/
394
T
raét.
De virtme Fidei
diuin~,
quo11iAm:per
Regnicolasin
tit.28.p.7.&
pra:ci–
pue l.1.& pra: ca:teris exornát
~'
.Suar.r.
1.dcre–
lig,tr. 5
J.
1.c.4. P.Valenr.1+diJP.1.'f.1¡.p.1.P.
Azorr.
1.l.9.c. 18.P.Th.Sanc.inft1m.l.2
.c.3 2:P·
Petrus Huru.
de fide,
difP.91.P
.D1caíl:.
tr.dern–
ramen10,d1JP.
1
.dub.9.
P.Gran.co111r.1.defide,tr.
16.Ioan.Perez Menach.i11i.2.q.1 ¡.&in
t.>:pli–
c11ti•11t Bull.t Cam.t,dub.7.P.Tamb.l.;i..dec.c.6.§.
4.Trull.expofdec.l. 1.c.
12. P.Pelliz.1.2.tr.9 c.4.
ftEJ.3.4 n. 213.f.69
5.
P.Fag.in dec.pr.tc.2.l
i.c.
3
.P.C
aíl:r.1.
¡.difp.2. Sanél:.
tr.deblafphemia,Ca–
llrol.
1.dei1ifla
h.tr.pun.c.12.Machado1.1.rr.
4.
Dian.p.pr.13.ref20.p.1.tr.7.ref.50.51.p.6.tr.
8.ref
3
8 p.7.tr.¡.ref60.p.1 o.ir.14.ref.68.&69
P.Laym.l+1r. 1
o.c.6.
Baff.
in fimim.verb.blafph.
,
Dice primo:Bh1fphemia in Deú eíl:contume–
Drfi!i;N,
lia in Deum,blafphemia
!n
Sáél:os eíl:.
có'.ume~
~l•/jhtmi•·
lia in Sanél:os:vtraqueenun
blafphe~111a.d.1reéle
opponitur laudi debitre
Deo,&
Sáél:Is~~1tm~q;
ita oppolitum apte lignificatur vece. cocumeha:,
veluti liunificatur in humanis.Nec
111
definmo–
ne
bla[pl1emi~
appofui fallitaté in 7onmmelio_[a
locutione;quia falfum reputo omm blafphem1a:
inelfe falliraté, vt patet exemplis blafphemátis
iracundi imprecando malum Deo,quávis fciatur
incapaciras accipédi malum:& qui blafphemat
in Chrit1um Dominmn loquendo per modum
comumeli:e de pudendis membris iplius, abfq;
fallitate blafphemar:& quidé blafphemia, qu:e
dicimr formata,eíl: ex odio;odiú amé íl:at abfq;
falfitate:ergo in ifüs blafphemiis non eíl: alfe–
rcnda propric falfitas maior in aél:u exercito,&
qaoad modum loquendi,qu:nn in odio:vt valide
arguunr P.Hurc.fat7.¡
.§.2
1.P.Suar.c.4.11. 10.
&
pluresrecentiorns:Semiant licet alicer P.Gran.
difp.1."·5
.P.Th.Sanch.c.
3L.n.6.
Dic~íl:.,,. 166,
P.Ioan.Perez Menacho,& commmumterTho–
milb: laborantes in inuenienda falfitate praél:i–
ca ,
&
in aél:u exercito in omni blafphemia,
quamvis non
fit
h:ereticalis.
1.
.
Vox contumeli:e comprehendit cmitumeliam
BÚl[p_hemui
verbis,
&
faél:is,qu:e etiam verború vicem ge–
fo~~;: '
&
rút, & quibus f:epe irrogamr contumelia valde
irriforia,qualis eíl: illa,contra quam Eíaias
c.
5
8.
v.9.Sidefieris extendere di¡,i1ü,& loq11i, q11od non
prodeft:vt
explicant Comelius
a
Lapide,& alij;
fall:a enim íunt velut hierogliphica apta ex v[u
humano ad fignific,¡jdam honorationem, & de–
honorationé,laudé & vimperium:vnde qui per
contumeli·á expueret Chrilli Domini, aut Dei–
para:-imaginé,aut foílibus pulfaret, aut pedibus
cóculcaret,bla[phemus elfet,& vt talis punien–
dus:ita cenfent Caílro
de itif/a h4r.p1m.I. 1.c.
1
1.
Balfc;us,Cordub.P.Ioan.Perez Menacho,&alij:
Sentiant licet alirer P.
'ª'"
P.Lellius, Filliuc.
Bonac.apud Machado
do '
1.P.Gran.
difP.3.11.¡.
exprefrc inferens,quod e
~, blafphemi~
pecca–
tum referuatur, aut dicitur ',ertinere ad aliquod
Tribunal,non intelligi,niíi
hlafphemiis vo–
calibus, cum in lignis, & falh.
011
lit propric
blafphemia.
,
J ·
Dice (ecundo:Blafphemia multiplr
'~erdiuidi-
~~~;mi•.
tur:primo in blafphemiarn cordis,&
'is;prima
eíl:
e~
vi locuti?nis
inter~o_ris:
fecunda,' ;\u:e
lit
verb1s,vel faél:1s.Secundo
tn
formatá,
&
ofor–
mé,vt loquuntur pr:eíertim Bañez,& alij
;he-.
miíl:a::dicitur fonnata,qua: oritur ex odio o
o–
füo charitati; licut enim dicitur fide§ fonn ·¡a,
quando informatur charitate:ita& blafphc1 a,
qu~
Ía:pe opponitur cófellioni fidei,túc eíl:
f; ·–
mata,quando informamr odio;diciturauté bl
~
phemia infonnis,quádo procedit ex aliis caulis.
Tercio diuiditur blafphemia in h:ereticalem,&
non
h~reticalem,Ceu
fimplicem:ha:reticalis eíl:,
qu:e profert contumeliosC: aliquid falCum cótra
fidé,&
h~c
opponitur
extern~
profellioni fidei;
erit auté fimul h:eretica, li procedat locutio ex
animo,& mente recedente
a
fide :
&
hxc blaf–
phemia h:i:reticalis
lit
per verbam indicatiuum,
in quo eíl veriras,vel falfiras. Bla(phemia fim–
plex eíl:,
qme
non cótinet falfitaté fecundum fe,
quiclquid lit, an ex intentionc proferentis, vel
quoad modmn praélice,& in aél:u exercito ha–
beat falfitaté,vr loquuntur aliqui rdati '"
1.h~c
fimplex blafphemia vel fit modo enuntiatiuo,
qualis
eíl,Ad ini11riam,
&
defprt1u Dei volohoc
pattare:vei
modo deteílatiuo,qualis eíl ,
Pereat
Dm1,maledillm jit Deus,d1fplicea1 Deo:
vel
fit
modo irriforio,
vri,//ah,qui de/lruis rempl11m
If–
rael.
Idemque continget,
(i
per irrifionem nomi–
nemur pudenda mébra Chriíl:i Domini. Vel fit
modo iuratorio,vt
(i
dicas,PereatDesu,fi ita non
efl
,
vel erit.
Solet etiam exphcari diwfio blaÍ–
pherni:e,qure
fit
vel demcndo Deo ,
&
Saaél:isJ
vel aliquidaddendo:demis,fi iaél:es, Deum no1i
eífe iuíl:um, Sanétos non frui gloria: addis,di–
cendo , Deum elfe crudelem, Sanél:c;¡s elfe in–
temperantes: Vel tribuendo creatur:e quod
ell:
proprium Dei.
.
Dico quarto : Non omnes blafpbemire funt
4•
eiufdem fpeciei ih genere moris: &
imprimís
Diffe.""''."
blafphemia
h:ereti~alis ,
liue fapponat errorem
(p«f¡"·
~~
in intelleél:u,fiue fit mere verbalis,differtfpecie
~~4s.
tifp
a
blarphemia non hzreticali,cum ibi adiunga-
tUr alia malitia contra profellionem fidei:& fi-
militer dilfert rpecie blaíphemia orta ex odio,
cum pra:ter vitium oppolitG virtmi religionis
contineat malitiam oppolitam charitati.Deinde
blarphemire fimplices cócra Deum polful)t elfe
notabiliter differentes, arque adeo fpecie diffe-
rentes, iuxta diuerfitatem vitiorum , qua: ·pof-
fet blafphemus iaél:are contra Deum : exinde
enim contumeli:e cenfentur fpecie diuerf:e, vt
patet in humanis;fi enim enunties,Perrum elfe
crudelé, committis contumeliam fpecific(: dif•
ferentcm ab ea
1
ql13m enunciares dicendo , Pe-
trum elfe iniuílum,intemperantem:ergo parirer
different fpecifice blafphemire, Ceu contumeliz
enuntiantes de Deo diuerfa adeo crimina. Pr:e-
terea,(i fiat comparatio ínter bla(phemias cótra
Deum,& conmt Sill:os,adhuc reperimr diuer-
fitas fpecifica, quia dehonoratio Dei eíl: contra
Latriam ; at dehonoratio Sanélorum eíl: etiam
contra Daliam,.:¡ure fpecie ditferr
a
Latria;nam
licC:t Sanéli relatiue adDeum accepti terminent
Latriam, ar abfolure, & in
Ce
accepti terminant
duliam : quemadmodum Sanél:i amati propter
Canll:itatem creatam terminam,& mouét ad
fo_
lam charitatem moralem differentem
a
Theo-
logica charitate , provt explicui
in materia de
chnritate:ergo
contumelia cótra Sanll:os differt
fpecie
a
contumelia contra Deum, cum tales
contumelire lint oppofitre duli:e, & latrire fic
differentibus
fpecifice.Etquidem ipfiaduerfacij
fatétur,quod
blafphemia,qu~
procedit ex odio,
ve! hrereticalis funtdiuerf:ecóparat:i: cum aliis,
quia fuperaddunr malicias ípecifice differentes;
fed etiam blafphemia contra fanél:os Cuperaddit
1nalitiam fpecie differentem ex refpcélu ad du-
liarn:ergo erunt fpecificl: differemcs;ex diuerfo
etiam modo tendédi porfet probari in Wafphe-
miis diaerlitatem fpeci carn, veluti
&
probaui-
mu.s