Table of Contents Table of Contents
Previous Page  299 / 714 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 299 / 714 Next Page
Page Background

.. , .

~~íl:

vltüna.

Ptrnm

li~~lJ~.i

l'ric;.s

ftm lex,

f5"X.

~8<

i:'.!1,mh1\ommus apene data opera ncgas compo[monc

~o,

p

.. ,

. ··

\Jia

ctfencialem hominis ex corpore,

&

a11imo : ergo vclis

ad~rh~'"Jcfinmoa

fci,(u

~duc~rar.

1

~~~éqfinc

\lohs contra .d.icls,&,te opponis ex diametro definitio-

mat~·a~d>~rm~~~;.~~::~~~~:~:~m~•;:

&

for,

n1bus

C~nc

1

h.orum.

. .

.

mam Oim"crc císcnu:u••

~

hominé;(cquia hort10

Secundo,q~t~

Patres Ecckfi'(,& Conc1ha

Gc~o.!faha

emmfi •on,m

onatu~ab

ilhs,-•.

,f,(Ur;,

ei(dcm¡5c

'c¡Uando coc.v1c1bus clamam,& rcpemm h_om1ne pcfc-

dependet:.ll

1

~:

vt

íupt•c:.~plicni

,quoto\uit Cm–

dum noftramquc

h

u1~u

nam

naturam

111

luo ad,.quato

cilium; fed f<>>.,s voluit c!cccmcre, matet1n,

&

f>r,

concepm conftare.

a

~1.ma

,

& corpore-. ,(Antmata terra

mam,nó

quom<..,curoqu~

cauCare homléfcd

córo~

perfcél:o potell. d1c1 •mte.gra pc1:feébque natura ex

nendo císcnttalitcr

05

ú;

de magis die, homii<m

vrraque conncxtone carms,& ammre perfeéta copllat

conlla~e

ex '.11atcrin,b..fom,, quií non (fe

inrdli~

h.u~n~n.a 1um~a ho~10

ex.

vtroqu~,&

non ex

v~o.]Ad-

li'.'e 1llts;qu1a muiere

ÍU11t

re9'\ua:non pum intelli–

dms 1\hs vcrb1s

cla~1ílim1s.Con~1l.

Lateranenl.(Vcrus

g1 fine •liis, & n1hi\om111us nn compomur eísen–

homo faél:us ex

amm~

rauonah,&

h'"llª~'ª

ca.me

có.

tialiter,&

~mri~fece

ab

11\1s,v.~matcribmam

non

pofitus

(Stn~

vlla

ccrgtu~r[an~ne emdcn~tffi(l

ti,..d,

.cer-

poísumus 1ntc\11gece,qui 11 imcll anms mi,& om–

nunt compofitionem

d~e1~ua1cm.

homtn.ts

.ex corpore,

nipo¡entiam non pofsumus

inceíl~crc

1

ecreaturis

&

anim~;q_uia p,r~pofir10

1lla,cx,1n cerm1111s.h.ab1ltb11s

~offibihbus

in probabilí ícmentia;

Cialt~ue

fricA–

& vficans,lcn apus quales

ÍUnt

Cempe_r tcrm1n1,íeu ex-

t\am fine obieéto, relacioné fine terminrodum fine

trema pofitiua,pr:i

:cip.uc

q11a~1d~

func mcompleca [ccú-

re,

&

nihilominlis, neque materiacomptm ex

for–

dum ctfi:tmam, ve

l~1c

con:tr1gtt,&

cad~t

Íupca ambo

ma, neque omnipocemia ex crcamris J>libus, oe–

maxima c11m

xquali.ca.te.

~

1

él:.a

pra:pofic.10, ex, indicar

qu~

Ccicntia,rclatio, & modus ex tecrJio,bieél:o,

lle

C0111pOfirÍOJle

lll,VC dt.YI e

flcnttalem;

q~\la

¡¡

ru.pct VnÚ

[C;

ergo.

cadir (0111111 calts ¡.articula,ex,dcnotat,111ud

~lle

termi-

Vrgctut hoc; quia articulus fi.JrlC qo loquimut

m1m

quo

""º

~ar_tem

componcntern;v.g.1n hac pro-

videt11r de[umptus ex Athanafio

.Symbi.lo

, vt patct

pofioo"."'cx

pa~c

bt C<>rpus Chnl11; dum

coní~cracur

ex illis vcrbis.LSicuc anima ratic-4\is, & mo

~nus

eíl:

Ju~•m;

1rem,qma

loqum

1o~es 1\la: [Extre

ma allociari,

homo,ita Deus,& horno vnu•'t

Chriílus.1Ergo1~

conncél:t~ue

conllat ]

q111bus.rot1cs.vt~

ntur

Parres;

docct ºoiJciJ.

Francofor.ac

cl-~mit

Symbo\um,& fic

func.xqmua\ehces comp

ofit1on1;affoc1an

.emm,& có-

ambo conaenium in hoc, ,.. 00 animus racionalis,&:

'.1c~1

denotant parces

componcnces!tcm~mus

coníl:are

caro(\,,. partes effemiale·llOrninh,& toca eílencia

il–

rndicac,tomm cornpofitumi

9~·-

.j_

.n,

"'

h,,,.

orooo-

lius;na1n_h~

m

·iesc'fentialcsnomims horno

fitione fidei, dicerc

Chcifü~s

conrtar ex humana nacu-

non po!let

pr~d

<;.tit

P~~H~

ímul fumptis,&

v~itis,vé

ra,

&

v

~rbo;ac

dicere Chnllus eíl: compo!irns ex hu-

de faéto pr.l:d.'carur :

e~g?

,,., Crnt parres, dfentia\cs;

mana narura,& Verbo..

. .

&

to.ta

cfscnrta

hom111~s;.1dco

el\ , Chnllus Dominus

Temo.quia finis,&

mt~nrum

Parrnm,&.Conc1'.10-

pr

~d1ca

t~r

de Verbo dm1110,& hur. 'lÍtace fünul fum–

rum futt definire contra ahquos hrercttcos, in Chnrlo

pns,vt a1t Athanafius,Dcus,& horno·,

Chri–

Domino dari animam

racionale~,quamnegabant

illi,

fl:us,qu~a

Verbum,& h'.1manttas fimul

f~:~:~~&

vni–

&

ad hoc vrebantur duabus ranombus mcer ahas,

&

ta Ínnr 1dem,quod Chnllus:ergo non ert aa..._ da alia

ad prímam fupponebanr compofirionem namrx hu-

tercia enritas,qua:

vete homo fimplcx

cílc~\,1iter

man« ex corpore,& anima;q110 Citppofito fic arguebát:

&

mi~imc comp~fit~s

ex

corp~~~·& animo;~ur:1 q~;

Perfeél:a, & integra namra humana, [cu homo pcrf.::-

opponm1r dcfinmombus Conc1lt¡,& Symboh,t1,1 etia;

él:11s coníl:at ex corporc,& animo,vt continctllr in illis

quia non ell venfimile,quod•Ci talis horno daremr, ex–

pcopofitionibus. (Ex vtraquc connexionc carn1s,

&

mi!Ict omnino incogmms tot, ac tantis Doél:oribus,

:mimq,perfctl:a conllat narnra humana,homo ex vtro-

pcr tot [a:cula agenribus de hac materia data opera,vt

que,& non ex vno.]Sed Vcrbum diuinum perfcél:am,

poíl:ea inueniretur ab hoc nouo Colone harum India-

&

inccgram a!fumpfit naturam humanam,vc patee ex

rum inuentore.

illis verbis ConciliJ; (Sed Rcdemptor noíl:cr perfeél:ú

Imo fi Athana!ius cognouilfct

illú

hominé fimpli-

hominem affumpiit in De11m. ] Ergo a!f11mpfit ctiam

cem,neccílario expltcuillct illum, ficut fingulatim ex-

animum,& corpus.

prdfü alia minm:ora ad hominis conllitudonem per-

50

SeCllnda ratio ell,quam efficiebant ex conccpm eC:

tincntia, quia multú conduccrct ad incclligentiá

pl~-

(enriali,&,Cpecifico nolh<; narurre humamr,quicíl: ille,

rimorum articulorum fidci ooílra:,qui agunt de Chn-

qui lignificatur Íempcr per dcfinitionem

cíl~mialem·,

fii

Domini coníl:itutione.

.

.

qmi: definitio citra omncm concroucrfiam cíl: illa,qua:

Imo Concilium,& O.Aduna( proprio munen

.v~-

5

1

datut de homine, a!lt de natura humana pcrcorpus,&

derenmr non fatisfeciffe, fiquidem rcm tam notab1lc,

animam,tanquam per duos cócepms inad<;quatos

fu:e

&

ram ncceffariam ad nollram fidem, & doél:rinam

quiddicati,& eífcntia:, qui componunc,co1111iruunt,&

vniucrfalem Catholicomm Íemper tacebant; quia da–

perficiunr,Íe11 incegranr talero dfonciam. [Tanta con-

rene aníam omnibus ad errandum, maximc in mylle–

ucnientia caro,& anima fibimet iunéta: font,vt altcrú

riis tam grauibus, cum tam facili negocio pomitfent

fine altero plenam non poffit monllrarc namram;

&

nos omncs pollea venrnros liberare

a

tali

ignorami~;

idcirco placuitex vtraquc hmnanam definire namrá.]

atqui ha:c omnia nullo modo font dicenda de omm–

Sed in Chrillo Domino exifl:ir namra humana perfe-

bus Conciliis,& prxcipuc de Francoford.

&

Ephefino

él:a cum Ílla rota, & adxqnata quidditate, & effemia,

magno,& de Symbolo Athanarij.quia diuino Spirirus

vt patee ex i\lis vcrbis. [Sed Redempror noíl:er ptrfc-

Sanél:i lumine regebancur: ergo fi calero homincm pe–

él:um hominem affumpfit in Deum.] Ergo in Cluillo

nicus cacuemnt, nullámquc illius ºmentionem fece–

Domino cxiíl:unr tanquá parces cCsentialcs componé-

runt,diccndum eíl: fine vlla dubitatione eífe fiél:um ab

tes humani:arem corpus,& anima rationalis.

adueríariis a:qua rationis lance non libcrantibus fcri-

Ex his duabus dcmonl\racionibus appan:r cuiden-

pturas,neque ponderamibusdccreta,& Canones Con·

ter fupradiéhm refponfionem non Íatisfacerc; riqui-

ciliorum.

dcm Concilia non folum decernunt,naturam humani

D ices per ly,corpus,& animá rationalé intelligi

a

D.

non potTe concipi fine corporc,& animi,Íed pr<;cipuc,

Athá.&

a

Conc.Franco. ctiá tcrriá

~JltitatéJeu

homi-

& multo magis docent aél:ualem compofitionem ho-

oem fimplicem , & non compofirum ; licut in fen·

minis ex corporc,& animo,& aél:ualem eífentialé'.in-

tentia omnium Doél:orum intelligirur vnio, quam ta-

trin[ecam inclufionem harum panium in homine, in

mcn non exprcilit Athanafius,aut Cócilia dcclararúr.

Jldeph. de Peñafiel,

Phi/o[.

Tom.

J

J.

A

a

~

Sed