Introducción a la lingüística clínica

Garayzábal, Elena & María del Pilar Otero (2005). Psicolingüística, neurolingüística, logopedia y lingüística clínica: juntos sí, pero no revueltos. Filología y Lingüística, XXXI(1), 163-185. Gassió, Rosa (2006). Trastornos del lenguaje. Anales de Pediatría Continuada, 4(2),140-144. Gil, Juana (2005). Los sonidos del lenguaje. Madrid: Síntesis. Gnanadesikan, Amalia (2004). Markedness and Faithfulness Constraints in Child Phonology. En René Kager, Joe Pater & Wim Zonneveld (eds.), Constraints in phonological acquisition (pp. 73-108). Cambridge: Cambridge University Press. Goldstein, Brian & Ramonda Horton-Ikard (2010). Diversity considerations in speech and language disorders. En Jack Damico, Nicole Müller & Martin Ball (eds.), The Handbook of Language and Speech Disorders (pp. 38-56). Chichester, Inglaterra: Willey-Blackwell. Gollnick, Donna & Phillip Chinn (2006). Multicultural education in a pluralistic society (séptima edición). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Gómez, Luis & Marianne Peronard (2005). El lenguaje humano: léxico fundamental para la iniciación lingüística. Valparaíso: Ediciones Universitarias de Valparaíso. Grice, Paul (1975). Logic and conversation. En Peter Cole & Jerry L. Morgan (eds.), Syntax and Semantics (pp. 41-58). Nueva York: Academic Press. Grimaldo, Diego (2015). Un análisis de las particularidades de la lengua de señas peruana. PuntoEdu, 16 de octubre. Disponible en: <http://puntoedu.pucp.edu.pe/noticias/un-analisis-de-las-particularidades-de-lalengua-de-senas-peruana/> (fecha de consulta: 31 de mayo de 2016). Goffman, Erving (1967). Interaction ritual: Essays on Face-to-Face Behavior. Nueva York: Anchor Books. Gomersall, Tim & otros (2015). Measuring quality of life in children with speech and language difficulties: a systematic review of existing approaches. Int J Lang Commun Disord, 50(4), 416-435. Hauser, Marc D., Noam Chomsky & W. Tecumseh Fitch (2002). The Faculty of Language: What Is It, Who Has It, and How Did It Evolve? Science, 298, 15691579. Haynes, William (2011). Communication Disorders in Educational and Medical Settings. Sudbury, MA: Jones & Bartlett Publishers. Hedge, Mahabalagiri & Donald Freed (2011). Assessment of Communication Disorders in Adults. San Diego, CA: Plural Publishing. Herrera, Marcos (2003). Los espejismos del sentido: malentendidos en la comunicación verbal. Lexis, 27(1 y 2), 313-358. Herrera, Marcos (2002). ¿Al pan, «pan» y al vino, «vino»?: un enfoque representacionalista no esencialista del significado de las palabras. Lexis, 26(2), 345-393. Hilari, Katerina, Justin Needle & Kristy Harrison (2012). What are the important factors in health-related quality of life for people with aphasia? A systematic review. 165

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgwMjMx