Bijani, Houman & Alaeddin Nahvi (2012). Modularity of mind and second language acquisition. Theory and Practice in Language Studies, 2(8), 1656-1661. Bonini, Milena & Marcia Radanovic (2015). Cognitive deficits in post-stroke aphasia. Arquivos Neuro-Psiquiatria, 73(10), 840-847. Boroditsky, Lera (2011). How language shapes thought. Scientific American, 304(2), 62-65. Brown, Carol (2007). Cognitive Psychology. Londres: Sage Publications. Bybee, Joan (2010). Language, Usage and Cognition. Leiden: Cambridge University Press. Carr, Thomas & Jacqueline Hinckley (2012). Attention: Architecture and process. En Richard Peach & Lewis Shapiro (eds.), Cognition and acquire language disorders (pp. 61-93). St. Louis, Missouri: Elsevier Mosby. Carrillo-Mora, Paul (2010). Sistemas de memoria: reseña histórica, clasificación y conceptos actuales: Segunda parte: Sistemas de memoria de largo plazo: Memoria episódica, sistemas de memoria no declarativa y memoria de trabajo. Salud Mental, 33(2), 197-205. Carruthers, Peter (2006). The Architecture of the Mind. Oxford: Oxford University Press. Christensen, Ken (2001). Language impairment, neurology and linguistic theory. Tesis de maestría. Institute of Linguistics, University of Aarhus. Cohen, Ronald (2011) Attention. En Jeffrey Kreutzer, John de Luca & y Bruce Caplan (eds.), Encyclopedia of Clinical Neuropsychology (pp. 282-291). Nueva York: Springer. Cuetos, Fernando (1998). Evaluación y rehabilitación de las afasias: aproximación cognitiva. Madrid: Editorial Médica Panamericana. Davis, Albyn (2012). The Cognition of Language and Communication. En Richard Peach & Lewis Shapiro (eds.), Cognition and Acquire Language Disorders (pp. 112). St. Louis, Missouri: Elsevier Mosby. Deák, Gedeon (2014). Interrelations of language and cognitive development. En Patricia Brooks & Vera Kampe (eds.), Encyclopedia of Language Development (pp. 284291). Thousand Oaks, CA: Sage. Deane, Paul (1992). Grammar in Mind and Brain: Explorations in Cognitive Syntax. Nueva York: Mouton de Gruyter. Defagó, Cecilia (2012). Tras los rastros del lenguaje: revisión teórica del modelo RR de Karmiloff-Smith. Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento, 4(1), 44-55. Dike, Julie van (2011). The role of memory in language and communication. En Richard Peach & Lewis Shapiro (eds.), Cognition and Acquire Language Disorders (pp. 94-120). St. Louis, Missouri: Elsevier. Ellis, Andrew & Andrew Young (1988). Human Cognitive Neuropsychology. Hove, Reino Unido: Lawrence Erlbaum. Everett, Daniel (2012). Language: The Cultural Tool. Nueva York: Pantheon Books. 475
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgwMjMx