mfi

ex

praduppofiw

fubieél:o,non cmm ,porclbgere ex mhilo: ex1g1c erg<>

poccmiam paffiuam Gbi proportionatam

<Jllre

ex

le

&

ex

fua natura capax

lit

rtc1picndi aélion<m ilhus,

&

terminum produc\urn per illam, fed pote11tia pal–

íiua prupomo11aca potentta: all:1u:r naturah cfl

1olú

potcnna nacuralis,qwa non violenta, h:rcenim rclifüt

aélu1 rec1p1endo in ea,oeque etiam

dl

obediencialis 1ú

quia potemia obcd1cnt1ahs non íub1icitur

autho~(

na–

turre,lcu caui:r naturali; ícd potius furernaturaltccr o–

peram1 ; cum ct1am quia aél:ioncs,qua: rccipiumur in

hac potencia non fum naturales;(cd lupcrnaturales.

lccm,quia aél:usnaturalis narnra íua educ1b1lis,a:q1

e

40

exig1t plO¡iouionara pr ncipia aéhuurn ,

&

palliuurn:

ergo fi ea ratione,qua namralis tfl ex1g1t pnnc1p1ú a–

éhuum naturalc,cxigcc cdam,& paffiuú narnrale ,

11¡,–

fuper potencia paffiua obed.cnClJlis cfl fecundum

fe,~

in íuo concep1u 1lhmitata potem1a,non ergo elt pro–

portionata potenua: aél:iuz nacurali crcata:.Patet con–

fequenc1a,q11ia omnis po1cmia aél:iua naturalis en ma–

xime lim1tata,& decerminaca.

Ad h:rc omnis aél:u> exercens aliquarn potcn:iam

paffiuarn obedient1alem ;

vcl

efl p1a:tcrnacuralis ,

v.d

lupernaturahs comparatione 1llius, arqui aéh1s conna–

turalis altcni principio aél:iucrna1urali 11011 pot

11:

t!C

fupernaturafü cornparationc illius potcnn:i: paffiux

obed1emialis, quippe cum ornnis aélns fupernaturalis

Út

Gmplicitcr lupra principia omnia natmre vti excel–

len iffirna,& indebita panicipatio, vel naturre diuina:,

vd am:bmi diuini;indc cfi quod aélus naturahs cxcr·

ces potentiá aébuá naruralé non

lic

Íupernaturalis,ne–

qucfupra pnncipia ornnia namrn:,quia vt

líe,&

fob

ea

r;.tionc,qua illá cxcrcct ell: 1lli n;¡aximc proporcionams

&

deb1tus; nequc prretematuralis,qu1a fo11e aélus

pr~ccrnarnralis fub ea rationc,qua talis cll:, eíl aó us po–

tcntia: neurrius,de qua pollea d1Íputabm1r,au detur vcl

non,qua: cú 111 dubio fit,coá cfl

in

dubio aélus 1plius.

Et etiam,qu1a quamu1s aaus prrec mamralis

11arn- 41

ra (ua non ord111atus ad pcrficicndam aliquam

poten~

tiam paffiuam

(i

cam inforrncc có aratione illiu5ce 11 •

(catur

pra:t~rnaturalis,

nih1lominus tamcn 11011 porclt

elfo

talis reípeélu omnis potcmi:i: paffiua:;v.nde !alrcm

rcfpcll:n alicnms debet elle naturahs mforn1ádo,& pcr–

ficiédo pcr có1muralé fui cxiílcmiá in 1pfa;vnde lim–

plicitcr naturalis debct appdlari,licuc calor hect

fit

vio–

léms aquc¡,nihilominusnaruralis qualitas vocarnr,quia

ex fe rel"picir ignem,cui omnino connaturalis

cit.

, M inor

pri~a,&

prrecipua efl celta, quia imprimis

nullusaduerfanornm hucu!q;aufos efl ponere in ani–

rno,Ícu voluncate noflra pailiuá potenriá natura!E ad

vifionem,&c.Idquc luce meridiana cbrius effi: deber.

Turn ob prreflantiam vifionis, & amoris,qui fecundú

íuarn íubflamiam funr aél:us füpernarurnlcs,& confc–

qucntcr inforrnaturi animam

m~diante

intclleélu,

&

volunratc fccundum cam potemiam, íeu fccundurn ei

potentire rationem,Íecundum quam cfl animus aliqu<>

modo capax vifionis,& amoris,arqul animus efl capax

non Íccundum potcntiam namralcrn illorum;fed íccú–

dum pmentiarn obcdicntialcrn con:efpondentern om–

nipotcntix diuin:r:crgo.

Tú etia,quia ornnis potencia naturalis efi pcr ordiné

4

1

ad all:ú namralE,a quo,& perqué Ípcciern diílmébo–

nem,& denorninarionern habeat,fcc\ viGo cfl aélus

íu–

pcrnaturalis íecundü (¡iecie_m,& fobfia11t1á : e1go po–

tencia paffiua animz ad vifionem non cfl namralis.

Tenia